Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
sxesven
geplaatst: 25 juli 2008, 09:56 uur
sxesven schreef:
Sarah Caudwell's The Sibyl in Her Grave
Sarah Caudwell's The Sibyl in Her Grave
Die uit; daarna nog Scarlett Thomas - The End of Mr. Y en Junot Díaz - The Brief Wondrous Life of Oscar Wao gelezen. Nog halverwege geëindigd (maar nog niet verder gelezen) in Kiran Desai - The Inheritance of Loss. Nu bezig in Markus Zusak - The Book Thief en Nathan Englander - The Ministry of Special Cases.
0
Jeremie
geplaatst: 2 augustus 2008, 23:49 uur
Bezig in "Onder de Vulkaan " van Malcolm Lowry en "Mijn Biecht" van Leo Tolstoj.
0
geplaatst: 2 augustus 2008, 23:54 uur
Ik ben nu bezig aan Harry potter and the deadly hallows.
Ja hoor! in het Engels! (Nederlandse versie was niet beschikbaar en er stond een wachtlijst van 3 maand. Mijn reet zeg, ik had net de 6de uit en MOEST gewoon de 7de lezen)
Ja hoor! in het Engels! (Nederlandse versie was niet beschikbaar en er stond een wachtlijst van 3 maand. Mijn reet zeg, ik had net de 6de uit en MOEST gewoon de 7de lezen)
0
aslan (crew)
geplaatst: 2 augustus 2008, 23:58 uur
momenteel bezig in "Sekai no Owari to h Ado-boirudo Wand Arandondo" van Haruki Murakami
en ja hoor! in het nederlands!

0
geplaatst: 3 augustus 2008, 00:05 uur
aslan schreef:
momenteel bezig in "Sekai no Owari to h Ado-boirudo Wand Arandondo" van Haruki Murakami

Waarom niet in het Japans ?
0
aslan (crew)
geplaatst: 3 augustus 2008, 00:12 uur
was niet beschikbaar in het japans in de bib (uitgeleend?), enkel in het nederlands
0
geplaatst: 3 augustus 2008, 00:53 uur
aslan schreef:

Hoe heet die in het nederlands?
Hardgekookt wonderland aan het einde van de wereld?
0
aslan (crew)
geplaatst: 3 augustus 2008, 11:46 uur
Hard-Boiled Wonderland en het Einde van de Wereld
0
lambf
geplaatst: 6 augustus 2008, 19:07 uur
Gelezen:
Mark Levine - Heavy Metal Islam
Saša Stanišić - Hoe de soldaat de grammofoonplaat repareert
In bezig:
Iwan A. Gontsjarow - Oblomow
Mark Levine - Heavy Metal Islam
Saša Stanišić - Hoe de soldaat de grammofoonplaat repareert
In bezig:
Iwan A. Gontsjarow - Oblomow
0
geplaatst: 6 augustus 2008, 19:13 uur
aslan schreef:

Hehe, die ligt hier ook klaar. Ik heb net 'Elephant Vanishes' en 'Norwegian Wood' uit, en ben nu bezig aan de Opwindvogelkronieken (ook in het Nederlands). Als afwisseling van al zijn (dwz Murakami's) mysterieuze verhaaltjes heb ik ook een boekje over de geschiedenis van de laatste stelling van Fermat gelezen.
0
geplaatst: 6 augustus 2008, 23:42 uur
Net 'The Doors of Perception' uitgelezen. Behoorlijk ongoochelend, erg gedateerd werk en bij momenten zeer hermetisch geschreven.
0
geplaatst: 7 augustus 2008, 23:19 uur

