Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 2 mei 2009, 15:28 uur
onlangs met veel plezier Goodbye 20th Century - Sonic Youth and the Rise of the Alternative Nation van David Browne gelezen.
Vervolgens deze ochtend een gelekte versie van hun nieuwe album opgezet; tegenvallertje zeg. Lekker die oude albums weer opzetten.
Vervolgens deze ochtend een gelekte versie van hun nieuwe album opgezet; tegenvallertje zeg. Lekker die oude albums weer opzetten.
0
geplaatst: 2 mei 2009, 17:29 uur
heb meerdere boeken liggen waar ik mee bezig ben:
Slash
100 Jaar Eenzaamheid
Pappie's Kleine Meid Slaapt Op Straat
Slash
100 Jaar Eenzaamheid
Pappie's Kleine Meid Slaapt Op Straat
0
geplaatst: 8 mei 2009, 15:06 uur
0
geplaatst: 10 mei 2009, 18:06 uur
Laatste weken:
Woody Guthrie - Bound For Glory
Aldous Huxley - Heaven & Hell
Lewis Carroll - Through The Looking-Glass
en nu begonnen in 'Misdaad en straf' van Dostojevski
Woody Guthrie - Bound For Glory
Aldous Huxley - Heaven & Hell
Lewis Carroll - Through The Looking-Glass
en nu begonnen in 'Misdaad en straf' van Dostojevski
0
geplaatst: 18 mei 2009, 13:43 uur
Robert Vuijsje - Allemaal nette mensen
16,50 betaald voor een boek dat ik zou rangschikken in de categorie Saskia Noort, Kluun etc; kort door de bocht, zeg maar 'literatuur voor Jan/Viva etc-lezers' - kwalitatief nogal povertjes. Afgezien van de wat eenzijdige typering en het gebrek aan reflectie, wordt in de recensies het 'vlotte' taalgebruik geprezen. Kan je wel zeggen: zou je leestijd afzetten tegen koopprijs was dit ongeveer 4,25 per leesuur. Misschien is het volgend jaar ook wel het meest favoriete 'treinboek'.
Onlangs ook Patrick Mercier, Nachzug nach Lissabon gelezen: daar lag dat heel anders ( 0,25 - 0,35 per leesuur) en het genoegen was beduidend groter.
Zou een groot voorstander zijn van de literaire trammelantometer: hoe meer trammelant een boek genereert bij introductie, hoe geringer de kans op literair genoegen voor de lezer.
16,50 betaald voor een boek dat ik zou rangschikken in de categorie Saskia Noort, Kluun etc; kort door de bocht, zeg maar 'literatuur voor Jan/Viva etc-lezers' - kwalitatief nogal povertjes. Afgezien van de wat eenzijdige typering en het gebrek aan reflectie, wordt in de recensies het 'vlotte' taalgebruik geprezen. Kan je wel zeggen: zou je leestijd afzetten tegen koopprijs was dit ongeveer 4,25 per leesuur. Misschien is het volgend jaar ook wel het meest favoriete 'treinboek'.
Onlangs ook Patrick Mercier, Nachzug nach Lissabon gelezen: daar lag dat heel anders ( 0,25 - 0,35 per leesuur) en het genoegen was beduidend groter.
Zou een groot voorstander zijn van de literaire trammelantometer: hoe meer trammelant een boek genereert bij introductie, hoe geringer de kans op literair genoegen voor de lezer.
0
marmarloesloes
geplaatst: 20 mei 2009, 09:47 uur
Haruki Murakami - The Wind-up Bird Chronicle
Heel mooi boek, het heeft me wel heel wat tijd gekost om er doorheen te komen aangezien elke pagina weer 1000 hersenkronkels bevat.
Erg interessant hoe verschillende personages in het boek worden geintroduceerd en elk de tijd krijgen om hun eigen verhaal te vertellen.
Met name de stukken over de oorlog in Mongolie en Siberie spraken me erg aan!
Een aanrader als je van een beetje vreemd houdt
Heel mooi boek, het heeft me wel heel wat tijd gekost om er doorheen te komen aangezien elke pagina weer 1000 hersenkronkels bevat.
Erg interessant hoe verschillende personages in het boek worden geintroduceerd en elk de tijd krijgen om hun eigen verhaal te vertellen.
Met name de stukken over de oorlog in Mongolie en Siberie spraken me erg aan!
Een aanrader als je van een beetje vreemd houdt

