Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
3
geplaatst: 31 januari 2022, 18:23 uur
Januari:
1. Roberto Bolano - 2666 2,5*
2. W.F. Hermans - Het Behouden Huis 3,5*
3. Charles Bukowski - Factotum 4*
4. Michael Pollan - Cooked 5*
5. Samin Nosrat - Salt, Fat, Acid, Heat 4*
Veel pagina's gelezen, maar in de tweede helft van januari had ik niet de rust voor fictie (banenstress, sollicitaties, je kent het wel). Toen ben ik maar over koken gaan lezen (en zelf gaan koken en fermenteren). Ik heb ook nog een heel aantal receptenboeken (opnieuw) van begin tot einde gelezen dus al met al was het toch wel een prima leerzaam maandje.
Voor februari liggen klaar: Elena Ferrante - De Geniale Vriendin, Wessel te Gussinklo - De Verboden Tuin, Paul Auster - New York Trilogy
1. Roberto Bolano - 2666 2,5*
2. W.F. Hermans - Het Behouden Huis 3,5*
3. Charles Bukowski - Factotum 4*
4. Michael Pollan - Cooked 5*
5. Samin Nosrat - Salt, Fat, Acid, Heat 4*
Veel pagina's gelezen, maar in de tweede helft van januari had ik niet de rust voor fictie (banenstress, sollicitaties, je kent het wel). Toen ben ik maar over koken gaan lezen (en zelf gaan koken en fermenteren). Ik heb ook nog een heel aantal receptenboeken (opnieuw) van begin tot einde gelezen dus al met al was het toch wel een prima leerzaam maandje.
Voor februari liggen klaar: Elena Ferrante - De Geniale Vriendin, Wessel te Gussinklo - De Verboden Tuin, Paul Auster - New York Trilogy
0
geplaatst: 31 januari 2022, 19:27 uur
Coma Cat schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Wat vond je er van? Zit er aan te denken om deze aan te schaffen als het volgende luisterboek.
1
geplaatst: 31 januari 2022, 20:18 uur
Eveningguard schreef:
Wat vond je er van? Zit er aan te denken om deze aan te schaffen als volgend luisterboek.
(quote)
Wat vond je er van? Zit er aan te denken om deze aan te schaffen als volgend luisterboek.
Dat was A Wild Sheep Chase. Het is een vroege Murakami, iets daarvan is te merken in de wat meer rechttoe-rechtaan structuur van een soort detective. Wel al met het magisch realisme dat de latere boeken zo kenmerkt.
De personages zijn niet zo gedetailleerd uitgewerkt als in bijvoorbeeld een Norwegian Wood, kan ook komen omdat het een derde deel is in een trilogie waarvan de eerste twee delen (zijn eerste boeken) pas later zijn vertaald en waarvan het schijnbaar niet Murakami's bedoeling was om ze buiten Japan te publiceren. Die heb ik niet gelezen, maar dat is ook niet nodig. Het boek staat wel gewoon op zichzelf.
Wat betreft het verhaal is het echt een mystery, maar het is geen onmisbaar boek in zijn oeuvre. Het is vooral vermakelijk, leest absoluut lekker weg, maar Hard-Boiled Wonderland and the End of the World of Dance Dance Dance die hierna kwamen (met Norwegian Wood ertussen) hebben meer indruk gemaakt. En de latere boeken natuurlijk, maar misschien heb je al het een en ander gelezen.
3
geplaatst: 31 januari 2022, 22:23 uur
madmadder schreef:
Paul Auster - New York Trilogy
New York Trilogy t/m Mr. Vertigo is wat mij betreft de meest perfecte reeks boeken door één schrijver afgeleverd. Met Moon Palace als hoogtepunt.Paul Auster - New York Trilogy
0
geplaatst: 1 februari 2022, 19:42 uur
Coma Cat schreef:
Dat was A Wild Sheep Chase. Het is een vroege Murakami, iets daarvan is te merken in de wat meer rechttoe-rechtaan structuur van een soort detective. Wel al met het magisch realisme dat de latere boeken zo kenmerkt.
De personages zijn niet zo gedetailleerd uitgewerkt als in bijvoorbeeld een Norwegian Wood, kan ook komen omdat het een derde deel is in een trilogie waarvan de eerste twee delen (zijn eerste boeken) pas later zijn vertaald en waarvan het schijnbaar niet Murakami's bedoeling was om ze buiten Japan te publiceren. Die heb ik niet gelezen, maar dat is ook niet nodig. Het boek staat wel gewoon op zichzelf.
Wat betreft het verhaal is het echt een mystery, maar het is geen onmisbaar boek in zijn oeuvre. Het is vooral vermakelijk, leest absoluut lekker weg, maar Hard-Boiled Wonderland and the End of the World of Dance Dance Dance die hierna kwamen (met Norwegian Wood ertussen) hebben meer indruk gemaakt. En de latere boeken natuurlijk, maar misschien heb je al het een en ander gelezen.
(quote)
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Norwegian Wood is het eerste boek wat ik van Murakami heb gelezen (geluisterd is misschien het betere woord). Je lijkt gematigd positief in je bericht. Welk boek van hem zou je anders aanraden?
2
geplaatst: 1 februari 2022, 19:46 uur
De Opwindvogelkronieken vind ik persoonlijk zijn beste (als ik ook even een duit in het zakje mag doen).
2
geplaatst: 2 februari 2022, 07:48 uur
madmadder schreef:
De Opwindvogelkronieken vind ik persoonlijk zijn beste (als ik ook even een duit in het zakje mag doen).
Dat gaat hem worden. Dank je wel.
3
geplaatst: 2 februari 2022, 08:42 uur
Maar weer eens aan het herlezen:
https://cdn.myonlinestore.eu/93c20ac5-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/73e4726921b65d3216eb0c4d44d5ac3806d212a9.jpg
https://cdn.myonlinestore.eu/93c20ac5-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/73e4726921b65d3216eb0c4d44d5ac3806d212a9.jpg
2
geplaatst: 2 februari 2022, 19:50 uur
Hij is altijd blijven zoeken. En toen ging ie dood op een hele hoge berg

