Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2009, 16:44 uur
Voor mn Nederlands mondeling Voor Wie Ik Liefheb Wil Ik Heten, (erg mooi) en Snikken en Grimlachjes (mooi) gelezen en De Uitvreter, Dichterje, Titaantjes, Mene Tekel herlezen (
). Nu bezig in Gloed van Marai, ook erg mooi tot nu toe 
). Nu bezig in Gloed van Marai, ook erg mooi tot nu toe 
0
handsome_devil
geplaatst: 8 april 2009, 18:35 uur
@ luc: Van wie is Voor wie ik liefheb wil ik heten ook alweer? Die heb ik ook gelezen, erg mooie dichtbundel inderdaad
Ik heb laatst ook De uitvreter etc. herlezen, wat een deceptie was dat zeg
Ik was er na de eerste keer lezen echt helemaal weg van, maar nu vind ik het taalgebruik danig tergend.
ik ben nu in de goelag archipel begonnen en ik lees ook nog charmides van plato en ik herlees l'etranger van camus.
Ik heb laatst ook De uitvreter etc. herlezen, wat een deceptie was dat zeg
Ik was er na de eerste keer lezen echt helemaal weg van, maar nu vind ik het taalgebruik danig tergend. ik ben nu in de goelag archipel begonnen en ik lees ook nog charmides van plato en ik herlees l'etranger van camus.
0
geplaatst: 8 april 2009, 19:02 uur
@HD - Neeltje Maria Min; heel weinig gepubliceerd daarna - wel 'doorslaand' succes.
Nescio - vreemd; ik vind de openingszin (met Sarphatistraat erin - dat is toch van De Uitvreter?) juist een van de mooiste openingszinnen van een roman (of een kort verhaal) - naast de openingszinnen van Röda Rummet (Strindberg), die van The Moviegoer (Walker Percy) en The Ginger Man (Donleavy).
Ben nu bezig in Essaybundel van David Foster Wallace - en weet nu ook meteen waar Brigitte Kaandorp haar kennis over het zgn "fluffen" vandaan heeft.
Nescio - vreemd; ik vind de openingszin (met Sarphatistraat erin - dat is toch van De Uitvreter?) juist een van de mooiste openingszinnen van een roman (of een kort verhaal) - naast de openingszinnen van Röda Rummet (Strindberg), die van The Moviegoer (Walker Percy) en The Ginger Man (Donleavy).
Ben nu bezig in Essaybundel van David Foster Wallace - en weet nu ook meteen waar Brigitte Kaandorp haar kennis over het zgn "fluffen" vandaan heeft.
0
geplaatst: 14 april 2009, 18:18 uur
Het Laatste gelezen boek van mij is al weer 3 jaar terug en dat vondt ik een mooi boek. ( In de ban van de Ring van Lord of The rings zo heette dat boek.) Ben niet echt een lezer. Ik Game meer. 

0
geplaatst: 14 april 2009, 18:40 uur
-Muggepoot-Herman Brusselmans(net klaar)
-So Long And Thanks For The Fish-Douglas Adams
-Fear And Loathing Las Vegas-Hunter Thompson
0
Antonio
geplaatst: 14 april 2009, 20:13 uur
D-ark schreef:
Alle boeken van Douglas Adams zijn werkelijk waar geniaal

Heb een aantal jaren geleden in Innsbruck (nota bene waar Douglas zelf het idee voor het boek kreeg...) The Complete Hitchhikers Guide To The Galaxy gekocht en alle (ik geloof) 5 delen in een week uitgelezen.
Een perfecte balans tussen humor, filosofie en science fiction...
Heb ook een Dick Gently boek van hem gelezen en ook die was erg de moeite waard !
Hunter S. Thompson, iemand waar ik toch echt eens wat meer van moet gaan lezen.
Heb een paar jaar geleden (ook weer in Oostenrijk) een van zijn boeken die een vriend van mij bij zich had gelezen.
Weet de titel niet meer, het was een soort van dagboek, met de meest uiteenlopende en bizarre avonturen.
Ook erg van genoten

0
geplaatst: 15 april 2009, 08:55 uur
Gisteravond het laatste deel van de trilogie van Stig Larsson uitgelezen en meteen doorgegaan naar het volgende boek:
Popco van Scarlett Thomas.
Kijk ik naar uit, want haar The End of Mister Y was een fantastisch boek.
0
geplaatst: 19 april 2009, 02:45 uur
Qua Poëzie heeft dit me wel erg geraakt, het is zo heerlijk intens.
Gerrit Komrij, Maskers
Maskers De man die vrolijk met zijn masker speelde
Totdat het uur sloeg dat zijn waar gelaat
Muurvast één leven met zijn masker deelde:
Als kind al maakte dat verhaal me kwaad.
Zoiets was zuur. Straks, als ik groot zou zijn,
Zou ik bewijzen dat het anders kon:
Dat ieder masker veilig, zonder pijn,
Weer van je hoofd kon, als een capuchon.
En lang heb ik daar heilig in geloofd.
Op niets bedacht hield ik mijn aard verborgen
Opdat die, als mijn speelvuur was gedoofd,
Zuiver zou blijken als de eerste morgen.
Nu ben ik oud, alleen om te erkennen:
't Verhaal is waar. Het masker gaat niet af.
Het is alsof je aan de hel moet wennen.
Het is alsof je kijkt in een leeg graf.

