Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 21 januari 2015, 14:25 uur
Maar wel in de volgende ronde van de Champions League. Wordt een leuk potje.
0
geplaatst: 21 januari 2015, 15:56 uur
vigil schreef:
Aangezien de loting voor de volgende ronde al bekend was (een thuiswedstrijd tegen Excelsior) had Cocu wellicht toch beter met het sterkste elftal kunnen beginnen tegen een eerste divisie club en zo via Excelsior thuis kunnen doorstomen naar de halve finale. Maar ja...
Cocu neemt geen enkel risico. Alles op de Eredivisie en de rest bij voorbaat opgeven.Aangezien de loting voor de volgende ronde al bekend was (een thuiswedstrijd tegen Excelsior) had Cocu wellicht toch beter met het sterkste elftal kunnen beginnen tegen een eerste divisie club en zo via Excelsior thuis kunnen doorstomen naar de halve finale. Maar ja...
Ajax deed hetzelfde tegen Vitesse; hopelijk gaat Ajax tegen Legia eens echte strijdlust laten zien in Europa.
0
geplaatst: 21 januari 2015, 16:01 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Cocu neemt geen enkel risico. Alles op de Eredivisie en de rest bij voorbaat opgeven.Oh, maar dan is het wel dom om dan toch nog een verlenging te spelen, ik bedoel verliezen zonder dat iemand het door heeft kan blijkbaar prima, zoals Willem II in het verleden heeft bewezen.
0
geplaatst: 21 januari 2015, 16:10 uur
De Jong had het blijkbaar niet begrepen. Of hij had ingezet op een verlenging.
De Jong pleit voor gesprek bij PSV|Voetbal| Telegraaf.nl
De Jong pleit voor gesprek bij PSV|Voetbal| Telegraaf.nl
0
geplaatst: 21 januari 2015, 16:16 uur
Slechte reeks onder Nijhuis, hopelijk komt daar in het weekend een einde aan.
Nijhuis brengt Ajax ongeluk …|Ajax| Telegraaf.nl
Nijhuis brengt Ajax ongeluk …|Ajax| Telegraaf.nl
0
geplaatst: 21 januari 2015, 16:29 uur
Ik kan nu echt niets slechts ontdekken in die reeks van Nijhuis, ga zo door zou ik zeggen.

0
geplaatst: 22 januari 2015, 15:32 uur
Aardig potje in de Galgenwaard gisteren. FC Utrecht-Borussia Dortmund 0-1, wel errug koud 
Dortmund speelde met enkele WK gangers en vooral de hele entourage rond zo'n Champions League ploeg was mooi om te zien. De meeste clubs komen op bezoek met een touringcar maar Dortmund had ook een complete materiaalbus mee. Liefst 17.000 betalende toeschouwers voor een oefenpotje dus de penningmeester was ook weer blij. Trainer Jürgen Klopp is echt nog steeds rete-populair bij de Dortmund fans ondanks de matige competitie resultaten.

