Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 28 januari 2014, 11:53 uur
Haha. Altijd al, Martial. 
Toch worden er nog genoeg punten verspeeld dit seizoen. Ajax speelt ook nog Europees. Vitesse - Ajax staat ook nog op het programma.
Maar ja, Feyenoord gaat ook nog een boel punten laten liggen (Twente, AZ, PSV, Groningen, allen uit - wellicht 1 puntje).

Toch worden er nog genoeg punten verspeeld dit seizoen. Ajax speelt ook nog Europees. Vitesse - Ajax staat ook nog op het programma.
Maar ja, Feyenoord gaat ook nog een boel punten laten liggen (Twente, AZ, PSV, Groningen, allen uit - wellicht 1 puntje).
0
geplaatst: 28 januari 2014, 12:23 uur
Ook de analyse van Feyenoord door VI Voetbal ma avond was helder: de rek is eruit bij het team, Koeman heeft het maximale eruit gehaald - Pelle speelt volgens hen eigenlijk "boven zijn kunnen" - en Koeman doet er verstandig aan alleen bij te tekenen als er échte versterkingen komen.
Die opmerkingen over Ruiz kan ik ook wel plaatsen. Maar bedenk ook: je vangt 2,5 miljoen voor Toivonen (geen salaris, sores of lapzwanzerij meer) en Ruiz kost all-in ca 1 miljoen; ben je toch spekkoper zou ik denken
en ja de grap voel ik aan komen van PSV naar HSV scheelt maar één letter - alleen moet Bert zich nog wel eerst handhaven in de Bundesliga.
En als Rico gaat boeren heeft ie al iemand, toch ...
Die opmerkingen over Ruiz kan ik ook wel plaatsen. Maar bedenk ook: je vangt 2,5 miljoen voor Toivonen (geen salaris, sores of lapzwanzerij meer) en Ruiz kost all-in ca 1 miljoen; ben je toch spekkoper zou ik denken
en ja de grap voel ik aan komen van PSV naar HSV scheelt maar één letter - alleen moet Bert zich nog wel eerst handhaven in de Bundesliga.En als Rico gaat boeren heeft ie al iemand, toch ...
0
geplaatst: 28 januari 2014, 13:40 uur
De rek is er nog niet uit, bij de meeste spelers. Alleen moet er op een aantal posities iemand anders staan. Immers kan
niet op 10 - daar hoort een voetballer te staan. Schaken is te langzaam geworden. Verder zit er voor het middenveld en aanval te weinig op de bank.
Verder is er uit dit team bij lange na niet het maximale uit gehaald. Helaas.
niet op 10 - daar hoort een voetballer te staan. Schaken is te langzaam geworden. Verder zit er voor het middenveld en aanval te weinig op de bank.
Verder is er uit dit team bij lange na niet het maximale uit gehaald. Helaas.
0
geplaatst: 28 januari 2014, 16:14 uur
Martial schreef:
dus hopen maar dan Utrecht weer is een keer uit zijn slof schiet zondag zodat het nog een beetje spannend blijft .........
dus hopen maar dan Utrecht weer is een keer uit zijn slof schiet zondag zodat het nog een beetje spannend blijft .........
Dat is vrijwel uitgesloten. De verdediging van FC Utrecht bestaat vooral uit B-spelers. Het zou mij echt verbazen als we het Ajax zondag lastig kunnen maken, maar ik zal FCU aanmoedigen waar ik kan en de longen uit mijn lijf schreeuwen.