Quasi onvoorbereid ondernemen Eric Newby en zijn vriend Hugh Carless, een diplomaat die in Kaboul had gewerkt, een voettocht door het noord-oostelijke deel van Afghanistan, waar ze - met nauwelijks enkele dagen training - de Mir Samir (6063 m hoog) willen beklimmen. Dat ze daarvoor ontslag moeten nemen (Newby uit een modehuis en Carless uit de diplomatieke dienst) schijnt hen niet te deren. Ze stappen in de wagen en rijden dwars door Europa en het Nabije Oosten naar Kaboul, om vervolgens zorgeloos het gebergte in te trekken. Dan volgt een relaas vol tegenslagen en ontberingen, over een tocht door een streek die toendertijd (1956) nog nauwelijks door westerlingen was bezocht. In sommige dalen waren er nog overblijfselen van een pre-islamitische godsdienst, en werd vroeger wijn gemaakt. Dat alles wordt laconiek en zonder veel ophef beschreven, zodanig dat het vaak komisch wordt.
0
geplaatst: 9 augustus 2008, 00:35 uur
György Konràd werd in 1935 geboren in een joods gezin. Zijn lijvige roman geeft een beeld van het lot van Hongarije gedurende de oorlog, bezetting en stalinistische terreur. Konràd heeft in de levensschets van de joodse hoofdfiguur veel autobiografische elementen verwerkt. Na een relaas over zijn jeugdjaren in een Hongaars provinciestadje verhaalt de ik-figuur zijn belevenissen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hij deserteert en strijdt verder aan Russische zijde. Na de oorlog keert de hoofdpersoon als Russisch officier terug naar Hongarije. De stalinistische terreur vervult hem met walging en hij keert zich af van het regime. Hij belandt in de gevangenis en ten slotte in een krankzinnigeninrichting. Een rauw en realistisch boek van een gedesillusioneerde generatie
0
geplaatst: 9 augustus 2008, 16:29 uur
ik heb die link niet nodig hoor, ik zie zo ook wel dat het over naakte vrouwen gaat. lijkt me een aanrader eigenlijk...
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 20:20 uur
de Marionet... interessante fictie met een vleugje non-fictie
0
ElMeroMero
geplaatst: 11 augustus 2008, 23:42 uur
Laatst ook weer een boekje verslonden:

Reislustige jongens die Vikings

Reislustige jongens die Vikings
0
geplaatst: 19 augustus 2008, 19:20 uur
Wederom een goed boek, maar ik las mooi wel even een Murakami-pauze in. Begint wel heel erg op te vallen dat in bijna elk van zijn boeken de geijkte thema's weer uit de kast worden getrokken (vrouwen die verdwijnen, protagonist die een jazzcollectie heeft). In Wild Cheep Chase bleef de vrouwelijke hoofdpersoon erg lang in het verhaal en ik dacht al "zou het deze keer dan?" maar nee, hoppekee, aan het eind was ze dan toch foetsie.
Ga nu beginnen in:

