Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 1 februari 2014, 15:00 uur
Chungking schreef:
Ja klopt volledig hoor, in de FA cup moest Kompany nog halverwege komen opdraven omdat ze tegen (tweedeklasser) Watford 0-2 in het krijt stonden en achteraan aan het zwemmen waren.
En hoe goed Negredo en Dzeko het ook doen, Aguero is idd de enige echte wereldspits daar - benieuwd of ie fit raakt tegen Chelsea.
Hoewel Giroud het dit seizoen echt geweldig doet (wordt toch wat onderschat vind ik), is het idd niet zo'n spits die vanuit het niets op zijn eentje de match beslist. Daar staat dan tegenover dat de Arsenalverdediging ijzersterk is dit seizoen is en ze dus ook minder goals nodig hebben dan City om een match te beslissen.
Seizoen is nog lang en zware programma's zijn er nog voor alle topploegen, belooft nog veel kijkplezier in ieder geval!
Chelsea heeft het zich met de 0-0 tegen West Ham wel moeilijk gemaakt en kan mits verlies tegen City maandag al een flinke tik krijgen. Mourinho kennende komen ze daar dus ultraverdigend spelen.
Manchester City maakt dit seizoen niet alleen veel doelpunten, maar krijgt ze opvallend ook veel tegen. Ook tegen de zwakkere ploegen wordt de een na de andere bal in hun doel getrapt. Je zou bijna denken dat het team als strategie het ‘out-scoring’ van de tegenstander in letterlijke zin heeft. Hoewel dat logisch klinkt, omdat degene die meer scoort de wedstrijd wint, lijkt het net alsof ze bij City het idee hebben van: ‘het maakt niet uit hoeveel ze er tegen ons scoren, zolang wij een pak meer maken.’ Je hoort maar weinig mensen zeggen dat het defensief niet goed staat en dat ze alleen maar winnen omdat ze aanvallend fenomenaal zijn. Er wordt veel gefocust op het mooie spel en de grote scores waarmee het team wint. ‘Aanval is de beste verdediging’, zullen ze er vast denken. Daarom wordt de confrontatie met Barcelona ook zo interessant. Twee teams met een geweldige aanval, maar een belabberde verdediging. Het belooft een hoop doelpunten.Ja klopt volledig hoor, in de FA cup moest Kompany nog halverwege komen opdraven omdat ze tegen (tweedeklasser) Watford 0-2 in het krijt stonden en achteraan aan het zwemmen waren.
En hoe goed Negredo en Dzeko het ook doen, Aguero is idd de enige echte wereldspits daar - benieuwd of ie fit raakt tegen Chelsea.
Hoewel Giroud het dit seizoen echt geweldig doet (wordt toch wat onderschat vind ik), is het idd niet zo'n spits die vanuit het niets op zijn eentje de match beslist. Daar staat dan tegenover dat de Arsenalverdediging ijzersterk is dit seizoen is en ze dus ook minder goals nodig hebben dan City om een match te beslissen.
Seizoen is nog lang en zware programma's zijn er nog voor alle topploegen, belooft nog veel kijkplezier in ieder geval!
Chelsea heeft het zich met de 0-0 tegen West Ham wel moeilijk gemaakt en kan mits verlies tegen City maandag al een flinke tik krijgen. Mourinho kennende komen ze daar dus ultraverdigend spelen.
0
Martial
geplaatst: 1 februari 2014, 15:17 uur
Nicolage Rico schreef:
Vilhena had voor rust 2 kansen die hij had MOETEN afmaken en dan is het gespeeld. Eerste "kans" van Vitesse was de 1-1 in de 57e minuut.
Daarna liet Feyenoord niet veel meer zien, helaas. 1-1 vind ik dan ook wel een terechte uitslag over 90 minuten. Maar de teleurstelling overheerste duidelijk.
Vilhena had voor rust 2 kansen die hij had MOETEN afmaken en dan is het gespeeld. Eerste "kans" van Vitesse was de 1-1 in de 57e minuut.
Daarna liet Feyenoord niet veel meer zien, helaas. 1-1 vind ik dan ook wel een terechte uitslag over 90 minuten. Maar de teleurstelling overheerste duidelijk.
De teleurstelling was zeker voelbaar, ik maak het niet vaak mee moet ik zeggen maar bij het aflopen van de trappen kon je werkelijk een speld horen vallen zo stil was het onder de supporters waar vooral gelatenheid heerste........
