Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 10 april 2008, 20:10 uur

Erg boeiend leesvoer over de donkerste momenten van oa Keith Richards, Lou Reed, Iggy Pop, Brian Wilson, Roky Ericson en Syd Barrett. En oh oh oh, wat waren sommigen er aan toe zeg!
Maar het is niet alleen sensatiebelust, er klinkt een oprechte liefde voor de muziek in door. En de schrijver heeft het allemaal mee mogen maken, zo zat hij bijvoorbeeld naast Keith Richards in de auto die, zo blijkt al snel, net heroine had gespoten.
Aanrader voor mensen die graag over muziek lezen.
0
sxesven
geplaatst: 10 april 2008, 21:26 uur
number9dream van Mitchell inmiddels weer achter de kiezen (ontzettend goed), daarna The Kite Runner van Khaled Hosseini er even doorheen gejaagd (verrassend ok) en nu bezig in On Beauty van Zadie Smith.
0
Mordor
geplaatst: 10 april 2008, 21:36 uur
Head on the door. Engelse biografie/discografie over the Cure. Staan leuke commentaren van de band bij. Met name van Lol Tolhurst (Fatman in het boek genoemd)
0
thebyrds69
geplaatst: 20 april 2008, 18:20 uur
het prachtige boek 'Opwaaiende Zomerjurken' van Oek de Jong
0
sxesven
geplaatst: 20 april 2008, 18:31 uur
sxesven schreef:
nu bezig in On Beauty van Zadie Smith.
nu bezig in On Beauty van Zadie Smith.
Die uit, evenals Dave Eggers - A Heartbreaking Work of Staggering Genius, nu bezig in Nick Hornby - High Fidelity.
0
geplaatst: 20 april 2008, 18:52 uur
Nescio - De Uitvreter. Titaantjes. Dichtertje. Men Tekkel
Vooral Titaantjes was echt fantastisch.
Vooral Titaantjes was echt fantastisch.
0
geplaatst: 20 april 2008, 19:07 uur
Dat stuk over God in Titaantjes is het mooiste stuk Nederlands ooit geschreven. Die beschrijvingen zijn mede dankzij die Nesciospelling buiten categorie.
Japi in De Uitvreter is één van de boeiendste personage die ik al ben tegengekomen in de literatuur. Zelf vond ik Mene Tekel en Dichtertje iets minder dan die twee andere werken, maar ze zijn natuurlijk niet slecht!
Japi in De Uitvreter is één van de boeiendste personage die ik al ben tegengekomen in de literatuur. Zelf vond ik Mene Tekel en Dichtertje iets minder dan die twee andere werken, maar ze zijn natuurlijk niet slecht!
0
pretfrit
geplaatst: 20 april 2008, 19:14 uur
Ben gisteren aan de klassieker On The Road (scroll version) van Jack Kerouac begonnen.
0
sxesven
geplaatst: 25 april 2008, 09:11 uur
sxesven schreef:
nu bezig in Nick Hornby - High Fidelity.
nu bezig in Nick Hornby - High Fidelity.
Die ook uit. Nog gelezen: Jean-Dominique Bauby - The Diving Bell and the Butterfly. Nu bezig in (en bijna uit) Jonathan Safran Foer - Everything Is Illuminated en bezig in (en nog niet bijna uit) Alan Hollinghurst - The Line of Beauty.
0
tangmaster
geplaatst: 25 april 2008, 20:32 uur
De grote geheime show - Clive Barker. Super verhaal.
0
thebyrds69
geplaatst: 25 april 2008, 23:26 uur
De Brand van Jörg, Friedrich
Gaat over de geallieerde bombardementen op Duitsland tijdens de tweede wereldoorlog. Een treurige en afgrijselijke geschiedenis
, maar zeer interessant
Gaat over de geallieerde bombardementen op Duitsland tijdens de tweede wereldoorlog. Een treurige en afgrijselijke geschiedenis
, maar zeer interessant
0
geplaatst: 27 april 2008, 22:57 uur

