Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juli 2012, 11:51 uur
Duane Elgin - Het Levende Universum (The Living Universe)
John Grisham - Advocaat van de Duivel (The Firm)
John Grisham - Advocaat van de Duivel (The Firm)
0
geplaatst: 31 juli 2012, 16:54 uur
José Saramago - De Stad der Blinden
Franz Kafka - Het Slot
Ken Kesey - One Flew over the Cuckoo's Nest
Cees Nooteboom - Allerzielen
Willem Frederik Hermans - Onder Professoren
Kenzaburo Oë - Het Eigen Lot
Franz Kafka - Het Slot
Ken Kesey - One Flew over the Cuckoo's Nest
Cees Nooteboom - Allerzielen
Willem Frederik Hermans - Onder Professoren
Kenzaburo Oë - Het Eigen Lot
0
geplaatst: 31 juli 2012, 22:43 uur
Ik stop even een tijd in Misdaad en Straf. De schrijfstel is me simpelweg iets te langdradig en hoewel de personages briljant zijn wacht ik tot de tijd rijp is.
0
geplaatst: 1 augustus 2012, 17:42 uur
Charles Bukowski - Postkantoor
Ik heb het gelezen, omdat Slowgaze de naam Bukowski eens liet vallen. Het is me enorm meegevallen, zijn stijl ligt me.
Ik heb het gelezen, omdat Slowgaze de naam Bukowski eens liet vallen. Het is me enorm meegevallen, zijn stijl ligt me.
0
geplaatst: 2 augustus 2012, 19:36 uur
En één dezer dagen ga ik beginnen aan 'Tom Sawyer' van Mark Twain, en 'Huckleberry Finn' lees ik er dan maar achterna. Ook blader ik zo nu en dan eens door het 'Canto General' van de dichter Pablo Neruda. Als ik tijd heb.
0
geplaatst: 2 augustus 2012, 21:26 uur

(1979)
Het is altijd aardig om Von Dänikens oude (toen redelijk actuele) boude voorspellingen later nog eens na te gaan, of hij toevallig gelijk heeft gekregen.
Zijn bange vermoedens inzake het massaal klonen van mensen is volstrekt niet uitgekomen en speelt natuurlijk geen enkele rol van betekenis. Wél zijn we inderdaad veel meer over onszelf, onze bouw en structuur van het lichaam, oude ziektes e.d. te weten gekomen.
Hoe komt het dat er zwarte, blanke, bruine en gele mensen zijn? Hoe is dat ooit zo gekomen? Von Däniken weet uiteraard het antwoord.
En de Ark des Verbonds was natuurlijk een door plutonium voortgedreven mannamachine, door buitenaardsen verstrekt, die het volk van Israël 40 jaar lang in de woestijn van voedsel heeft voorzien.
Op dat moment speciaal geselecteerd, het Joodse Volk, daarom hebben ze de afgelopen 60 jaar ook zoveel Nobelprijswinnaars gehad in de wetenschap. Wij zijn geschapen naar het beeld van aliens, zij hebben ons hun kennis (voor een deel) overgedragen.
Dit is nog maar een zeer klein deel van wat er weer allemaal de revue passeert. Wie Von Däniken leest (hij schrijft overigens erg lezenswaardig, gemakkelijk en sympathiek) zal moeten erkennen dat er tegen zijn redeneringen weinig is in te brengen. Alleen is er niet al teveel bewijs voor handen.
0
geplaatst: 12 augustus 2012, 18:31 uur
Begonnen in:

Vooralsnog een echte aanrader, trouwens. Redelijk bekend verhaal voor iedereen die een klein beetje is geïnteresseerd in wetenschapsgeschiedenis, maar hier gebracht met tal van fijne anekdotes over de betrokken mensen, en heldere, uitgebreide uitleg over de achterliggende ideeën, die ook te volgen is voor niet al te wiskundig onderlegde mensen.

Vooralsnog een echte aanrader, trouwens. Redelijk bekend verhaal voor iedereen die een klein beetje is geïnteresseerd in wetenschapsgeschiedenis, maar hier gebracht met tal van fijne anekdotes over de betrokken mensen, en heldere, uitgebreide uitleg over de achterliggende ideeën, die ook te volgen is voor niet al te wiskundig onderlegde mensen.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 19:00 uur

Gelezen in het Engels want in Nieuw Zeeland gekocht. Toen het na 30 bladzijden nog steeds over de militaire geschiedenis van Antwerpen ging, was ik dichtbij het wegleggen van dit boek, maar gelukkig toch doorgelezen en zo bleek dit een van de beste boeken die ik in lange tijd heb gelezen (en mijn eerste roman waarbij de tekst afgewisseld wordt met foto's).
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 19:28 uur
Dit boek is mijn Bijbel:

Er staan ook mooie verhalen in over het maken van de albums.