0
geplaatst: 24 mei 2009, 10:57 uur
Ik lees op dit moment Club Risiko van Fred de Vries.
Fred gaat op zoek naar de underground van de jaren tachtig. Op bezoek in Berlijn bij de Einsturzende Neubauten, in Zuid afrika bij KOOS(waar ik nog nooit van gehoord had, maar bij het boek zit een cd, The Lost Tapes en dat is werkelijk brilliant.)
In London bij Crass, in New York bij Sonic Youth en in Amsterdam bij The Ex.
Ondertussen gaat hij ook naar Parijs op zoek naar Leos Carax, regisseur van Pola X.
Dit is een mooi tijdsdokument en zeer interessant om te lezen. Mede doordat Fred de Vries het allemaal heel erg vanuit zijn eigen persoon beschrijft en behalve leden van de bands ook op zoek gaat naar andere mensen binnen de "scene".
Fred gaat op zoek naar de underground van de jaren tachtig. Op bezoek in Berlijn bij de Einsturzende Neubauten, in Zuid afrika bij KOOS(waar ik nog nooit van gehoord had, maar bij het boek zit een cd, The Lost Tapes en dat is werkelijk brilliant.)
Ondertussen gaat hij ook naar Parijs op zoek naar Leos Carax, regisseur van Pola X.
Dit is een mooi tijdsdokument en zeer interessant om te lezen. Mede doordat Fred de Vries het allemaal heel erg vanuit zijn eigen persoon beschrijft en behalve leden van de bands ook op zoek gaat naar andere mensen binnen de "scene".
0
jeko
geplaatst: 24 mei 2009, 11:09 uur
platedraaier schreef:
Klinkt interessant !
Ik heb zojuist Waterschapsheuvel van Richard Adams uit, mooi boek! Daarna de film gekeken , ook niet slecht maar het boek is (zoals zo vaak) veel beter!
Ben nu bezig in A Wrinkle In Time van Madeleine L'Engle
0
geplaatst: 24 mei 2009, 12:41 uur
Interessant Herman.
Komen er ook stukjes in voor over ALU en Ton Steine Scherben? of is het meer mainstream gericht?
Komen er ook stukjes in voor over ALU en Ton Steine Scherben? of is het meer mainstream gericht?
0
geplaatst: 24 mei 2009, 13:17 uur
Die namen zeggen me niet zoveel. Ik ben er gisteren in begonnen en ben nu net voorbij het interbellum. Heb vooral gelezen over de opkomst van de jazz, variété, modern klassiek en opera. Het gaat over de mainstream en de underground, dus wellicht dat ik jouw namen ook nog tegenkom.
0
geplaatst: 27 mei 2009, 13:55 uur
Ik ben erachter gekomen dat misdaad en straf erg intersant is maar ook lichtelijk slaapverwekkend.
0
geplaatst: 31 mei 2009, 17:52 uur
Snuff van Chuck Palahniuk. Vermakelijk maar niet veel meer dan dat.
0
geplaatst: 31 mei 2009, 18:08 uur
Ik ben al een paar weken bezig in A Short History of Nearly Everything. Leuk boek met veel antwoorden op dingen die ik me altijd al afvroeg. Soms verzand het alleen iets teveel in een opsomming van feiten, maargoed dat is ergens natuurlijk inherent aan het onderwerp "wetenschap".
0
geplaatst: 31 mei 2009, 18:28 uur
Ik ben bezig met Hitler, de biografie van Ian Kershaw. Erg interessant maar wat obsessed noemt over a short history...soms iets te veel in detail.
0
Elvis Presley
geplaatst: 1 juni 2009, 01:32 uur
Ga nu beginnen aan "De donkere kamer van Damokles", daar "Nooit meer slapen" me zeer goed bevallen is.
0
geplaatst: 1 juni 2009, 16:39 uur

lichte edoch geniale kost die het uitstekend doet op het balkon in de zon

0
jeko
geplaatst: 6 juni 2009, 19:50 uur
Lijmen/Het Been - Willem Elsschot
De Goden Moeten Hun Getal Hebben - Hubert Lampo
De Goden Moeten Hun Getal Hebben - Hubert Lampo
0
geplaatst: 6 juni 2009, 20:33 uur
Animal Farm, voor de tweede keer.
Het beste boek allertijden voor mij(ook al lees ik niet zo veel boeken)
Het beste boek allertijden voor mij(ook al lees ik niet zo veel boeken)
* denotes required fields.