MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Masimo schreef:
Maar eens? Alsof het een straf is dat boek te lezen

Haha, ik doelde meer op het feit dat het al maanden op mijn lijstje staat maar het steeds werd uitgesteld.

Rizz
Godfather, The - Mario Puzo (1969)
Pulp - Charles Bukowski (1994)
Women - Charles Bukowski (1978)

Alledrie op hun eigen manier geweldig.

Die heb ik een paar maand geleden uitgelezen. De verschillende verhalen worden in dit deel pas echt mooi met elkaar verweven.

panjoe (moderator)
Vorige week heb ik De Wereld Als Markt en Strijd gelezen, van Michel Houellebecq. Enorm van genoten, ik hou wel van dat bijtende cynisme en die diepgewortelde frustratie.

Nu ben ik bezig in De Lof der Zotheid van Erasmus. Zo'n beetje het tegenovergestelde van De Wereld Als Markt en Strijd, op de uitgebreide beslommeringen na, maar ook erg fijn.

American Psycho net uit. Nu Trainspotting, daarna Filth.

Laatst gelezen: Charles Bukowski - Hollywood
Bezig in: Saul Bellow - Herzog

Wat een Bukowski-opleving, tof. Ik heb laatst deze goedkoop gevonden en daarna gelezen en onder het gelezen genoten:

https://webshop.libris.nl/Webshop/ProductImages/9789491034053.jpg

Ben toevallig bezig in Post Office

Enkele dagen geleden World War Z van Max Brooks uitgelezen. Fantastisch boek. Laat u niet afschrikken door de film, die heeft werkelijk helemaal niets gemeen met het boek behalve de titel. Ik overdrijf niet. Echt helemaal niets. Erg maatschappijkritisch boek, veel meer dan een louter hollywoodverhaaltje.

Nu ben ik in deze begonnen:
http://www.boekmeter.nl/book/39860

Hierna dan toch maar A Dance with Dragons lezen, het vijfde boek (van de 7) uit de A Song of Ice and Fire-reeks (Game of Thrones). De verleiding is te groot. Vanaf dan wordt het ongeduldig wachten tot het (trage) genie George R.R. Martin het 6e boek af heeft. Belachelijk goeie fantasy-reeks.

Erg onder de indruk na bijna 100 pagina's:

Fjodor Dostojevski - Misdaad en Straf

http://www.boekmeter.nl/images/cover/0/28.jpg

Raskolnikov is anders maar een gemene moordenaar.

Improvision
Post Office van Bukowski gelezen. Pulp had toch een grotere impact op mij, maar deze was ook wel leuk.

Rizz
Post Office - Charles Bukowski (1971)
Schlaf - Haruki Murakami (1990)

Improvision
DjFrankie schreef:
(afbeelding)

Eén van de beste combinaties "naam auteur" - "titel boek" ooit.

Arthur Japin - Een Schitterend Gebrek

Japin is lokale held, maar zins ik 'em met zijn duo-mokkel heb zien batsen in een drinkhuis, glijden zijn letters van het papier waarop ze gedrukt zijn. Visueel bijt tekstueel - en da's verveel

Lex en Ben?

Yep, schrijvers in de openbaarheid moeten solitair zijn en/of omringd door aanbieders voor wie ze aangenaakbaar zijn.

Niets zo triestig als een groepje mannen van middelbare leeftijd met de looks van 'kijk ons eens'. Sowieso zijn groepjes mannen zelden een aanwinst in een openbare drinkgelegenheid

Stern van Thomas Heerma van Voss. Een meesterwerk. Allemaal kopen. En koop dan meteen De Allestafel.

Stern wint het op zijn sokken van de Allestafel

Dennisami
Mijn goede voornemen van dit jaar was dat ik eindelijk eens ging beginnen met het lezen van boeken iets wat ik nog nooit had gedaan als vrijetijdsbesteding. Mijn inmiddels gelezen boeken zijn:

Roald Dahl, Ooit en te nimmer. Het is een is echt een maf en leuk verhaal één die ik niet snel zal vergeten.

Dan Brown, De Davinci code. Dit boek was erg spannend zodra ik even de tijd had moest en zou ik verder lezen. SPOILER het open eind was een beetje een anticlimax.

Franjo Terhart, Magie. Dit boek gaat over geleerden en magiërs door de eeuwen heen. Het stuk over het Sjamanisme en de Germaanse Runen spraken mij vooral aan er staan ook National Geographic-achtige foto's in zeker een aanrader!

Op dit moment ben ik nog aan het lezen in Dan Brown, Het Bernini mysterie.

Rhythm & Poetry schreef:
Stern van Thomas Heerma van Voss. Een meesterwerk. Allemaal kopen.

Puik boekje inderdaad.

Bedorvenkebab schreef:
(afbeelding)

Sterkte

Mjuman schreef:
Yep, schrijvers in de openbaarheid moeten solitair zijn en/of omringd door aanbieders voor wie ze aangenaakbaar zijn.

Niets zo triestig als een groepje mannen van middelbare leeftijd met de looks van 'kijk ons eens'. Sowieso zijn groepjes mannen zelden een aanwinst in een openbare drinkgelegenheid

Ik heb onlangs een documentaire over Japin gekeken. Hoe graag ik hem ook lees, hij kan beter niet zijn mond opentrekken, zijn vriend hetzelfde verhaal. Overdreven langzaam praten, bah, vies.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:50 uur

geplaatst: vandaag om 16:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.