Er staan ook mooie verhalen in over het maken van de albums.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 21:48 uur
Inderdaad een paar prachtige suggesties. Ik heb dat boek ook maar menig album hoef ik niet per se alsnog te horen, ook al word ik 130.
Maar erg mooie foto's en verhalen.
Ik kan dit prachtige boek ook van harte aanbevelen, een biografie over Patti Smith. Ik heb het bij haar laatste concert gekocht. Had ik opgelet, dan had ik 's middags in Amsterdam een gesigneerd exemplaar kunnen kopen.
Wie denkt dat zijn of haar leven bepaald geen rozengeur en manenschijn is:

Makkelijk te lezen vrij sombere biografie over het samenleven met haar ex partner Robert (de man op de foto naast Patti) vanaf halverwege de jaren '60 tot aan zijn dood. Waarbij de ontwikkeling van Patti Smith van "niets" tot respectvol muzikante tevens centraal staat.
Haar onboezeming over haar ervaring bij een Doors concert, met name hoe zij Jim Morrison observeerde terwijl ze nagenoeg niet op de muziek lette, spreekt wel enige boekdelen over haar achtergrond als beginnend rock artieste. Ook de opmerking met betrekking tot haar leven in het Chelsea hotel waar ze de hele dag Beggars banquet van de Rolling stones draaide zegt ook genoeg.
Prima beschrijving en aan te raden leesvoer.
Maar erg mooie foto's en verhalen.
Ik kan dit prachtige boek ook van harte aanbevelen, een biografie over Patti Smith. Ik heb het bij haar laatste concert gekocht. Had ik opgelet, dan had ik 's middags in Amsterdam een gesigneerd exemplaar kunnen kopen.
Wie denkt dat zijn of haar leven bepaald geen rozengeur en manenschijn is:

Makkelijk te lezen vrij sombere biografie over het samenleven met haar ex partner Robert (de man op de foto naast Patti) vanaf halverwege de jaren '60 tot aan zijn dood. Waarbij de ontwikkeling van Patti Smith van "niets" tot respectvol muzikante tevens centraal staat.
Haar onboezeming over haar ervaring bij een Doors concert, met name hoe zij Jim Morrison observeerde terwijl ze nagenoeg niet op de muziek lette, spreekt wel enige boekdelen over haar achtergrond als beginnend rock artieste. Ook de opmerking met betrekking tot haar leven in het Chelsea hotel waar ze de hele dag Beggars banquet van de Rolling stones draaide zegt ook genoeg.
Prima beschrijving en aan te raden leesvoer.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 21:55 uur
Gisteren via de post gekregen, helemaal uit België, n'n cadeautje van een BoekMeter-vriendin en ik ben nu pas bij het hoofdstuk 'Just Kids', maar wat een boek! 

0
geplaatst: 26 augustus 2012, 11:03 uur

Ik ben ondertussen aan het derde deel, dus ik heb nog heel wat te lezen. Maar niet vandaag.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 11:11 uur
Zware kost. Ik heb 'ns een klein boekje over Nietzsche's leven en ideeën gelezen, en dat vond ik erg interessant. Heb je dat boek in je bezit, of ontleen je het gewoon van de bibliotheek? 

0
geplaatst: 26 augustus 2012, 11:17 uur
Vorig weekend op het strand, de beste plek voor een boek als dit:

0
geplaatst: 26 augustus 2012, 11:21 uur
AOVV schreef:
Zware kost. Ik heb 'ns een klein boekje over Nietzsche's leven en ideeën gelezen, en dat vond ik erg interessant. Heb je dat boek in je bezit, of ontleen je het gewoon van de bibliotheek?
Ik vind dat de schrijfstijl soms wat cryptisch overkomt, maar zo zwaar vind ik het eigenlijk niet echt. En Aldus Sprak Zarathoestra heb ik (nog) niet in bezit, maar Ecce Homo en Der Antichrist staan wel in mijn boekenrek.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 21:39 uur
Echt veel boeken heb ik niet, maar de volgende boeken heb ik wel. Sommigen moet ik wel nog eens lezen.
- Bret Easton Ellis - American Psycho
- Anthony Burgess - A Clockwork Orange (de film is trouwens ook een meesterwerk!
)
- Nescio - Dichtertje. De Uitvreter. Titaantjes ('Ik ben niks en ik doe niks. Eigenlijk doe ik nog veel te veel.'
)
- Aldous Huxley - The Doors of Perception
- Stephen Davis - Jim Morrison: Life, Death, Legend
- Mick Middles en Lindsay Reade - Torn Apart: The Life of Ian Curtis
- Deborah Curtis - Touching from a Distance
- Ray Bradbury - Fahrenheit 451
- George Orwell - 1984
En dan heb ik nog de volledige collectie boeken, die tot nu toe zijn uitgebracht, van de Game Of Thrones serie en nog een soort van boeddhistische bijbel.
- Bret Easton Ellis - American Psycho
- Anthony Burgess - A Clockwork Orange (de film is trouwens ook een meesterwerk!
)- Nescio - Dichtertje. De Uitvreter. Titaantjes ('Ik ben niks en ik doe niks. Eigenlijk doe ik nog veel te veel.'
)- Aldous Huxley - The Doors of Perception
- Stephen Davis - Jim Morrison: Life, Death, Legend
- Mick Middles en Lindsay Reade - Torn Apart: The Life of Ian Curtis
- Deborah Curtis - Touching from a Distance
- Ray Bradbury - Fahrenheit 451
- George Orwell - 1984
En dan heb ik nog de volledige collectie boeken, die tot nu toe zijn uitgebracht, van de Game Of Thrones serie en nog een soort van boeddhistische bijbel.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 21:43 uur
Mooi, mooi, op je 18de. 
Zelf heb ik ook nog wat staan dat ik nog moet lezen, maar ach. Dat komt nog wel, tijd genoeg.