En over het kansen missen, dan heb je gelijk één van de problemen te pakken bij Feyenoord het scorend vermogen is gewoonweg te laag en je moet ook zo onderhand concluderen dat het gewoon niet goed genoeg is om echt mee te kunnen doen om een kampioenschap en dat Koeman het voor gezien houdt verbaast mij niet die heeft wel het maximale eruit gehaald.
En dan nu de speculaties wie de nieuwe trainer moet worden die nu al weet dat er geen geld is voor aankopen in het nieuwe seizoen of er moet flink verkocht gaan worden in de zomer?
Spelers die het veld wel mogen ruimen zijn o.a. Schaken, Immers, Nelom, Goossens, Verhoek, Te Vrede, Mathijsen en de spelers Bakkal en Armenteros zien we sowieso niet meer terug volgend seizoen.
Met Sven Van Beek en Terence Kongolo hebben we 2 prima verdedigers in huis van de jonge lichting mocht De Vrij, Indi of Janmaat verkassen naar het buitenland
0
Martial
geplaatst: 1 februari 2014, 15:21 uur
vigil schreef:
Hopelijk dit seizoen ook 3de na Ajax en Vitesse
Hopelijk dit seizoen ook 3de na Ajax en Vitesse
Dat gaat denk ik een loodzware klus worden óók gezien het uitprogramma, het zal al een prestatie van formaat zijn als ze in de Top 5 blijven staan.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 16:53 uur
Martial schreef:
En over het kansen missen, dan heb je gelijk één van de problemen te pakken bij Feyenoord het scorend vermogen is gewoonweg te laag en je moet ook zo onderhand concluderen dat het gewoon niet goed genoeg is om echt mee te kunnen doen om een kampioenschap en dat Koeman het voor gezien houdt verbaast mij niet die heeft wel het maximale eruit gehaald.
Normaal gesproken (5 jaar geleden en langer) zou je inderdaad niet mee kunnen doen voor het kampioenschap met te weinig doelpuntenmakers. Nu eigenlijk wel. Ik vind ook dat Koeman, of in ieder geval de spelers, totaal niet het maximale eruit hebben gehaald dit seizoen. Integendeel. Vaak ontbrak het aan scherpte en inzet.
Ook irritant dat de tegenstander vaak scoort uit hun schaarse kansen, gisteren ook weer: de eerste is raak. En dat is de zoveelste keer al.
Verder mist Feyenoord op bepaalde plekken kwaliteit. Op de 10 hoort juist de beste voetballer te spelen, daar speelt nu de slechtste.
En dan nu de speculaties wie de nieuwe trainer moet worden die nu al weet dat er geen geld is voor aankopen in het nieuwe seizoen of er moet flink verkocht gaan worden in de zomer?
Spelers die het veld wel mogen ruimen zijn o.a. Schaken, Immers, Nelom, Goossens, Verhoek, Te Vrede, Mathijsen en de spelers Bakkal en Armenteros zien we sowieso niet meer terug volgend seizoen.
Deze spelers mogen van mij ook gerust weg na dit seizoen. Al moet je er dan wel iets beters voor terug kunnen halen.
Met Verhoek kan het niet slechter, bijvoorbeeld.Te Vrede wil ik nog wel een kans geven.
Met Sven Van Beek en Terence Kongolo hebben we 2 prima verdedigers in huis van de jonge lichting mocht De Vrij, Indi of Janmaat verkassen naar het buitenland
Maximaal 2 van de 3 spelers die je noemt mogen weg. Liever Janmaat niet. Ook al speelt hij de laatste weken ondermaats.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 16:54 uur
Martial schreef:
Dat gaat denk ik een loodzware klus worden óók gezien het uitprogramma, het zal al een prestatie van formaat zijn als ze in de Top 5 blijven staan.
(quote)
Het zal lastig worden om 3e te worden, maar als Feyenoord buiten de top 5 eindigt, dan hebben ze flink gefaald met dit materiaal.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 17:22 uur
Nicolage Rico schreef:
Haha, hou toch op. Vilhena had voor rust 2 kansen die hij had MOETEN afmaken en dan is het gespeeld. Eerste "kans" van Vitesse was de 1-1 in de 57e minuut.
