Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 7 mei 2012, 22:17 uur
Stalin schreef:
Slaughterhouse-5 van Vonnegut heb ik in de Engelstalige variant uit 1989.
Afgelopen februari meegenomen uit een hostel in Vancouver, maar moet hem eerlijk gezegd nog steeds lezen...
(quote)
Slaughterhouse-5 van Vonnegut heb ik in de Engelstalige variant uit 1989.
Afgelopen februari meegenomen uit een hostel in Vancouver, maar moet hem eerlijk gezegd nog steeds lezen...
Ben er eindelijk in begonnen

0
geplaatst: 8 mei 2012, 20:21 uur

nu bezig in:
Schitterend ongeluk of sporen van ontwerp (onder redactie van: Cees Dekker, Ronald Meester en Rene van Woudenberg)
0
Rizz
geplaatst: 10 mei 2012, 00:29 uur

Ik vraag me af wat ik in vredesnaam ben opgeschoten na het lezen van dit boek. Dat ik niet aan de heroïne moet gaan, laten we het daar op houden

0
geplaatst: 12 mei 2012, 23:11 uur
Ben begonnen in mijn laatste uit Canada meegebrachte boek, na mijn avontuur aldaar afgelopen februari...

0
geplaatst: 12 mei 2012, 23:14 uur
Fjodor Dostojevski - Misdaad en Straf
Pagina 55 na twee maanden.
Pagina 55 na twee maanden.

0
geplaatst: 21 mei 2012, 18:08 uur
Net besteld...

Link

Sir Adrian Carton de Wiart was a British officer of Belgian and Irish descent. He fought in the Boer War and both World Wars; was shot in the face, head, stomach, ankle, leg, hip and ear; survived a plane crash, tunneled out of a POW camp, and pulled off his own fingers when a doctor wouldn't amputate them. He later said "frankly I had enjoyed the war."
Link
0
geplaatst: 27 mei 2012, 23:28 uur
Weer 2 nieuwe in bestelling...

En als voorlopig hoogtepunt, ruim 1 kilo in leer gebonden klassieke verhalen van de grondlegger van de science fiction !

En als voorlopig hoogtepunt, ruim 1 kilo in leer gebonden klassieke verhalen van de grondlegger van de science fiction !

0
geplaatst: 28 mei 2012, 19:06 uur
Ik zag hem net al voorbij komen, maar ik ben ook bezig in 'wij zijn ons brein' van Swaab. Tijdens mijn studie is die man al geregeld aangehaald. Zijn vakgebied boeit me en hij schrijft redelijk gemakkelijk over interessante onderwerpen. Zit zelf ook wel eens te denken over de neurologie. Niet echt de beroertes, maar vooral ziekten als epilepsie of hersentumoren.
0
Improvision
geplaatst: 28 mei 2012, 20:24 uur
Dujardin & Vande Lanotte - Basisbegrippen van het Publiekrecht.
Ik had hem al enkele keren gelezen maar ontdek nog steeds details die ik de vorige keren niet opgemerkt had, en toch wel essentieel zijn om het volledig te begrijpen. Werkelijk mooi geschreven: op het eerste zicht lijken het allemaal losse verhalen, maar hoe vaker je het leest, hoe meer je een samenhang ziet.
Ik had hem al enkele keren gelezen maar ontdek nog steeds details die ik de vorige keren niet opgemerkt had, en toch wel essentieel zijn om het volledig te begrijpen. Werkelijk mooi geschreven: op het eerste zicht lijken het allemaal losse verhalen, maar hoe vaker je het leest, hoe meer je een samenhang ziet.

0
geplaatst: 28 mei 2012, 21:06 uur
GrafGantz schreef:
Wel knap van je hoor, dat je hem in het Russisch leest.
(quote)
Wel knap van je hoor, dat je hem in het Russisch leest.

