MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Kun je het boek niet gewoon bij de Fame in A'dam kopen? Ik heb hem daar voor 7,50 oid gekocht.

Of probeer eens Concerto in Amsterdam. Die hebben ook een brede muziekboekencollectie.

edit: voor iets meer dan 7,50 bij Concerto, maar ach, je wilt hem hebben of niet.

Deze vakantie gelezen:

.Lucebert - Apocratief / De Analphabetische Naam (vrij aardig)
.Walt Whitman - Drum-Taps (heb beter van hem gelezen)
.Jan Siebelink - Knielen op een bed violen (beter dan ik had verwacht)
.Paul van Ostaijen - Het Sienjaal, Feesten van Pijn en Angst, Gedichten (respectievelijk best goed, best goed en ontzettend goed)
.Maarten Asscher - dingenliefde (viel wat tegen)
.John Irving - A Prayer for Owen Meany (heel erg goed)
.Fjodor Dostojevski - Aantekeningen uit het Ondergrondse (behoorlijk goed)
.Oscar Wilde - The Picture of Dorian Gray (herlezen, blijft uitmuntend goed)
.Stéphane Mallarmé - L'Après-Midi d'un Faune (herlezen, beviel goed)
.Arthur Japin - De klank van sneeuw (mwoah)
.Seamus Heaney - Mistroostig en thuis (herlezen, bij vlagen ronduit prachtig, indien windstil toch ook behoorlijk goed)
.Sanneke van Hassel - Nest (prima)
.Hans Faverey - Gedichten. Gedichten II. Chrysanten, Roeiers (behoorlijk goed, goed, goed)
.Maxim Gorki - Mijn jeugd (viel wat tegen)
.J.J. Slauerhoff - Al dwalend (na een tijdje weet je het ook wel weer met die typische Slauerhoff-thematiek)
.Hella S. Haasse - Oeroeg (redelijk)
.Wim Brands - Neem me mee, zei de hond (behoorlijk goed)
.Nicola Nonhoff - Paul Cézanne. Leben und Werk (goede biografie)
.e.e. cummings - 50 Poems (bij vlagen erg goed)
.Czesław Miłosz - Theologisch traktaat (goed)

@Slowgaze:
"deze vakantie gelezen"

Was dat nou een heel lange vakantie, of een heel eenzame? Qua omvang leespensum, boedel ik!

herman schreef:
Kun je het boek niet gewoon bij de Fame in A'dam kopen? Ik heb hem daar voor 7,50 oid gekocht.
Geen idee. Heb hem daar vorige keer niet gezien.

@Sunderland; die ken ik niet, misschien eens kijken. Die uitgave die jij daar hebt is overigens een oude. Opzich niet erg, maar dan bestel ik liever de nieuwste op Amazon. (en goedkoper)

Mjuman schreef:
@Slowgaze:
"deze vakantie gelezen"

Was dat nou een heel lange vakantie, of een heel eenzame? Qua omvang leespensum, boedel ik!

Verre van eenzaam, normaal qua lengte. Ik heb nu eenmaal een handig leestempo geloof ik.

MAS
De afgelopen weken de millenium trilogie gelezen. Echt geniale boeken!

Slowgaze schreef:
Deze vakantie gelezen:

.

Dorian en Ondergrondse, vrolijke boeken. (hoe was het ook weer? Soms moet je ergens gewoon niet vrolijk van worden. )

(afbeelding)

1e druk, 1947.

(afbeelding)
Erg goed boek over een 'vergeten' front tijdens WW-1 (hoewel de meeste Nederlanders de Eerste Wereldoorlog in het algemeen vergeten zijn volgens mij), dat niet blijft hangen in vertellingen van welke eenheden wanneer welke berg oprenden. In plaats daarvan veel over de achterliggende politieke motieven, strategie, dagelijks leven van de soldaten en in de rest van het land, afgewisseld met hier en daar dagboek- of interviewfragmenten. Aanrader van wie van geschiedenis houdt.

En het is zo stil in mei / Ik heb nergens woorden voor

Mei - een nieuwe lente, een nieuw geluid - lezen in september, na zo'n fijne zomer als deze; wat zegt dat over een mensch?
Een hoog vermogen tot zelfkastijding - of een opgelopen achterstand, qua (ronde)tijdschema?

Wie weet waagt hij zich over een maand of 3 aan Wolkers' "Zomerhitte".

Zijn portie erotiek zal ie wel gehad hebben via Lanseloet van Denemerken. Wat een viezigheid!

Gevangen van Stephen King. Leuk boek, iets te veel pagina's!

Laatst uitgelezen boek: Ilustrado - Miguel Syjuco
Nu bezig in: A Visit From the Goon Squad - Jennifer Egan

Stijn_Slayer
Twee weken geleden David Crosby's autobiografie Since Then herlezen. Op politiek gebied nu gedateerd, en de rest had ik eigenlijk nog wel onthouden. Niet echt iets voor de gemiddelde liefhebber, maar er staat interessant spul in over zijn gezondheidsproblemen, omgang met mensen en politieke standpunten. De muziek komt eigenlijk nog 't minste aan bod. Leest wel vlot weg ondanks de soms erg zware onderwerpen.

Rizz
laboomzaa schreef:
Gevangen van Stephen King. Leuk boek, iets te veel pagina's!

De laatste paar Stephen King's hebben meestal teveel pagina's : /

Bezig in Hard-Boiled Wonderland en het Eind van de Wereld van Haruki Murakami. Ergens vorig jaar Norwegian Wood gelezen als eerste van zijn boeken en sindsdien ben ik verslaafd. Fantastische boeken.

Slowgaze schreef:
Zijn portie erotiek zal ie wel gehad hebben via Lanseloet van Denemerken. Wat een viezigheid!

bedankt voor de tip, ik ga zoeken

Ben bezig in Het spel der tronen (boek van de serie Game of Thrones). De eerste 50 pagina's gingen redelijk moeizaam, maar hoe meer ik er in lees, hoe vlotter het gaat.

GrafGantz schreef:
(afbeelding)

1e druk, 1947.

Geweldig goede schrijver.

Rudi S schreef:
(quote)

bedankt voor de tip, ik ga zoeken

Heb je dat immorele proza inmiddels al gelezen? Het is ronduit schandalig, nietwaar?

Ik ben met Glastra van Loon bezig, eh niet echt geweldig ik lees Lisa's adem.
Die "tip" ga ik niet doen, maar kon het niet laten

Ulfat-e-Zulmat
Glastra van Loon? Is dat familie van die man van Dolfje en die enge bussen?

Gisteren voor het slapengaan uitgelezen (herlezen voor de derde of vierde keer, in het Nederlands overigens):

(afbeelding)

Vandaag beginnen in (eveneens een herleesbeurt, heb hem iets van 15 jaar geleden al gelezen):

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 03:16 uur

geplaatst: vandaag om 03:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.