MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:

(afbeelding)

The Pillars of Hercules is a travelogue written by the American novelist Paul Theroux. It regards a year long expedition around the edge of the Mediterranean Sea from one Pillar (Gibraltar) to the other (Ceuta) undertaken in 1993. Theroux recounts his experiences from the many diverse countries that border the shores of the sea, including the war-torn Yugoslavia (this was shortly before the break-up of the former republic), the troubled Levant and the recently liberated Albania.

Bob Mendes - De Macht van het Bloed

Elvin Post - Vals beeld
Over kunstdiefstal en vervalsingen en de maffia kijkt ook om het hoekje.

Laatst gelezen:

Oompjes Droom van Dostojevski

Net begonnen in:

A Farewell to Arms van Hemingway

Dexter schreef:
Net begonnen in:

A Farewell to Arms van Hemingway
Die heb ik ook vorige week uit de bieb meegenomen

Lin
Was in een niet door te komen boek begonnen, dus opzij gelegd en ga zo beginnen in dit boek:

(afbeelding)

"De Schaduw van de Wind" van Carlos Ruiz Zafon

sxesven
Lin schreef:
Was in een niet door te komen boek begonnen, dus opzij gelegd en ga zo beginnen in dit boek:

(afbeelding)

Unputdownable, heb dit echt welhaast in één ruk uitgelezen, zat er tot een uur of vier 's nachts helemaal in begraven.

Lin
haha en aero zei net dat ie tegenviel

ik zal het zien, ga er zo mee naar bed

sxesven
Geniaal is het niet hoor, maar plotwise vond ik 'm zeer pakkend.

handsome_devil
Ik lees nu Misdaad en Straf van Dostojevski (nog steeds ja overigens een prachtig boek, maar ivm pfeiffer een hele tijd niet kunnen lezen, maar iig, ik schiet nu op ), Mank van Brusselmans en Politeia van Plato. Vraag me verder niet hoe, maar ik lees ze wel momenteel

sxesven
Ik ben overigens (al anderhalve maand ofzo) bezig in White Teeth van Zadie Smith; geniaal maar ik heb er gewoon de tijd niet voor.

handsome_devil schreef:
Ik lees nu Misdaad en Straf van Dostojevski (nog steeds ja )

nog steeds?

sxesven schreef:
Ik ben overigens (al anderhalve maand ofzo) bezig in White Teeth van Zadie Smith; geniaal maar ik heb er gewoon de tijd niet voor.

Daar hoor ik ook wisselende verhalen over die me er wat van weerhouden het te gaan lezen......

(afbeelding)

Aan het eind van de 19e eeuw wordt in Brazilie de republiek uitgeroepen en een begin gemaakt met de modernisering van het land. Een religieuze sekte onder aanvoering van de charismatische profeet Antonio Maciel komt hiertegen in opstand en oefent een grote aantrekkingskracht uit op de arme bevolking van Noord-Oost Brazilie. De elkaar betwistende burgerlijke partijen moeten de handen ineenslaan om het 'gevaar' te bezweren. Regeringstroepen, die met elke expeditie in omvang toenemen, stuiten bij het bestoken van de enclave Canudoe, waar de opstandelingen zich hebben teruggetrokken, op een mysterieus krachtig verzet. Een fictieve reconstructie van de gebeurtenissen, die daadwerkelijk hebben plaatsgevonden. Een knap geconstrueerd epos, waarbij de geraffineerde schrijftechnieken uit eerdere romans plaats hebben gemaakt voor een kaleidoscoop van verhalen.

Lin schreef:

(afbeelding)

Geweldig boek - bereid het reptiel vast voor op:

* binnenpretjes, gniffelen, lachen
* lang doorhalen
* onbereikbaar zijn

Humor en tragiek inéén.

Grrr, mm

Charlotte Roche - "Feuchtgebiete" - bijna uit.

