MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
wcs
dimitri verhulst - de helaasheid der dingen

(afbeelding)
Erg boeiend leesvoer over de donkerste momenten van oa Keith Richards, Lou Reed, Iggy Pop, Brian Wilson, Roky Ericson en Syd Barrett. En oh oh oh, wat waren sommigen er aan toe zeg!
Maar het is niet alleen sensatiebelust, er klinkt een oprechte liefde voor de muziek in door. En de schrijver heeft het allemaal mee mogen maken, zo zat hij bijvoorbeeld naast Keith Richards in de auto die, zo blijkt al snel, net heroine had gespoten.
Aanrader voor mensen die graag over muziek lezen.

sxesven
number9dream van Mitchell inmiddels weer achter de kiezen (ontzettend goed), daarna The Kite Runner van Khaled Hosseini er even doorheen gejaagd (verrassend ok) en nu bezig in On Beauty van Zadie Smith.

Mordor
Head on the door. Engelse biografie/discografie over the Cure. Staan leuke commentaren van de band bij. Met name van Lol Tolhurst (Fatman in het boek genoemd)

thebyrds69
het prachtige boek 'Opwaaiende Zomerjurken' van Oek de Jong

sxesven
sxesven schreef:
nu bezig in On Beauty van Zadie Smith.

Die uit, evenals Dave Eggers - A Heartbreaking Work of Staggering Genius, nu bezig in Nick Hornby - High Fidelity.

Nescio - De Uitvreter. Titaantjes. Dichtertje. Men Tekkel

Vooral Titaantjes was echt fantastisch.

handsome_devil
omg luc Mene Tekel is het trouwens

Dat stuk over God in Titaantjes is het mooiste stuk Nederlands ooit geschreven. Die beschrijvingen zijn mede dankzij die Nesciospelling buiten categorie.

Japi in De Uitvreter is één van de boeiendste personage die ik al ben tegengekomen in de literatuur. Zelf vond ik Mene Tekel en Dichtertje iets minder dan die twee andere werken, maar ze zijn natuurlijk niet slecht!

pretfrit
Ben gisteren aan de klassieker On The Road (scroll version) van Jack Kerouac begonnen.

Melodieën van Krausser

sxesven
sxesven schreef:
nu bezig in Nick Hornby - High Fidelity.

Die ook uit. Nog gelezen: Jean-Dominique Bauby - The Diving Bell and the Butterfly. Nu bezig in (en bijna uit) Jonathan Safran Foer - Everything Is Illuminated en bezig in (en nog niet bijna uit) Alan Hollinghurst - The Line of Beauty.

wcs
tom sharpe- wilt, hilarisch boek, een echte aanrader

tangmaster
De grote geheime show - Clive Barker. Super verhaal.

thebyrds69
De Brand van Jörg, Friedrich

Gaat over de geallieerde bombardementen op Duitsland tijdens de tweede wereldoorlog. Een treurige en afgrijselijke geschiedenis , maar zeer interessant

(afbeelding)
Zieke shit, word nu ook verfilmd, ben benieuwd! Verhaal was erg vermakelijk.

sxesven
sxesven schreef:
Jonathan Safran Foer - Everything Is lluminated

Ook uit, nu bezig in David Mitchell - Ghostwritten.

Net uit: The Boy in the Striped Pyjamas van John Boyne, mooi boek.

Nu bezig in: Platform, Midden in de Wereld (Plateforme, au Milieu du Monde )van Michel Houellebecq

El Ninjo schreef:
Net uit: The Boy in the Striped Pyjamas van John Boyne, mooi boek.

Eén van mijn favorieten: staat ook in mijn boekmeter top 10.

Ik ben nog bezig in Dave Eggers' Wat is de wat? en dat is ook geweldig goed!

max en joep
Joe Hill (zoon van Stephen King) - "Zwart Hart".

heel aardig, geen topper maar onderhoudend.

Nu bezig in "Duivelswerk" van Mo Hayder.

thebyrds69
Ik lees momenteel: Een vrouw in Berlijn- Anoniem

een anonieme schrijfster die een dagboek bijhield tijdens de slag om Berlijn,eind '45.

Momenteel :
Thomas Ross - De Marionet........ Interesante hypothese over wat er was gebeurd als Pim Fortuyn niet was dood geschoten op 6 mei 2002........

Net The Wind-Up Bird Chronicle van Murakami uit, nu in The Fifth Elephant van Pratchett bezig.

sxesven schreef:
number9dream van Mitchell inmiddels weer achter de kiezen (ontzettend goed)

Die heb ik ook nog liggen. Ben benieuwd.

Lin
Heerlijk bezig in:

(afbeelding)

Lekker leesvoer voor buiten in de tuin

lambf
Net Medusa van Michael Dibdin uitgelezen. Mooi boek, die schrijver kan er wat van. Maar de volgende keer mischien maar eens in het engels beginnen, omdat je toch soms merkt dat er in de vertaling wat verloren gaat naar je idee.

sxesven
Koenr schreef:
Net The Wind-Up Bird Chronicle van Murakami uit, nu in The Fifth Elephant van Pratchett bezig.

(quote)

Die heb ik ook nog liggen. Ben benieuwd.

Tof. Echt een held, die Mitchell. Haast jammer dat ik alles van 'm al gelezen heb.

OT: Ghostwritten dus uit. Inmiddels verder nog Khaled Hosseini's A Thousand Splendid Suns gelezen en nu bezig in (dikke pil) Susanna Clarke - Jonathan Strange & Mr Norrell, en onderwijl Lord of the Rings eens aan het herlezen.

raffael77
De Derde Aanslag van James Patterson

Pastichio Rocker

(afbeelding)
Michael Marshall Smith - The Servants

Mijn favoriete schrijver!

Net Brave New World uitgelezen en ik vond het nogal tegenvallen. Als visionair vind ik Huxley echt fantastisch, echt een heel ruimdenkend persoon met (achteraf gezien zeker) briljante voorspellingen.
Alleen boek is qua verhaal nogal matig en voorspelbaar en de schrijfstijl is met te zakelijk.

Ben in drie boeken tegelijk bezig:

In de tram naar werk:

(afbeelding)

Tijdens het luisteren naar The Fall:

(afbeelding)

Voor het slapengaan:

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 10:50 uur

geplaatst: vandaag om 10:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.