Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 26 januari 2014, 13:03 uur
Teunnis schreef:
Na de blessure van Nadal was het een rare wedstrijd
Na de blessure van Nadal was het een rare wedstrijd
Blesusure...... aanstellerij volgens mij, nee ik ben geen Nadal fan.
0
geplaatst: 26 januari 2014, 13:04 uur
Martial heeft nu eenmaal geen goede band met Janmaat dus was al eerder gebleken 

0
Martial
geplaatst: 26 januari 2014, 13:19 uur
Ik heb een prima band met Janmaat , ik heb helemaal niks tegen die jongen, zowaar één van de betere aankopen van Van Geel, maar als het goed is mag dat gezegd worden is het niet goed mag ik dat ook zeggen vind ik en qua verdedigen vind ik hem nou net iets minder dan zijn aanvallende gedeelte en dat ik hem voor de grap vergelijk met Dave Bulthuis is natuurlijk (weer) cynisch bedoeld 

0
geplaatst: 26 januari 2014, 13:30 uur
Ik had ook wel het vermoeden dat Nadal een beetje aan het overdrijven was voor de show. Als het hem uitkwam kon hij nog aardig bewegen.
0
geplaatst: 26 januari 2014, 13:43 uur
LOL, als er iemand geen aansteller is dan is het Nadal wel. Balen van die blessure. Gelukkig komen er nog genoeg andere Grand Slam's. FORZA NADAL!
0
geplaatst: 26 januari 2014, 13:47 uur
Joy4ever schreef:
FORZA NADAL!
FORZA NADAL!
Nadal is een Spanjaard........... denk dat hij geen italiaans verstaat.
0
geplaatst: 26 januari 2014, 14:06 uur
Spanjaarden verstaan over het algemeen meer dan prima Italiaans, andersom hetzelfde verhaal.
0
geplaatst: 26 januari 2014, 14:09 uur
Jammer van die blessure inderdaad. Wawrinka speelde het eerste deel van de tweede set erg goed. Daarna haalde de blessurebehandeling van Nadal de vaart natuurlijk uit de wedstrijd. Uiteindelijk wint Wawrinka dan toch die tweede set zonder eigenlijk echt iets te doen en toen leek het er ook een beetje op of Nadal er mee zou stoppen. Misschien gingen de pijnstillers daarna werken, maar hij kreeg in de derde set zowaar weer iets van zijn eigen spel terug, en toen zag je dat Wawrinka het even niet meer wist. Volkomen logisch denk ik. Je staat voor de eerste keer in je leven in een Grand Slam finale en je speelt tegen de nummer één van de wereld. Hij ging de wedstrijd waarschijnlijk in met het strijdplan, 'ik zie wel wat ik er van kan maken', en als je dan eigenlijk in de tweede wedstrijd al het idee krijgt: 'Shit hè, ik kan deze wedstrijd gewoon gaan winnen' ga je toch anders tennissen. Het werd te voorzichtig, en juist daardoor ging hij foutjes maken. Nadal komt weer een beetje in zijn spel en toen moest Wawrinka opeens weer zelf de punten gaan maken. Gelukkig herpakt hij zich in de vierde set goed. Hij kwam er achter dat hij de focus moest houden en het werd zowaar nog een beetje een wedstrijd. Nadal speelde weer een stuk beter, maar toch merkte je dat hij soms een beetje inhield. Ook al voel je de pijn niet door de pijnstillers, je denkt toch constant aan je rug (ik ga er van uit dat het zijn rug was) en dan ga je onbewust anders spelen.
Ik ben wel echt benieuwd hoe Nadal van deze blessure herstelt. Ik zeg eigenlijk al een paar jaar dat hij het niet heel veel jaar meer vol kan houden om op deze manier te tennissen. Dit vraagt ongelofelijk veel van zijn lichaam. Het zou zonde zijn als hij er weer een paar maanden uit ligt. Het wordt nooit mijn favoriete tennisser, maar toch kan je soms alleen maar genieten van wat deze man laat zien. Daarnaast moet Djokovic Nadal nog minimaal één keer verslaan in een finale op Ronald Garros. Het is leuk dat Federer hem een paar jaar geleden won, maar het is natuurlijk nog veel mooier als je de titel van het laatste grand slam toernooi dat je nog moet winnen pakt door de koning van het gravel persoonlijk te verslaan.