Nick Hornby - Slam
Charles den Tex - Cel

Lin
Mjuman schreef:
(quote)

Geweldig boek - bereid het reptiel vast voor op:

* binnenpretjes, gniffelen, lachen
* lang doorhalen
* onbereikbaar zijn

Humor en tragiek inéén.

Grrr, mm

Heb hem vanmiddag uitgelezen, vond hem wel aardig, origineel, maar werd een beetje moe van na elke zin een verwijzing naar een boek etc... maar op zich wel de moeite waard hoor

Nu ik weer in lees-modus zit ga ik zo eens kijken of ik weer verder kom in Margaret Atwood - Alias Grace
Vorige boek van deze schrijfster razendsnel verslonden, deze heeft wat meer tijd en moeite nodig

/edit: reptiel is werken dus heeft geen last van me gehad

sxesven
De constante referenties in Pessl vind ik dan juist weer een gigantische forte, geweldig en vaak ook intens grappig.

So true - en ik met veel van de genoemde boeken ("A Portrait of the Artist as a Young Man bijv.) heb ik wat - en ik las 'em in het Engels.

da's gewoon puntiger, wendbaarder.

Nick Hornby en ook Roddy Doyle zou ik ook altidj aanraden in het Engels te lezen; net als Nicci French. Laatst nog een vertaalde Michael Connelly (Echo Park) gelezen; vond 'et niet 100%; afgezien van het feit dat Connelly betere boeken heeft geschreven.

sxesven
Pessl hier ook (uiteraard) in het Engels gelezen, zoals natuurlijk met al mijn Engelse literatuur overigens.

@sxesven - "On Beauty" (Zadie Smith) al gelezen of Jeffrey Eugenides "Middlesex"?

sxesven
On Beauty heb ik al gelezen (vóór White Teeth, hoewel ik White Teeth voorlopig dan wel weer beter vind), Middlesex (nog) niet.

Lin
mja, ik lees inderdaad ook 9 van de 10 boeken in het engels, deze dan toevallig niet
Vond het wel een origineel boek hoor, alleen begon het me een klein beetje te storen...
Binnenkort beginnen aan Stephen Fry (absolute held ) - Revenge

Net uit:

(afbeelding)
Weer een Murakami, en weer inclusief een verdwijnende vrouw, het gegeven begint erg afgezaagd te worden. Desondanks toch een fijn boek.

Nu bezig in:

(afbeelding)
Verzamelde korte verhalen van Dave Eggers.

"What is the what?" al gehad? Fabuleuze mix van historie, fictie, tragiek, overlevingsinstinct en verbazing (dat laatste van mijn kant): goed geschreven, uiterst geloofwaardig - moest denken aan sommige romans uit negentiende eeuw, die a.h.w. gebaseerd waren op een gevonden manuscript, het verhaal van iemand anders. Sceptisch begonnen, maar binnen twee weken uitgelezen.

sxesven
Eggers is immers een held (al zijn werk is fantastisch), maar dat weet itchy ook hoor.

Mjuman schreef:
"What is the what?" al gehad? Fabuleuze mix van historie, fictie, tragiek, overlevingsinstinct en verbazing (dat laatste van mijn kant): goed geschreven, uiterst geloofwaardig - moest denken aan sommige romans uit negentiende eeuw, die a.h.w. gebaseerd waren op een gevonden manuscript, het verhaal van iemand anders. Sceptisch begonnen, maar binnen twee weken uitgelezen.

Ja, al gelezen, fantastisch boek!

David Mitchel - Cloud Atlas? Dat vond ik, zo voor de vuist weg, één van de beste boeken van de afgelopen 3 - 4 jaar. Erg goed boek, met al die lagen; je blijft maar pellen'al die wisselend vertelperspectieven. Ik moet het nog eens herlezen en dan bijhouden hoe het verhaal loopt en waar je zit.

Casartelli (moderator)
Tirza van Arnon Grunberg

mooi beklemmend... bij vlagen alleen beklemmend

Gast
geplaatst: vandaag om 21:14 uur

geplaatst: vandaag om 21:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.