Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 24 november 2008, 20:22 uur
Luigi Pirandello - Ik, niemand en honderdduizend. BoekMeterkwartaalboek!
0
Johny Favourite
geplaatst: 24 november 2008, 22:19 uur
Het Stenen Bruidsbed van de heer Mulisch nog maar eens gelezen. En Knittelverzen van Hugo Claus.
0
geplaatst: 24 november 2008, 23:17 uur
thomzi50 schreef:
fantastisch boek
0
geplaatst: 28 november 2008, 20:18 uur
0
fastpulseboy
geplaatst: 28 november 2008, 21:33 uur
Kafka op het strand van Haruki Murakami.
Briljant
Briljant
0
Johny Favourite
geplaatst: 28 november 2008, 23:32 uur
Vanochtend heb ik A la recherche du temps perdu van Proust gelezen, voor vanavond staat Tolstojs Oorlog en Vrede op het programma. Saillant detail: de oorspronkelijke titel van Tolstojs boek was: Oorlog; waar is het goed voor?
0
geplaatst: 29 november 2008, 12:07 uur
Johny Favourite schreef:
Vanochtend heb ik A la recherche du temps perdu van Proust gelezen
Vanochtend heb ik A la recherche du temps perdu van Proust gelezen
die heb je even in een ochtendje gelezen...?

0
Johny Favourite
geplaatst: 29 november 2008, 14:56 uur
misja82 schreef:
(quote)

Ha, nee was een flauw grapje. Wilde eens kijken of het iemand op zou vallen. Temps Perdu is zo'n boek waar ik naar uitkijk. maar ik zal zelf eerst de tijd ervoor moeten vinden.
0
geplaatst: 29 november 2008, 15:03 uur
Ik zou zeggen, neem een weekje vrij, pak de trein naar parijs en ga een beetje in de parken en kerkhoven (pere lachaise) hangen. Heb ik een paar jaar terug ook gedaan.
Maar ik moet bekennen dat ik toen het boek na een aantal pagina's heb gelaten voor wat het is...
Wat een gezwets!
Maar ik moet bekennen dat ik toen het boek na een aantal pagina's heb gelaten voor wat het is...
Wat een gezwets!

0
geplaatst: 30 november 2008, 15:55 uur
The Hitchhikers Guide to the Galaxy
Erg grappig boek en leest lekker snel.
Erg grappig boek en leest lekker snel.
0
geplaatst: 30 november 2008, 18:52 uur
Hamida Ghafour - De Slapende Boeddha
In 2003, journalist Hamida Ghafour was asked by London%u2019s Daily Telegraph to go to Afghanistan %u2013 the country from which her family had fled 21 years earlier, when she was four %u2013 to report on American-led reconstruction efforts. The Sleeping Buddha tells the story of her time in that shattered country, and her quest to reconnect with her heritage.
Ghafour is descended from a long line of important figures in Afghan history: her great-grandfather was a Sufi leader who introduced Islam to the Nuristan region, her great-uncle helped draft the Afghan constitution in 1964, and her grandmother (after whom she is named) was a highly regarded poet and writer. She goes in search of the Afghanistan of family lore: a place where Islam was a tolerant religion that saw men and women as equals, where the valleys and fields were lush with vegetation, and where people were able to provide for their families.
What Ghafour finds instead breaks her heart. In today%u2019s Afghanistan, young men join the insurgency against NATO and U.S. coalition forces not in defence of Islam, but because the $200 on offer means that their families might be able to eat. Despite the overthrow of the Taliban, women are still treated as chattel, and girls as young as six are given as brides to settle disputes between families. Muslims fight Muslims, because after decades of foreign occupation and civil war, it is the only way of life they know.
Daily news reports mean that most of us have some awareness of what%u2019s going on in Afghanistan. What Ghafour does with this book is delve into the details, delivering insights into the shortcomings of the efforts to rebuild, along with a glimpse of the country as it was when her forebears helped shape Afghan society. Combining journalistic clarity with an emotional narrative, Ghafour has crafted a book that is both informative and visceral.
Ghafour is descended from a long line of important figures in Afghan history: her great-grandfather was a Sufi leader who introduced Islam to the Nuristan region, her great-uncle helped draft the Afghan constitution in 1964, and her grandmother (after whom she is named) was a highly regarded poet and writer. She goes in search of the Afghanistan of family lore: a place where Islam was a tolerant religion that saw men and women as equals, where the valleys and fields were lush with vegetation, and where people were able to provide for their families.
What Ghafour finds instead breaks her heart. In today%u2019s Afghanistan, young men join the insurgency against NATO and U.S. coalition forces not in defence of Islam, but because the $200 on offer means that their families might be able to eat. Despite the overthrow of the Taliban, women are still treated as chattel, and girls as young as six are given as brides to settle disputes between families. Muslims fight Muslims, because after decades of foreign occupation and civil war, it is the only way of life they know.
Daily news reports mean that most of us have some awareness of what%u2019s going on in Afghanistan. What Ghafour does with this book is delve into the details, delivering insights into the shortcomings of the efforts to rebuild, along with a glimpse of the country as it was when her forebears helped shape Afghan society. Combining journalistic clarity with an emotional narrative, Ghafour has crafted a book that is both informative and visceral.
0
geplaatst: 4 december 2008, 23:56 uur
De Ontdekking van de Hemel
Alweer heel wat jaren in huis maar ik had toevalligerwijs de film gezien een week voor ik het boek cadeau kreeg dus ik heb ermee gewacht tot de film voldoende weggezakt was.
Alweer heel wat jaren in huis maar ik had toevalligerwijs de film gezien een week voor ik het boek cadeau kreeg dus ik heb ermee gewacht tot de film voldoende weggezakt was.
0
geplaatst: 7 december 2008, 21:24 uur
Stieg Larsson - De vrouw die met vuur speelde; deel 2 in een trilogie (Deel 1: Mannen die vrouwen haten); nu begonnen in deel 3: Gerechtigheid. Alle titels 600 - 750 p; één woord: unputdownable, goed opgebouwd en gemotiveerd, profilering klopt, spannend, bijna in één ruk uitlezen.
0
geplaatst: 7 december 2008, 21:59 uur
Ga als ik weer eens wat meer tijd heb (met kerst?) beginnen met 'De Welwillenden' ('Les Bienveillantes') van Jonathan Littell. Ben benieuwd. Heeft goede kritieken gekregen.
0
geplaatst: 8 december 2008, 14:47 uur
Woody schreef:
Mooi boek? Film was fantastisch.
(quote)
Mooi boek? Film was fantastisch.
Ik vond het boek een beetje saai want het ging ook heel veel over de schrijver die een tripje maakt, terwijl ik juist alles wilde lezen over Chris. Ik vond de film beter. Maar het boek is ook niet slecht.
0
geplaatst: 8 december 2008, 14:50 uur
Ik ben op het moment weer bezig in De Donkere Kamer van Damokles, van W.F. Hermans.
Wat blijft dat toch een fantastisch boek. Ik denk dat dat op 1 zou staan als ik een Boemeter Top 10 zou maken