Overigens speelt Vitesse zijn laatste wedstrijd dit seizoen in de Galgenwaard en dat kan natuurlijk ook leuk worden tegen die tijd als FCU een beetje fit is.
0
geplaatst: 28 januari 2014, 22:00 uur
Een Bergkamp-esque aanname is geen één op één vergelijking natuurlijk. Bergkamp is een speler van formaat die je niet zomaar zult evenaren maar ik wist zo snel even geen andere oud Ajax speler te noemen die bekend staat om dergelijke acties. En Klaassen is amper 19 en komt net kijken dus hij heeft nog een lange weg te gaan. Zijn ontwikkeling als basisspeler is nog maar net begonnen.
Maar ja, ik zal niet willen beweren dat het allemaal hosanna is bij ons. En individueel is er zeker niet echt een speler die er boven uit steekt maar als team weet Frank er het beste van te maken. Het duurt altijd even voor we op gang zijn maar als het eenmaal loopt zijn we moeilijk te kloppen en dat bewijzen al meerdere seizoen achteréén met elk jaar een flink veranderde selectie. Het is jammer dat Nederlandse clubs hun spelers niet wat langer kunnen behouden. Neem nou zo'n Eriksen, we hebben hem amper een half seizoen goed zien spelen en hij vertrekt al naar het buitenland. Als Fischer het nu ineens op de heupen krijgt en er tien inlegt tot de zomer zie ik die ook nog wel vertrekken. Zo kun je gewoon geen competitief team bouwen. Leuk voor in de Eredivisie maar in de CL doe je niet meer mee op die manier. Geld heeft wat dat betreft een vaste top gecreëerd in het voetbal waar je heel moeilijk tussenkomt. Behalve als je PSG of Manchester City bent en er een sjeik achter de club staat.
Als Ajacied moet ik het dan maar doen met wedstrijden zoals die tegen Barcelona. Het was mooi om te zien hoe ze Barcelona stuk combineerde in de eerste helft en de tweede helft met tien man en vechtvoetbal toch de overwinning weten binnen te slepen. Natuurlijk speelde Barca niet in de sterkst mogelijke opstelling maar gezien de spelers die op het veld stonden mag dat nauwelijks afdoen aan de prestatie.
En wat betreft de toekomst, ik denk zeker dat spelers als Veltman en Klaassen het wel kunnen gaan maken. En Kishna zit er ook aan te komen, die jongen speelde de vaste LB van Trabzonspor met speels gemak compleet zoek in dat half uurtje dat ie mee mocht doen in Turkije. Ik ben benieuwd wanneer Frank hem gaat inpassen nu hij eindelijk z'n contract heeft getekend. Een goede vleugelspeler is wat al jaren ontbreekt.
Maar ja, ik zal niet willen beweren dat het allemaal hosanna is bij ons. En individueel is er zeker niet echt een speler die er boven uit steekt maar als team weet Frank er het beste van te maken. Het duurt altijd even voor we op gang zijn maar als het eenmaal loopt zijn we moeilijk te kloppen en dat bewijzen al meerdere seizoen achteréén met elk jaar een flink veranderde selectie. Het is jammer dat Nederlandse clubs hun spelers niet wat langer kunnen behouden. Neem nou zo'n Eriksen, we hebben hem amper een half seizoen goed zien spelen en hij vertrekt al naar het buitenland. Als Fischer het nu ineens op de heupen krijgt en er tien inlegt tot de zomer zie ik die ook nog wel vertrekken. Zo kun je gewoon geen competitief team bouwen. Leuk voor in de Eredivisie maar in de CL doe je niet meer mee op die manier. Geld heeft wat dat betreft een vaste top gecreëerd in het voetbal waar je heel moeilijk tussenkomt. Behalve als je PSG of Manchester City bent en er een sjeik achter de club staat.
Als Ajacied moet ik het dan maar doen met wedstrijden zoals die tegen Barcelona. Het was mooi om te zien hoe ze Barcelona stuk combineerde in de eerste helft en de tweede helft met tien man en vechtvoetbal toch de overwinning weten binnen te slepen. Natuurlijk speelde Barca niet in de sterkst mogelijke opstelling maar gezien de spelers die op het veld stonden mag dat nauwelijks afdoen aan de prestatie.
En wat betreft de toekomst, ik denk zeker dat spelers als Veltman en Klaassen het wel kunnen gaan maken. En Kishna zit er ook aan te komen, die jongen speelde de vaste LB van Trabzonspor met speels gemak compleet zoek in dat half uurtje dat ie mee mocht doen in Turkije. Ik ben benieuwd wanneer Frank hem gaat inpassen nu hij eindelijk z'n contract heeft getekend. Een goede vleugelspeler is wat al jaren ontbreekt.
0
geplaatst: 28 januari 2014, 23:14 uur
Arsenal laat vandaag dure punten liggen in de race om de titel. Ze speelde vandaag een erg inspiratieloze wedstrijd, maar wisten gelukkig wel de schade beperkt te houden. 2-2 is niet een hele verkeerde uitslag, uit tegen een meer dan degelijk team als Southampton. Hopelijk doet Tottenham Spurs morgen goede zaken en helpen ze Arsenal voor de zoveelste keer dit seizoen. 

0
geplaatst: 29 januari 2014, 00:53 uur
Oranje heeft oefenprogramma rond: Frankrijk, Ecuador, Ghana en Wales - voetbalzone.nl
Mooi rijtje namen. Eerst drie keer tegen WK-deelnemers die ik net een klein treetje lager inschat dan NL (NL samen met Portugal en België rond de plekken 9 tot 11 van de wereld; Ghana, Frankrijk en Ecuador zo rond plek 15). En tot slot nog een geinige "uitzwaai"wedstrijd tegen Wales.
Mooi rijtje namen. Eerst drie keer tegen WK-deelnemers die ik net een klein treetje lager inschat dan NL (NL samen met Portugal en België rond de plekken 9 tot 11 van de wereld; Ghana, Frankrijk en Ecuador zo rond plek 15). En tot slot nog een geinige "uitzwaai"wedstrijd tegen Wales.
0
geplaatst: 29 januari 2014, 11:41 uur
Robben voor 3 maanden eruit geschopt tegen Ecuador, Van Persie en Strootman voor een half jaar eruit getackeld tegen Ghana. Leuk!