Ik ben wel echt benieuwd hoe Nadal van deze blessure herstelt. Ik zeg eigenlijk al een paar jaar dat hij het niet heel veel jaar meer vol kan houden om op deze manier te tennissen. Dit vraagt ongelofelijk veel van zijn lichaam. Het zou zonde zijn als hij er weer een paar maanden uit ligt. Het wordt nooit mijn favoriete tennisser, maar toch kan je soms alleen maar genieten van wat deze man laat zien. Daarnaast moet Djokovic Nadal nog minimaal één keer verslaan in een finale op Ronald Garros. Het is leuk dat Federer hem een paar jaar geleden won, maar het is natuurlijk nog veel mooier als je de titel van het laatste grand slam toernooi dat je nog moet winnen pakt door de koning van het gravel persoonlijk te verslaan.
0
geplaatst: 26 januari 2014, 16:57 uur
Ajax weer soort van lucky.. 0-1... maar zo word je (helaas) wel kampioen. Knap van Frank de Boer overigens hoe ie 't elke keer weer flikt. Misschien zegt t ook wel genoeg over de tegenstand die steeds zwakker wordt, want zo goed vind ik Ajax ook niet de laatste paar seizoenen.
het is wel duidelijk hoe de verhoudingen liggen in NL momenteel.
Ajax gaat die schaal gewoon weer pakken, en de rest (Twente, Vitesse en Feyenoord) gaat vechten om plek twee. Dan komt PSV Heerenveen en AZ die gaan voor de fantastische EL plek.. wat een spanning zeg... pfffffff
het is wel duidelijk hoe de verhoudingen liggen in NL momenteel.
Ajax gaat die schaal gewoon weer pakken, en de rest (Twente, Vitesse en Feyenoord) gaat vechten om plek twee. Dan komt PSV Heerenveen en AZ die gaan voor de fantastische EL plek.. wat een spanning zeg... pfffffff
0
geplaatst: 26 januari 2014, 17:46 uur
Hoe het doelpunt uiteindelijk viel was lucky te noemen, maar ze hadden gewoon binnen een kwartier op 2-0 moeten staan. Ze kunnen het zichzelf zoveel makkelijker maken door die opgelegde kansen in de openingsfase gewoon af te maken. Maar ja, uiteindelijk zat ie er alsnog in en wederom de nul gehouden. Prima.
Volgende week wordt echter een heel ander verhaal. Alhoewel Utrecht niet echt in vorm lijkt te zijn weten ze tegen ons altijd boven niveau te presteren dus dat zal weer wat worden. Hopelijk een gelijkspel in Rotterdam om het weekend goed te starten.
Volgende week wordt echter een heel ander verhaal. Alhoewel Utrecht niet echt in vorm lijkt te zijn weten ze tegen ons altijd boven niveau te presteren dus dat zal weer wat worden. Hopelijk een gelijkspel in Rotterdam om het weekend goed te starten.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 januari 2014, 17:54 uur
Hebben jullie niet het gevoel dat er ook iets van laksheid bij Ajax zit? Omdat de Eredivisie van een bedroevend niveau is, hoeft er niet zo nodig gehandeld te worden: 'Laat maar, want de rest is nog slechter dan wij.'
Dan heb ik het niet alleen over het spel, maar ook over de andere lagen van de club.
Dan heb ik het niet alleen over het spel, maar ook over de andere lagen van de club.
0
geplaatst: 26 januari 2014, 18:09 uur
Linius schreef:
Een van vertrouwen bulkend Ajax en een flink in de put zittend FC Utrecht.
Mooi recept voor volgende week

0
geplaatst: 26 januari 2014, 22:32 uur
Was vandaag in Overijssel, bij familie, aardige folks die, al jaren een binding hebben met Go Ahead, relaties etc. Daar stond live op de laptop het voetbal op - een of andere Mex. site waarop eea live te volgen was.
