Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juni 2023, 23:08 uur
Mooie herinnering dat ik mij nodig eens aan de Min Kamp-serie moet gaan wagen. 

0
geplaatst: 23 juni 2023, 23:46 uur
Barney Rubble schreef:
Geweldige serie, ik heb hem afgelopen jaar gelezen en heb er nu alweer zin in.
1
geplaatst: 25 juni 2023, 07:49 uur
https://www.boekmeter.nl/images/cover/88000/88575.jpg?cb=1593262130
Raynor Winn - De Wilde Stilte.
Mooi vervolg op Het Zoutpad.
Raynor Winn - De Wilde Stilte.
Mooi vervolg op Het Zoutpad.
1
geplaatst: 27 juni 2023, 08:14 uur
https://www.deslegte.com/images/cached/resample/jpg/data/uploads/290/450/cms_visual_1673700.jpg_1632915105000_290x450.jpg
Mooi boek met een wending die ik niet had zien aankomen.
Mooi boek met een wending die ik niet had zien aankomen.
3
geplaatst: 30 juni 2023, 13:11 uur
35. Gauz - Standing Heavy 3*
36. Henry Carroll - Lees Dit Als Je Topfoto's van Mensen Wilt Maken 3,5*
37. Michel Houellebecq - Vernietigen 3*
38. Cormac McCarthy - No Country for Old Men 4*
39. Louis Paul Boon - Mijn Kleine Oorlog 3*
Niet erg veel gelezen deze maand, want ik zit weer even in een filmmanie. Daarnaast vond ik de meeste boeken ook niet al te boeiend en dan ga ik toch altijd langzamer door zo'n verhaal heen.
Momenteel bezig in After Sappho van Selby Wynn Schwartz, dat vind ik na 100 pagina's redelijk geweldig. Verder heb ik wat boeken uit mijn boekenkast getrokken om snel te gaan lezen, waaronder Mensen zonder Uitstraling van Jente Posthuma en The Life and Opinions of Tristam Shandy van Laurence Sterne.
36. Henry Carroll - Lees Dit Als Je Topfoto's van Mensen Wilt Maken 3,5*
37. Michel Houellebecq - Vernietigen 3*
38. Cormac McCarthy - No Country for Old Men 4*
39. Louis Paul Boon - Mijn Kleine Oorlog 3*
Niet erg veel gelezen deze maand, want ik zit weer even in een filmmanie. Daarnaast vond ik de meeste boeken ook niet al te boeiend en dan ga ik toch altijd langzamer door zo'n verhaal heen.
Momenteel bezig in After Sappho van Selby Wynn Schwartz, dat vind ik na 100 pagina's redelijk geweldig. Verder heb ik wat boeken uit mijn boekenkast getrokken om snel te gaan lezen, waaronder Mensen zonder Uitstraling van Jente Posthuma en The Life and Opinions of Tristam Shandy van Laurence Sterne.
5
geplaatst: 30 juni 2023, 23:01 uur
Juni 2023:
1. Klont - Maxim Februari (2017) 2*
2. Het Strijdtoneel van Europa, 1648-1815: De Zuidelijke Nederlanden onder Spaans, Oostenrijks en Frans Bewind - Edward De Maesschalck (2019) 3,5*
3. Jerusalem - Alan Moore (2016) 4,5*
4. De Kleurenvanger - Peter Verhelst (1996) 4*
Na dik vier maanden leesplezier ben ik er dan eindelijk in geslaagd Jerusalem (1200+ pagina's!) uit te lezen deze maand. Iemand op Goodreads beschreef dit werk als 'de top van de Alan Moore-berg' en daar kan ik het alleen maar volmondig mee eens zijn. Voor iedereen die werken als V For Vendetta, Watchmen en From Hell kan smaken eigenlijk verplichte kost. Enige reden waarom ie bij mij geen 5* scoort, is omdat de beste man soms best wat meer naar zijn eindredacteur had mogen luisteren, er worden constant ontzettend veel onbelangrijke details meegenomen in het narratief en op de beste moment werkt dat uitermate sfeerbevorderend, op andere momenten had ik zoiets van, komaan kerel, vooruit met de geit! Op het einde ook wat te veel herhaling in plaats dat het verhaal afgesloten wordt zoals zijn beste werken worden afgesloten, met een heerlijk bevredigend einde waar alles met laserprecisie op zijn plaats valt.
Verder niks dan lof voor dit meesterwerkje vol memorabele personages, interessante filosofieën over tijd en ruimte, proza waar het enthousiasme van de schrijver zo op de lezer afspat, en geslaagde stijlexperimenten (al weet ik nu bijvoorbeeld ook meteen dat ik me niet hoef te haasten om Finnigan's Wake aan mijn leeslijst toe te voegen).
De Kleurenvanger ook uit sinds gisteren, bedankt nog voor het exemplaar Koenr! Heerlijke stijl heeft die Peter toch, zo fantasierijk en zintuigelijk. Soms ook wel heel random en bombastisch, maar dat vergeef ik hem graag.
Edward De Maesschalk heeft ook een heel interessant boek samengesteld over een heel interessante periode in mijn vaderlandse geschiedenis. 'Klont' was helaas minder mijn ding.