(quote)
Haha, hou toch op. Vilhena had voor rust 2 kansen die hij had MOETEN afmaken en dan is het gespeeld. Eerste "kans" van Vitesse was de 1-1 in de 57e minuut.
Feyenoord was de betere ploeg, maar normaal gesproken krijgt Martins Indi natuurlijk direct rood. en met 10 tegen 11 wordt het toch een ander verhaal. Dat Vilhena nauwelijks scoort kan ik ook niet helpen.

0
geplaatst: 1 februari 2014, 17:33 uur
En de nieuwe trainer van Feyenoord..? Ik heb de geruchtenmolen niet gevolgd, maar zou Van Marwijk niet wat zijn? Zo goed doet ie het niet op HSV geloof ik. Of toch maar Martin Jol of Louis van Gaal? 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 februari 2014, 17:38 uur
Ik vind Cock Jol, Željko Petrović, Wiljan Vloet of Adrie Koster wel passen bij Feyenoord.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 1 februari 2014, 18:29 uur
Manchester United verliest weer eens, dit keer bij Stoke City. Moyes :''''''''''''')
0
geplaatst: 1 februari 2014, 20:43 uur
Ach, Koeman kan met een zakcentje op de bank nog eens zeggen dat hij er mee stopt.
Tropenjaren draaien, uiteindelijk nog een aardig rendement maar geen toezeggingen voor aanvullend spelersmateriaal na de komende zomer. Daar is geen eer meer aan te behalen.
De fans zitten na Ajax, ADO en Vitesse met een kater waar weinig medicijnen nog tegen helpen. Ik heb nog maar eens een paar extra cd'tjes gekocht als troost. Dat leidt dan nog af.
Het cruciale is het antwoord op de vraag waarom er zulke pieken en dalen zijn. Het bestaat gewoonweg niet dat er zulke verschillen in spel (en spelopvatting) kunnen zitten tussen Utrecht en dan de afgelopen drie wedstrijden.
Dat is natuurlijk ook de frustratie van Koeman, het lukt hem al die jaren al niet om daar een vinger achter te krijgen. Waarom speel je de ene wedstrijd de tegenstander zoek en is het de week er op niet om aan te zien?
De nog te zoeken trainer die daar het antwoord op weet is spekkoper, kan legendarisch worden. Koeman is het alvast niet gelukt en hij weet ook dat hem dat met de huidige selectie niet meer gaat lukken. Misschien nog inderdaad de derde plek en dan zit zijn taak er op.
Het voordeel van de situatie is wel dat elke nieuwe trainer van een beetje niveau versterkingen mag en kan eisen.
Ik geloof niet, dat er erg veel spelers in de selectie zitten die buitengewoon gewild zijn (in het buitenland). Dus een leegloop verwacht ik niet. Dan zal het gaan om versterkingen in de breedte.
Maar verder geef ik Koeman volledig gelijk. Er zijn met enige regelmaat momenten dat ik ook wel eens zou willen vertrekken. Maar ja, het is net Hotel California: you can check out any time you like but you can never leave.
Tropenjaren draaien, uiteindelijk nog een aardig rendement maar geen toezeggingen voor aanvullend spelersmateriaal na de komende zomer. Daar is geen eer meer aan te behalen.
De fans zitten na Ajax, ADO en Vitesse met een kater waar weinig medicijnen nog tegen helpen. Ik heb nog maar eens een paar extra cd'tjes gekocht als troost. Dat leidt dan nog af.
Het cruciale is het antwoord op de vraag waarom er zulke pieken en dalen zijn. Het bestaat gewoonweg niet dat er zulke verschillen in spel (en spelopvatting) kunnen zitten tussen Utrecht en dan de afgelopen drie wedstrijden.
Dat is natuurlijk ook de frustratie van Koeman, het lukt hem al die jaren al niet om daar een vinger achter te krijgen. Waarom speel je de ene wedstrijd de tegenstander zoek en is het de week er op niet om aan te zien?
De nog te zoeken trainer die daar het antwoord op weet is spekkoper, kan legendarisch worden. Koeman is het alvast niet gelukt en hij weet ook dat hem dat met de huidige selectie niet meer gaat lukken. Misschien nog inderdaad de derde plek en dan zit zijn taak er op.
Het voordeel van de situatie is wel dat elke nieuwe trainer van een beetje niveau versterkingen mag en kan eisen.