Nou ben ik al geen fan van de A'damse roodwitten, maar dit afgemeten, labbekakken- countervoetbal deed mij afvragen waarom ze in vredesnaam niet FdB voor AC hebben verkozen. PSV werd altijd countervoetbal genoemd, maar hoe noem je dan dit afgepaste jankvoetbal - welke zot schroeft zo'n middenveld vol C&A en Blokker-voetbal in elkaar en doet dan ook nog alsof het allemaal 'toppie' is - wat een klotewoord trouwens.
En datzelfde Ajax heeft al 2 weken gezwijnd: én tegen een niet-scorend PSV, én tegen een dito Feyenoord. "Lucky" Ajax bestaat niet? Als een schietgebedje helpt, hoop ik dat volgende week het bewijs zie.
Nou ben ik al geen fan van de A'damse roodwitten, maar dit afgemeten, labbekakken- countervoetbal deed mij afvragen waarom ze in vredesnaam niet FdB voor AC hebben verkozen. PSV werd altijd countervoetbal genoemd, maar hoe noem je dan dit afgepaste jankvoetbal - welke zot schroeft zo'n middenveld vol C&A en Blokker-voetbal in elkaar en doet dan ook nog alsof het allemaal 'toppie' is - wat een klotewoord trouwens.
En datzelfde Ajax heeft al 2 weken gezwijnd: én tegen een niet-scorend PSV, én tegen een dito Feyenoord. "Lucky" Ajax bestaat niet? Als een schietgebedje helpt, hoop ik dat volgende week het bewijs zie.
0
geplaatst: 27 januari 2014, 12:32 uur
Countervoetbal terwijl je 64% balbezit heb? Ja, ik denk het ook.
Vraag me ook af hoeveel van de wedstrijd je daadwerkelijk gekeken hebt. Ajax kreeg, met name in het eerste half uur zeker 3 100% scoringskansen (uiteindelijke verhouding 5 om 16, volgens Fox).
Vervolgens deed het aloude Cruijffse spreekwoord haar intrede, maar gelukkig was daar uiteindelijk de mislukte vrij trap van Schöne.
Tegen PSV werd gezwijnd, maar Feyenoord heeft gewoon gescoord en na een half uur had Ajax ook zo de rust met 2-1 voor in kunnen gaan.. Als je dan 'Lucky Ajax' wilt gebruiken, noem dan de wedstrijd tegen Roda en Cambuur. De overwinning gisteren tegen GAE was niets gestolen aan.
Vraag me ook af hoeveel van de wedstrijd je daadwerkelijk gekeken hebt. Ajax kreeg, met name in het eerste half uur zeker 3 100% scoringskansen (uiteindelijke verhouding 5 om 16, volgens Fox).
Vervolgens deed het aloude Cruijffse spreekwoord haar intrede, maar gelukkig was daar uiteindelijk de mislukte vrij trap van Schöne.
Tegen PSV werd gezwijnd, maar Feyenoord heeft gewoon gescoord en na een half uur had Ajax ook zo de rust met 2-1 voor in kunnen gaan.. Als je dan 'Lucky Ajax' wilt gebruiken, noem dan de wedstrijd tegen Roda en Cambuur. De overwinning gisteren tegen GAE was niets gestolen aan.
0
geplaatst: 27 januari 2014, 12:53 uur
"Balbezit" en "Fox" jij beheerst echt de klassiekers Sjef. Wat wil dat nou helemaal zeggen? Het is buitengewoon vein dat die badmuts is opgestapt bij Studio Voetbal met zijn eiPath - "Oom Jan legt de voetbalwereld" aan mensen die niet weten wat "knijpen" is. "Gestolen" ga dat maar eens uitleggen in de regio rond Deventer en in Salland (als je dat kan vinden), waar de steun van Go Ahead groot is, net als de betrokkenheid - als Go Ahead verliest, kunnen mensen ermee leven als dat met verfijnd, aanvallend superier voetbal is - "balbezit" daar gaat het niet om - vraag maar aan de meeste Italiaanse clubs.
Je kijkt gewoon niet voor je lol naar Ajax als niet-Ajax supporter, da's gewoon mental SM-voetbal. Snuffel maar eens terug naar het NRC op de zaterdag van Ajax-PSV - "geen spits doorgebroken onder Frank de Boer" van Auke Kok.
