Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 augustus 2011, 12:03 uur
Slowgaze schreef:
Nog iemand die "Mystiek Lichaam" een goed boek vond?
Nog iemand die "Mystiek Lichaam" een goed boek vond?
Stukjes, en veel over gelezen. Frappant eigenlijk dat hij in 1986 mensen nog zo op de kast kon jagen. Ik moet nog ergens aantekeningen over Mystiek Lichaam van de cursus Analyse van Taal hebben. Zal eens voor je kijken of er nog iets interessants instaat. Als ik 't ook hier voor iemand moet posten roept u maar.
Het is me trouwens even ontschoten, maar vond jij de Nietsnut van Kellendonk nou een goed boek? Da's echt één van de minste die ik gelezen heb.
0
geplaatst: 15 augustus 2011, 12:08 uur
De Nietsnut was om te lezen zeker aangenaam, voornamelijk door de stijl, maar daar was Kellendonk dan ook een meester in, niet zozeer door de inhoud, waar me niet gek veel meer van bijstaat. De Nietsnut vond ik wel z'n minste boek.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 augustus 2011, 12:11 uur
Ik vond 't een beetje overdreven sentimenteel. Dat 'ie letterlijk en figuurlijk in de voetsporen van z'n vader treedt. Nogal kitscherig.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 15 augustus 2011, 14:35 uur
De film is iig wel geniaal. Als klein kind ooit gezien en tot op de dag van vandaag kijk ik clowns enigszins argwanend aan als ik ze weer eens 's avonds laat vanuit mijn slaapkamer buiten zie staan met een blik van " Hallo daar. Hehehe.."
0
geplaatst: 15 augustus 2011, 14:45 uur
Ulfat-e-Zulmat schreef:
ik ze weer eens 's avonds laat vanuit mijn slaapkamer buiten zie staan met een blik van " Hallo daar. Hehehe.."
ik ze weer eens 's avonds laat vanuit mijn slaapkamer buiten zie staan met een blik van " Hallo daar. Hehehe.."
Pallet town is a creepy town

0
geplaatst: 15 augustus 2011, 14:47 uur
Mjuman schreef:
Dat subgenre stond er echt, vrind, en wellicht is "ontstaan" enigszins wankeltaal, en ik bedoelde ermee te zeggen dat dat soort (non)fictie eind jaren '70 steeds meer als een aparte entiteit werd gezien, als een subgenre zeg maar -en dat was bijv.ook terug te vinden in de grotere winkels en literatuurbijlagen van VN, HP etc.
(quote)
Dat subgenre stond er echt, vrind, en wellicht is "ontstaan" enigszins wankeltaal, en ik bedoelde ermee te zeggen dat dat soort (non)fictie eind jaren '70 steeds meer als een aparte entiteit werd gezien, als een subgenre zeg maar -en dat was bijv.ook terug te vinden in de grotere winkels en literatuurbijlagen van VN, HP etc.
Allicht een idee om je beweringen wat minder ambigu te formuleren? Nu sluit ie zowel bij jouw standpunt als de mijne aan.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 15 augustus 2011, 14:59 uur
Rudi S schreef:
(quote)
Volgens mij zijn die clowns gewoon Team Rocket. Maar ze weten zich zo goed te vermommen (geniaal woord) dat ik ze nooit echt herken. Soms zingen ze ook in koor "We like to pikachu!"
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 augustus 2011, 15:59 uur
Ulfat-e-Zulmat schreef:
De film is iig wel geniaal.
De film is iig wel geniaal.
Vreselijk. Er komt ook geen einde aan. Misschien wel de slechtste film die ik ooit gezien heb.
0
geplaatst: 18 augustus 2011, 18:48 uur
Sandokan-veld schreef:
Gisterenavond begonnen in De Donkere Kamer Van Damokles.
Gisterenavond begonnen in De Donkere Kamer Van Damokles.
Inmiddels uitgelezen, erg goed boek! Ben een beetje in een Hermans-fase gekomen, meteen even Een Wonderkind Of Een Total Loss gelezen (vrij briljant) en Ruisend Gruis (wel aardig).
Zit nu te twijfelen of ik verder ga met Paranoia, of eindelijk eens een keer ga zitten voor Nop Maas' belachelijk gedetailleerde biografie van Reve (deel 1).
0
geplaatst: 18 augustus 2011, 18:54 uur
MAS schreef:
Stephen King - It. Echt een tegenvaller!
Stephen King - It. Echt een tegenvaller!
Meen je dat nou? It is misschien wel een van de beste boeken die ik heb gelezen. Stephen King schrijft echt heel beeldend.
Vanavond ga ik een verfilmd boek van Stephen King kijken: The Green Mile!
0
geplaatst: 19 augustus 2011, 10:58 uur
Zeker weten dat je niet The Shawshank Redemption gaat zien?
0
geplaatst: 19 augustus 2011, 11:01 uur
Ik gooi die 2 mooie (gevangenis) films ook altijd door elkaar 