0
geplaatst: 24 augustus 2008, 22:15 uur

geen nederlandse wiki, wel in het engels:
The book explores imagination and the imaginable through the descriptions of cities by the narrator, Marco Polo. The book is framed as a conversation between the aging and busy emperor Kublai Khan, who constantly has merchants coming to describe the state of his empire, and Polo. The majority of the book consists of Polo's descriptions (1-3 pages each) of 55 cities. Short dialogues between the two characters are interspersed every five to ten cities and are used to discuss various ideas presented by the cities on a wide range of topics including linguistics and human nature. Not only is the book structured around an interlocking pattern of numbered sections, but the length of each section's title graphically outlines a continuously oscillating sine wave, or perhaps a city skyline. The interludes between Khan and Polo are no less poetically constructed than the cities, but form a framing device, a story with a story, that plays with the natural complexity of language and stories.
One of Calvino's masterpieces, the novel does not fall under the aegis of either magical realism, science fiction, or speculative fiction, and in fact is closer to poetry than classic novel writing. In the end, the book creates its own universe, neither that of a futuristic world or one based on classic fantasy fiction (pagan myths, Christian folklore, etc.) nor does it obey E.M. Forster's classic model for the story, but creates a new form.
The book, because of its approach to the imaginative potentialities of cities, has been used by architects and artists to visualize how cities can be, their secret folds, where the human imagination is not necessarily limited by the laws of physics or the limitations of modern urban theory. It offers an alternative approach to thinking about cities, how they are formed and how they function.
One of Calvino's masterpieces, the novel does not fall under the aegis of either magical realism, science fiction, or speculative fiction, and in fact is closer to poetry than classic novel writing. In the end, the book creates its own universe, neither that of a futuristic world or one based on classic fantasy fiction (pagan myths, Christian folklore, etc.) nor does it obey E.M. Forster's classic model for the story, but creates a new form.
The book, because of its approach to the imaginative potentialities of cities, has been used by architects and artists to visualize how cities can be, their secret folds, where the human imagination is not necessarily limited by the laws of physics or the limitations of modern urban theory. It offers an alternative approach to thinking about cities, how they are formed and how they function.
0
aslan (crew)
geplaatst: 27 augustus 2008, 20:51 uur
Begonnen in:
Sadar's Keep - Book Two of the Oran Trilogy
(van Midori Snyder)
Sadar's Keep - Book Two of the Oran Trilogy
(van Midori Snyder)
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 augustus 2008, 21:27 uur
Ik heb op vakantie de volgende 2 boeken gelezen.
Flip Vuijsje - Keith en Mick 40 jaar bewogen vriendschap. Erg leuk en relaxt om te lezen, en bevat toch de nodige interessante stukken over The Stones. Heb hem dan ook in 1x uitgelezen
Ian Halperin en Max Wallace - Liefde & Dood de moord op Kurt Cobain. Minder relaxt, wel heel erg boeiend. Gaat vrij diep in op oorzaken en verbanden m.b.t. de moord. Een aanrader voor de Cobain liefhebber.
Flip Vuijsje - Keith en Mick 40 jaar bewogen vriendschap. Erg leuk en relaxt om te lezen, en bevat toch de nodige interessante stukken over The Stones. Heb hem dan ook in 1x uitgelezen

Ian Halperin en Max Wallace - Liefde & Dood de moord op Kurt Cobain. Minder relaxt, wel heel erg boeiend. Gaat vrij diep in op oorzaken en verbanden m.b.t. de moord. Een aanrader voor de Cobain liefhebber.
0
geplaatst: 27 augustus 2008, 23:26 uur
Margaret Atwood - The Edible Woman
The Edible Woman, a 1969 novel that helped to establish Margaret Atwood as a prose writer of major significance, is the story of a young woman whose sane, structured, consumer-oriented world suddenly slips strangely out of focus. Following her engagement, Marian feels her body and her self are becoming separated. As Marian begins endowing food with human qualities that cause her to identify with it, she finds herself unable to eat, repelled by metaphorical cannibalism.

The Edible Woman, a 1969 novel that helped to establish Margaret Atwood as a prose writer of major significance, is the story of a young woman whose sane, structured, consumer-oriented world suddenly slips strangely out of focus. Following her engagement, Marian feels her body and her self are becoming separated. As Marian begins endowing food with human qualities that cause her to identify with it, she finds herself unable to eat, repelled by metaphorical cannibalism.

0
geplaatst: 28 augustus 2008, 19:33 uur
Lin schreef:

Waar gaat het boek nu over, ik "lees " anorexia tussen de regels door, maar de beschrijving kan ook over een hongerstaking gaan tegen de consumptiemaatschappij.
0
geplaatst: 28 augustus 2008, 19:59 uur
Geen anorexia, maar een vrouw die ineens een aversie heeft tegen bepaald voedsel, bepaalde voedselgroepen en dat zelf ook niet kan verklaren... in combinatie met werk, verloofde, bla bla bla. Ze gaat iig niet bewust in hongerstaking tegen de consumptiemaatschappij, het gaat veel meer over haar als persoon, haar ontwikkeling, beperkingen (vanuit zichzelf of opgelegd door mensen in haar omgeving ) etc.
Ik vind het altijd moeilijk om te beschrijven, op de wiki van dit boek staat veel meer uitleg maar dat wilde ik niet plaatsen omdat er dan teveel plot wordt weggegeven
Ik vind het altijd moeilijk om te beschrijven, op de wiki van dit boek staat veel meer uitleg maar dat wilde ik niet plaatsen omdat er dan teveel plot wordt weggegeven

* denotes required fields.