Je kijkt gewoon niet voor je lol naar Ajax als niet-Ajax supporter, da's gewoon mental SM-voetbal. Snuffel maar eens terug naar het NRC op de zaterdag van Ajax-PSV - "geen spits doorgebroken onder Frank de Boer" van Auke Kok.
0
geplaatst: 27 januari 2014, 13:34 uur
Gestolen was de overwinning zeker niet, Ajax was gewoon de betere ploeg. Dat ze "maar" met 0-1 winnen is wel opvallend. GAE had gewoon 1 punt kunnen pakken!
Ajax is inderdaad niet om aan te gluren (al was die goal tegen PSV wel fantastisch) maar welke ploeg is dat nou wel? PEC Zwolle misschien?
Ajax is inderdaad niet om aan te gluren (al was die goal tegen PSV wel fantastisch) maar welke ploeg is dat nou wel? PEC Zwolle misschien?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 januari 2014, 14:30 uur
Mjuman schreef:
"balbezit" daar gaat het niet om - vraag maar aan de meeste Italiaanse clubs.
Bel dat ook even door naar Barcelona."balbezit" daar gaat het niet om - vraag maar aan de meeste Italiaanse clubs.
De hele Eredivisie valt onder die categorie en alleen Finnbogason heeft écht talent. Verder zie ik geen echt bijzondere spitsen.
0
geplaatst: 27 januari 2014, 14:48 uur
Ik heb me in ieder geval weer vermaakt als vrij neutrale voetbal suporter. Opeens duikt er een Nigeriaan op die Heereveen even oprolt. Twee degradatie kanditaten die punten afsnoepen van de so called topclubs. PSV blijkt eindelijk weer eens een keep te hebben die punten voor zijn team pakt. Voor het eerst sinds 2008 geloof ik.
Ben benieuwd wat er komend weekeinde weer voor een fratsen op het menu staan.
Ben benieuwd wat er komend weekeinde weer voor een fratsen op het menu staan.
0
Hendrik68
geplaatst: 27 januari 2014, 14:52 uur
Komend weekeinde staat de Superbowl op het programma Iggymans. Dat zijn nog eens mooie fratsen.
0
geplaatst: 27 januari 2014, 15:19 uur
Vreemd hoe sommigen teksten ' mislezen': ik heb nergens gezegd dat Ajax de overwinning zou hebben "gestolen" - de uitdrukking " niet gestolen" stamde van der Chef. Hoogstens was het imho zo dat Go Ahead wel een puntje had verdiend, als etc ... Het voetbal leeft weer in die regio en vervult daar een verbindende rol.
"Balbezit" - raar maar waar van de CL (halve) finales van de laatste jaren herinner ik me minimaal twee (Chelsea en Inter) waarbij balbezit juist niet de indicator van de winnaar was.
Overigens ben ik niet meer de enige die af en toe uitgekeken is op de hogere breikunde van Barcelona. Doe mij gewoon maar Europese fratsen ipv die van over de plas waar een dergelijk event met een delay van ca 40 sec. wordt uitgezonden ter vermijding van een nieuw 'nipple-gate' - tepelvleesallergie is een typisch US-hypocrisie.
"Balbezit" - raar maar waar van de CL (halve) finales van de laatste jaren herinner ik me minimaal twee (Chelsea en Inter) waarbij balbezit juist niet de indicator van de winnaar was.
Overigens ben ik niet meer de enige die af en toe uitgekeken is op de hogere breikunde van Barcelona. Doe mij gewoon maar Europese fratsen ipv die van over de plas waar een dergelijk event met een delay van ca 40 sec. wordt uitgezonden ter vermijding van een nieuw 'nipple-gate' - tepelvleesallergie is een typisch US-hypocrisie.
0
geplaatst: 27 januari 2014, 22:50 uur
Ajax speelt counter voetbal? Dat is een mooie 
En we hebben een uitstekend middenveld staan op dit moment. Blind is een stofzuiger die ontzettend veel opruimt voor het onze verdediging weet te bereiken en heeft daarnaast visie naar voren toe. Klaassen is prima als creatieveling op het middenveld, heeft daarnaast een uitstekend inzicht met goede loopacties om ruimte voor andere te maken of voor zichzelf als het zo uitkomt en heeft een Bergkamp-esque aanname in huis. Die bal die hij tegen PSV uit de lucht plukt was pure klasse, jammer dat hij het niet kon afronden. En Serero werkt zicht drie slagen in het rond, is niet altijd even effectief en mist vooral scorend vermogen maar doet het verder uitstekend. Ik ben erg tevreden met ons 'C&A en Blokker-voetbal' middenveld.