1
geplaatst: 7 februari 2022, 11:42 uur
Gelezen in januari:
Shane McGowan - Richard Balls (knap deprimerend, dat leven van Shane...)
Het tragische leven van Johan Willem Friso - Ronald de Graaf
Brood & Wessel - Gerard Wessel
De Nederlandse Burgeroorlog - Olaf van Nimwegen
Utopia Avenue - David Mitchell (als je van muziek houdt moet je dit echt lezen!)
Unrequited Infatiuations - Stevie van Zandt ( zo halverwege begon ik Stevie toch aardig zat te worden, hij is wel erg vol van zichzelf...)
Shane McGowan - Richard Balls (knap deprimerend, dat leven van Shane...)
Het tragische leven van Johan Willem Friso - Ronald de Graaf
Brood & Wessel - Gerard Wessel
De Nederlandse Burgeroorlog - Olaf van Nimwegen
Utopia Avenue - David Mitchell (als je van muziek houdt moet je dit echt lezen!)
Unrequited Infatiuations - Stevie van Zandt ( zo halverwege begon ik Stevie toch aardig zat te worden, hij is wel erg vol van zichzelf...)
2
geplaatst: 11 februari 2022, 20:12 uur
https://www.boekmeter.nl/images/cover/87000/87387.jpg
Verhalenbundel van Stephen King. Aardig, maar ik hou meer van het lijviger werk.
Verhalenbundel van Stephen King. Aardig, maar ik hou meer van het lijviger werk.
0
geplaatst: 11 februari 2022, 20:45 uur
De omslag staat natuurlijk los van de waarde van het boek, ZAP!, maar het is wel een pràchtige omslag! (Net als het boek trouwens.)
0
geplaatst: 11 februari 2022, 21:05 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
De omslag staat natuurlijk los van de waarde van het boek, ZAP!, maar het is wel een pràchtige omslag!
Hij's prachtig, idd. De omslag staat natuurlijk los van de waarde van het boek, ZAP!, maar het is wel een pràchtige omslag!

6
geplaatst: 12 februari 2022, 11:30 uur
https://www.boekenvoordeel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/400x610.36468330134/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/4/5/457612.png
Mooi boek, gecompliceerde man, die James Brown.
Mooi boek, gecompliceerde man, die James Brown.
1
geplaatst: 21 februari 2022, 20:29 uur
https://www.boekmeter.nl/images/cover/0/566.jpg
https://www.boekmeter.nl/images/cover/18000/18563.jpg
Nagieb Mahfoez - De Dief en de Honden (1961)
https://www.boekmeter.nl/images/cover/18000/18563.jpg
Nagieb Mahfoez - De Dief en de Honden (1961)
3
geplaatst: 24 februari 2022, 16:47 uur
https://www.boekmeter.nl/images/cover/51000/51688.jpg
Zou verplichte kost op middelbare scholen moeten zijn.
Zou verplichte kost op middelbare scholen moeten zijn.
3
geplaatst: 26 februari 2022, 08:48 uur
https://www.boekmeter.nl/images/cover/4000/4300.jpg
Zoals eerder besproken: De Opwindvogelkronieken. En het was geniaal.
1
geplaatst: 26 februari 2022, 09:09 uur
Eveningguard schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Fijn dat-ie bevallen is.

1
geplaatst: 26 februari 2022, 11:56 uur
Oeh, Mssr Renard, laat eens als de wiedeweerga weten of die laatste twee titels de moeite waard zijn alstublieft!
1
Mssr Renard
geplaatst: 26 februari 2022, 12:58 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Oeh, Mssr Renard, laat eens als de wiedeweerga weten of die laatste twee titels de moeite waard zijn alstublieft!
Ik vind alle boekjes uit deze serie absoluut de moeite waard. Veel informatie en ook al klinkt de mening van de afzonderlijke schrijvers erg door, het maakt mij niet zo uit.
Ik heb van Uriah Heep, Barclay James Harvest en Moody Blues ook zo'n boekje. Het zijn net mini-naslagwerkjes. Goedkoop en makkelijk te bestellen via Burning Shed.
1
geplaatst: 26 februari 2022, 22:55 uur
Voor een beter begrip van de huidige gebeurtenissen in de Oost is de volgende biografie van de gevaarlijkste dictator van onze tijd (heer P) aan te bevelen:
Steven Lee Myers - De nieuwe Tsaar
Steven Lee Myers - De nieuwe Tsaar
* denotes required fields.