Zelf heb ik ook nog wat staan dat ik nog moet lezen, maar ach. Dat komt nog wel, tijd genoeg.

0
geplaatst: 26 augustus 2012, 21:49 uur
Ik heb een flinke tijd geen boeken meer gelezen. Voor school moet ik dat nu weer gaan doen. Joe Speedboot vond ik echt een prachtboek, een van de mooiste die ik ooit heb gelezen.
0
geplaatst: 1 september 2012, 15:56 uur
Vanochtend deze 2 boeken gehaald bij de bibliotheek voor mijn literatuurlijst:

Moeten volgens Boekmeter beide zeer goed zijn.

Moeten volgens Boekmeter beide zeer goed zijn.
0
geplaatst: 6 september 2012, 21:16 uur
Ik ben inmiddels begonnen in:

Ik heb grote bewondering voor Geert Mak, eigenlijk in alles wat hij doet. Op TV maar ook in zijn boeken. Haast van onnederlandse kwaliteit. Hij schrijft vlot, ter zake kundig en heeft aantrekkelijke invalshoeken, anekdotes etc. Je verveelt je geen moment en hij weet zijn gevoelens aan je over te brengen, wat op zich natuurlijk al een hele kunst is.

Ik heb grote bewondering voor Geert Mak, eigenlijk in alles wat hij doet. Op TV maar ook in zijn boeken. Haast van onnederlandse kwaliteit. Hij schrijft vlot, ter zake kundig en heeft aantrekkelijke invalshoeken, anekdotes etc. Je verveelt je geen moment en hij weet zijn gevoelens aan je over te brengen, wat op zich natuurlijk al een hele kunst is.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 september 2012, 21:54 uur
Pa heeft dat boek vorige week van collega's gekregen, al ligt het nog onaangeraakt.
Ik word voor school momenteel doodgegooid met boeken. Heb De Etaleur van Weijts nu uit. Werden wel enkele interessante gedachtes en personen aangehaald, maar verder vond ik 't een strandboek voor gevorderden. Dus ik ben. Een zoektocht naar identiteit van Jensen en Wijnberg heb ik ook uit: aanrader voor wie zich wil verdiepen in verschillende opvattingen over identiteit. De bekendste denkers worden in begrijpelijk taalgebruik uitgelegd, al heb ik zelf weinig nieuws opgestoken.
Nu bezig in Het verlangen van Claus. Gaat tot dusver wel, al vind ik dat Vlaams niet echt jofel. Voor woensdag moet 'ie uit zijn en dan moet ik meteen verder in Het verdriet van Belgie (en daarna nóg een van Claus). Ik vrees wel een beetje voor een overkill.
Ik word voor school momenteel doodgegooid met boeken. Heb De Etaleur van Weijts nu uit. Werden wel enkele interessante gedachtes en personen aangehaald, maar verder vond ik 't een strandboek voor gevorderden. Dus ik ben. Een zoektocht naar identiteit van Jensen en Wijnberg heb ik ook uit: aanrader voor wie zich wil verdiepen in verschillende opvattingen over identiteit. De bekendste denkers worden in begrijpelijk taalgebruik uitgelegd, al heb ik zelf weinig nieuws opgestoken.
Nu bezig in Het verlangen van Claus. Gaat tot dusver wel, al vind ik dat Vlaams niet echt jofel. Voor woensdag moet 'ie uit zijn en dan moet ik meteen verder in Het verdriet van Belgie (en daarna nóg een van Claus). Ik vrees wel een beetje voor een overkill.
0
geplaatst: 6 september 2012, 22:38 uur
Ik ben begonnen tijdens m'n vakantie in dit boek:

Ik moet er verdekke behoorlijk m'n aandacht bij houden om het te kunnen volgen...
Ik gok er op dat ik het tegen dat m'n volgende vakantie (ergens augustus 2013...) gedaan is, wel uitgelezen zal hebben.
Ik moet er verdekke behoorlijk m'n aandacht bij houden om het te kunnen volgen...
Ik gok er op dat ik het tegen dat m'n volgende vakantie (ergens augustus 2013...) gedaan is, wel uitgelezen zal hebben.
0
geplaatst: 18 september 2012, 15:16 uur
Afgelopen week tijdens mijn week fietsen in de Franse Alpen begonnen in het volgende interessante stuk leesvoer...

* denotes required fields.