En we hebben een uitstekend middenveld staan op dit moment. Blind is een stofzuiger die ontzettend veel opruimt voor het onze verdediging weet te bereiken en heeft daarnaast visie naar voren toe. Klaassen is prima als creatieveling op het middenveld, heeft daarnaast een uitstekend inzicht met goede loopacties om ruimte voor andere te maken of voor zichzelf als het zo uitkomt en heeft een Bergkamp-esque aanname in huis. Die bal die hij tegen PSV uit de lucht plukt was pure klasse, jammer dat hij het niet kon afronden. En Serero werkt zicht drie slagen in het rond, is niet altijd even effectief en mist vooral scorend vermogen maar doet het verder uitstekend. Ik ben erg tevreden met ons 'C&A en Blokker-voetbal' middenveld.
0
geplaatst: 27 januari 2014, 23:12 uur
Controlevoetbal is waarschijnlijk de betere term dan countervoetbal, maar er zit heel countermomenten in omdat heel regelmatig het middenveld wordt overgeslagen.
Verder heb je - met je rozebriloptimisme - blijkbaar de kritsche analyse van Ajax door Wim Kieft bij VI Voetbal gemist. Vertel mij nou 'ns voor welke Ajacied kom jij nou naar het stadion?
Was ik Ajax-supporter, zou ik het echt niet weten. Ajax speelt saai voetbal, gebaseerd op doelmatigheid - niets frivools, sexy - geen voetbal om wakker van te liggen. Vraag eens aan voetballertjes van ASV De Dijk (van oa Kluivert en Bergkamp) welke Ajacied ze willen zijn en het zou me verbazen als ze een van de huidige selectie noemen. Geeneen bij Ajax heeft op dit moment (en daar doelde Kieft ook op) bijv datgene wat een Boetius, Depay heeft: de spelschoonheid, the golden touch. Geen sonderklasse, dat bedoel ik met die term, en dat had Ajax wel lang.
Blind vergelijken met Bergkamp dan ben je echt goed het perspectief kwijt; Klaassen is zeker hard op weg een tweede Witschge (Richard) of Jonk te worden? Blijf gewoon nuchter en reëel.
Niet voor niets komen NL clubs nergens meer in Europese competities - we hebber geen power en geen creativiteit. Was de eredivisie muziek zaten we naar een B-versie van een slecht seizoen Idols te kijken. En als je nix gewend bent, dan is je hand snel gevuld.
Verder heb je - met je rozebriloptimisme - blijkbaar de kritsche analyse van Ajax door Wim Kieft bij VI Voetbal gemist. Vertel mij nou 'ns voor welke Ajacied kom jij nou naar het stadion?
Was ik Ajax-supporter, zou ik het echt niet weten. Ajax speelt saai voetbal, gebaseerd op doelmatigheid - niets frivools, sexy - geen voetbal om wakker van te liggen. Vraag eens aan voetballertjes van ASV De Dijk (van oa Kluivert en Bergkamp) welke Ajacied ze willen zijn en het zou me verbazen als ze een van de huidige selectie noemen. Geeneen bij Ajax heeft op dit moment (en daar doelde Kieft ook op) bijv datgene wat een Boetius, Depay heeft: de spelschoonheid, the golden touch. Geen sonderklasse, dat bedoel ik met die term, en dat had Ajax wel lang.
Blind vergelijken met Bergkamp dan ben je echt goed het perspectief kwijt; Klaassen is zeker hard op weg een tweede Witschge (Richard) of Jonk te worden? Blijf gewoon nuchter en reëel.
Niet voor niets komen NL clubs nergens meer in Europese competities - we hebber geen power en geen creativiteit. Was de eredivisie muziek zaten we naar een B-versie van een slecht seizoen Idols te kijken. En als je nix gewend bent, dan is je hand snel gevuld.
