MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Jeremie

(afbeelding)

Deze ben ik nu aan het lezen.

Al een tijdje uit, maar desalniettemin: Rosencrantz & Guildenstern Are Dead - Tom Stoppard

Nu maar weer eens verder aan een hoop korte verhalen en gedichten van hedendaagse Amerikaanse schrijvers en 19e eeuwse Britse Romantici.

Paul Theroux Ik moet nog steeds een keer "De oude Patagonie Express" uitlezen. Prachtig geschreven, vooral die cynische ondertoon, maar in mijn geval is het boek een traag boemeltje geworden, dat slechts beetje bij beetje zijn eindbestemming nadert.

(afbeelding)

Maar dan gewoon in een Nederlandse vertaling.

Sietse
itchy schreef:
Ben in drie boeken tegelijk bezig:

In de tram naar werk:
(afbeelding)

Daar ben ik ook (al een eeuwigheid) in bezig.

Goed boek, ik moet alleen weer wat meer gaan lezen.

Ben ook in drie boeken bezig:

Het Bureau - J.J. Voskuil (deel 4)
Mijn Friesland - schrijver ben ik even kwijt
De Kauwentuin - Achilles Cools

*Saskia
Handboek Chakrapsychologie - Anodea Judith

nog bezig met:
De Verborgen Geschiedenis - Donna Tartt
De Mens Als Klankharmonie Van Het Scheppende Wereldwoord - Rudolf Steiner

Empyrium
Mikhail Bulgakov - The Master and Margarita

en goed? Ik heb het een heel tijdje in het vizier.

Ikzelf heb net Vernon God Little van DBC Pierre achter de kiezen.

bonothecat schreef:
Ben ook in drie boeken bezig:

Het Bureau - J.J. Voskuil (deel 4)
Mijn Friesland - schrijver ben ik even kwijt
De Kauwentuin - Achilles Cools

Het Bureau was voor mij een boek waar ik maar niet in kon komen,
lees dan liever De ontdekking van de hemel van Mulisch. Dat las als een spannend avonturenroman.
Laatste boeken.
Peter Straub - Het Kwaad
Vonne van der Meer - Take 7
Een jongetje dat alles goed zou maken - Ischa Meijer (bundeling van Dikke Man verhalen en gedichten)

(afbeelding)

al sinds december in huis dus het werd eens tijd. al heb ik genoeg ongelezen boeken rondslingeren die ik al jaren in m'n bezit heb.

(afbeelding)

Deze heb ik maanden geleden gekocht, maar wegens tijdsgebrek heb ik er amper in kunnen lezen. Daar komt dan nu verandering in

Deze week begonnen aan De Opwindvogelkronieken van Murakami. Ik ben erg benieuwd!!

pretfrit
Groeten van Rottumerplaat (het beslissende album volgens 100 en enige schrijvers)

wcs
Dimitri Verhulst - problemski hotel ( misschien wel het beste wat ik ooit heb gelezen)

sxesven
Clarke's Jonathan Strange & Mr Norrell uit, inmiddels nog Julian Barnes' Love Etc. gelezen en nu simultaan bezig in Sarah Caudwell's The Sibyl in Her Grave en Junichiro Tanizaki's Stille Sneeuwval: De Geschiedenis van de Zusters Makioka.

dix
begonnen aan oblomov
ga proberen het in bed te lezen.

Net Elementaire Deeltes uit, wat echt een hele beproeving was. Vervelend boek.

Nu begonnen in Schuld en Boete wat na 100 bladzijden al mooier is dan veel boeken die ik heb gelezen. Het probleem is alleen dat ik er wel erg voor in de stemming moet zijn, op een of andere manier heeft het een hele hoge dichtheid waardoor je er niet zo snel doorheen komt. Maar dat is niet erg, het is vakantie.

Ook net de eerste honderd bladzijden van Extremely Loud and Incredibely Close gelezen, en die waren echt uitzonderlijk geniaal. Ik leg hem weer even weg tot ik Dostojevski uitheb, en dan ga ik er weer in verder.

Ik ben nu bezig met een boek over alles rond Natascha Kampusch. Jeweetwel, dat meisje dat op 10-jarige leeftijd is ontvoerd en 8 jaar lang in gevangenschap is gehouden in een kelder. Best interessant.

luc011190 schreef:
Net Elementaire Deeltes uit, wat echt een hele beproeving was. Vervelend boek.

Ik kwam ook niet door "De Mogelijkheid van een Eiland". Maar wie weet pak ik het ooit weer op. Ben zelf nl. nog steeds bezig met de vierde poging "De Slinger van Foucault" uit te lezen, en hoewel het niet echt opschiet, geef ik het deze keer een goede kans van slagen. Er liggen hierna nl. nog twee nieuwe boeken met smart te wachten:

(afbeelding)
en

(afbeelding)

@dix:
dat is toevallig, ik ben ook bezig in "oblomov".

De slinger van Focault kwam ik niet goed doorheen, teveel uiteenlopende zaken en niet coherent geschreven. Voor de geschiedenis liefhebber is het leuk als studieboek maar even vlot weglezen, nee dus.
Dan maar Faye Kellerman- De vergetenen

Fantoompijn - Grunberg.

Goed boek, met een schitterend hoofdpersonage.

GrafGantz schreef:
Paul Theroux - Dark Star Safari

al sinds december in huis dus het werd eens tijd. al heb ik genoeg ongelezen boeken rondslingeren die ik al jaren in m'n bezit heb.

Ik heb hem uit! Ik vond het een erg mooi en ook leerzaam reisboek, maar ik ergerde me af en toe wel aan de "ik weet alles beter" houding van Theroux.

max en joep
Jeremie schreef:
(afbeelding)

Deze ben ik nu aan het lezen.

waar je maar zin in hebt zeg.......

dix schreef:
begonnen aan oblomov
ga proberen het in bed te lezen.

ik ben niet echt een lezer maar deze heb ik tijdens mn Slavistiek gelezen...Gontsjarov....

in bed is wel dé plaats om dit te lezen...maar dat zal wel duidelijk worden..

Sheplays

(afbeelding)

Nu in bezig

net begonnen in:

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 19:36 uur

geplaatst: vandaag om 19:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.