menu

Overig / Algemeen / Wikipedia

zoeken in:
avatar van Gretz
herman schreef:
Is wikidata voor ons dan geen optie?

Zouden we eens kunnen uitzoeken, wat er voor nodig is om als database vermeld te kunnen worden op wikidata. Ik zou denken dat als je een identifier voor films, regisseurs en acteurs kunt afgeven dat dat dan ook voor albums en artiesten kan

Wikidata:Property proposal/Archive/33 - Wikidata

avatar van Gretz
Mijn reactie op Arrie's antwoord op deze post, om even zaken ontopic te houden

Arrie schreef:
Die kerel gaat ook echt al jouw bijdragen nu af? Wat een figuur.

Heeft er idd alle schijn van Geen idee wat daar precies achter steekt, maar als je deze quote lees op z'n homepage is het wel heel frappant allemaal

Naar mijn mening is Wikipedia ten dode opgeschreven. De huidige zuurgraad is buitengewoon schadelijk, zowel voor wat betreft het verwelkomen van nieuwe medewerkers als voor de onderlinge verhoudingen

Hand in eigen boezem steken komt blijkbaar niet in het Banner woordenboek voor

Groetjes trouwens aan The Banner, je zult hier vast nog wel steeds meelezen
(afbeelding)

avatar van Gretz
Gretz schreef:
(quote)

Zouden we eens kunnen uitzoeken, wat er voor nodig is om als database vermeld te kunnen worden op wikidata.

Update: wikidata heeft al zoiets voor albums, zie hier bijvoorbeeld Norman Fucking Rockwell! Norman Fucking Rockwell! - Wikidata

avatar van Gretz


Bijvoorbeeld: wanneer is een bijnaam voor een politicus wikiwaardig? Wat wordt erkend als een officiële bron? En welke sporters verdienen een pagina? “We hebben besloten dat iedere voetballer die een minuut (!) in de eredivisie heeft gespeeld een artikel krijgt. Ik houd de eredivisie voor vrouwen bij en dus volg ik ieder weekend wie op­gesteld wordt. Na elke speelronde ben ik er een uurtje mee bezig.”

Maar ondertussen worden pagina's over Nederlandse artiesten die miljoenen streams hebben gehaald ter verwijdering voorgedragen? Wat vind jij daar eigenlijk van Onweerwolf?

avatar van Onweerwolf
Onweerwolf vindt dat alle informatie, mits wetenschappelijk onderbouwd, zoveel beschikbaar moet zijn voor iedereen en dat alle landen van de wereld moeten bijdragen aan de kosten hiervan.

Aanvaardbaar alternatief in dit specifieke geval zou het afschaffen van foebel in het geheel zijn, want dan hoeft er ook niet meer over geschreven te worden.

avatar van Gretz
Wat is het medicijn tegen Wikipedianen die nog zuurder zijn dan azijn?

https://i.vgy.me/fNkbsj.jpg

avatar van ArthurDZ
Ziet er wel een gezellig forum uit zeg daar, misschien moet je daar eens een muziekgame organiseren ofzo

Laat het gewoon los joh, je grijze haren waren nog bruin toen je daar als contributor begon. Is het allemaal niet waard.

avatar van herman
Verklaart wel waarom de Nederlandse Wiki wat betreft muziek zo ondermaats is. Dacht eerst dat het ging om een gebrek aan input, maar ze houden gewoon alles tegen.

Gelukkig staat Cornelis Hippolytushoef die in 1987 90 seconden mocht invallen bij FC Veendam er wel gewoon op.

avatar van Gretz
ArthurDZ schreef:
Laat het gewoon los joh, je grijze haren waren nog bruin toen je daar als contributor begon. Is het allemaal niet waard.

True Zolang m'n harde werk dat ik voor de gemeenschap doe maar niet vernietigd wordt door zo'n ****o cq. toetsenbordridder (hoi TB ) vind ik het allemaal prima hoor. Artikelen schrijven voor een online encyclopedie gaat zeker niet mijn core-bezigheid worden op het internet, maar zo af en toe vind ik het best leuk om kennis te delen met andere mensen

Je hebt aan mij ook een erg kwade als je me beschuldigt van zogeheten fancruft, terwijl ik gewoon een kort, zakelijk lemma schrijf in zo neutral mogelijke stijl. Artiesten en nummers (moderne klassiekers) de hemel in prijzen doe ik wel gewoon op MuMe

avatar van Don Cappuccino
ArthurDZ schreef:
Ziet er wel een gezellig forum uit zeg daar, misschien moet je daar eens een muziekgame organiseren ofzo


Wikipedia-muziekgame, wanneer je erachter komt dat de Drake K.O. eigenlijk helemaal niet zo lang duurde.

avatar van Gretz
herman schreef:
Verklaart wel waarom de Nederlandse Wiki wat betreft muziek zo ondermaats is. Dacht eerst dat het ging om een gebrek aan input, maar ze houden gewoon alles tegen.

Gelukkig staat Cornelis Hippolytushoef die in 1987 90 seconden mocht invallen bij FC Veendam er wel gewoon op.

Ja, het is blijkbaar nog steeds te ingewikkeld ofzo om objectieve, duidelijk uitlegbare criteria op te stellen voor wanneer een kunstenaar (muzikant, schrijver, acteur) relevant genoeg is voor de encyclopedie. Ook bij de Engelstalige wikipedia is er schijnbaar voortdurend discussie (en helaas ook heibel als gevolg van) of een persoon al voldoende bekend/relevant is om een eigen artikel te krijgen. Maar dan ontkom je niet aan een sterke subjectiviteit.

avatar van Michiel Cohen
Gretz schreef:
Wat is het medicijn tegen Wikipedianen die nog zuurder zijn dan azijn?

