MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
sxesven
What Is the What alweer verslonden, blijft zo ontzettend fantastisch. Hoe Eggers schrijft, onnavolgbaar. Zondermeer de meest memorabele en hartverwarmende en zalvende frases die elkaar maar blijven opvolgen, ontzettend indrukwekkend en echt een genot om te lezen, constant kippenvel en opwellende tranen van verdriet en geluk en zo meer. Zo'n gevoel dat je wilt delen.

I speak to these people, and I speak to you because I cannot help it. It gives me strength, almost unbelievable strength, to know that you are there. I covet your eyes, your ears, the collapsable space between us. How blessed are we to have each other? I am alive and you are alive so we must fill the air with words. I will fill today, every day until I am taken back to God.

En zo kan het hele boek wel geciteerd worden.

Eggers!

Getver, ik moet een pauze inlassen in het lezen van Liefde in Tijden van Cholera, omdat ik aan school heb beloofd Twee Vrouwen te lezen, zodat ik mee kan doen aan het debat. Domdomdom..

Ik heb dat boek destijds vrijwillig gelezen... Vond er weinig aan, maar Mulisch sowieso... Ben nu bezig in iets van Paolo Coelho en dat boek van Joris Luyendijk ('het zijn net mensen' oid).

sxesven schreef:
What Is the What alweer verslonden

Ik vond dat ook een geweldig goed boek. Hoe is ander werk van hem?

sxesven
Ook geweldig! Ben nu ook You Shall Know Our Velocity opnieuw aan het lezen, zo héérlijk. Hetzelfde geldt voor het debuut, die mag hierna nog een keer. Als Eggers z'n stijl je ligt kun je gerust alles van hem aanschaffen!

Uit You Shall Know Our Velocity:

I argued with strangers constantly, though only in my cloudy skull, while always I adopted this hollow admonishing tone---my grandmothers's, I guess---which even I couldn't stand. The silent though decisive discussions were a hobby of my mind, debating people I knew or passed on the road while driving:
-You, driving the Lexus.
-Me?
-Yes, you. You paid too much.
-What?
-You paid too much and your soul is soiled.
-You are right. I have failed but will repent.
It helped me work through problems, solving things, reaching conclusions final, edifying and even, occasionally, mutually agreeable.
-You, on the motorcycle.
-Yes.
-It's only a matter of time.
-I know.

Ben wel benieuwd naar die Eggers nu, maar; daar is weinig van vertaald zeker?

sxesven
Nee hoor, alles is volgens mij vertaald (hoewel ik zo even niet direct weet of die verhalenbundel dat ook is), sowieso zijn romans.

herman schreef:
Ik heb dat boek destijds vrijwillig gelezen...

Je brengt het alsof voor de meeste andere boeken die je leest het tegenovergestelde geldt

herman schreef:
en dat boek van Joris Luyendijk ('het zijn net mensen' oid).

ja, dat is een leuk boekje, heb je die andere van hem ook al ontdekt?

Ik ga zo beginnen met Eat. Pray , Love

misja82 schreef:
(quote)

ja, dat is een leuk boekje, heb je die andere van hem ook al ontdekt?

Nope, kun je nog wat van hem aanraden dan? Het leest wel lekker weg en het is ook wel interessant, al staat er weinig nieuws in.

Die andere is 'Een goede man slaat soms zijn vrouw', verder vond ik 'Het zijn net mensen' ook interessant en makkelijk leesbaar (je kent naderhand flink wat arabische moppen). Ook een behoorlijke bestseller geworden en behoorlijk gewaagd (gezien de reacties van hoofdredacteuren etc.)

Elvis Presley
"Meisjes" van Jan Rot.

Mark Twain - De Avonturen van Tom Sawyer

sxesven
Na alle Eggers' te hebben herlezen nu opnieuw begonnen in Scarlett Thomas' The End of Mr. Y. Toch een zeer vermakelijk en intrigerend boekje wegens zijn frisse filosofische inslag.

Nao Binh - Het Verdriet van Vietnam
Haruki Murakami - Dance, Dance, Dance

W.F. Hermans - Geyerstein's Dynamiek
W. F. Hermans - Het Behouden Huis

Kurt Vonnegut - Slaughterhouse-Five

Paul Verhoeven - Jesus van Nazaret

Ruby1966
Tim Krabbé - Marte Jacobs

Al een tijd in de kast staan, maar nu eindelijk gelezen:

Jose Saramago - Stad der blinden

Is overigens nu als film verschenen zag ik.

Robert Wilson - Tot Zwijgen Gedoemd

Lin
Vince vega schreef:
Al een tijd in de kast staan, maar nu eindelijk gelezen:

Jose Saramago - Stad der blinden

Is overigens nu als film verschenen zag ik.

Geweldig boek vond ik

Daardoor ben ik ongelofelijk huiverig om de film te gaan kijken maar ja, moet het boek dan maar even uit mn hoofd zetten

En die film viel dus tegen Lin: boek was geweldig daarentegen.

Lin
mja, ik ga ook niet naar de film, of hem huren, maar wil hem toch wel zien dus heb hem stiekem op mn pctje gezet

Ik zal hem t.z.t. ook wel zien ja, anyway prachtig boek!

Lin
en hoi vinnie trouwens

Groeten van Rottumerplaat.
Geinig boek trouwens. Meer dan 100 schrijvers is gevraagd naar hun favoriete album, welke ze mee zouden nemen naar een onbewoond eiland. En daar vertellen ze dan hun verhaal bij.

Roberto Saviano - Gomorra

tof boek, m.n vanwege de hele heisa + film die er nu weer omheen hangt.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:24 uur

geplaatst: vandaag om 00:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.