Ik geloof niet, dat er erg veel spelers in de selectie zitten die buitengewoon gewild zijn (in het buitenland). Dus een leegloop verwacht ik niet. Dan zal het gaan om versterkingen in de breedte.
Maar verder geef ik Koeman volledig gelijk. Er zijn met enige regelmaat momenten dat ik ook wel eens zou willen vertrekken. Maar ja, het is net Hotel California: you can check out any time you like but you can never leave.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 23:37 uur
Heerenveen laat zien dat het toch echt niet zo moeilijk is om van Ado te winnen...
0
geplaatst: 2 februari 2014, 09:37 uur
Ado uit of thuis is nog iets anders, Heerenveen heeft dit seizoen daar ook niet gewonnen.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 09:39 uur
Ach het zegt natuurlijk ook niks, je ziet het zo vaak bijvoorbeeld als NAC thuis tegen Feyenoord speelt of Utrecht thuis tegen Ajax. Dan spelen ze de pannen van het dak en een week later spelen ze uit tegen bv. RKC en lijkt het weer helemaal nergens op.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 09:53 uur
RKC uit , onmogelijke opgave.
Als dit, deze middag maar goed gaat
http://smilys.net/aengstliche_smilies/smiley5310.gif
Als dit, deze middag maar goed gaat
http://smilys.net/aengstliche_smilies/smiley5310.gif
0
Martial
geplaatst: 2 februari 2014, 11:30 uur
Nicolage Rico schreef:
Normaal gesproken (5 jaar geleden en langer) zou je inderdaad niet mee kunnen doen voor het kampioenschap met te weinig doelpuntenmakers. Nu eigenlijk wel. Ik vind ook dat Koeman, of in ieder geval de spelers, totaal niet het maximale eruit hebben gehaald dit seizoen. Integendeel. Vaak ontbrak het aan scherpte en inzet.
Ook irritant dat de tegenstander vaak scoort uit hun schaarse kansen, gisteren ook weer: de eerste is raak. En dat is de zoveelste keer al.
Verder mist Feyenoord op bepaalde plekken kwaliteit. Op de 10 hoort juist de beste voetballer te spelen, daar speelt nu de slechtste.
Deze spelers mogen van mij ook gerust weg na dit seizoen. Al moet je er dan wel iets beters voor terug kunnen halen.
Met Verhoek kan het niet slechter, bijvoorbeeld.
Te Vrede wil ik nog wel een kans geven.
Maximaal 2 van de 3 spelers die je noemt mogen weg. Liever Janmaat niet. Ook al speelt hij de laatste weken ondermaats.
(quote)
(quote)
Met Verhoek kan het niet slechter, bijvoorbeeld.Te Vrede wil ik nog wel een kans geven.
(quote)
Ja het scoren van de tegenstander die vaak hun 1e kans direct omzetten in een doelpunt is dan wel het 2e punt dit seizoen wat opvalt buiten het feit dat het zelf scoren toch wel vaak afhangt van onze "wonderboy" Pelle dus daar is wel winst te halen volgend seizoen om is spelers te halen indien mogelijk die vanuit het middenveld kunnen scoren, Immers en Vilhena doen dat te weinig helaas.
En over het maximale eruit halen (Koeman) bedoelde ik eigenlijk de afgelopen 3 seizoenen en niet specifiek dit seizoen al laat de spelersgroep het ook dit seizoen weer behoorlijk afweten als het er echt omgaat net als vorig seizoen overigens en dat is toch puur een gebrek aan kwaliteit en mentaliteit.
Misschien met een nieuwe trainer aan het roer waait er misschien weer een frisse wind
al hoop ik niet dat Van Geel gaat vissen in zijn eigen vijver anders vrees ik met grote vrezen......Van mij mag Jürgen Klopp (Dortmund) wel komen, maar die zal wel te duur zijn

0
Martial
geplaatst: 2 februari 2014, 14:25 uur
Een dik verdiend punt voor Utrecht tegen Ajax waaruit blijkt dat je met hard werken ook een eind kan komen, die Markiet speelde trouwens een zeer behoorlijke pot.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 14:42 uur
Onnodig punten verlies natuurlijk, veel te slordig gespeeld. En niet te geloven dat Veltman zich zo laat afbluffen. Die De Ridder hangt de hele wedstrijd maar aan z'n shirt, dat moet je gewoon niet toestaan als verdediger. Van Halst zei het in de rust al, gewoon even een tik uitdelen en zo'n aanvaller leert het wel af. Duur leermoment zullen we maar zeggen. Utrecht deed gewoon wat je kon verwachten en Ajax liet zich ermee in de luren leggen. Wel onbegrijpelijk dat na zo'n wedstrijd geen enkele Utrechter een kaart heeft gehad.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 15:22 uur
Je wordt al gauw de hemel ingeschreven na een paar goede wedstrijden, inderdaad.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 15:33 uur
Lekker middagje in de Galgenwaard. Heerlijk zonnetje in het stadion, lekkere pot voetbal en een dik verdiend punt voor FC Utrecht. 