Zieke shit, word nu ook verfilmd, ben benieuwd! Verhaal was erg vermakelijk.
0
sxesven
geplaatst: 27 april 2008, 23:04 uur
sxesven schreef:
Jonathan Safran Foer - Everything Is lluminated
Jonathan Safran Foer - Everything Is lluminated
Ook uit, nu bezig in David Mitchell - Ghostwritten.
0
geplaatst: 28 april 2008, 00:13 uur
Net uit: The Boy in the Striped Pyjamas van John Boyne, mooi boek.
Nu bezig in: Platform, Midden in de Wereld (Plateforme, au Milieu du Monde )van Michel Houellebecq
Nu bezig in: Platform, Midden in de Wereld (Plateforme, au Milieu du Monde )van Michel Houellebecq
0
geplaatst: 28 april 2008, 00:28 uur
El Ninjo schreef:
Eén van mijn favorieten: staat ook in mijn boekmeter top 10.
Ik ben nog bezig in Dave Eggers' Wat is de wat? en dat is ook geweldig goed!
0
max en joep
geplaatst: 28 april 2008, 09:24 uur
Joe Hill (zoon van Stephen King) - "Zwart Hart".
heel aardig, geen topper maar onderhoudend.
Nu bezig in "Duivelswerk" van Mo Hayder.
heel aardig, geen topper maar onderhoudend.
Nu bezig in "Duivelswerk" van Mo Hayder.
0
thebyrds69
geplaatst: 30 april 2008, 20:42 uur
Ik lees momenteel: Een vrouw in Berlijn- Anoniem
een anonieme schrijfster die een dagboek bijhield tijdens de slag om Berlijn,eind '45.
een anonieme schrijfster die een dagboek bijhield tijdens de slag om Berlijn,eind '45.
0
geplaatst: 11 mei 2008, 15:02 uur
Momenteel :
Thomas Ross - De Marionet........ Interesante hypothese over wat er was gebeurd als Pim Fortuyn niet was dood geschoten op 6 mei 2002........
Thomas Ross - De Marionet........ Interesante hypothese over wat er was gebeurd als Pim Fortuyn niet was dood geschoten op 6 mei 2002........
0
geplaatst: 11 mei 2008, 17:42 uur
Net The Wind-Up Bird Chronicle van Murakami uit, nu in The Fifth Elephant van Pratchett bezig.
Die heb ik ook nog liggen. Ben benieuwd.
sxesven schreef:
number9dream van Mitchell inmiddels weer achter de kiezen (ontzettend goed)
number9dream van Mitchell inmiddels weer achter de kiezen (ontzettend goed)

0
lambf
geplaatst: 11 mei 2008, 19:10 uur
Net Medusa van Michael Dibdin uitgelezen. Mooi boek, die schrijver kan er wat van. Maar de volgende keer mischien maar eens in het engels beginnen, omdat je toch soms merkt dat er in de vertaling wat verloren gaat naar je idee.
0
sxesven
geplaatst: 12 mei 2008, 01:57 uur
Koenr schreef:
Net The Wind-Up Bird Chronicle van Murakami uit, nu in The Fifth Elephant van Pratchett bezig.
(quote)

Tof.
Echt een held, die Mitchell. Haast jammer dat ik alles van 'm al gelezen heb.OT: Ghostwritten dus uit. Inmiddels verder nog Khaled Hosseini's A Thousand Splendid Suns gelezen en nu bezig in (dikke pil) Susanna Clarke - Jonathan Strange & Mr Norrell, en onderwijl Lord of the Rings eens aan het herlezen.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 13 mei 2008, 01:26 uur

Michael Marshall Smith - The Servants
Mijn favoriete schrijver!
0
geplaatst: 13 mei 2008, 17:36 uur
Net Brave New World uitgelezen en ik vond het nogal tegenvallen. Als visionair vind ik Huxley echt fantastisch, echt een heel ruimdenkend persoon met (achteraf gezien zeker) briljante voorspellingen.
Alleen boek is qua verhaal nogal matig en voorspelbaar en de schrijfstijl is met te zakelijk.
Alleen boek is qua verhaal nogal matig en voorspelbaar en de schrijfstijl is met te zakelijk.
0
geplaatst: 2 juni 2008, 11:26 uur
Ben in drie boeken tegelijk bezig:
In de tram naar werk:

Tijdens het luisteren naar The Fall:

Voor het slapengaan:

In de tram naar werk:

Tijdens het luisteren naar The Fall:

Voor het slapengaan:

* denotes required fields.