Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 19 september 2012, 00:31 uur

Ik zit weer eens in mijn existentiële crisis, maar dat gaat zo wel weer over. Althans, dat maak ik me wijs.
0
geplaatst: 19 september 2012, 12:46 uur
Afijn, Notre-Dame-des-Fleurs is uit (toen ik 't plaatjen hier plaatste hoefde ik nog maar ene pagina of zestig, vandaar) en ik vond 'm echt ruk. 

0
geplaatst: 19 september 2012, 13:46 uur
Interessant - dat boek was dus een rukdruk 
Zijn dramatisch werk is ook 'beter' - edoch zelden leest men Genet vrijwillig.
Wil een mensch fransozen zou ie beter Boris Vian - L'écume des jours kunnen nemen, of iets van Gide met de zgn acte gratuite als thema (ben fff titel kwijt).

Zijn dramatisch werk is ook 'beter' - edoch zelden leest men Genet vrijwillig.
Wil een mensch fransozen zou ie beter Boris Vian - L'écume des jours kunnen nemen, of iets van Gide met de zgn acte gratuite als thema (ben fff titel kwijt).
0
geplaatst: 19 september 2012, 14:01 uur
Ik had eerst willen zeggen dat ik 'm in één ruk uitgelezen had, maar dat was niet zo. Tof boek evenwel.
Afijn, m'n eerste recensie-exemplaren zijn binnen, ik ga ze even flashen:

T.z.t. krijg ik ook nog de nieuwe van Ellen Deckwitz opgestuurd. Ik hou van mijn werk.
Afijn, m'n eerste recensie-exemplaren zijn binnen, ik ga ze even flashen:

T.z.t. krijg ik ook nog de nieuwe van Ellen Deckwitz opgestuurd. Ik hou van mijn werk.

0
geplaatst: 2 oktober 2012, 22:12 uur
Hierin bezig:

Men doet maar alsof Kouwenaar zoo moeilijk te doorgronden is, maar men ziet dan niet in dat Kouwenaar én een groot humorist kon/kan (doorhalen wat niet van toepassing is) zijn en bovendien ook best kan ontroeren. Kouwenaar, jaja, Kouwenaar.

Men doet maar alsof Kouwenaar zoo moeilijk te doorgronden is, maar men ziet dan niet in dat Kouwenaar én een groot humorist kon/kan (doorhalen wat niet van toepassing is) zijn en bovendien ook best kan ontroeren. Kouwenaar, jaja, Kouwenaar.

0
geplaatst: 2 oktober 2012, 23:00 uur
Vandaag deze twee novelles herlezen. 1-1,5u en je hebt ze uit. Beide handhaven zich keurig in mijn top 10. Fenomenaal!

0
geplaatst: 2 oktober 2012, 23:26 uur
Mijn lievelingsvoorleesboek:

Vooral vanwege sommige boeiende rubriektitels
Bezig met de shortlist van de Bookerprize:

Vooral vanwege sommige boeiende rubriektitels
Bezig met de shortlist van de Bookerprize:

0
geplaatst: 3 oktober 2012, 00:21 uur
Mjuman schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Echt een schitterend boek inderdaad. Ik grijp er iedere keer weer naar terug.
0
geplaatst: 3 oktober 2012, 20:26 uur
Slowgaze schreef:
Een beetje zoals de Bijbel en Max Havelaar?
Een beetje zoals de Bijbel en Max Havelaar?
Kijk zo'n opmerking word ik nou weer onrustig van - wat heb ik gemist dat ik die juxtapositie van religie/reflectie en politiekgetinte profaniteit met een vleugje genot (koffie) niet meteen doorzie.
A propos Gouden Gids: in de herhaling van voorletter(s), naam, adres, postcode, woonplaats onstaat het rustmoment dat slechts zelden wordt onderbroken door de aankondiging van een nieuwe rubriek, waarvan de inhoud en reikwijdte soms lastig te doorgronden zijn.
Immers: lees maar, er staat niet wat er staat
Ben opnieuw begonnen in:

Wil het echt uitlezen, zonder de invloed van wat hier gebeurt (want dan denk ik: "how to... dat gaat vanzelf")

