Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 13 juni 2006, 22:13 uur
psychonaatje schreef:
Ik weet niet hoe het bij Less Than Zero zit, maar bij American Psycho moet je wel tegen tot in de kleinste detail beschreven gruwelijke moordpartijen kunnen... Is ook enorm controversieel geweest om die reden, volgens mij. Maar het boek is echt enorm goed.
(quote)
Ik weet niet hoe het bij Less Than Zero zit, maar bij American Psycho moet je wel tegen tot in de kleinste detail beschreven gruwelijke moordpartijen kunnen... Is ook enorm controversieel geweest om die reden, volgens mij. Maar het boek is echt enorm goed.
In Less Than Zero is het voornamelijk extreem drugsgebruik en sex, wat wordt beschreven alsof het zo normaal is als de hond uit laten.
Tot in de kleinste details beschreven gruwelijke moordpartijen klinken ergens wel cool....

0
geplaatst: 13 juni 2006, 22:23 uur
Anna.R schreef:
In Less Than Zero is het voornamelijk extreem drugsgebruik en sex, wat wordt beschreven alsof het zo normaal is als de hond uit laten.
Tot in de kleinste details beschreven gruwelijke moordpartijen klinken ergens wel cool....

Met zo'n instelling kan je veel plezier aan het boek beleven.
Ik heb nu serieus moeite niet teveel dingen te verraden. 
0
geplaatst: 26 juni 2006, 19:01 uur
Karel Glastra van Loon - De Passievrucht
Mooi boek, verhaallijn en climax zijn niet geweldig, maar de standpunten van de hoofdpersoon vond ik intrigerend. Vooral met die stukjes over de evangelist Philipus en de opvoeding van zijn 'zoon' Bo.
Mooi boek, verhaallijn en climax zijn niet geweldig, maar de standpunten van de hoofdpersoon vond ik intrigerend. Vooral met die stukjes over de evangelist Philipus en de opvoeding van zijn 'zoon' Bo.
0
sxesven
geplaatst: 26 juni 2006, 19:33 uur
Junichiro Tanizaki - Lof der Schaduw
Interessante essayistische verhandeling die de superioriteit van de Japanse traditie en gebruiken over technologische en culturele vooruitgang beargumenteert. Kort en bondig geschreven door Tanizaki, meester van het to-the-point schrijven, met interessante associaties en een prettig gebrek aan academische structuur (en daarvoor in de plaats spontaniteit en inventiviteit).
Interessante essayistische verhandeling die de superioriteit van de Japanse traditie en gebruiken over technologische en culturele vooruitgang beargumenteert. Kort en bondig geschreven door Tanizaki, meester van het to-the-point schrijven, met interessante associaties en een prettig gebrek aan academische structuur (en daarvoor in de plaats spontaniteit en inventiviteit).
0
geplaatst: 15 juli 2006, 19:58 uur

Er net in begonnen met het idee even te kijken of het iets voor me was... ik zit nu 100 paginas verder... echt mooi

0
hpvmars
geplaatst: 15 juli 2006, 23:14 uur
In het Zweeds: Jan Guillou - Ondskan
Wat kan die man schrijven, deels autobiografisch boek over zijn leven op een internaat met een zeer apart regime. De leerlingen bepalen min of meer wat er gebeurt en daarbij wordt geweld niet geschuwd. De leraren sluiten hun ogen ...
Wat kan die man schrijven, deels autobiografisch boek over zijn leven op een internaat met een zeer apart regime. De leerlingen bepalen min of meer wat er gebeurt en daarbij wordt geweld niet geschuwd. De leraren sluiten hun ogen ...
0
sxesven
geplaatst: 16 juli 2006, 10:10 uur
The Scientist schreef:
Jung Chang - Wilde Zwanen
Er net in begonnen met het idee even te kijken of het iets voor me was... ik zit nu 100 paginas verder... echt mooi
Jung Chang - Wilde Zwanen

