Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
1
geplaatst: 15 oktober 2023, 12:38 uur
44. Mayukh Sen - Taste Makers: Seven Immigrant Women Who Revolutionized Food in America
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 22:28 uur
exsxesven schreef:
44. Mayukh Sen - Taste Makers: Seven Immigrant Women Who Revolutionized Food in America
(quote)
45. Silvia Federici - Caliban and the Witch: Women, the Body and Primitive Accumulation
1
geplaatst: 26 oktober 2023, 20:07 uur
exsxesven schreef:
45. Silvia Federici - Caliban and the Witch: Women, the Body and Primitive Accumulation
(quote)
46. Kwon Yeo-sun - Lemon
4
geplaatst: 30 oktober 2023, 19:38 uur
Net laatste boek van de maand uitgelezen (de rest krijg ik niet in één dag uit), dus hier alvast het overzicht van oktober 2023.
52. Tamsyn Muir - Gideon the Ninth (2019) 3*
53. Pei-Ying Lin - Virophilia: The 2070 Revised Edition of the Postnatural Cookbook (2023) 4*
54. Alex Jennings - The Ballad of Perilous Graves (2022) 3,5*
55. Paul Tremblay - The Pallbearers Club (2022) 3,5*
56. Kieran Setiya - Het Leven Is Zwaar: Filosofie van de Tegenslag (2022) 3*
57. Darcy Coates - Hunted (2018) 4*
58. Andi Coulter - Suicide's Suicide (2020) 4*
Best weer een drukke maand achter de rug op sociaal vlak, maar toch veel aan lezen (en schrijven!) toegekomen op de rustigere ogenblikken. Virophilia mocht ik recenseren voor Gonzo (circus). Het stukje over Hunted, mijn hoogtepunt van de maand, komt morgen online en dan ga ik ook beginnen schrijven aan het stukje over het heerlijke boekje uit de 33 1/3 reeks over Suicide.
Erg veel recent werk valt me op, komende maand weer wat oude sci-fi erin fietsen.
Nog twee boeken te gaan en dan heb ik mijn jaardoel alweer bereikt.
Momenteel aan het lezen:
Shunryu Suzuki - Zen Mind, Beginner's Mind --> was hier al in begonnen, toen laten liggen omdat ik hoorde dat we deze gingen behandelen in mijn zenklasje, die nu alweer een tijdje bezig is dus nu weer opnieuw begonnen en lovin it. Laat perfect zien hoe ongelooflijk simpel en hopeloos ingewikkeld zen beoefenen is.
Hailey Piper - No Gods for Drowning --> recente horror/fantasy met monsters, godsdienstwaanzin, steden die vernietigd dreigen te worden, tot nu toe is dit echt heerlijk
Ed Yong - Een Immense Wereld --> non-fictie over wonderlijke zintuigen in de dierenwereld die onze eigen zintuigen (en de waarde die we eraan hechten) wat in perspectief zetten. Ook erg leuk.
V.E. Schwab - De Kleuren van Magie --> fantasy, gekregen voor mijn verjaardag, erg benieuwd naar, ga er morgen in beginnen.
52. Tamsyn Muir - Gideon the Ninth (2019) 3*
53. Pei-Ying Lin - Virophilia: The 2070 Revised Edition of the Postnatural Cookbook (2023) 4*
54. Alex Jennings - The Ballad of Perilous Graves (2022) 3,5*
55. Paul Tremblay - The Pallbearers Club (2022) 3,5*
56. Kieran Setiya - Het Leven Is Zwaar: Filosofie van de Tegenslag (2022) 3*
57. Darcy Coates - Hunted (2018) 4*
58. Andi Coulter - Suicide's Suicide (2020) 4*
Best weer een drukke maand achter de rug op sociaal vlak, maar toch veel aan lezen (en schrijven!) toegekomen op de rustigere ogenblikken. Virophilia mocht ik recenseren voor Gonzo (circus). Het stukje over Hunted, mijn hoogtepunt van de maand, komt morgen online en dan ga ik ook beginnen schrijven aan het stukje over het heerlijke boekje uit de 33 1/3 reeks over Suicide.
Erg veel recent werk valt me op, komende maand weer wat oude sci-fi erin fietsen.
Nog twee boeken te gaan en dan heb ik mijn jaardoel alweer bereikt. Momenteel aan het lezen:
Shunryu Suzuki - Zen Mind, Beginner's Mind --> was hier al in begonnen, toen laten liggen omdat ik hoorde dat we deze gingen behandelen in mijn zenklasje, die nu alweer een tijdje bezig is dus nu weer opnieuw begonnen en lovin it. Laat perfect zien hoe ongelooflijk simpel en hopeloos ingewikkeld zen beoefenen is.

Hailey Piper - No Gods for Drowning --> recente horror/fantasy met monsters, godsdienstwaanzin, steden die vernietigd dreigen te worden, tot nu toe is dit echt heerlijk
Ed Yong - Een Immense Wereld --> non-fictie over wonderlijke zintuigen in de dierenwereld die onze eigen zintuigen (en de waarde die we eraan hechten) wat in perspectief zetten. Ook erg leuk.
V.E. Schwab - De Kleuren van Magie --> fantasy, gekregen voor mijn verjaardag, erg benieuwd naar, ga er morgen in beginnen.

2
geplaatst: 2 november 2023, 12:41 uur
Bij mij was het ook weer een dolle boel in oktober. Mijn eerste stapjes in de oeuvres van Bukowski en Roth (beiden uitstekend bevallen) en grote blinde vlek De Vliegeraar is ook eindelijk weggewerkt. Verder qua deprimerende non-fictie ook een topmaand, haha, snik.
1. The Kite Runner - Khaled Hosseini (2003) 4*
2. Ham on Rye - Charles Bukowski (1982) 4,5*
3. The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains - Nicholas G. Carr (2010) 3,5*
4. Van Muur tot Muur: De Wereldpolitiek sinds 1989 - Jonathan Holslag (2021) 4*
5. American Pastoral - Philip Roth (1998) 4,5*
1. The Kite Runner - Khaled Hosseini (2003) 4*
2. Ham on Rye - Charles Bukowski (1982) 4,5*
3. The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains - Nicholas G. Carr (2010) 3,5*
4. Van Muur tot Muur: De Wereldpolitiek sinds 1989 - Jonathan Holslag (2021) 4*
5. American Pastoral - Philip Roth (1998) 4,5*
2
geplaatst: 2 november 2023, 13:31 uur
Eentje uit mijn boekmeter top 10, fijn dat je hem ook 4.5 ratet. Pulp en Post Office vond ik ook geweldig van ome Charles.
1
geplaatst: 2 november 2023, 13:38 uur
Arno schreef:
(quote)
Eentje uit mijn boekmeter top 10, fijn dat je hem ook 4.5 ratet. Pulp en Post Office vond ik ook geweldig van ome Charles. Ik heb het afgelopen jaar een hoop boeken van hem gelezen, geweldige schrijver. Zijn dichtbundels en korte verhalen zijn ook erg goed.
0
geplaatst: 7 november 2023, 09:39 uur
50. Michiko Aoyama - What You Are Looking for Is in the Library
* denotes required fields.