(afbeelding)

Tip van mij. Besteed daar geen tijd aan en stop er geen energie in! Van die lui word je anders knettergek.

avatar van Gretz
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Tip van mij. Besteed daar geen tijd aan en stop er geen energie in! Van die lui word je anders knettergek.

Ja, goede tip voor de volgende keer. Wacht dan liever tot een nieuw artikel al door een ander is aangevuld, kan ik het aanvullen als ik de artiest interessant vind. Als ik vooraf had geweten dat dit nu weer weken gezeik (edit: en een regblogverzoek) zou opleveren had ik nog wel een paar maanden gewacht met toevoegen.

avatar van Michiel Cohen
Gretz schreef:
(quote)

Ja, goede tip voor de volgende keer. Wacht dan liever tot een nieuw artikel al door een ander is aangevuld, kan ik het aanvullen als ik de artiest interessant vind. Als ik vooraf had geweten dat dit nu weer weken gezeik zou opleveren had ik nog wel een paar maanden gewacht.

Heb ooit een bijdrage geleverd aan wikipedia. Jaren geleden.Het ging om een oude vuilstort onder een verkeersknooppunt. Van alles aangeleverd tot documenten van Rijkswaterstaat aan toe inzake een sanering. Eindeloos geziek en gezeik.
Knooppunt Buren: verschil tussen versies - Wikipedia - nl.wikipedia.org Bewerkingsgeschiedenis van Knooppunt Buren - Wikipedia - nl.wikipedia.org

avatar van Gretz
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Heb ooit een bijdrage geleverd aan wikipedia. Jaren geleden.Het ging om een oude vuilstort onder een verkeersknooppunt. Van alles aangeleverd tot documenten van Rijkswaterstaat aan toe inzake een sanering. Eindeloos geziek en gezeik.

Redelijke inhoudelijke aanvulling toch lijkt me, niet per se iets mis mee. Als een andere wikipediaan even een minuutje de tijd had genomen om een paar kleine spellingsfouten te corrigeren had het mogelijk gewoon kunnen blijven staan. Jammer dat nieuwe gebruikers zo worden weggejaagd


avatar van Gretz
Ik ben niet zo rancuneus ingesteld, maar hier moest ik stiekem wel om gniffelen. Een ban voor de user (what's in a name) die mij op oneigenlijke gronden wilde wegpesten van Wikipedia en zoveel mogelijk artikelen waar ik aan had meegewerkt probeerde verwijderd te krijgen.
--> meer
(...) De reden hiervoor luidt: structureel projectverstorend gedrag. Hierbij past een blokkade voor de hele encyclopedie voor onbepaalde tijd. (...)
"Na bijna tien jaar is de lopende uitspraak er niet in geslaagd om Wikipedia te vrijwaren van de vaak onvriendelijke benadering van medegebruikers door gebruiker. Dit gedrag wordt door gemeenschap als zeer ongewenst ervaren. Gebruiker merkt dit zelf ook wel, maar is zich onvoldoende bewust van het feit dat de oplossing bij gebruiker zelf ligt. Maatregelen zijn dus nodig om gebruiker te helpen dit bewustzijn te vergroten. De tijd van pappen en nathouden is ruim voorbij. Het is aan gebruiker om te laten zien dat blokkades niet nodig zijn."

avatar van ArthurDZ
Als je geband wordt van Wikipedia kan je dus blijkbaar in beroep gaan tegen die uitspraak, ik leer ook elke dag iets bij

avatar van Gretz
ArthurDZ schreef:
Als je geband wordt van Wikipedia kan je dus blijkbaar in beroep gaan tegen die uitspraak, ik leer ook elke dag iets bij

Klopt, waarna de arbitragecommissie vervolgens een uitspraak doet.

Zou deze uitweg ook op MuMe moeten worden geboden?

avatar van trebremmit
Wat een sekte is dat zeg.

avatar van Onweerwolf
Bannen is sneu.

avatar van Michiel Cohen
trebremmit schreef:
Wat een sekte is dat zeg.

Een satanische sekte.

avatar van Gretz
Stuk ROFLMAOOOOOOO

Een vraag van mijn vrouw en haar vriendinnen
Mijn vrouw en een aantal van haar vriendinnen zijn fervente GTST kijkers. Recent hebben zij deze pagina ontdekt en nu vinden zij deze pagina nog veel interessanter. De intriges, twists en complotten overtreffen GTST in alle opzichten.

Ze zitten echter met een brandende vraag. Is TB de teruggekeerde buitenechtelijke zoon van MV, die op zijn 4e door wikipaliens is ontvoerd? --Sb008 (overleg) 6 feb 2022 02:29 (CET)

https://i.vgy.me/Dh9UVu.png

avatar van Masimo
Gretz schreef:
Stuk ROFLMAOOOOOOO

Een vraag van mijn vrouw en haar vriendinnen
Mijn vrouw en een aantal van haar vriendinnen zijn fervente GTST kijkers. Recent hebben zij deze pagina ontdekt en nu vinden zij deze pagina nog veel interessanter. De intriges, twists en complotten overtreffen GTST in alle opzichten.

Ze zitten echter met een brandende vraag. Is TB de teruggekeerde buitenechtelijke zoon van MV, die op zijn 4e door wikipaliens is ontvoerd? --Sb008 (overleg) 6 feb 2022 02:29 (CET)

(afbeelding)
Het verhaal daarboven though... The Banner geband? Grijp je kans!!!!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Tfw mensen het internet een tikkeltje te serieus nemen.

Een arbitragecommissie waar je in beroep kunt gaan...

Gast
geplaatst: vandaag om 07:02 uur

geplaatst: vandaag om 07:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.