MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
stuart
De biografie van Keith Richards.

Lin
Lin schreef:

Nu ik weer in lees-modus zit ga ik zo eens kijken of ik weer verder kom in Margaret Atwood - Alias Grace
Vorige boek van deze schrijfster razendsnel verslonden, deze heeft wat meer tijd en moeite nodig

het was het waard, de eerste 100 pagina's gingen wat traag maar daarna, heerlijk verhaal!!

En gelijk begonnen in een ander boek van deze schrijfster: " Surfacing"

sxesven
Mjuman schreef:
David Mitchel - Cloud Atlas? Dat vond ik, zo voor de vuist weg, één van de beste boeken van de afgelopen 3 - 4 jaar. Erg goed boek, met al die lagen; je blijft maar pellen'al die wisselend vertelperspectieven. Ik moet het nog eens herlezen en dan bijhouden hoe het verhaal loopt en waar je zit.

Geniaal tot in de eeuwigheid, maar number9dream geniet licht mijn voorkeur!

Dichtertje. De Uitvreter. Titaantjes. (Nescio)
The Doors of Perception (Aldous Huxley)

Net Extremely Loud & Incredibly Close herlezen, en weer zo ontroerd. Misschien wel het mooiste boek dat ik ooit gelezen heb.

En net De Opwindvogelkronieken voor 10 euro nieuw besteld

Heb nu bijna Dry White Season van André Brink uitgelezen. Aangrijpend maar toch niet geweldig.

Verder ben ik nu heerlijk de draad aan het kwijtraken in William S. Burroughs Naked Lunch en moet ik voor school Possesion van A.S. Byatt lezen.

Waris Dirie met haar levensverhaal Mijn woestijn.
Een Somalische jonge vrouw op de vlucht en haar nieuwe leven als fotomodel. Over verschrikkingen als vrouwenbesnijdenis en een land in oorlog.

luc011190 schreef:
En net De Opwindvogelkronieken voor 10 euro nieuw besteld

10 euro? Dat doe je goed, ik heb m laatst voor 30 euro gekocht.

Nu aan het herlezen: Moon Palace, het meesterwerk van mijn favoriete auteur Paul Auster.

(afbeelding)

de ontsnapping. een boek van heleen van royen.
niet echt literair hoogstaand maar wel vermakelijk en leest makkelijk weg.

Benno
Thomas Pynchon - The Crying of Lot 49
Vasari - Lives of the Artists deel II (deel I had ik al gelezen)
Nikolaj Gogol - Dode Zielen
T.S. Eliot - The Waste Land and other Poems (Penguin editie, goede notes aan het einde vind ik)

Dit is ongeveer van de laatste anderhalve week; het grote voordeel (als dat bestaat) van met de trein reizen en van de daarbij horende vertragingen.

lauradance schreef:
niet echt literair hoogstaand .

Nou en daar is helemaal niets mis mee laat je niet gek maken hoor, lees gewoon wat je leuk vindt.
Een hoop mensen met van die literaire lijstjes doen het erom, liever zouden ze Asterix lezen....

Ik lees overigens Hammer of the Gods-The Led Zeppelin bio
en daarvoor Iain Levison - Since The Layoffs: A Novel .....Echt geweldig goeie aanrader van een relatief (nog) onbekende schrijver

handsome_devil
soundpacca schreef:
(quote)

Een hoop mensen met van die literaire lijstjes doen het erom, liever zouden ze Asterix lezen....

lol

Ik heb net de autobiografie van Eric Clapton gelezen, die man heeft toch door zijn verslavingen veel tijd gemist. Zonde, hij kan en kon veel meer ook al hij heeft natuurlijk een mooie staat van dienst.

soundpacca schreef:
(quote)

Nou en daar is helemaal niets mis mee laat je niet gek maken hoor, lees gewoon wat je leuk vindt.

Haha ik bedoel er meer mee te zeggen dat het niet echt een boek is waarover je gaat nadenken, daar houd ik wel van.

Maar denk dat ik nu ook maar Astrix ga lezen

Ben nu deze aan het lezen.

Heel humoristisch

@Lauradance - qua beeldverhaal is "De juwelen van Bianca Castafiore" van Kuifje (over het onvermogen in communicatie) niet te versmaden; "Zaak Zonnebloem" evenmin.

Ik ben bezig in de laatste James Bond novel Devil may care van Sebastian Faulks.
Verder ook nog tussendoor aan het lezen in The man with the Golden touch, over de James Bond films
en een bio over Daniel Craig.
Tja, als Bondfan koop ik me de laatste weken suf aan nieuwe boeken, die er nu uit komen.
Ik heb een stapel, die ik nog moet lezen.

Net begonnen in Liefde in Tijden van Cholera, en het is al gelijk prachtig vanaf de eerste bladzijde. Was sowieso al een liefhebber van Marquez na het lezen van Honderd Jaar Eenzaamheid.

Nu aan het lezen Onder de Gelovigen - v.s. Naipaul

Ook toevallig, ik heb "Meer dan Geloof" van Naipaul nog ongelezen rondslingeren hier.

Marina Lewycka - Two Caravans

Mooie mix van humor en tragiek; tevens: "East meets west" - deed mij denken aan bijv. Tom Sharpe (Wilt) en Malcolm Bradbury (The History Man) en ook David Lodge (Nice Work).

Volgende: Pascal Mercier - Nachzug nach Lissabon

Of de tweede Stieg Larsson als ik die morgen kan scoren bij Selexyz

Coldheart Canyon - Clive Barker

Ben de laatste tijd weer eens het werk van Bukowski aan het lezen. Postoffice, Women en momenteel ook Factotum. Heerlijk!

Bukowski is a Jerk

misja82 schreef:
Ben de laatste tijd weer eens het werk van Bukowski aan het lezen. Postoffice, Women en momenteel ook Factotum. Heerlijk!

Wel heel erg 70's! Wat ga je hierma lezen Richard Brautigan of ben je al toe aan Philp Roth?

Burroughs' Junky denk ik.

Updike - Rabbit Run?
Walker Percy - The Moviegoer? Iets meer 60's

Lin
Ik heb een beetje een lekker-makkelijk-weg-te-lezen fantasy weekje...eerst Elfenwinter en nu De Donkere Tijd. Best vermakelijk eigenlijk

luijsterburg
The Wasp Factory

Gast
geplaatst: vandaag om 22:49 uur

geplaatst: vandaag om 22:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.