1. Klont - Maxim Februari (2017) 2*
2. Het Strijdtoneel van Europa, 1648-1815: De Zuidelijke Nederlanden onder Spaans, Oostenrijks en Frans Bewind - Edward De Maesschalck (2019) 3,5*
3. Jerusalem - Alan Moore (2016) 4,5*
4. De Kleurenvanger - Peter Verhelst (1996) 4*
Na dik vier maanden leesplezier ben ik er dan eindelijk in geslaagd Jerusalem (1200+ pagina's!) uit te lezen deze maand. Iemand op Goodreads beschreef dit werk als 'de top van de Alan Moore-berg' en daar kan ik het alleen maar volmondig mee eens zijn. Voor iedereen die werken als V For Vendetta, Watchmen en From Hell kan smaken eigenlijk verplichte kost. Enige reden waarom ie bij mij geen 5* scoort, is omdat de beste man soms best wat meer naar zijn eindredacteur had mogen luisteren, er worden constant ontzettend veel onbelangrijke details meegenomen in het narratief en op de beste moment werkt dat uitermate sfeerbevorderend, op andere momenten had ik zoiets van, komaan kerel, vooruit met de geit! Op het einde ook wat te veel herhaling in plaats dat het verhaal afgesloten wordt zoals zijn beste werken worden afgesloten, met een heerlijk bevredigend einde waar alles met laserprecisie op zijn plaats valt.
Verder niks dan lof voor dit meesterwerkje vol memorabele personages, interessante filosofieën over tijd en ruimte, proza waar het enthousiasme van de schrijver zo op de lezer afspat, en geslaagde stijlexperimenten (al weet ik nu bijvoorbeeld ook meteen dat ik me niet hoef te haasten om Finnigan's Wake aan mijn leeslijst toe te voegen).
De Kleurenvanger ook uit sinds gisteren, bedankt nog voor het exemplaar Koenr! Heerlijke stijl heeft die Peter toch, zo fantasierijk en zintuigelijk. Soms ook wel heel random en bombastisch, maar dat vergeef ik hem graag.
Edward De Maesschalk heeft ook een heel interessant boek samengesteld over een heel interessante periode in mijn vaderlandse geschiedenis. 'Klont' was helaas minder mijn ding.
3
geplaatst: 1 juli 2023, 22:57 uur
Juni:
18. Hubert Lampo - De Eerste Sneeuw van het Jaar (1985) / 3,5*
19. Charles Webb - The Graduate (1963) / 2,5*
20. Edna O'Brien - The Country Girls (1960) / 4,0*
21. James Joyce - Dubliners (1914) / 3,5*
22. José Maria de Eça de Queirós - O Crime do Padre Amaro [The Crime of Father Amaro] (1875) / 4,0*
23. Lize Spit - De Eerlijke Vinder (2023) / 3,0*
Momenteel bezig in: Nikos Kazantzakis - Oi Aderfofádes [The Fratricides] (1963)
18. Hubert Lampo - De Eerste Sneeuw van het Jaar (1985) / 3,5*
19. Charles Webb - The Graduate (1963) / 2,5*
20. Edna O'Brien - The Country Girls (1960) / 4,0*
21. James Joyce - Dubliners (1914) / 3,5*
22. José Maria de Eça de Queirós - O Crime do Padre Amaro [The Crime of Father Amaro] (1875) / 4,0*
23. Lize Spit - De Eerlijke Vinder (2023) / 3,0*
Momenteel bezig in: Nikos Kazantzakis - Oi Aderfofádes [The Fratricides] (1963)
1
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 2 juli 2023, 19:05 uur
Succes bij de tweede poging!
https://www.boekmeter.nl/book/81612
https://www.boekmeter.nl/book/81612
1
geplaatst: 3 juli 2023, 20:19 uur
Heb ook nog eens een boek uitgelezen:
https://www.boekmeter.nl/book/101776
Meer dan degelijk alweer, maar ik prefereer toch de reeks rond David Hunter..
https://www.boekmeter.nl/book/101776
Meer dan degelijk alweer, maar ik prefereer toch de reeks rond David Hunter..
1
geplaatst: 4 juli 2023, 16:18 uur
0
geplaatst: 4 juli 2023, 22:09 uur
Haha, ik kan eigenlijk best vrolijk worden van dat cynische gedoe:)
Ik nu bezig in De Wereld Als Markt en Strijd, ibij vlagen toch best af en toe erg grappig...
Ik zit ook al twee maanden thuis met een dubbele hernia, je moet toch wat...:)
1
geplaatst: 5 juli 2023, 06:13 uur
MarkS73 schreef:
Ik nu bezig in De Wereld Als Markt en Strijd, ibij vlagen toch best af en toe erg grappig...
(quote)
Haha zeker waar dat er ook heus wel wat te lachen valt vaak bij Houellebecq (al heb ik er pas vier gelezen en vond ik zijn laatste juist wat saai en humorloos).
En ai, sterkte met je hernia!
3
geplaatst: 12 juli 2023, 17:21 uur
https://media.s-bol.com/JGp65kODO3l/546x840.jpg
Herlezen; geweldige klassieker.
Herlezen; geweldige klassieker.
3
geplaatst: 15 juli 2023, 20:29 uur
https://www.boekmeter.nl/images/cover/12000/12508.jpg
Een geestverbredend boek. Desalniettemin ben ik blij dat ik de laatste pagina heb bereikt. Hersenkraken veroorzaakt gelukkig geen spierpijn; enkel vermoeidheid.
Een geestverbredend boek. Desalniettemin ben ik blij dat ik de laatste pagina heb bereikt. Hersenkraken veroorzaakt gelukkig geen spierpijn; enkel vermoeidheid.
* denotes required fields.