MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Gallow
madmadder schreef:
Hannah Arendt - On Revolution
Hannah Arendt - On Violence

Kon hij daar geen bundel van maken?

Hannah is een vrouw beste Gijs En ja, zou op zich logisch zijn geweest als ze die werken gebundeld had. Ze liggen namelijk in het verlengde van elkaar.
Maar ja, On Revolution was al jaren uit toen ze het plan kreeg om iets over geweld te gaan schrijven.

Gallow
Oei, de naam maakt het ook wel overduidelijk ja

Zelf een leuke bundel van Kafka op de kop getitk, waar ik Het Proces, Het slot, Amerika en De Metamorfose van gelezen heb. En James Joyce - Dubliners.

Mjuman schreef:
(quote)

Voor een Wolkers is het eerder een "een weinig kut boek" - Turks Fruit bevat veel meer 'van dattem'.

Dat boek ben ik nu in bezig.
Je hebt geen idee hoe hard ik mijn leven nu haat.
Wat een hopeloos overschatte schrijver.
Ik vind dit soort literatuur echt voor hopeloze rukkers die in een vercrackte kelder met tsjernobyl ratten wonen.
t Is dat ik het moet lezen voor m'n opleiding...

Stijn_Slayer
Ik heb ook helemaal niets met Wolkers. Zomerhitte vond ik ook drie keer niets, en Turks Fruit ook niet.

Wolkers in een notendop: seks, kanker en dood.

Stijn_Slayer schreef:
Ik heb ook helemaal niets met Wolkers. Zomerhitte vond ik ook drie keer niets, en Turks Fruit ook niet.

Wolkers in een notendop: seks, kanker en dood.

Herlezen, vrind - onvermogen tot perceptie en invoeling is, voorzover ik weet, geen bekende deugd - je laat minstens twee essetiële elementen weg:

1. ouder-kind relatie (bijv. Terug naar Oegstgeest)
2. plasticiteit van zijn beschrijvingen: to-the-point en zeer invoelbaar - vlgns mij in Perzik van onsterfelijkheid, de beschrijving dat de hoofdpersoon bevroren pens op zijn lijf draagt, zodat zijn hond het eerder kan eten; idem:het gegeven van het verloren geelfilter.

Ik ga beginnen aan De Ontdekking van de Hemel en hem als eerste tiener op de wereld uitlezen. Ik ga het denk gebruiken om meisjes te versieren.

Iemand uit mn klas heeft die al uit.
Je bent te laat.

Die komt dus in het book of records.

Hoezo dat dan? Is toch een boekenlijstkraker? Of vergis ik me?

Ben je mal, dat boek heeft meer pagina's dan mijn hele lijst bij elkaar.

Eveningguard schreef:
Ik ga beginnen aan De Ontdekking van de Hemel en hem als eerste tiener op de wereld uitlezen. Ik ga het denk gebruiken om meisjes te versieren.

Je haalt het boek door de perforator, maakt er confetti van en gaat lopen strooien?

Leuk, Mjuman.

Eveningguard schreef:
Leuk, Mjuman.

Vind jou ook meer iemand voor de DVD - film vond ik overigens maar matigjes.

Ach, de film is best aardig, maar haalt het niet bij het boek.

Chameleon Day schreef:
Ach, de film is best aardig, maar haalt het niet bij het boek.

Ik ken betere Mulischi - dit vond ik net taai-taai uit een goed jaar: niet om door te komen. Jonathan Liddell - De welwillenden is nog zo'n boek, en daarin schiet ik ook niet op. House rule evenwel: alles wat gekocht is moet uitgelezen worden - dit mede om kooperitis te beteugelen.

Geen idee of De Ontdekking van de Hemel een boekenlijstkraker is, maar De Aanslag is dat toch zeker wel

Eerstgenoemde vond ik overigens erg fijn. Het bevat alles van wat ik leuk vind om te lezen; een combinatie van wetenschap, filosofie, geschiedenis en menselijk drama. Zelden zo'n (relatief) dik boek uitgelezen in zo'n korte tijd. (Ik ben een langzame lezer.)

Oeh, jullie maken me wel nieuwschierig. Ik heb ook Siegfried gelezen. Intressant gegeven!

Mjuman schreef:
(quote)

Ik ken betere Mulischi - dit vond ik net taai-taai uit een goed jaar: niet om door te komen. Jonathan Liddell - De welwillenden is nog zo'n boek, en daarin schiet ik ook niet op. House rule evenwel: alles wat gekocht is moet uitgelezen worden - dit mede om kooperitis te beteugelen.

