Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 21:03 uur
Don Cappuccino schreef:
Stephen King is inderdaad een geweldige schrijver. Jammer dat ik voor mijn literatuurlijst geen vertaalde boeken mag lezen. Ik ben echt met moeite door mijn 7 boeken gekomen, alleen Joe Speedboot van Tommy Wieringa vond ik heel goed.
Stephen King is inderdaad een geweldige schrijver. Jammer dat ik voor mijn literatuurlijst geen vertaalde boeken mag lezen. Ik ben echt met moeite door mijn 7 boeken gekomen, alleen Joe Speedboot van Tommy Wieringa vond ik heel goed.
Jongen toch.
Ik kom later op dit onderwerp terug, maar er is zoveel meer dan Stephen King. Echt. Poëzie bijvoorbeeld. 
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 14 oktober 2012, 21:12 uur
Hé, Maarten, doe jezelf een plezier en kijk of je aan dit boek kunt komen. Beschouw 't als een geschenk van mijn kant. Ik hoef er niets voor terug - al kan een beetje liefde nooit kwaad.
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 21:43 uur
Slowgaze schreef:
Jongen toch.
Ik kom later op dit onderwerp terug, maar er is zoveel meer dan Stephen King. Echt. Poëzie bijvoorbeeld.
(quote)
Jongen toch.
Dat is een kort maar krachtig betoog.

Neen, genoeg moois te vinden in de Nederlandse literatuur, toch?
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 12:14 uur
King lijkt me niet iets voor een literatuurlijst, nee. Desondanks best geinig om te lezen. Van tijd tot tijd. Ik heb in elk geval genoten van de Dark Tower serie.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 19 oktober 2012, 06:41 uur
Dan Brown - Het Juvenalis Dilemma (Digital Fortress)
0
geplaatst: 19 oktober 2012, 22:16 uur

Zal er iemand zijn die dit nog iets zegt? Een rechter Tie mysterie uit een reeks van ongeveer 15 boeken, een misdaadroman die zich afspeelt in de 7e eeuw in China?
Geschreven door de sinoloog Robert van Gulik (1910-1967), één van de meest veelkleurige diplomaten (hij was ook ambassadeur) en schrijver die Nederland ooit heeft gehad. Altijd diep mijn petje voor de man afgenomen, niet alleen voor zijn research en kennis over deze periode in de geschiedenis maar wat te denken van het feit dat hij vloeiend Japans en Chinees sprak?
Hij is misschien wat gedateerd en ouderwets in normen, maar goed, Van Gulik was natuurlijk een man van de eerste helft van de vorige eeuw.
Zo'n misdaadroman van 1300 jaar geleden verouderd natuurlijk nooit....

0
geplaatst: 19 oktober 2012, 22:32 uur
Stijn_Slayer schreef:
Eens met Maarten. King is pseudo-literatuur.
Eens met Maarten. King is pseudo-literatuur.
De term is triviaalliteratuur. Van Gulik valt daar ook onder - don't shoot me

0
Rizz
geplaatst: 19 oktober 2012, 22:46 uur
Slowgaze schreef:
Jongen toch.
(quote)
Jongen toch.
Ja, zeker waar. Maar als tussenstation waar je snel een lekkere hap naar binnen werkt alvorens je de trein verder naar ''echte literatuur'' neemt, is het de moeite waard.
Al die moeite ook voor een kingsiaanse zin...

0
geplaatst: 20 oktober 2012, 00:09 uur
Ben bezig in de Kunst Kannibaal van, of beter over, Peter Klashorst.
Ik krijg steeds meer symphatie voor die kwast
.
Ik krijg steeds meer symphatie voor die kwast
.
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 00:11 uur
Rizz schreef:
Ja, zeker waar. Maar als tussenstation waar je snel een lekkere hap naar binnen werkt alvorens je de trein verder naar ''echte literatuur'' neemt, is het de moeite waard.
(quote)
De moraal van dit verhaal: fast food is killing, slow food makes you survive, even in The Dead Zone

0
geplaatst: 20 oktober 2012, 10:06 uur
Rizz schreef:
(quote)
Mij lijkt dan Nijntje o.i.d. een geschikter tussenstation naar echte literatuur.