0
geplaatst: 29 januari 2014, 12:12 uur
Eeuwige optimist die Rico, maar dat zit Feyenoordsupporters nou eenmaal in het bloed 

0
geplaatst: 29 januari 2014, 13:19 uur
Als Feyenoordsupporter moet je inderdaad erg optimistisch ingesteld zijn, anders overleef je het niet.
0
geplaatst: 29 januari 2014, 13:54 uur
Ik snap het wel hoor vriend, ik heb nog nooit gehoord van een medisch geslaagde supportersombouw - zelfs op lokaal niveau (Sparta of Excelsior >>> Feyenoord; of Heracles >>> FC Twente) schijnt dat al lastig te zijn. Da's dan weer een mazzel die de Mokummers tegenwoordig hebben (met maar één club). 
Zag afgelopen maandag bij dat RTL7 -programma wel even beelden van die Feyenoord-supporter (met zijn Feyenoordstoepje) in Twente - hier in de contreien zou zo'n stoepje niet lang bestaan.

Zag afgelopen maandag bij dat RTL7 -programma wel even beelden van die Feyenoord-supporter (met zijn Feyenoordstoepje) in Twente - hier in de contreien zou zo'n stoepje niet lang bestaan.
0
geplaatst: 29 januari 2014, 19:15 uur
Linius schreef:
En wat betreft de toekomst, ik denk zeker dat spelers als Veltman en Klaassen het wel kunnen gaan maken
En wat betreft de toekomst, ik denk zeker dat spelers als Veltman en Klaassen het wel kunnen gaan maken
Veltman is ondertussen ook al weer 22 jaar, zou hij bij PSV spelen dan was hij een (bank zittende) veteraan.

0
geplaatst: 29 januari 2014, 23:20 uur
Kill_illuminati schreef:
Arsenal laat vandaag dure punten liggen in de race om de titel. Ze speelde vandaag een erg inspiratieloze wedstrijd, maar wisten gelukkig wel de schade beperkt te houden. 2-2 is niet een hele verkeerde uitslag, uit tegen een meer dan degelijk team als Southampton. Hopelijk doet Tottenham Spurs morgen goede zaken en helpen ze Arsenal voor de zoveelste keer dit seizoen.
Niet bepaald dus, Spurs opnieuw met de billen bloot tegen City, 1-5 dit keer (wel maar met 10 man).
Nog even de match tegen Chelsea afwachten van maandag, maar City lijkt nu toch echt wel de titelfavoriet bij uitstek (al gaan ze vooral aan Arsenal nog een kwaaie klant hebben).
0
geplaatst: 29 januari 2014, 23:32 uur
Chungking schreef:
Niet bepaald dus, Spurs opnieuw met de billen bloot tegen City, 1-5 dit keer (wel maar met 10 man).
Nog even de match tegen Chelsea afwachten van maandag, maar City lijkt nu toch echt wel de titelfavoriet bij uitstek (al gaan ze vooral aan Arsenal nog een kwaaie klant hebben).
(quote)
Het was te verwachten dat Manchester City vroeg of laat de koppositie ging overnemen. Arsenal breekt ieder jaar op door blessures en heeft in de aanval niet de kwaliteit om wedstrijden overtuigend te winnen als het op het middenveld even niet loopt. Daardoor is puntenverlies onvermijdelijk, en met zulke kleine verschillen bovenin de top kun je je dat niet permitteren. Arsenal heeft geen aanvaller die middels een kleine bevlieging een wedstrijd helemaal om kan gooien, vaak zijn het de middenvelders als Ramsey en Cazorla. Toch denk ik dat ook City het nog heel lastig gaat krijgen. Ze moeten nog uit tegen Liverpool, Manchester United, Arsenal en binnenkort tegen Chelsea spelen. Bovendien spelen ze over twee weken tegen Barcelona. Hoewel ze aan kwaliteit in de aanval geen tekort hebben, is toch de ‘main man’ Aguero alweer geblesseerd. En wat als Yaya Toure of Kompagny niet speelbaar zijn, hoe gaat het team dat opvangen. Want de verdediging is nog steeds het team’s zorgenkindje (Yaya is zowel aanvallend als verdedigend belangrijk). Zolang Arsenal met minimale punten City achtervolgt, kan het nog altijd spannend blijven.
0
geplaatst: 30 januari 2014, 00:03 uur
Ja klopt volledig hoor, in de FA cup moest Kompany nog halverwege komen opdraven omdat ze tegen (tweedeklasser) Watford 0-2 in het krijt stonden en achteraan aan het zwemmen waren.
En hoe goed Negredo en Dzeko het ook doen, Aguero is idd de enige echte wereldspits daar - benieuwd of ie fit raakt tegen Chelsea.
Hoewel Giroud het dit seizoen echt geweldig doet (wordt toch wat onderschat vind ik), is het idd niet zo'n spits die vanuit het niets op zijn eentje de match beslist. Daar staat dan tegenover dat de Arsenalverdediging ijzersterk is dit seizoen is en ze dus ook minder goals nodig hebben dan City om een match te beslissen.
Seizoen is nog lang en zware programma's zijn er nog voor alle topploegen, belooft nog veel kijkplezier in ieder geval!
Chelsea heeft het zich met de 0-0 tegen West Ham wel moeilijk gemaakt en kan mits verlies tegen City maandag al een flinke tik krijgen. Mourinho kennende komen ze daar dus ultraverdigend spelen.
En hoe goed Negredo en Dzeko het ook doen, Aguero is idd de enige echte wereldspits daar - benieuwd of ie fit raakt tegen Chelsea.
Hoewel Giroud het dit seizoen echt geweldig doet (wordt toch wat onderschat vind ik), is het idd niet zo'n spits die vanuit het niets op zijn eentje de match beslist. Daar staat dan tegenover dat de Arsenalverdediging ijzersterk is dit seizoen is en ze dus ook minder goals nodig hebben dan City om een match te beslissen.
Seizoen is nog lang en zware programma's zijn er nog voor alle topploegen, belooft nog veel kijkplezier in ieder geval!
Chelsea heeft het zich met de 0-0 tegen West Ham wel moeilijk gemaakt en kan mits verlies tegen City maandag al een flinke tik krijgen. Mourinho kennende komen ze daar dus ultraverdigend spelen.
0
geplaatst: 31 januari 2014, 13:59 uur
Misschien maakt Danny Koevermans zondag wel de winnende tegen Ajax 

