MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
dudehere schreef:
Net uit: John Irving - Regels van het Ciderhuis

John Irving

Heb net Son of the Circus gelezen, fenomenaal! 4,5*

Zag laatst de laatste van John Irving Until I find you liggen. Al gelezen?

Poe...dat is een tijdje terug:

Peter R. de Vries - Een crimineel liegt niet altijd

Binnenkort ga ik Da Vinci Code lezen, ben erg benieuwd.

Louis Stiller - Stillers Omgang, een ontdekkingsreis rond amsterdam

fastpulseboy
op het moment lees ik "Inishowen" van Joseph O ' Connor.
erg amusant. Hierna begin ik aan Joe speedboot. Meer mensen dit gelezen? mening?

En ik haat nog steeds lezen. Geef mij maar een tv dan ben ik al tevree! (dat rijmt )

Die jowietje, schopt het nog tot dichter.

jowietje schreef:
En ik haat nog steeds lezen. Geef mij maar een tv dan ben ik al tevree! (dat rijmt )

zonde

dudehere schreef:
Zag laatst de laatste van John Irving Until I find you liggen. Al gelezen?

Nee, ik heb me een beetje laten afschrikken door de kritieken, maar komt vanzelf een keer op het nachtkastje terecht.

fastpulseboy
jowietje schreef:

je "leest" toch wel de hitkrant? want die staat vol met rihanna!

Lin
ik ben nu bezig in: Oliver Sacks, the man who mistook his wife for a hat.

Schrijnend en briljant

Ik lees voor Nederlands:
De historie van mejuffrouw Sara Burgerhart van Betje Wolff en Aagje Deken.
Valt me helemaal niet tegen. Het is verplicht om drie boeken voor 1880 te lezen, en deze is uit 1782, maar eigenlijk nog best vlot geschreven. Toch wel een beetje te moraliserend...

Yak
Lin schreef:
ik ben nu bezig in: Oliver Sacks, the man who mistook his wife for a hat.

Schrijnend en briljant

Heb ik ook laatst gelezen ja, maar dan de Nederlandse vertaling: "De man die zijn vrouw voor een hoed hield".

Chaim Potok - My Name is Asher Lev

fastpulseboy schreef:
Hierna begin ik aan Joe speedboot. Meer mensen dit gelezen? mening?

Joe Speedboot, vond ik geweldig. Een echt jongens verhaal maar dan prachtig geschreven. Zeker een aanrader.

Ik ben bezig in de Chirurg van Tess Gerritsen, iemand al gelezen?

Yak schreef:
(quote)

Heb ik ook laatst gelezen ja, maar dan de Nederlandse vertaling: "De man die zijn vrouw voor een hoed hield".

Alles van Sacks is interessant, maar dit boek bevat wel erg weirde cases. Die vrouw (of man) die van alles maar de helft waarnam, die tweeling die in priemgetallen communiceerde, te maf eigenlijk...

Lin
heb t boek van sacks toch even opzij gelegd, deed me teveel aan mn studieboeken denken...

ben nu bezig in: herbjorg wassmo-het boek Dina en

voor mn examen: groepsdynamica in praktijk

ben ook sachs fan, heb net een klein boekje van hem uit dat bij de psychologie zat (eraf gejat uit cafe) over tijdsbeleving. De rest van Sachs herlees ik regelmatig, al vond ik zijn autobiografie niet zo boeiend.
Maar probeer me vandaag te verdiepen in het geweldig interessante werk: in de frontlinie tussen hulp en recht....

Lin
met al t ge- MuMe en gechat zie ik het einde van mn boeken nog niet in zicht komen...

sxesven
Bezig in een Yukio Mishima verzameling, 'Vijf Moderne Noh-Spelen'. Erg goed.

Verder onlangs ondermeer 'Clarissa' van Samuel Richardson en 'The Life and Opinions of Tristram Shandy, Gentleman' van Laurence Sterne gelezen.

Nu aan het lezen: Terry Pratchett - Discworld: The Color of Magic. Fantasy op z'n best

Terry Pratchett , moet ik nog maar een heleboel van lezen

Al weer even Hermann Hesse - Siddhartha uit. Net als Paulo coelho- the alchemist een shitterend boek. Iemand tips in dit 'Genre'

sxesven
obsessed schreef:
Nu aan het lezen: Terry Pratchett - Discworld: The Color of Magic. Fantasy op z'n best

Pratchett, erg leuk! The Colour of Magic vind ik niet z'n beste, maar over het algemeen zijn z'n boeken altijd geweldig.

Net uit: Less then zero - Bret Easton Ellis
Voor mijn lol in het Engels

haakje schreef:
ben ook sachs fan, heb net een klein boekje van hem uit dat bij de psychologie zat (eraf gejat uit cafe) over tijdsbeleving.

Als dat je interesseert (tijdsbeleving) moet je echt Waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt van Douwe Draaisma lezen. Hierin probeert hij op begrijpelijke wijze onze beleving van tijd uit te leggen. Waarom een vakantie van zes weken vroeger een eeuwigheid leek en nu voorbij vliegt, hoe een déjà vu werkt, hoe het bijhouden van een dagboek je tijdsperceptie beïnvloedt etc. etc. Geweldig boek

Anna.R schreef:
Net uit: Less than zero - Bret Easton Ellis
Voor mijn lol in het Engels

Hoe was die? Ik heb zelf American Psycho (een van de beste boeken allertijden imo) en Glamourama gelezen (gewoon goed, geen topper), maar Less Than Zero nog niet.

Ik vond hem erg goed. Ik heb nog nooit een boek gelezen waar zo weinig in gebeurt (echt) maar toch blijft boeien. Echt een aanrader. American Psycho leek me ook al goed, gaat denk ik mee op vakantie

Anna.R schreef:
Ik vond hem erg goed. Ik heb nog nooit een boek gelezen waar zo weinig in gebeurt (echt) maar toch blijft boeien. Echt een aanrader. American Psycho leek me ook al goed, gaat denk ik mee op vakantie

Ik weet niet hoe het bij Less Than Zero zit, maar bij American Psycho moet je wel tegen tot in de kleinste detail beschreven gruwelijke moordpartijen kunnen... Is ook enorm controversieel geweest om die reden, volgens mij. Maar het boek is echt enorm goed.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:38 uur

geplaatst: vandaag om 23:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.