0
geplaatst: 27 januari 2014, 23:53 uur
iggy schreef:
Het verbaast me trouwens dat vooral de oudere jongeren onder ons niets te lullen hebben over het overlijden van voetbal CRACK EUSEBIO. En niet dat ik hem ooit live in beeld heb gezien. Maar deze man is toch een legende op het groene gras geweest. Zette wel zo'n beetje in zijn eentje het gevreesde en gerespecteerde Real Madrid effe opzij. En was topscorer bij het WK van 1966. Mooie voetballer!!!!
Het verbaast me trouwens dat vooral de oudere jongeren onder ons niets te lullen hebben over het overlijden van voetbal CRACK EUSEBIO. En niet dat ik hem ooit live in beeld heb gezien. Maar deze man is toch een legende op het groene gras geweest. Zette wel zo'n beetje in zijn eentje het gevreesde en gerespecteerde Real Madrid effe opzij. En was topscorer bij het WK van 1966. Mooie voetballer!!!!
Geen enkele reactie.
Stelletje cultuurbarbaren.

0
geplaatst: 28 januari 2014, 08:05 uur
Mee eens hoor, ik heb dat ook steeds als ik ergens post dat ik Trini Lopez zo'n groot artiest vind.
0
geplaatst: 28 januari 2014, 08:14 uur
Mjuman schreef:
Controlevoetbal is waarschijnlijk de betere term dan countervoetbal, maar er zit heel countermomenten in omdat heel regelmatig het middenveld wordt overgeslagen.
Anderhalf jaar geleden zou ik hebben gezegd "Fischer", maar die is ook al een poos de weg kwijt. Ik kan wel genieten van een Veltman trouwens.Controlevoetbal is waarschijnlijk de betere term dan countervoetbal, maar er zit heel countermomenten in omdat heel regelmatig het middenveld wordt overgeslagen.
0
geplaatst: 28 januari 2014, 11:25 uur
Stijn_Slayer schreef:
De hele Eredivisie valt onder die categorie en alleen Finnbogason heeft écht talent. Verder zie ik geen echt bijzondere spitsen.
(quote)
Bel dat ook even door naar Barcelona.(quote)
Finnbogason gaat hoogstwaarschijnlijk verder komen in zijn voetbalcarrière, maar op dit moment is Pellè beter.
0
Martial
geplaatst: 28 januari 2014, 11:49 uur
Linius schreef:
Klaassen is prima als creatieveling op het middenveld, heeft daarnaast een uitstekend inzicht met goede loopacties om ruimte voor andere te maken of voor zichzelf als het zo uitkomt en heeft een Bergkamp-esque aanname in huis. Die bal die hij tegen PSV uit de lucht plukt was pure klasse, jammer dat hij het niet kon afronden.
Klaassen is prima als creatieveling op het middenveld, heeft daarnaast een uitstekend inzicht met goede loopacties om ruimte voor andere te maken of voor zichzelf als het zo uitkomt en heeft een Bergkamp-esque aanname in huis. Die bal die hij tegen PSV uit de lucht plukt was pure klasse, jammer dat hij het niet kon afronden.
Klaassen vergelijken met Bergkamp?
Dan ben je m.i. de weg een beetje kwijt, een Bergkamp had de bal tegen PSV in de touwen gejaagd met zijn aanname, maar ja je valt in Nederland al gauw op met zo'n actie van Klaassen, trouwens een Wim Jonk zie ik ook niet in die Klaassen.
En over de Bergkamp-esque aanname van Klaassen, ach die zien wij zo vaak in de Kuip van onze eigen lexie Immers

Dat gezucht en gekreun over het spel van Ajax snap ik wel, het is sowieso geen wonder elftal. maar dat is geen 1 ploeg in de eredivisie en ja het wordt Ajax ook wel gemakkelijk gemaakt door de falende concurrentie.
Kijken naar Boer Zoekt Vrouw is op dit moment leuker dan het kijken naar Ajax of niet Rico?

Vrijdag heb je Feyenoord - Vite$$e mocht Feyenoord die winnen en Ajax wint in Utrecht is het gat ook al 5 punten dus hopen maar dan Utrecht weer is een keer uit zijn slof schiet zondag zodat het nog een beetje spannend blijft .........
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.