MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Ik was werkelijk met stomheid geslagen toen ik gisteren een reisgids voor Noord-Korea aantrof bij Donner. Ik wist niet eens dat je daar als gewone sterveling zo gemakkelijk naartoe kon. Sindsdien speel ik sterk met de gedachte om binnen enkele jaren dit bizarre land te bezoeken. Hoe dan ook, voor de geinteresseerden, het is een reisgids van Bradt. Die hebben wel meer onconventionele bestemmingen in hun lijst staan. Het is geschreven door Robert Willoughby.

DjFrankie (moderator)
Dn!S schreef:
Ik was werkelijk met stomheid geslagen toen ik gisteren een reisgids voor Noord-Korea aantrof bij Donner. Ik wist niet eens dat je daar als gewone sterveling zo gemakkelijk naartoe kon. Sindsdien speel ik sterk met de gedachte om binnen enkele jaren dit bizarre land te bezoeken. Hoe dan ook, voor de geinteresseerden, het is een reisgids van Bradt. Die hebben wel meer onconventionele bestemmingen in hun lijst staan. Het is geschreven door Robert Willoughby.

Je kunt daar naartoe, maar wel samen met iemand vanuit Noord Korea, die bepaald waar je komt en waar niet, vakantie onder toezicht zeg maar.
Op eigen houtje kan dit niet.

[quote]Stalin schreef:
Staat al geruime tijd in de kast, maar ga er nu dan toch eindelijk maar eens aan beginnen:

(afbeelding)

(quote)

Klinkt goed. Heb je het boek 'Congo' van David Van Reybrouck al gelezen? Die staat ook nog bij mij in de boekenkast en moet erg goed zijn. Heeft ook de Libris geschiedenis prijs gewonnen in 2010! Ben er zelf nog niet aan begonnen maar wil er binnenkort induiken

Ik ben half bezig in Onze Oom van Grunberg, maar ik stop er maar mee denk ik. Werkelijk geen moment het idee gehad dat ik iets interessants aan het lezen was. Ik kom er bijna niet doorheen, niet omdat het moeilijk geschreven is, maar gewoon omdat ik er geen zin in heb. Dat wordt 'm dus niet, misschien later.

Ondertussen wel The Green Mile van King gehaald bij de bibliotheek. Mag aannemen dat dat wat fijner en sneller leest. De film heb ik nooit gezien dus ik ben wel benieuwd.

Net klaar met deze:

(afbeelding)

Ik ga nu beginnen in deze:

(afbeelding)

Ik ben zeer benieuwd naar de boekenserie, de films heb ik gezien en die vond ik erg goed.

Bezig in: Odusseia - Homeros

Voor 10 cent op koninginnedag gekocht, verhaal is me uiteraard bekend maar nog nooit het boek gelezen.

Ik ben momenteel bezig in Cien Años de Soledad van García Márquez. Dan ben je een afgestudeerde hispanist zonder dé klassieker van de vorige eeuw te hebben gelezen!

Eerder deze zomer al de volgende boeken gelezen:
- Confederates in the Attic - Tony Horwitz
- Fear and Loathing in Las Vegas - Hunter S. Thompson
- A Prayer for Owen Meany - John Irving
- The Secret History - Donna Tartt
- Animal Farm - George Orwell
- Pulp - Charles Bukowski
- Joe Speedboot - Tommy Wieringa
- Reappraisals: Reflections on the Forgotten Twentieth Century - Tony Judt

waarvan ik vooral Pulp en Owen Meany schitterend vond.

jelmer19 schreef:

Klinkt goed. Heb je het boek 'Congo' van David Van Reybrouck al gelezen? Die staat ook nog bij mij in de boekenkast en moet erg goed zijn.

Euhhh nee, ''Congo'' ken ik dan weer niet...

Heb het boek ondertussen alweer uit en heb (door een hoofdstuk over Joseph Conrad, die in 1889 werkzaam was in de Congo) dus ook Heart of Darkness besteld:

(afbeelding)

Ben vanochtend toevallig begonnen en ben nu bij hoofdstuk 2 van dit maar net 72 pagina tellende boekje...

Een tijdje terug Knielen op een Bed Violen afgehoord als luisterboek, alleraardigst boek, Siebelinks Suezkade is beter geconstrueerd en net wat sterker, maar het is bij vlagen toch wel behoorlijk sterk, al overdrijft dat Libelle-publiek in hun lofuitingen toch wel behoorlijk.

Mooi boek, maar de beste Siebelink die ik gelezen heb is De Overkant van de Rivier. Misschien iets voor het "beroemd met de verkeerde" topic?

Ik heb alleen Suezkade en Knielen op een Bed Violen gelezen. Suezkade is ondanks de vele losse eindjes best een sterke roman, de opbouw en structuur zitten toch behoorlijk knap in elkaar.

Slauerhoff - Het verboden rijk (ok)
Hugo Claus - De Zwaardvis (fijne stijl, weinig inhoud)
Leon de Winter - Supertex (wat we gewend zijn van dramaqueen Leon)
Jotie 't Hooft - Schreeuwlandschap (beetje wisselvallig, maar het betere werk is ook meteen fantastisch)

Nu de rest van het verzameld werk van 't Hooft (hoewel ik stiekem denk dat ik alleen nog eens Junkieverdriet, Poezebeest en de 'laatste gedichten' hiervan ga lezen) en W.F. Hermans - Onder Professoren.

madmadder schreef:
W.F. Hermans - Onder Professoren.

madmadder schreef:

Jotie 't Hooft - Schreeuwlandschap (beetje wisselvallig, maar het betere werk is ook meteen fantastisch)

Nu de rest van het verzameld werk van 't Hooft (hoewel ik stiekem denk dat ik alleen nog eens Junkieverdriet, Poezebeest en de 'laatste gedichten' hiervan ga lezen)

De eerste van Wallander.