0
geplaatst: 31 januari 2014, 22:35 uur
Gelijkspelletje in Rotterdam, gunstig resultaat. Met voor Vitesse nog AZ in Arnhem en Twente in Enschede voor de boeg de komende maand boekt dat perspectief. Als Ajax de komende maand ongeschonden doorkomt moet er toch wel een gaatje zijn geslagen hoop ik.
http://i.imgur.com/t679sq3.png
Wat een programma :O
http://i.imgur.com/t679sq3.png
Wat een programma :O
0
geplaatst: 1 februari 2014, 09:50 uur
Stom die actie gisteren van Martins Indi, ook raar want met hondertachtigduizend camera's aanwezig weet je dat hier nog een vervolg op komt.
Ik had bij hem toch altijd wel een beeld van een sportieve speler,
Ik had bij hem toch altijd wel een beeld van een sportieve speler,

0
geplaatst: 1 februari 2014, 09:58 uur
Ja, Feyenoord kwam goed weg gisteren. Martins Indi zal nog wel een schorsinkje krijgen.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 10:25 uur
Viel wel mee toch, Vitesse had wel veel balbezit maar kansen kreeg het niet veel (zeker niet de 1ste helft), sterker nog de grootste kansen waren voor Vilhena.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 10:39 uur
Feyenoord verdiende te winnen inderdaad, maar volgens mij doelt herman op die actie van Martins Indi specifiek.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 10:40 uur
Ow oke, volgens John De Wolf gisteren bij Fox was het geen "bewussie". Nu is John geheel objectief dus ik geloof hem wel 

0
geplaatst: 1 februari 2014, 11:06 uur
Ach ja, De Wolf kon er ook nooit iets aan doen.
Ibarra zal wel een schorsing krijgen voor het buiken van de voet van Martis Indi.
Ibarra zal wel een schorsing krijgen voor het buiken van de voet van Martis Indi.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 12:00 uur
0
geplaatst: 1 februari 2014, 12:44 uur
Logisch, ik vind dat hij het best gedaan heeft. Hopelijk dit seizoen ook 3de na Ajax en Vitesse
0
geplaatst: 1 februari 2014, 13:52 uur
herman schreef:
Ja, Feyenoord kwam goed weg gisteren.
Ja, Feyenoord kwam goed weg gisteren.
Haha, hou toch op. Vilhena had voor rust 2 kansen die hij had MOETEN afmaken en dan is het gespeeld. Eerste "kans" van Vitesse was de 1-1 in de 57e minuut.
Daarna liet Feyenoord niet veel meer zien, helaas. 1-1 vind ik dan ook wel een terechte uitslag over 90 minuten. Maar de teleurstelling overheerste duidelijk.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 14:02 uur
Ik kreeg eigenlijk de indruk dat herman bedoelde met " goed wegkomen" het feit dat Martins Indi niet direct rood kreeg.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.