De eerste +/- 50 pagina's waren moeilijk om door te komen, maar daarna toch een prachtig boek - ook al heb ik zeker niet alle lagen en verwijzingen in het boek doorgrond.

Liddell is daarentegen idd erg taai. Heb ik na een pagina of 50 weggelegd. Ik probeer het nog één keer en "grijpt" het boek dan nog niet, dan laat ik het voor wat het is....een dik boek in de boekenkast.

Ik ken echt veel mensen die op de middelbare school De Ontdekking van de Hemel helemaal gelezen hebben hoor. En ik weet natuurlijk niet zeker weten of ze de waarheid spreken, maar ik heb 'm in 3 dagen heus waar uitgelezen (vond er overigens niet zoveel aan) Ze (we) hebben het echter nooit als versiertruc gebruikt, dus misschien kun je daar nog wel uniek in zijn

Eveningguard schreef:

Dankzij het lezen van de Ulysses heb ik ook al menig dameshart doen laten smelten.

Misterfool
Jammer Eveningguard Ik heb de ontdekking van de hemel(wat inderdaad een hemels boek is) op mijn 16de al gelezen . Ik moet eigenlijk maar eens weer een boek lenen, want de laatste tijd lees ik erg weinig literatuur.

Lukk0
Slowgaze schreef:
(quote)

Dankzij het lezen van de Ulysses heb ik ook al menig dameshart doen laten smelten.

Weet je wat ook goed werkt: een gedicht van Catullus uit het hoofd citeren. Carmen 51 doet het altijd goed.

Ik heb Mulisch en Joyce trouwens beide gelezen, de ene vond ik taai, de tweede nog taaier, maar dat was voornamelijk omdat ik die in het Engels las. Ze blijven allebei wel boeiend en daarom blijf je toch lezen. Daarna heb ik ze allebei, een jaartje later, nog een keer gelezen, en dan snap je toch iets beter waar ze heen willen en valt het allemaal net iets meer op zijn plek. Ik denk niet dat ik alle verwijzingen opgepikt heb, maar daarvoor moet je waarschijnlijk ook iets belezener zijn. Niet mijn favorieten dus, maar wel hun status waard in mijn ogen.

Stijn_Slayer
Ulysses in het Nederlands lezen, daar zou ik niet aan moeten denken. Kun je 'm haast nog beter niet lezen. Heb 'm zelf (nog) niet volledig gelezen, maar voor de opleiding heb ik er al een flink aantal stukken uit gelezen.

Eerst maar even afwachten tot Fear and Loathing: On the Campaign Trail '72 binnenkomt.

Gelezen/herlezen:

Jennifer Lewis, Day Leclaire - Vlammende Kussen / Hartstochtelijke Affaire, (Bouquetreeks Intiem)

Charlotte Roche - Vochtige streken

J.D. Sallinger - The Catcher in The Rye

Turks Fruit, was een goddamn debacle.
Nu ga ik De Grot lezen.

Ulysses is een vreemd boek. Al lezende denk je constant 'wat is dit nu weer' of 'waar gaat dat over'. En als je hem uiteindelijk weglegt, heb je het gevoel alsof je een meesterwerk links laat liggen. Heb overigens ook gehoord dat je een speciaal schema hebt die de (op het eerste gezicht niet bestaande) structuur van het boek blootlegt. Ik ga hem ooit nog eens helemaal uitlezen, ergens op het einde van mijn leven. Net als de Bijbel trouwens.

Nu nog steeds bezig aan 'The Subterraneanes' van Jack Kerouac. Niet zo geniaal als 'On The Road' maar nog steeds een geweldig boek.

Stijn_Slayer
Of er een speciaal schema voor is weet ik niet (het zou best kunnen hoor), maar het boek verliest zijn extra dimensie als je allerlei literaire trucjes niet opmerkt.

Heb het afgelopen weekend in treinen en vliegtuigen I am Ozzy gelezen, de autobiografie van (verrassing!) Ozzy Osbourne. Niet bepaald hoge literatuur of zo, maar het las wel vlot. De meeste bladzijden gaan over verslaving of dronken acties, met zo nu en dan nog eens iets over albums of tours er tussendoor. Eigenlijk was het eerste deel van het boek, dat ging over Ozzy's jeugd, het interessantst.

Als je iets over overmatig drank-, drugs- of medicijngebruik, of Ozzy wilt weten, is het een aanrader. Anders niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:55 uur

geplaatst: vandaag om 19:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.