Gerrit Komrij, Maskers
Maskers De man die vrolijk met zijn masker speelde
Totdat het uur sloeg dat zijn waar gelaat
Muurvast één leven met zijn masker deelde:
Als kind al maakte dat verhaal me kwaad.
Zoiets was zuur. Straks, als ik groot zou zijn,
Zou ik bewijzen dat het anders kon:
Dat ieder masker veilig, zonder pijn,
Weer van je hoofd kon, als een capuchon.
En lang heb ik daar heilig in geloofd.
Op niets bedacht hield ik mijn aard verborgen
Opdat die, als mijn speelvuur was gedoofd,
Zuiver zou blijken als de eerste morgen.
Nu ben ik oud, alleen om te erkennen:
't Verhaal is waar. Het masker gaat niet af.
Het is alsof je aan de hel moet wennen.
Het is alsof je kijkt in een leeg graf.

0
sxesven
geplaatst: 19 april 2009, 11:26 uur
we tigers schreef:
Gisteravond het laatste deel van de trilogie van Stig Larsson uitgelezen en meteen doorgegaan naar het volgende boek:
End of Mr. Y was fantastisch inderdaad; PopCo vond ik eveneens erg vermakelijk hoewel niet zo fantastisch als Mr. Y.
0
geplaatst: 19 april 2009, 11:46 uur
Na Mr. Y ben ik een aantal boeken over quantum physics gaan lezen...
0
Social_Mask
geplaatst: 20 april 2009, 19:50 uur
Vandaag op school van een medeleerling gekregen, hij dacht dat het wel iets voor mij zou zijn:
Joris Luyendijk - Het Zijn Net Mensen
En ook al begonnen in:
Maarten 't Hart - Een Vlucht Regenwulpen
En onlangs Hersenschimmen van Bernlef uitgelezen. Goed boek, op het eind na. Beetje langdradig.
Joris Luyendijk - Het Zijn Net Mensen
En ook al begonnen in:
Maarten 't Hart - Een Vlucht Regenwulpen
En onlangs Hersenschimmen van Bernlef uitgelezen. Goed boek, op het eind na. Beetje langdradig.
0
geplaatst: 21 april 2009, 10:02 uur
@WT - qua physics was ik erg weg van:
Marisa Pessl - Special Topics in Calamity Physics
(heel humoristisch - maar, ongetwijfeld niet de physics die jij bedoelt)
0
sxesven
geplaatst: 21 april 2009, 10:12 uur
Ja, ben van plan Pessl eens te herlezen binnenkort. Heb 'm net voor m'n vriendin gekocht, die 'm voorlopig ook erg leuk vindt. 

0
Lukk0
geplaatst: 21 april 2009, 16:32 uur
Ik ben bezig in The Shawshank Redemption van Steven King. Laatst de film voor het eerst gezien en daar was ik zo van onder de indruk dat ik het boek gelijk ben gaan halen in de bibliotheek.
0
Antonio
geplaatst: 21 april 2009, 19:15 uur
Lukk0 schreef:
Ik ben bezig in The Shawshank Redemption van Steven King. Laatst de film voor het eerst gezien en daar was ik zo van onder de indruk dat ik het boek gelijk ben gaan halen in de bibliotheek.
Het is maar een dun boekje, voor Stephen King begrippen, ik had hem zo uit...
Over Christine, The Stand, The Tommyknockers en It doe je toch een heel stuk langer...wat een heerlijke dikke boeken zijn dat

Maar inderdaad, Shawshank Redemption is een fenomenaal tussendoortje...
0
Lukk0
geplaatst: 21 april 2009, 20:13 uur
Ik heb er nog een heel stuk omheen. Het geheel heet 4 Seizoenen waarna er heel groot The Shawshank Redemption op staat. Er staan nog drie verhalen in die er allemaal een beetje verband mee houden, maar voor zo ver ik nu gelezen heb komen de hoofdpersonen niet echt met elkaar in aanraking. In het tweede verhaal bijvoorbeeld blijkt de hoofdpersoon zijn beleggingen te hebben laten doen door Andy. Het is leuk erbij en het verhaal is ook wel erg sterk, maar niet een echte King eigenlijk. Meer een tussendoortje inderdaad.
0
geplaatst: 22 april 2009, 17:41 uur
Lukk0 schreef:
Ik heb er nog een heel stuk omheen. Het geheel heet 4 Seizoenen waarna er heel groot The Shawshank Redemption op staat. Er staan nog drie verhalen in die er allemaal een beetje verband mee houden, maar voor zo ver ik nu gelezen heb komen de hoofdpersonen niet echt met elkaar in aanraking. In het tweede verhaal bijvoorbeeld blijkt de hoofdpersoon zijn beleggingen te hebben laten doen door Andy. Het is leuk erbij en het verhaal is ook wel erg sterk, maar niet een echte King eigenlijk. Meer een tussendoortje inderdaad.
The shawshank Ramdemption is de beste film ooit!!

0
geplaatst: 22 april 2009, 18:56 uur
Mjuman schreef:
Heb ik in de kast staan volgens mij, maar niet gelezen. Wel een goede titel trouwens. Ach, ik heb veel boeken in de kast staan die ik nog moet lezen. Mijn vrouw loopt nogal op me voor, maar die werkt dan ook fulltime in de boekelarij...
0
geplaatst: 22 april 2009, 22:05 uur
Verhalenbundel 'Babylon, Revisited' van F. Scott Fitzgerald en een gedichtenverzameling van William Carlos Williams.
Ook nog enkele episoden uit Ulysses gelezen... pfff....
Ook nog enkele episoden uit Ulysses gelezen... pfff....
0
jeko
geplaatst: 23 april 2009, 18:56 uur
Elvis Presley schreef:
Nooit meer slapen van Hermans.
Nooit meer slapen van Hermans.
Een goed boek is dat!
Zelf net gelezen:
De Mensen Thuis - Thomas Rosenboom
Nog Drie Keer Slapen En Ik Word Wakker - Herman Brusselmans
* denotes required fields.