Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 2 augustus 2011, 17:49 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik moet ook weer eens een boek oppakken. Misschien iets van Bukowski of Kerouac.
Ben alleen geen lid meer van een bibliotheek, behalve die van de uni. Ook al was ik lid, de biblio's in de Liemers zijn nogal treurig... Om nou elke keer een boek te kopen, da's wat zonde van de ruimte.
Ik moet ook weer eens een boek oppakken. Misschien iets van Bukowski of Kerouac.
Ben alleen geen lid meer van een bibliotheek, behalve die van de uni. Ook al was ik lid, de biblio's in de Liemers zijn nogal treurig... Om nou elke keer een boek te kopen, da's wat zonde van de ruimte.
Vrouwen en Postkantoor van Bukowski, de laatste kun je eventueel van me lenen. Van Kerouac: Maggie Cassidy is erg goed, Big Sur ook.
0
Magick1
geplaatst: 3 augustus 2011, 18:29 uur
Gisteren de Steppenwolf en Le Petit Prince uitgelezen
momenteel bezig met:
Nescio - Titaantjes
Rimbaud - Le Saison En Enfer
Vander Heijden - Tonio
momenteel bezig met:
Nescio - Titaantjes
Rimbaud - Le Saison En Enfer
Vander Heijden - Tonio
0
geplaatst: 4 augustus 2011, 01:01 uur
Nescio en Rimbaud, niet slecht. Hoe kom je daar zo opeens bij?
0
geplaatst: 4 augustus 2011, 01:12 uur
Stijn_Slayer schreef:
Als je lid van de bieb bent (zoals ik bv) kun je ook van de centrale bieb lenen /reserveren.
Nu woon ik in Eindhoven met een behoorlijk groot aanbod.
0
geplaatst: 4 augustus 2011, 18:23 uur
Rudi S schreef:
Als je lid van de bieb bent (zoals ik bv) kun je ook van de centrale bieb lenen /reserveren.
(quote)
Bij ons kost dat 2,50,- voornamelijk als het van andere bibliotheken verstuurd moet worden en voor het zelfde bedrag kun je vaak de zelfde boeken om Amazon (voornamelijk Engelse klassiekers) kopen.
Gelezen:

bezig in:

Portrait of the Artist as a Young Man, A - James Joyce (1916)
0
geplaatst: 4 augustus 2011, 18:42 uur
korenbloem schreef:
Bij ons kost dat 2,50,- voornamelijk als het van andere bibliotheken verstuurd moet worden en voor het zelfde bedrag kun je vaak de zelfde boeken om Amazon (voornamelijk Engelse klassiekers) kopen.
Correcto - bedenk dat je op Amazon.co.uk bij affliates - buy new and used from - regelmatig zelfs nwe boeken kunt vinden voor 0,01 GBP; de verzendkosten zijn dan wel 4,02 per boek - heb je nog voor minder dan 5 euro een boek.
Verder: komt je totaalorder (cd's tellen ook mee!!) bij Amazon zelf boven de 25 GBP is verzending gratis; vorige week 6 splinternieuwe boeken ontvangen voor 31 euro (binnen een week); totaalprijs bij Selexys > 55 euro.
0
geplaatst: 4 augustus 2011, 18:45 uur
Dus de verzendkosten voor boeken zijn hoger dan die voor cd's?
0
geplaatst: 4 augustus 2011, 18:48 uur
GrafGantz schreef:
Yep, bij affilates: 1,82 GBP per cd (was 1,79); en 4,02 per boek (was 3,95).
NB: die verzendkosten worden altijd zo berekend ook al bestel je 2 cd's bij 1 vendor en worden die in 1 enveloppe vertuurd.
NB2: verzendkosten uit de US liggen beduidend hoger; US vendors leveren echter ook via co.uk - altijd goedkoper!
0
geplaatst: 4 augustus 2011, 19:28 uur
Mjuman schreef:
NB: die verzendkosten worden altijd zo berekend ook al bestel je 2 cd's bij 1 vendor en worden die in 1 enveloppe vertuurd.
NB2: verzendkosten uit de US liggen beduidend hoger; US vendors leveren echter ook via co.uk - altijd goedkoper!
(quote)
Klopt, maar soms bieden ze alleen een bepaalde (2e hands OOP) cd, boek aan via de amerikaanse markt. Terwijl het bedrijf ook actief is op amazon.co.uk.
Het is nu nog even wachten tot Amazon.com ook europa toevoegt als land voor 'FREE Super Saver Shipping'. Dan kun je helemaal goedkoop boeken in huis halen. En als je ze uit hebt, bewaar ze of breng ze naar de lokale bieb of Slegter
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 17:50 uur
Misterfool schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
W.F. Hermans, daar ga ik binnenkort toch ook maar eens een boek van lezen. Suggesties, anyone?
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 17:58 uur
De Donkere Kamer van Damokles was wel goed, maar dat is ook de enige die ik van meneer gelezen heb..
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 19:02 uur
Heb in de vakantie trouwens dit gelezen:
Dan Brown - Het Verloren Symbool
Douwe Draaisma - Vergeetboek
Dan Brown - De Delta Deceptie
Dan Brown - Het Verloren Symbool
Douwe Draaisma - Vergeetboek
Dan Brown - De Delta Deceptie
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 19:14 uur
AOVV schreef:
W.F. Hermans, daar ga ik binnenkort toch ook maar eens een boek van lezen. Suggesties, anyone?
Onder Professoren.
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 19:35 uur
@Masimo en herman: Bedankt voor de tips, met die titels zal ik dan maar beginnen. Na mijn herexamen, dat wel.
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 12:49 uur
De beide Hermans boeken zijn wel behoorlijk verschillend, Damokles is meer een avonturenroman (WO 2) en Professoren is meer een schets over academisie (zoals de serie van Voskuil een bureau schetst).
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 13:03 uur
Damokles is inderdaad een zeer goed boek. Staat ook 13e in de top 250 op boekmeter, voor wat het waard is. 
Nooit Meer Slapen - Willem Frederik Hermans (1966) - BoekMeter.nl schijnt ook goed te zijn. Misschien neem ik die wel mee op vakantie.

Nooit Meer Slapen - Willem Frederik Hermans (1966) - BoekMeter.nl schijnt ook goed te zijn. Misschien neem ik die wel mee op vakantie.
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 13:05 uur
Vloeken in de kerk zal het wel heten maar Nooit meer slapen vond ik een behoorlijk saai (reis)verhaal.
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 13:08 uur
chevy93 schreef:
Damokles is inderdaad een zeer goed boek. Staat ook 13e in de top 250 op boekmeter, voor wat het waard is.

Prachtboek inderdaad, Damokles. Het verhaal is werkelijk fantastisch goed.

0
geplaatst: 9 augustus 2011, 13:46 uur
chevy93 schreef:
Jaaaaa, doen!

0
geplaatst: 9 augustus 2011, 14:16 uur
AOVV schreef:
(quote)
Hermans? Het Behouden Huis is leuk voor even tussendoor, maar biedt toch vrij weinig, neen, doe eens gek en probeer Ik Heb Altijd Gelijk; verdomd amusant boek, al is het wat aan de lange kant.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 9 augustus 2011, 14:28 uur
Het Behouden Huis beidt voldoende. Ik Heb Altijd Gelijk is inderdaad erg vermakelijk, maar dat geldt ook voor Nooit Meer Slapen. De Donkere Kamer van Damokles en (diens voorloper) De Tranen der Acacia's zijn net wat "zwaarder". Maakt verder niet echt uit welk boek je kiest: Hermans is eigenlijk altijd wel goed. Onder Professoren boeide mij persoonlijk wel wat minder. Zijn verhalenbundel Paranoia is overigens ook zeer de moeite waard.
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 15:17 uur
Ik moet bij die ene titel altijd denken aan Brusselmans die in, ik dacht te menen De Man die Werk Vond, het had over een man die altijd over Onderprofessoren had, i.p.v. Onder Professoren.
En die titel van Tranen der Acacia's, laten we wel zijn, dat is pure kitsch.
En die titel van Tranen der Acacia's, laten we wel zijn, dat is pure kitsch.
* denotes required fields.