0
geplaatst: 8 december 2008, 20:02 uur
Een (anti-)held als meneer José kan altijd wel op mijn sympathie rekenen, dus ben ik blij dat ik dit boek toch eindelijk eens van de stapel heb gepakt en uitgelezen;
José Saramago - Alle Namen
José Saramago - Alle Namen
0
geplaatst: 9 december 2008, 15:50 uur
Paap_Floyd schreef:
Wat blijft dat toch een fantastisch boek. Ik denk dat dat op 1 zou staan als ik een Boemeter Top 10 zou maken
Wat houdt je tegen?Wat blijft dat toch een fantastisch boek. Ik denk dat dat op 1 zou staan als ik een Boemeter Top 10 zou maken

Zelf heb ik net Narziss und Goldmund gelezen, heerlijk!
0
geplaatst: 10 december 2008, 08:56 uur
Ik heb nog geen idee hoe de rest van mijn top eruit moet zien.
0
geplaatst: 12 december 2008, 16:51 uur
Pas uit:
Extremely Loud & Incredibly Close, het heeft z'n verwachtingen aardig waar kunnen maken.
Nu bezig in het--vooralsnog--teleurstellende, droge boekje Exit Ghost van Philip Roth.
Extremely Loud & Incredibly Close, het heeft z'n verwachtingen aardig waar kunnen maken.
Nu bezig in het--vooralsnog--teleurstellende, droge boekje Exit Ghost van Philip Roth.
0
geplaatst: 12 december 2008, 17:00 uur
Tja, het zit erop: de laatste 10 dagen deel 2 en deel 3 gelezen (ca. 1400 p.) van Stieg Larsson deze trilogie.
Normaal gesproken lees ik 3 -4 boeken tegelijk (ook vakliteratuur); was dit keer amper mogelijk - beetje Neil Postman (Amusing Ourselves to Death), geen Patrick Mercier (Nachzug nach Lissabon), geen Thomas Rosenboom; creëert wel lekker ruimte op de nog-te-lezen plank.
Larsson - aanrader, stoelpuntensgevoel, niet weg te leggen.
Normaal gesproken lees ik 3 -4 boeken tegelijk (ook vakliteratuur); was dit keer amper mogelijk - beetje Neil Postman (Amusing Ourselves to Death), geen Patrick Mercier (Nachzug nach Lissabon), geen Thomas Rosenboom; creëert wel lekker ruimte op de nog-te-lezen plank.
Larsson - aanrader, stoelpuntensgevoel, niet weg te leggen.
0
geplaatst: 15 december 2008, 10:17 uur
Inmiddels heb ik mij gewaagd aan Kants Kritik der reinen Vernunft (maar wel in het nederlands).
0
geplaatst: 15 december 2008, 15:17 uur
Schijnt weg te lezen als een roman. Kants heldere, vlotte schrijfstijl, grappige plotwendingen en interessante dialogen maken het boek tot een ware 'pageturner'.
0
geplaatst: 6 januari 2009, 09:47 uur
Nu bezig in

en

Geweldig leesvoer (zelfs als je niet van Guns 'n Roses houdt (ik hou wel van G 'n R)).

en

Geweldig leesvoer (zelfs als je niet van Guns 'n Roses houdt (ik hou wel van G 'n R)).
0
sxesven
geplaatst: 6 januari 2009, 10:52 uur
Bezig in Paul Auster's Book of Illusions, fantastisch!
* denotes required fields.