Inderdaad geweldig, toch wel één van de beste post-Oost-Aziatisch-communisme (wat een woord
) historiën die er is! Vond 'm zelf ook prachtig. 
0
geplaatst: 16 juli 2006, 10:18 uur
nu 200 pagina's gevorderd en het pakt me steeds meer, vooral hoe ze het voor elkaar krijgt de hele situatie in China te beschrijven en tegelijkertijd een gedetailleerde beschrijving van haar familie kan geven...
0
geplaatst: 17 juli 2006, 14:09 uur
Heb net Broodje Halfom van Bart Chabot gelezen, over het leven van Herman Brood. Dun boek (120 blz), die eigenlijk alleen bestaat uit monologen van Herman Brood, die Bart vervolgens lekker opschrijft. Af en toe hilarische anekdotes, goed boek verder. In 1 dag gelezen. 3,5*
Ik ga nu beginnen in Giph, leek me een leuke instapper om aan Giphart te beginnen
Ik ga nu beginnen in Giph, leek me een leuke instapper om aan Giphart te beginnen

0
geplaatst: 17 juli 2006, 14:14 uur
dudehere schreef:
Joe Speedboot, vond ik geweldig. Een echt jongens verhaal maar dan prachtig geschreven. Zeker een aanrader.
(quote)
Joe Speedboot, vond ik geweldig. Een echt jongens verhaal maar dan prachtig geschreven. Zeker een aanrader.
Ik heb hem hier liggen, en ik hoor van iedereen dat hij goed is. Die gaat mee op vakantie !
Joe Speedboot
Ik, Jan Cremer
Da Vinci Code
Ik ook van Jou
Ik denk dat ik ook nog wat van Kees van Kooten en Midas Dekkers meeneem. Verder nog tips ?

0
geplaatst: 17 juli 2006, 15:19 uur
Pantani Vive

Jammer van de matige vertaling, maar wel een prachtige beschrijving van de mens en de sporter Pantani.

Jammer van de matige vertaling, maar wel een prachtige beschrijving van de mens en de sporter Pantani.
0
geplaatst: 19 juli 2006, 22:45 uur
Ben nu bezig in 'Een schitterend gebrek' van Arthur Japin. En tot dusver is het een bijzonder mooi boek. Ik stoor me alleen zo nu en dan aan de filosofische schrijfstijl, voor mij haalt dit de vaart uit het boek. Maar wil me gewoon meer gaan verdiepen in echte literatuur (al lees ik stiekem nog altijd veel thrillers)
0
geplaatst: 20 juli 2006, 15:41 uur
0
geplaatst: 20 juli 2006, 15:49 uur

Ursula K. Le Guin - The Wizard of Earthsea
Fantasy-klassieker naar het schijnt. Ben benieuwd

0
Dionysos
geplaatst: 20 juli 2006, 16:28 uur
Ik ben ook maar op de Kundera-bandwagon gesprongen:

Nu nog even bedenken wat ik ervan vind...

Nu nog even bedenken wat ik ervan vind...
0
geplaatst: 15 augustus 2006, 21:11 uur
kom niet verder in "the magician" , op de een of andere manier houdt t mn aandacht niet vast. Even opzij gelegd en nu begonnen in "bloed van anderen" van Simone de Beauvoir
(kon geen mooie kaft vinden
)
(kon geen mooie kaft vinden
)
0
geplaatst: 15 augustus 2006, 23:21 uur
ebskia schreef:
[The Life of Pi]
Ik ben hier net aan begonnen, tot nu toe (+/-60 blz) pakt het me maar niet..
[The Life of Pi]
Ik ben hier net aan begonnen, tot nu toe (+/-60 blz) pakt het me maar niet..

Ze zijn nog niet aan boord, zeker? Dan kan het nog best veranderen. Al vond ik het vanaf het begin een erg mooi boek.
0
geplaatst: 16 augustus 2006, 09:30 uur
Life of Pi is erg mooi idd!
De laatste:

Veel toegankelijker dan zijn andere werk. Erg mooi, universeel liefdesverhaal, spelend in het Tokyo van eind jaren zestig.
De laatste:

Veel toegankelijker dan zijn andere werk. Erg mooi, universeel liefdesverhaal, spelend in het Tokyo van eind jaren zestig.
0
geplaatst: 16 augustus 2006, 11:49 uur
Het parfum van patrick suskind!
Zeer, zeer mooi en vrij bizar.
Zeer, zeer mooi en vrij bizar.
0
geplaatst: 16 augustus 2006, 13:50 uur
* denotes required fields.