menu

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
avatar van madmadder
Gelezen in oktober:

1. Hannah Arendt - De Vrijheid om Vrij te Zijn 3,5*
2. J.K. Rowling - Harry Potter and the Goblet of Fire 3*
3. Jilt Jorritsma - Was 2*
4. Thomas Pynchon - Against the Day 4*
5. Mary Lawson - A Town Called Solace 2,5*
6. Patricia Lockwood - No One Is Talking About This 3,5*

Vandaag hoop ik ook nog An Island van Karen Jennings uit te lezen.

Against the Day eindelijk uit. Het waren 1220 pittige pagina's, maar er zitten wel superveel interessante thema's in. Daarna verder gegaan met de Booker longlist, maar ik zoek nog wel naar dat kleine meesterwerk.

Door drukte, ziekte, top100 weinig gedaan op de site, dus komende maand moet ik even een inhaalslag maken met boekstukjes.








avatar van Mssr Renard
Knap, dat je een boek per dag leest, Jeve, ik bedoel Thudd, ik bedoel Boer K

avatar van ZAP!
Mssr Renard schreef:
Knap, dat je een boek per dag leest, Jeve, ik bedoel Thudd, ik bedoel Boer K
Huh? Assurancetourix was het toch?

avatar van Mssr Renard
ZAP! schreef:
(quote)
Huh? Assurancetourix was het toch?


Las die ook 1 boek per dag?

avatar van ZAP!
Mssr Renard schreef:
Las die ook 1 boek per dag?
Dat weet ik niet, maar zie het 'just a joke' topic.

avatar van Mssr Renard
ZAP! schreef:
(quote)
Dat weet ik niet, maar zie het just a joke topic.


Ik neem een peek.

avatar van ZAP!
Mssr Renard schreef:
Ik neem een peek.
Is goed. Dan wacht ik hier wel even.

avatar van Mssr Renard
ZAP! schreef:
(quote)
Is goed. Dan wacht ik hier wel even.


Ik kende Assurancetourix niet, maar de flauwheid van de posts en de totale desinteresse van andere users gelijken wel inderdaad. Leuk dit speurspelletje.

avatar van ZAP!
Mssr Renard schreef:
Ik kende Assurancetourix niet, maar de flauwheid van de posts en de totale desinteresse van andere users gelijken wel inderdaad. Leuk dit speurspelletje.
Misschien kan Boer K simpelweg zelf even duidelijkheid verschaffen?
Ik vind detectives leuker in de fictie. Maar niets moet hoor.

avatar van Mssr Renard
ZAP! schreef:
(quote)
Misschien kan Boer K simpelweg zelf even duidelijkheid verschaffen?
Ik vind detectives leuker in de fictie. Maar niets moet hoor.


Ik ben eigenlijk alweer mijn interesse kwijt. Ik voorspel wel een aantal privéberichten en heel veel notificaties door Boer K.
Maar ja, zo gaan die dingen.

avatar van ZAP!
Mssr Renard schreef:
Maar ja, zo gaan die dingen.
Dingen die zo gaan, doe je niets aan.

avatar van Sandokan-veld
Enfin, ik had de laatste weken weer eens tijd en energie om een paar romans te lezen. Daarbij uitgekregen: De Tranen der Acacia's (immers min of meer een WF Hermans-jaar) en De Avond is Ongemak van Marieke Lucas Rijneveld.
Allebei wel goede, maar nogal deprimerende boeken. Ik had een kleine voorkeur voor die laatste, waarvan ik nog een videorecensie vond via Boekmeter die volgens mij van onze eigen madmadder is, en waarin de maker verzucht 'Wát een ellendig boek'. (ik citeer even uit mijn geheugen, sorry als het onprecies is). Ik kan me daar alleen maar 100% bij aansluiten eigenlijk.