Serieus, de voorbereidingen waren getroffen, maar het is me allemaal net wat te zwaar. In de zomervakantie zal ik het maar weer eens lezen.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 18:03 uur
Moskou op sterk water uit, geweldig boek. Mads, lees je mee? Dit is een tof boek van een Rus, gaat het lezen, gaat het lezen! Het is sowieso beschikbaar via de UB.
Onderwijl ben ik in deze begonnen, die zowaar bij de plaatselijke bieb lag:

0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 9 juni 2012, 18:53 uur
Eleven Kinds of Loneliness van Richard Yates.
Omdat iedereen eenzaam is, maar slechts weinigen daar bewust van zijn.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 21:43 uur
Ulfat-e-Zulmat schreef:
Mijn idee - binnen het paradigma van een nacistisch (eenzaam, solipsisitisch) bestaan presenteer je hiermee in semantische vorm de uitslag van een beroepskeuzetest: projecteur in een arthouse. Blijkbaar heb je het daar moelijk mee - desalniettemin: blijf lezen, want wie leest, verrijkt zijn geest!
0
geplaatst: 10 juni 2012, 00:19 uur
Mjuman schreef:
Mijn idee - binnen het paradigma van een nacistisch (eenzaam, solipsisitisch) bestaan presenteer je hiermee in semantische vorm de uitslag van een beroepskeuzetest: projecteur in een arthouse. Blijkbaar heb je het daar moelijk mee - desalniettemin: blijf lezen, want wie leest, verrijkt zijn geest!
(quote)
Spreek jij ook in zulke bewoordingen tot je directe familie Mjuman ?
Zou in dat geval graag fly on the wall willen zijn op willekeurige familiebijeenkomsten van Mjumannen en vrouwen...

0
geplaatst: 10 juni 2012, 00:53 uur
Perzoonlijk vind ik ook dat er eigenlijk een IQ-test plaats zou moeten vinden voorafgaand aan een boekverkoop - om te garanderen dat het te kopen boek een safe ground for landing vindt.
@Stalin: niets is zo veelzeggend als een live experience. Zelfs vanuit Siberië kan je naar het midden van NL komen. En spreektaal is nou eenmaal anders dan schrijftaal, al is het laatste makkelijker te veelvuldigen.
@Stalin: niets is zo veelzeggend als een live experience. Zelfs vanuit Siberië kan je naar het midden van NL komen. En spreektaal is nou eenmaal anders dan schrijftaal, al is het laatste makkelijker te veelvuldigen.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 00:58 uur
Mjuman schreef:
Met andere woorden, Mjuman spreekt thuis gewoon als ordinaire doorsnee-Nederlander.
Wat een deceptie, bijna op gelijke voet als onze Lieve Heer die zich dagelijks ontdoet van alle vormen van ontlasting...
Retourtje Novosibirsk-Amsterdam is momenteel zo'n 1000 dollar, dus zet de koffie maar vast klaar...

0
geplaatst: 10 juni 2012, 01:59 uur
Jaroslav Hasek - The red commissar (verhalenbundel)
Gregor von Rezzori - Memoirs of an anti-semite
Gregor von Rezzori - Memoirs of an anti-semite
0
geplaatst: 12 juni 2012, 10:48 uur
Slowgaze schreef:
Moskou op sterk water uit, geweldig boek. Mads, lees je mee? Dit is een tof boek van een Rus, gaat het lezen, gaat het lezen! Het is sowieso beschikbaar via de UB.
(afbeelding)
(afbeelding)
gaat op de (veel te lange) lijst hoor

0
geplaatst: 14 juni 2012, 23:02 uur
Vanmiddag een voorlopige slag geslagen bij de eerste dag van het Boekenfestijn te Leeuwarden.
Ik zeg voorlopig, want naast de hieronder genoemde boeken zag ik nog meer moois wat ik vermoedelijk later deze week nog ga aanschaffen...
Wat te denken van een engelstalige versie van De Gebroeders Karamazov voor maar €2,50 ?
Maar goed, dit is dus de vangst tot nu toe voor zo'n €20.

Ik zeg voorlopig, want naast de hieronder genoemde boeken zag ik nog meer moois wat ik vermoedelijk later deze week nog ga aanschaffen...
Wat te denken van een engelstalige versie van De Gebroeders Karamazov voor maar €2,50 ?
Maar goed, dit is dus de vangst tot nu toe voor zo'n €20.

0
geplaatst: 19 juni 2012, 12:57 uur

Ik ben weg van de films en nu heb ik ook deze boeken in 2 weken tijd verslonden.
0
geplaatst: 19 juni 2012, 19:05 uur
Stalin schreef:
Vanmiddag een voorlopige slag geslagen bij de eerste dag van het Boekenfestijn te Leeuwarden.
Afgelopen zondag op de laatste dag van Boekenfestijn nog even een tweede slagje geslagen !!!

* denotes required fields.