MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Arno schreef:
(afbeelding)

Hé Kafka, tot nu toe de enige ‘Grote Auteur Uit De Wereldliteratuur’ waar ik echt niks maar dan ook niks mee heb. Jij wel overtuigd?

ArthurDZ schreef:
(quote)

Hé Kafka, tot nu toe de enige ‘Grote Auteur Uit De Wereldliteratuur’ waar ik echt niks maar dan ook niks mee heb. Jij wel overtuigd?
Nee totaal niet door deze. Maar Het Proces vond ik wél indrukwekkend.

En verder in 2023, uit:

4. Melanie Mitchell - Artificial Intelligence: A Guide For Thinking Humans
5. Roberto Bolaño - The Savage Detectives

exsxesven schreef:
En verder in 2023, uit:

4. Melanie Mitchell - Artificial Intelligence: A Guide For Thinking Humans
5. Roberto Bolaño - The Savage Detectives

En verder:

6. Dennis Cooper - Frisk
7. Dennis Cooper - The Sluts

8. Loung Ung - Lulu In The Sky

https://www.boekmeter.nl/book/38674

1 van de sterkere werken van Verhulst die ik al heb gelezen.

itchy schreef:
(afbeelding)
Altijd fijn, Paul Theroux.

Zeker! Binnenkort maar weer iets van hem op m'n immer uitdijende lijstje zetten.
Mocht je van reisliteratuur in het algemeen houden: ik was erg onder de indruk van Erika Fatland's boeken.

Januari:

1. Arthur C. Clarke - 2001: A Space Odyssey 4*
2. James Joyce - Ulysses 3*
3. Plato - Phaedo 4*

Ulysses is een meesterwerk waar je je hele leven aan kunt wijden, maar daar ligt totaal niet mijn interesse en mijn stijl van lezen is ook zeer anders dan bij dit boek nodig is om er meer van te begrijpen (ik haal geen plezier uit ieder woord proberen te doorgronden) dan ik nu deed, dus voor mij deed het niet zoveel. Stukje op mijn blog volgt nog, net als over de Phaedo, wat weer heerlijk thuiskomen was na een aantal jaren geen dialoog van Plato te hebben gelezen.

Gisteren is de longlist voor de Libris Literatuurprijs bekendgemaakt en ik heb zin in om daar wat titels van te lezen in februari. Verder schiet ik ook al een heel eind op in het boek over Congo.

December:

1. The Sleepwalkers: How Europe Went to War in 1914 - Christopher Clark (2012) 4*

Ik ben een sucker voor dit soort geschiedkundige werken, en vind de manier waarop in de 19de en begin 20ste eeuw aan diplomatie gedaan werd erg interessant en fascinerend om een of andere gekke reden, dus deze baksteen ging er bij mij in als zoete koek. Ben er wel heel de maand december aan bezig geweest, dat wel

Januari:

1. Max, Mischa & Tetoffensiven - Johan Harstad (2015) 3,5*
2. Efter - Hanna Bervoets (2014) 3*
3. Kaas - Willem Elsschot (1933) 4*
4. Tongkat - Peter Verhelst (1999) 3,5*
5. Dichtertje. De Uitvreter. Titaantjes. - Nescio (1918) 3.5*

In december was ik eveneens druk met Max, Mischa & Het Tetoffensief, ook al zo'n klepper, waar ik wel wat mixed feelings over heb. Super vlot ondanks de lengte met hier en daar enkele prachtige passages, maar net zo vaak maakte de schrijver stijl- en verhaalkeuzes waarbij ik zoiets had van, waarom doe je dit man?

Daarna heb ik er semi-per ongeluk een Nederlandstalig maandje van gemaakt, die me best bevallen is, zonder dat ik echt ergens weggeblazen ben. Hoewel, de precieze stijl van Elsschot, gecontrasteerd met de zintuigelijke, meer bombastische stijl van Verhelst, en vervolgens de melancholie en occasionele snedigheid van Nescio, het was met elk van hen prettig kennismaken. Efter vond ik ook leuk en best goed geschreven, maar ik bleef achter met het gevoel dat er veel meer had ingezeten, op vlak van verhaal.

madmadder schreef:
Januari:

1. Arthur C. Clarke - 2001: A Space Odyssey 4*

Gisteren is de longlist voor de Libris Literatuurprijs bekendgemaakt en ik heb zin in om daar wat titels van te lezen in februari. Verder schiet ik ook al een heel eind op in het boek over Congo.

Ik kan je Herfstdraad van Jamal Ouariachi aanraden, erg leuk boek!

Poles Apart schreef:
(afbeelding)
Wat is dit voor dingetje? En aan te raden?

Arno schreef:
(quote)
Wat is dit voor dingetje? En aan te raden?

Absoluut, niet goedkoop, maar een hele fijn naslagwerk met veel foto's en artwork en interviews met de bandleden, sessiemuzikanten, James Marsh (die het artwork verzorgde), Phill Brown (de engineer) en besprekingen/achtergronden van de albums. Zeer interessant allemaal.

"A celebration of all things Talk Talk".

Ook aan te raden, maar dan als echt leesvoer/biografie is deze, van afgelopen jaar:

https://burningshed.com/image/data/Talk%20Talk/ben-wardle_mark-hollis-a-perfect-silence-classic-edition_book.png

Poles Apart schreef:
(quote)

Absoluut, niet goedkoop, maar een hele fijn naslagwerk met veel foto's en artwork en interviews met de bandleden, sessiemuzikanten, James Marsh (die het artwork verzorgde), Phill Brown (de engineer) en besprekingen/achtergronden van de albums. Zeer interessant allemaal.

"A celebration of all things Talk Talk".

Ook aan te raden, maar dan als echt leesvoer/biografie is deze, van afgelopen jaar:

(afbeelding)
Bedankt voor de tips, ik ga er zeker eens achter aan!

Gast
geplaatst: vandaag om 18:36 uur

geplaatst: vandaag om 18:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.