'De messeslikker' van Sikke Doele.
Lang geleden dat ik een boek in het Fries heb gelezen. Dit was een onderhoudend verhaal, over een vakantieliefde op een niet nader genoemd Waddeneiland. Leuk boek voor tussendoor of op vakantie.

Met het oog op de ondertussen niet meer te bevatten staatsschuld (€ 9.809 miljard) van de VS, lees ik onderstaand boek nog maar weer eens door:

(afbeelding)

En hoe denken de heren politici in Washington dit alles op te lossen ? Door het schuldenplafond nog verder te laten stijgen...

Ja, daar los je de problemen wel mee op

Stalin for president

Slowgaze schreef:
Stalin for president

Dat is al eens gebeurt in een ander land

Yann Samsa
Het is slechts een kwestie van tijd voor de dollarmuur zal vallen. Zo'n neoliberaal systeem wreet zichzelf kapot.

Topper trouwens, ook reeds gelezen - als je dergelijke boeken graag leest is Shockdoctrine van Naomi Klein een aanrader, natuurlijk...

Ferre Clabau schreef:
Het is slechts een kwestie van tijd voor de dollarmuur zal vallen. Zo'n neoliberaal systeem wreet zichzelf kapot.

Topper trouwens, ook reeds gelezen - als je dergelijke boeken graag leest is Shockdoctrine van Naomi Klein een aanrader, natuurlijk...

Naomi Klein is de mevrouw achter de linkse bijbel NO LOGO, die ik vroeger wel eens gelezen heb, maar is niet aan mij besteed als ik eerlijk ben.
Echt zo'n boek wat bij elke zichzelf respecterende kraker en andersoortig met linkse idealen gezegende zelfverklaard activist op zijn nachtkastje behoort te liggen...

Nee, dan liever dit boek:

(afbeelding)

edit: en begin niet over de ironie achter het gegeven dat ik met de naam Stalin loop af te geven op linkse idealen, want daar was ik zelf al achter

Gelezen op vakantie:
Franz Kafka - Die Verwandlung
Johann Wolfgang von Goethe - Die Leiden des Jungen Werthers
George Orwell - Nineteen Eighty-Four
F. Scott Fitzgerald - The Great Gatsby

En begonnen in Joseph Conrad - Heart of Darkness. (net als Stalin, zie ik.. Mijn versie telt alleen 111 bladzijden, tegenover die 72 van onze Stalin..)

Tömäs is weer terug.
Eerste is erg goed, tweede fantastisch, derde is ook erg goed, de laatste was niet bepaald fantastisch. Daarmee bedoel ik het laatste boek van je lijstje dan, niet Heart of Darkness, die heb ik niet gelezen.

Verschil in pagina's HoD ligt waarschijnlijk in het formaat , nl versie heeft > 50 pagina's meer en heb deze ook al eens met > 200 pagina's gezien.

Verder wel klassieke boeken zeg

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Great Gatsby had ik ook meer van verwacht, hoewel het soms wel mooie stukken had, verder niet dat grote literaire werk wat er door velen in gezien wordt.. Die Leiden des Jungen Werthers was prachtâg.. Ik zeg jou, werkelijk waar. Hoewel dat Ossian-gedeelte me minder deed. Verder fantastisch. En Kafka en Orwell waren ook erg goed, heb bij ons plaatselijke bibliotheekje maar meteen der Prozess gereserveerd..

Ik heb Heart of Darkness in het Engels gekocht, kan het ook aan liggen..

Wie heeft je Goethe aangeraden? Zeg het maar, zeg het maar.

SLOWGAZE. Potverdorie.

Dank je wel hoor, Paul van Ost- ehh, Ian.

Hij heet Ian, maar iedereen noemt 'm Schlowgaze.

Ik heb daarnet de nieuwe roman van Simon Beckett uitgelezen, wederom een spannende thriller. Deze avond begin ik waarschijnlijk in 'Een borrel met Barry', van mijn landgenoot Christophe Vekeman.

Een literaire thriller,zou maar zo de omschrijving kunnen luiden- shortlisted voor The Booker Prize 2010 - aanbevolen:

(afbeelding)

Nu bezig in:

(afbeelding)

Ook genomineerd in 2010 - unputdownable; binnenkort dus ook wel uitgelezen. Daarnaast ook het boek van Friedman (zie Stalin) aan het herlezen, alsmede

(afbeelding)

Stijn_Slayer
Ik moet ook weer eens een boek oppakken. Misschien iets van Bukowski of Kerouac.

Ben alleen geen lid meer van een bibliotheek, behalve die van de uni. Ook al was ik lid, de biblio's in de Liemers zijn nogal treurig... Om nou elke keer een boek te kopen, da's wat zonde van de ruimte.

Dan zou ik Bukowski willen aanraden. Kind onder kannibalen is mijn favoriet. Hoewel ik Vrouwen en Postkantoor nagenoeg even goed vind.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:07 uur

geplaatst: vandaag om 10:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.