In dezelfde tijd ook Revolusi van David van Reybrouck gelezen, over de dekolonisatie van Indonesië. Ook niet per se een vrolijk onderwerp, maar ik merk dat ik me aan het einde daarvan toch minder leeggezogen voel. Misschien ben ik meer een non-fictie lezer? In die geest nu ook aan het pootjebaden in Heerschappij van Tom Holland en De Kosmische Komedie van Frank Westerman.


Boer K
Mssr Renard schreef:
(quote)


Ik kende Assurancetourix niet, maar de flauwheid van de posts en de totale desinteresse van andere users gelijken wel inderdaad. Leuk dit speurspelletje.


Vooruit Meneer de Vos, ik ben de tweelingbroer van..., ik ben behept met het Asperger Syndroom, mijn broer heeft weer een andere vorm van ASS. En ja, inderdaad, door ons autisme kunnen zijn wij niet zo makkelijk in het tonen van interesses naar mensen.
Ik spreek nu ff verder over mijzelf:
In mijn leven werd en wordt ik vaak ahw in de beklaagdenbank gezet en veroordeeld om hoe en wie ik ben. Dit heeft meestal van doen hoe ik reageer op situaties en mensen... Hier heb ik vooral veel last van gehad wanneer ik onder leidinggevenden werkte; ik ben supersterk in analyseren, door mijn Asperger, een soort van ongewilde 6e zintuig. Liever had ik deze 'vaardigheid' niet gehad, omdat veel leidinggevenden zich bedreigd voelden door mijn 'gave'.
Gelukkig werk ik nu geruime tijd als eigen baas. Dit bevalt mij uitstekend! Had ik eerder moeten doen. Mijn leven dat ik leidt is, door mijn autisme noodzakelijkerwijs, gestoeld op 2 plaatsen: thuis én op mijn baan. Verder niet. Vind ik niet een probleem. Ben niet ongelukkig ermee of zielig. Dus maw geen sociale contacten voor mij, behalve met mijn familie en 2 vrienden. Lekker rustig en evenwichtig, want zo kan ik prettig leven. Misschien kun je het niet voorstellen, maar dit corona-tijdperk raakt mij en m'n broer in het geheel niet - sociale polonaise is toch ons ding niet. Mijn broer en ik hebben dezelfde droge humor en muziekvoorkeuren, althans de overlap bedraagt iets van 90%... misschien omdat we eeneiige tweeling zijn?
Zo duidelijk genoeg?

Ik kan natuurlijk hier ook weer heel droog eindigen met de zinsnede dat 'Monsieur Renard wel zijn haren verliest, maar hoe zit het met de streken?', maar dat doe ik maar beter niet.
Ik kies ervoor om mijn eieren zonder gevaar voor mij aan de vos te geven, want het geld hou ik liever zelf.

P.S. Uit bescherming voor mijzelf staan er een paar vinkjes op 'uit' bij instellingen. Ik heb mijn zegje gedaan en voor mij is de kous hiermee af!







avatar van Eveningguard
Matt Haig - The Comfort Book

Wel in de audioversie. Ik lees zelden.

avatar van madmadder
November:

1. Peter Terrin - Al het Blauw 3,5*
2. Richard Powers - Bewilderment 4* (wat mij betreft mooiste boek van 2021 tot nu toe)
3. Douglas Adams - The Hitchhiker's Guide to the Galaxy 3,5*
4. Yasunari Kawabata - Duizend Kraanvogels 3*
5. Maggie Shipstead - Great Circle 1* (niet uitgelezen, want verschrikkelijk)
6. Sang Young Park - Liefde in de Grote Stad 4*
7. Édouard Louis - Strijd en Metamorfose van een Vrouw 4*

Vanavond Miniapolis van Rob van Essen afluisteren, die stevent op 4 dikke sterren af.

Eigenlijk nog geen plannen voor december. Misschien wat herlezen, The Picture of Dorian Gray of The Catcher in the Rye bijvoorbeeld.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:33 uur

geplaatst: vandaag om 03:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.