0
geplaatst: 3 oktober 2012, 21:11 uur
De juxtapositie Gouden Gidsch en Nijhoff doorzie ik dan weer niet. Straks maar een Jupiler opentrekken dan.
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 17:27 uur
Ik lees nu "Een Spoort van Vernieling" geschreven door Tim Weiner. Reuze interessante documentatie over de vele geheime operaties van de CIA vanaf WOII tot en met de Irak Oorlog. Een aanrader voor iedereen die de wereldpolitiek volgt.
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 16:04 uur
Raoul Heertje - Mark Rutte is lesbisch
Beetje flauw-grappig en richtingloos gewauwel over het algemeen. Ik vind het gedeelte over peil.nl aan het einde, waarbij hij Maurice de Hond in de zeik neemt met vijf accounts ofzo, wel grappig.
Beetje flauw-grappig en richtingloos gewauwel over het algemeen. Ik vind het gedeelte over peil.nl aan het einde, waarbij hij Maurice de Hond in de zeik neemt met vijf accounts ofzo, wel grappig.
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 17:19 uur
De Speler van Fjodor Dostojewski herlezen, en het blijft toch wel één van de beste romans die ik ooit heb gelezen. Verder ligt nu de autobiografie van Bob Dylan op de plank (Chronicles, Vol. 1) en ook een boek over al z'n studioplaten. Ik lees soms ook strips. Die zijn leuk.
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 17:50 uur
jasper1991 schreef:
Leugens. Geweldig boek.
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 18:06 uur
Ik ben vorige week begonnen in mijn eerste Stephen King. 
Namelijk 'De NoodZaak' of 'Needful Things'.
Tot nu toe vind ik hem erg goed, zijn schrijftstijl bevalt me zeker.

De volgende wordt waarschijnlijk: Under The Dome (Gevangen).

Namelijk 'De NoodZaak' of 'Needful Things'.
Tot nu toe vind ik hem erg goed, zijn schrijftstijl bevalt me zeker.

De volgende wordt waarschijnlijk: Under The Dome (Gevangen).

0
geplaatst: 14 oktober 2012, 18:54 uur
Stephen King is inderdaad een geweldige schrijver. Jammer dat ik voor mijn literatuurlijst geen vertaalde boeken mag lezen. Ik ben echt met moeite door mijn 7 boeken gekomen, alleen Joe Speedboot van Tommy Wieringa vond ik heel goed.
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 18:57 uur
Ah, Stephen King. Een geweldige schrijver inderdaad, met een zeer leuke stijl. Andere tips zijn mijn favoriet van hem, The Shining (heel erg verschillend van de verfilming), It als je van heel dikke boeken houdt, en Night Shift als je het wat korter wil. Hoe dan ook, enjoy! 
Zelf ben ik trouwens bezig in zijn boek 11-12-63, maar ik vind hem nogal langdradig.

Zelf ben ik trouwens bezig in zijn boek 11-12-63, maar ik vind hem nogal langdradig.
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 18:58 uur
Ik moet De Beproeving nog lezen. Ik las op het internet dat die begin januari 2013 uitkomt in de volledige versie, dan is het een grote kans dat ik hem voor mijn verjaardag vraag. De Donkere Toren is ook een meesterlijke serie van King. Je wordt echt in het verhaal gezogen. Under The Dome heb ik ook maar die moet ik nog lezen.
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 19:02 uur
Schrijven is schrappen is een regel die Stephen King niet al te serieus neemt, want een hoop van zijn boeken zijn van het formaat bijbel.
Heb o.a. The complete and uncut edition van The Stand in de kast staan... 1421 pagina's
Heb o.a. The complete and uncut edition van The Stand in de kast staan... 1421 pagina's

0
geplaatst: 14 oktober 2012, 19:03 uur
Er zijn genoeg goede Nederlandse boeken te vinden hoor, Don. Slowgaze zal er vast een betoog over schrijven, inclusief lijstje met boeken bla bla en dan ben ik 't er wel mee eens. Ik was/ben vrij enthousiast de ongelofelijke schattigheid van Nescio. 
Zelf begin ik, na losse verhaaltjes van verschillende Rusjes, en na een boek van Lermontov aan Gogol. Als huiswerk.

Zelf begin ik, na losse verhaaltjes van verschillende Rusjes, en na een boek van Lermontov aan Gogol. Als huiswerk.

0
geplaatst: 14 oktober 2012, 19:09 uur
Maar Nescio staat niet op die lijst, Masimo. Het is maar een beperkt aantal boeken waar je uit mag kiezen.
Stalin, jij hebt dan de Engelse versie van The Stand. Die editie komt volgend jaar in januari dus ook in het Nederlands uit.
Stalin, jij hebt dan de Engelse versie van The Stand. Die editie komt volgend jaar in januari dus ook in het Nederlands uit.
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 19:17 uur
Don Cappuccino schreef:
Dat heeft dan mooi lang geduurd, want mijn Engelse variant is al uit 1990

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 14 oktober 2012, 19:20 uur
Raf De Boever - De Hand van de Koning. Een paar weken geleden gekregen ter gelegenheid van de Dag van de Klant in Oostende, ik vind nergens een cover van dit boek op het www.
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 21:01 uur
In tegenstelling tot anderen vind ik Stephen King een zwakke schrijver. En naast een zwakke schrijver vind ik het ook maar een arrogant mannetje die denkt dat hij de literatuur opnieuw heeft uitgevonden.
* denotes required fields.