Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 30 september 2011, 13:01 uur
Ontdekking van de hemel is toch echt wel heel mooi enne ik heb ook nog wel een paar keer moeten gniffelen.
0
Benno
geplaatst: 30 september 2011, 13:18 uur
Giorgio Agamben - The Kingdom and the Glory
Eerder al in het Duits en Italiaans verschenen maar toch is het prettig dat er een Engelse vertaling is. Dan begrijp ik het toch weer net even iets beter...
Eerder al in het Duits en Italiaans verschenen maar toch is het prettig dat er een Engelse vertaling is. Dan begrijp ik het toch weer net even iets beter...
0
geplaatst: 30 september 2011, 14:56 uur
MichelDumoulin schreef:
Black Sabbath - How black was our Sabbath
Black Sabbath - How black was our Sabbath
Die heb ik ook gelezen. Leuk als je van goede verhalen in de kroeg houdt, maar over de band zelf, hun muziek, etc. kom je niet veel te weten.
0
geplaatst: 1 oktober 2011, 19:43 uur
Gekocht vanwege de formidabele omslag, schitterend boek van de Berlijnse uitgeverij Gestalten.

0
geplaatst: 11 oktober 2011, 22:09 uur
De Ontdekking van de Hemel inmiddels uit, even na laten pruttelen en dan geef ik mijn mening. En nu eerst Mystiek Lichaam opnieuw lezen.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 22:12 uur
Advocaat v/d Hanen uit. 
Nu allemaal verplichte nonsens voor school lezen..

Nu allemaal verplichte nonsens voor school lezen..

0
geplaatst: 11 oktober 2011, 22:19 uur
Bas Haring - Het aquarium van Walter Huijsmans of waarom zouden we ons zorgen maken over de toekomst van de aarde?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 12 oktober 2011, 11:38 uur
Shakey uitgelezen. Over het algemeen ijzersterk, maar ik heb toch een aantal punten van kritiek. Volgens mij zijn fans niet echt geinteresseerd in de opa en oma van Neil Young. De eerste 550 pagina's zijn besteed aan 1945-1979, en dan zijn er nog 200 over voor 1980-1997. Sommige pagina's hadden gewoon beter besteed kunnen worden. Daarnaast is Jimmy McDonough er wel erg trots op dat hij Neil Young kent. Hij volgt braaf wat Neil zegt, en als hij kritisch is dan komt me dit vaak geforceerd over ('kijk, ik ben de objectieve fan'). Jimmy vind zichzelf volgens mij heel erg belangrijk..
Het CSN en vooral Stills élke keer aanvallen is ook een beetje sneu. Weer als een hondje achter Young aanlopen.
Maar verder is de hoeveelheid info een genot en het is wel vlot geschreven, soms met leuk, creatief taalgebruik. McDonough heeft een vlotte pen, maar moet soms wel beseffen wanneer hij z'n mond moet houden.
Het CSN en vooral Stills élke keer aanvallen is ook een beetje sneu. Weer als een hondje achter Young aanlopen.
Maar verder is de hoeveelheid info een genot en het is wel vlot geschreven, soms met leuk, creatief taalgebruik. McDonough heeft een vlotte pen, maar moet soms wel beseffen wanneer hij z'n mond moet houden.
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 13:42 uur
Vandaag eindelijk 'Reis naar het einde van de nacht' uitgelezen, van Céline. Het heeft me anderhalve maand gekost of zo, dan weet je wel hoe traag ik lees. Nu ga ik beginnen in 'Nooit meer slapen', van W.F. Hermans.
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 21:06 uur
AOVV schreef:
Vandaag eindelijk 'Reis naar het einde van de nacht' uitgelezen, van Céline. Het heeft me anderhalve maand gekost of zo, dan weet je wel hoe traag ik lees. Nu ga ik beginnen in 'Nooit meer slapen', van W.F. Hermans.
Wat vond je ervan? Als ik een top 10 zou hebben gehad op boekmeter dan was dat mijn nummer 1 geweest.
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 21:38 uur
Ik vond het een boek dat je niet zomaar op een avondje uitleest, erg uniek (ik zou het niet meteen met iets kunnen vergelijken), en bij momenten ook ronduit indrukwekkend. Het taalgebruik van Céline is to the point en ruw. Het verhaal zelf vind ik dan misschien niet zo speciaal, maar de stijl is wel heel erg fraai, echt m'n ding.
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 21:48 uur
Die moet ik ook nog eens een keer lezen. Heb het boek hier liggen, maar moet eens zien wanneer ik zin heb om die te lezen.
0
geplaatst: 19 oktober 2011, 17:11 uur
Net:

Ongeveer al het fictioneel prozawerk van R.J. Peskens a.k.a. (uitgever) Geert van Oorschot - geheel in de traditie van zijn eigen uitgaven, de Russische bibliotheek) - verhalen van hoog niveau,eigenlijk zonde om alles achtereen te lezen (en dat voor 3 euro op de markt).
Nu:

Ongeveer al het fictioneel prozawerk van R.J. Peskens a.k.a. (uitgever) Geert van Oorschot - geheel in de traditie van zijn eigen uitgaven, de Russische bibliotheek) - verhalen van hoog niveau,eigenlijk zonde om alles achtereen te lezen (en dat voor 3 euro op de markt).
Nu:

0
geplaatst: 19 oktober 2011, 17:56 uur

Net uit. Prachtig boek, enorme aanrader! Ga zeker meer van hem lezen.
0
geplaatst: 20 oktober 2011, 10:10 uur
Gisterenavond uitgelezen: Arto Paasilinna - De Zelfmoordclub
Vanochtend begonnen in: Alex van Warmerdam - De Hand van een Vreemde
Vanochtend begonnen in: Alex van Warmerdam - De Hand van een Vreemde
0
geplaatst: 20 oktober 2011, 16:14 uur
Het stenen bruidsbed van Harry Mulisch. Afschuwelijk. Ik heb me door die 192 pagina's gesléépt.
0
geplaatst: 20 oktober 2011, 16:57 uur
Daar ben ik ooit eens in begonnen maar niet uitgelezen. Moet bekennen dat ik toen nog wel een heel erg jonge Graf was, waarschijnlijk zo van rond jouw leeftijd. Ben sowieso geen Mulisch liefhebber dus ik verwacht ook niet dat ik ooit nog eens een tweede poging ga wagen. Maar inderdaad, 't is taaie kost.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 oktober 2011, 17:36 uur
Ik móest 'm uitlezen, want er moest wel een boekverslag uitrollen. Inderdaad erg taai en het wist me gewoon niet te boeien. De thematiek spreekt me ook niet zo aan.
0
geplaatst: 21 oktober 2011, 22:37 uur
Vandaag Before the Flowers of Frienship Faded Frienship Faded van Getrude Stein uitgelezen. Vrij aardige gedichtenbundel, maar overal het algemeen wat saai en flauw en dat kan nooit de bedoeling zijn van poëzie die de taal onderzoekt.
0
geplaatst: 15 november 2011, 16:57 uur

Fraai, episch boek vertelling van moeder aan zoon; een van de verhaallijnen: de slavenopstand op Jamica (midden 19e eeuw)
Nu - tweede kans voor:

(eerste maal gestrand na ca 250 p. - in het kader van "gij zult lezen wat gij koopt" - nieuwe poging),
Daarnaast:

* denotes required fields.