0
geplaatst: 19 augustus 2011, 11:07 uur
The Shawshank had ik al gezien, ook een prachtige film.
Ik moet het boek van The Green Mile ook maar eens gaan lezen. Wat een aangrijpend epos, aan het eind moest ik zelfs huilen en dat gebeurt niet vaak.
Zelf ben ik nu in deel 4 van de Donkere Toren-serie bezig.
Ik moet het boek van The Green Mile ook maar eens gaan lezen. Wat een aangrijpend epos, aan het eind moest ik zelfs huilen en dat gebeurt niet vaak.
Zelf ben ik nu in deel 4 van de Donkere Toren-serie bezig.
0
geplaatst: 19 augustus 2011, 11:14 uur
Slowgaze schreef:
Die film ga ik vanavond misschien nog eens zien. Al enkele keren gezien, maar hij blijft toch ongelooflijk goed!
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 14:26 uur
Net 'Hard-Boiled Wonderland en het Einde van de Wereld' van Haruki Murakami uitgelezen.
0
geplaatst: 23 augustus 2011, 21:35 uur

Mooi boek met af en toe zo'n plotselinge, uit het niets komende, onthulling dat je denkt dat je ergens iets gemist hebt.
Alle lovende kritieken zijn niets teveel gezegd.
Een extra dimensie omdat ik in Enschede gestudeerd heb en een jaartje op de Campus gewoond heb, waar een deel van het boek zich afspeelt.
0
geplaatst: 23 augustus 2011, 21:53 uur
Momenteel een groot deel van m'n bergsportliteratuur aan het herlezen. Nu bezig in:

0
geplaatst: 25 augustus 2011, 14:21 uur
Beeswax schreef:
De moeite waard?
De moeite waard?
Ja, maar wellicht vooral mensen met interesse in / kennis van de bergsport. Al staat het ook wel weer vol met smeuïge anekdotes die het ook voor "leken" interessant maakt. Zal vast voor een prikkie te koop zijn (tweedehands), dus gewoon aanschaffen als je hem ergens tegenkomt.
0
geplaatst: 25 augustus 2011, 15:05 uur
GrafGantz schreef:
Momenteel een groot deel van m'n bergsportliteratuur aan het herlezen. Nu bezig in:
(afbeelding)
(afbeelding)
Ah, gaaf. Lees je de nederlandse vertaling of origineel? Wil zelf ook nog eens beginnen aan Krakauer, vooral into thin air (heb ik een gedeelte van gelezen), maar vooralsnog teveel boeken op stapel (waaronder ook ' Between a Rock and a Hard Place' ). Welke boeken heb je nog meer in die categorie?
Zelf ligt ' Survivor' van Palahniuk (bekend van Fight Club) al een tijd dichtgeslagen hier. Flinke tegenvaller.
0
geplaatst: 25 augustus 2011, 18:58 uur
In de Nederlandse vertaling, heb hem al een eeuwigheid in huis, zou nu waarschijnlijk gewoon voor de originele versie gaan. Verder heb ik boeken van Simpson, Bonington, Messner, Ronald Naar, Robert Eckhard, Heinrich Harrer (uiteraard de Witte Spin), Louis Trenker en John Hunt (expeditieleider van de Everest-expeditie van '53) in de kast staan, en nog wat antiquare werken met vooral foto's en een aantal algemene geschiedschrijvingen en expeditieverslagen. Heb in m'n tienerjaren zo'n beetje alles wat ze in deze categorie in de bibliotheek hadden gelezen, maar helaas heb ik dit niet allemaal zelf in de kast staan 

0
geplaatst: 26 augustus 2011, 01:27 uur
Ah, Heinrich Harrar heb ik ook nog, maar niet de Witte Spin. Ga die andere namen in de gaten houden, ze zijn vaak voor een prikkie op marktplaats of de lokale boeken-'antiquaraat' te halen. zitten bekende namen tussen, maar had geen idee dat sommigen daadwerkelijk een deugdelijk boek konden schrijven.
Nog een grote favoriet trouwens?
Nog een grote favoriet trouwens?
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 09:57 uur
Messners boek over z'n solo beklimming van de Nanga Parbat is behoorlijk hallucinerend en verslavend, heb ik al meerdere keren met veel plezier herlezen. Eerste solo-beklimming van een 8000-er, en zowel omhoog als omlaag via een nieuwe route. En ook nog eens zonder additionele zuurstof. Mooi beschreven hoe hij bij tijd en wijle vanwege de eenzaamheid en uiteraard het zuurstofgebrek langzaam begint door te draaien.
En natuurlijk "Into Thin Air" van Krakauer en "Touching the Void" van Simpson
En natuurlijk "Into Thin Air" van Krakauer en "Touching the Void" van Simpson

0
geplaatst: 29 augustus 2011, 16:36 uur
1001 Albums 2011: You Must Hear Before You Die 1001 Must Before You Die: Amazon.co.uk: Cassell Illustrated, Robert Dimery: Books
Ik zou graag dit boek willen hebben (nu geleend van de bieb), maar ik heb geen creditcard. Weet iemand een site waar ik met paypal kan betalen? En geen Nederlandse site, behalve als ze de Engelse versie leveren.
Ik zou graag dit boek willen hebben (nu geleend van de bieb), maar ik heb geen creditcard. Weet iemand een site waar ik met paypal kan betalen? En geen Nederlandse site, behalve als ze de Engelse versie leveren.
* denotes required fields.