0
geplaatst: 2 februari 2014, 15:50 uur
Martial schreef:
(quote)
Ach houd toch op man. 2 weken geleden waren ze nog een serieuze titelkandidaat en nu is de top 5 al te hoog gegrepen? Het kampioenschap is niet realistisch, maar als je ziet dat Twente nu al moeite heeft met Cambuur en nog een ziek programma heeft komende weken, moet de top 3 toch zeker een reëel doel zijn.
Als opvolger van Koeman mogen ze van mij Van Gastel naar voren schuiven. Scheelt een hoop geld en ik verwacht echt niet dat ie het minder gaat doen dan een Adriaanse of Meulensteen. Kunnen ze mooi Hupperts en een creatieve nummer 10 met scorend vermogen halen van dat geld + de verkoop van enkele spelers (ik vermoed sowieso Janmaat en Martins Indi). Verder doorselecteren en spelers als Goossens, Immers, Schaken, Singh en Verhoek lozen.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 16:03 uur
Singh is al geloosd.
Ben bang dat Clasie, de Vrij en Pellè ook zullen vertrekken. Dan ben je 5 van je 6 beste spelers kwijt (alleen Boëtius blijft van die 6).
Ben bang dat Clasie, de Vrij en Pellè ook zullen vertrekken. Dan ben je 5 van je 6 beste spelers kwijt (alleen Boëtius blijft van die 6).
0
geplaatst: 2 februari 2014, 16:04 uur
Singh is al weg dacht ik? Ik zie Feyenoord eigenlijk nog steeds wel 2e worden.
Verhoek zou er goed aan doen weer naar ADO te gaan. Wel bizar dat een speler 1 jaar zo goed kan spelen en daarna niets meer laat zien.
Verhoek zou er goed aan doen weer naar ADO te gaan. Wel bizar dat een speler 1 jaar zo goed kan spelen en daarna niets meer laat zien.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 16:07 uur
Nicolage Rico schreef:
Zou wel erg zonde zijn, ook voor de competitie. Welke spelers van de huidige basis zie je nog wel blijven naast JPB? Vilhena, Schaken, Immers, Mathijsen, Mulder?
0
geplaatst: 2 februari 2014, 16:08 uur
Oh dat heb ik dan gemist. Pelle zie ik ook nog wel vertrekken, Clasie en de Vrij misschien, maar die zouden ook prima nog een seizoen kunnen blijven.
0
Martial
geplaatst: 2 februari 2014, 16:14 uur
Je mist wel meer
Twente inmiddels op 3-1 tegen Cambuur waar Manu het weer meer dan behoorlijk doet en wij moeten maar kijken naar het geploeter van een Schaken en Armenteros.
Ik zie Feyenoord ook het liefst kampioen worden, maar misschien kijk ik met wat meer realisme of kritischer (het is maar hoe je het bekijkt) naar mijn eigen cluppie en Feyenoord heeft de komende weken ook geen makkelijk programma.
Twente inmiddels op 3-1 tegen Cambuur waar Manu het weer meer dan behoorlijk doet en wij moeten maar kijken naar het geploeter van een Schaken en Armenteros.Ik zie Feyenoord ook het liefst kampioen worden, maar misschien kijk ik met wat meer realisme of kritischer (het is maar hoe je het bekijkt) naar mijn eigen cluppie en Feyenoord heeft de komende weken ook geen makkelijk programma.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 16:24 uur
Waar Ajax, Vitesse en Feyenoord de punten laat liggen, wint Twente wel gewoon
. Toch wel lekker met zo'n zwaar programma voor de boeg de komende weken.
. Toch wel lekker met zo'n zwaar programma voor de boeg de komende weken.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.