Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juni 2012, 20:51 uur
Da's toch wel een van de meest geniale series die ik ken (alleen schort het een beetje aan de afronding)...
0
Lukk0
geplaatst: 21 juni 2012, 21:01 uur
Daar hebben die fantasy-auteurs wel vaker last van geloof ik... Ik ben hem zelf momenteel ook aan het lezen, de serie heeft het enthousiasme weer bovengehaald, en de vorige keer (alleen de eerste twee boeken) was toch wel een jaar of vijf/zes geleden.
0
geplaatst: 21 juni 2012, 21:20 uur
nou, zo erg als Martin heb ik het nog niet meegemaakt eigenlijk, deel vijf is een beetje de Chinese Democracy onder de boeken
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 7 juli 2012, 15:48 uur
Ben nu bezig in Bekentenissen van een gemaskerde van Yukio Mishima. Één van de mooist boeken die ik heb gelezen, met groot gemak. 

0
geplaatst: 7 juli 2012, 15:52 uur
Ik ken wel Bekentenissen van een loodgieter, maar dat is vast iets heel anders.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 7 juli 2012, 16:27 uur
Ook loodgieters zijn gemaskerden, verigs je niet!
0
geplaatst: 10 juli 2012, 20:05 uur
Vandaag nog eens naar de bibliotheek gereden, en het volgende meegebracht:
Gabriel Garcia Marquez - Kroniek van een aangekondigde dood
Philipp Vandenbergh - De achtste zonde
En ik ben van plan ze te lezen.
Gabriel Garcia Marquez - Kroniek van een aangekondigde dood
Philipp Vandenbergh - De achtste zonde
En ik ben van plan ze te lezen.
0
geplaatst: 10 juli 2012, 20:14 uur
Onlangs uitgelezen, vond het boek de moeite waard om hier te vermelden:

Gortdroge humor van Kurt Vonnegut. Met leuke, doodsimpele tekeningen van de man zelf.
Gortdroge humor van Kurt Vonnegut. Met leuke, doodsimpele tekeningen van de man zelf.
0
geplaatst: 10 juli 2012, 22:42 uur
0
geplaatst: 16 juli 2012, 19:07 uur
In Zwitserland het volgende gelezen:
Mijn favoriete schrijver van dit moment, vooral van de eerste genoten:

En verder:

En voor de mensen met kinderen: dit is een geweldig kinderboek om voor te lezen. Niveau Roald Dahl:

Mijn favoriete schrijver van dit moment, vooral van de eerste genoten:

En verder:

En voor de mensen met kinderen: dit is een geweldig kinderboek om voor te lezen. Niveau Roald Dahl:

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 juli 2012, 10:50 uur
M'n broertje had Greil Marcus - Like a Rolling Stone: Bob Dylan at the Crossroads in de kast staan. Heb 'm dus maar even gelezen.
Aanvankelijk vond ik het wel prettig leesvoer. Marcus heeft een vlotte pen en op zich een prettige stijl. Hij weet van alles vloeiend aan elkaar te verbinden met fraai taalgebruik. Na een bladzijde of vijftig begon ik 't boek echter steeds meer zat te worden. Het boek is 90% lofzang (van een eersteklas fanboy) en 10% informatief. Op Wikipedia staat nog meer info. Na een tijdje was ik het spuugzat.
Marcus haalt allerlei verbanden aan die totaal niet overtuigend zijn en negen van de tien keer vraag je je ook af hoe hij het verzint. Hij onderbouwt niets, hij zegt gewoon 100x hoe goed het allemaal wel niet is. Van sommige tekstinterpretaties springen de tranen je in de ogen van het lachen. Er wordt van alles bij verzonnen dat er gewoon niet staat (ook niet impliciet).
Fanboys zonder kritische blik moeten geen boeken schrijven.
Aanvankelijk vond ik het wel prettig leesvoer. Marcus heeft een vlotte pen en op zich een prettige stijl. Hij weet van alles vloeiend aan elkaar te verbinden met fraai taalgebruik. Na een bladzijde of vijftig begon ik 't boek echter steeds meer zat te worden. Het boek is 90% lofzang (van een eersteklas fanboy) en 10% informatief. Op Wikipedia staat nog meer info. Na een tijdje was ik het spuugzat.
Marcus haalt allerlei verbanden aan die totaal niet overtuigend zijn en negen van de tien keer vraag je je ook af hoe hij het verzint. Hij onderbouwt niets, hij zegt gewoon 100x hoe goed het allemaal wel niet is. Van sommige tekstinterpretaties springen de tranen je in de ogen van het lachen. Er wordt van alles bij verzonnen dat er gewoon niet staat (ook niet impliciet).
Fanboys zonder kritische blik moeten geen boeken schrijven.
* denotes required fields.

.jpg)