0
geplaatst: 20 oktober 2012, 17:45 uur
Echte feel-good literatuur inderdaad 
Overigens ben ik deze aan het lezen

Overigens ben ik deze aan het lezen

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 24 oktober 2012, 20:38 uur
Dan Brown - Het Bernini Mysterie (Angels and Demons)
0
geplaatst: 24 oktober 2012, 22:23 uur
Net uit: Tom Lanoye - Heldere Hemel
Begonnen in: Anna Enquist - De Verdovers
Begonnen in: Anna Enquist - De Verdovers
0
geplaatst: 28 oktober 2012, 14:09 uur
Deze neger heeft inmiddels vier gedichtenbundels gerecenseerd, je vindt de links hier:
Jos Versteegen - Een Huis Verlaten
Ellen Deckwitz - De Steen Vreest Mij
Ellen Deckwitz - Hoi Feest
Kira Wuck - Finse Meisjes
Er zullen dit jaar sowieso nog drie recensies van mijn hand verschijnen en ik ga ook interviews doen.
Er zullen dit jaar sowieso nog drie recensies van mijn hand verschijnen en ik ga ook interviews doen.
0
geplaatst: 28 oktober 2012, 14:14 uur
Chronicles, Vol. 1 van Dylan, Bobje gelezen. Weet nog niet wat ik nu ga lezen. Misschien wel 'Misdaad en Straf'. 
'Waging Heavy Peace' ga ik ook wel kopen, denk ik. Als ik 'm vind. Zal wel zeker.
Mooi, Maarten, mooi. Ben je nu een professional?

'Waging Heavy Peace' ga ik ook wel kopen, denk ik. Als ik 'm vind. Zal wel zeker.
Mooi, Maarten, mooi. Ben je nu een professional?
0
geplaatst: 28 oktober 2012, 14:20 uur
Slowgaze schreef:
Deze neger heeft inmiddels vier gedichtenbundels gerecenseerd, je vindt de link hier:
Deze neger heeft inmiddels vier gedichtenbundels gerecenseerd, je vindt de link hier:

0
geplaatst: 28 oktober 2012, 14:57 uur
Slowgaze schreef:
Beste Neger, als ik op die link druk krijg ik; de mededeling; about blank

0
geplaatst: 28 oktober 2012, 15:00 uur
Begonnen in 'De merkwaardige lotgevallen van soldaat Ivan Tsjonkin' van Vladimir Vojnovitsj.
0
geplaatst: 28 oktober 2012, 15:02 uur
Laat ik dan ook maar heel blij melden dat ik Brave New World van Aldous Huxley aan het lezen ben. Goed boek 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 oktober 2012, 16:05 uur
Ik heb Waging Heavy Peace uit. Zoals ik eerder al zei moet je dit boek niet hebben als je op zoek bent naar een hoop feiten of een chronologische behandeling van zijn werk. WHP lijkt haast een soort bewuste toevoeging aan Shakey. Het toont goed wat Neil bezig houdt, hoe hij is en waar z'n interesses liggen. Hij valt wel eens in herhaling en het interesseert me eigenlijk niet dat hij elke herrinering aan een bepaalde auto kan koppelen, maar ik vind sommige recensies nogal overtrokken. Ze doen het voorkomen alsof het constant over de Lincvolt en treinen gaat en dat valt reuze mee.
Het boek is alsof je bij Neil op bezoek bent en hij van alles verteld. De korte hoofdstukken houden de vaart erin en voor je het weet ben je 100 blz. verder. Het boek verliest echter over een paar jaar wel een beetje z'n relevantie, want het is erg gericht op het nu (Lincvolt, overlijden van vrienden, huidige interesses, weer spelen met Crazy Horse, etc.).
Het is absoluut leuk leesvoer, maar misschien is het de moeite waard om te wachten tot de prijs wat zakt.
Het boek is alsof je bij Neil op bezoek bent en hij van alles verteld. De korte hoofdstukken houden de vaart erin en voor je het weet ben je 100 blz. verder. Het boek verliest echter over een paar jaar wel een beetje z'n relevantie, want het is erg gericht op het nu (Lincvolt, overlijden van vrienden, huidige interesses, weer spelen met Crazy Horse, etc.).
Het is absoluut leuk leesvoer, maar misschien is het de moeite waard om te wachten tot de prijs wat zakt.
0
geplaatst: 28 oktober 2012, 16:33 uur

Sylvia Plath beschrijft perfect hoe ik me voel, maar ik ga geen moeite doen om mijn gevoelens op te schrijven als zij dat al zo perfect heeft gedaan.
Ik vind het trouwens heel erg jammer dat haar man de dagboeken van de laatste zeven maanden van haar leven heeft verbrand, ik vermoed dat hij niet in een erg positief daglicht gesteld werd.
* denotes required fields.