Dortmund speelde met enkele WK gangers en vooral de hele entourage rond zo'n Champions League ploeg was mooi om te zien. De meeste clubs komen op bezoek met een touringcar maar Dortmund had ook een complete materiaalbus mee. Liefst 17.000 betalende toeschouwers voor een oefenpotje dus de penningmeester was ook weer blij. Trainer Jürgen Klopp is echt nog steeds rete-populair bij de Dortmund fans ondanks de matige competitie resultaten.
0
geplaatst: 22 januari 2015, 15:43 uur
Rudi S schreef:
Ik kan nu echt niets slechts ontdekken in die reeks van Nijhuis, ga zo door zou ik zeggen.
Ik ook niet. Ik ken trouwens wel heel wat scheidsrechters die in Ajax tenue tussen de lakens liggen.
0
geplaatst: 22 januari 2015, 16:22 uur
musician schreef:
Ik ken trouwens wel heel wat scheidsrechters die in Ajax tenue tussen de lakens liggen.
Ik ken trouwens wel heel wat scheidsrechters die in Ajax tenue tussen de lakens liggen.
Ik ken heel wat scheidsrechters die zonder tenue tussen de lakens liggen, maar wel altijd heel consequent hun fluit bij zich hebben.
0
geplaatst: 22 januari 2015, 16:30 uur
musician schreef:
Ik ook niet. Ik ken trouwens wel heel wat scheidsrechters die in Ajax tenue tussen de lakens liggen.
(quote)
Ken je feiten voordat je weer gaat roepen dat Ajax systematisch bevoordeeld wordt het Nederlandse scheidsrechtersgilde. Is al jaren niet meer zo.
13/14: 'Ajax kreeg 2,25 punten te weinig, Feyenoord kreeg 3,25 punten te veel' - voetbalzone.nl (AD)
12/13: 'Ajax mist 12 punten door arbitrale fouten' - ajaxshowtime.com (NRC)
11/12: 'Ajax punt te weinig, Feyenoord vier punten minder, PSV drie teveel' - voetbalzone.nl (NRC Next)
0
geplaatst: 22 januari 2015, 16:50 uur
Kan mij een wedstrijd tussen Ajax en FC Utrecht herinneren waar Ajax volledig in het zadel werd geholpen door Bas Nijhuis, maar ook eentje waar Bas prima floot en FC Utrecht volledig verdiend won.
Het zegt allemaal helemaal niets
Puur gespeculeer en giswerk.
Het zegt allemaal helemaal niets

Puur gespeculeer en giswerk.
0
Martial
geplaatst: 22 januari 2015, 16:55 uur
Gretz schreef:
13/14: 'Ajax kreeg 2,25 punten te weinig, Feyenoord kreeg 3,25 punten te veel' - voetbalzone.nl (AD)
Ajax kreeg tegen Feyenoord aan het begin van het seizoen in ieders geval 3 punten te veel in de Kuip dus dat streept die 2,25 punt direct weg.

0
geplaatst: 22 januari 2015, 17:02 uur
Het feit dat NRC zich 'serieus' met iets dergelijks bezighoudt is voor mij echt wel de overtreffende trap van komkommernieuws. Sinds die krant niet meer in Nederlandse handen is de kwaliteit sterk achteruit gehold.
Al vaker gemerkt dat ze niet zo sterk zijn in statistiek, nauwelijks onderscheid maken tussen kwalitatief en kwantitatief onderzoek, hun eigen uitgangspunten en methodiek niet vooraf duidelijk uit de doeken doen (en daarmee nauwelijks op interne inconsistentie te betrappen zijn).
Veel staat of valt met interpretatie - en die is nooit 100% waterdicht; kijk maar naar paneldiscussies: zeer zelden is men het unaniem eens over een bepaalde overtreding.
Alleen jankerds beroepen zich op scheidsrechterlijke dwalingen; it's part of the game
Al vaker gemerkt dat ze niet zo sterk zijn in statistiek, nauwelijks onderscheid maken tussen kwalitatief en kwantitatief onderzoek, hun eigen uitgangspunten en methodiek niet vooraf duidelijk uit de doeken doen (en daarmee nauwelijks op interne inconsistentie te betrappen zijn).
Veel staat of valt met interpretatie - en die is nooit 100% waterdicht; kijk maar naar paneldiscussies: zeer zelden is men het unaniem eens over een bepaalde overtreding.
Alleen jankerds beroepen zich op scheidsrechterlijke dwalingen; it's part of the game

0
geplaatst: 22 januari 2015, 17:43 uur
Mjuman schreef:
Ben ik het wel mee eens. Ik zal dan ook niet snel roepen dat Ajax of een andere club keihard benadeeld wordt. Ik word alleen wel moe van die vele calimero's (slechte verliezers) die roepen dat Ajax voor de zoveelste keer hulp heeft gekregen uit Zeist wanneer ze aan het eind van het seizoen met de schaal staan.
Op dat moment is het toch wel fijn om naar de resultaten van zulke onderzoekjes te verwijzen, ook al bestaat die inderdaad niet volledig uit waterdichte feiten. Maar als daaruit al 3 jaar op rij blijkt dat Ajax in ieder geval over het gehele seizoen geen punten cadeau heeft gehad, kunnen mensen toch moeilijk volhouden dat er sprake is van partijdigheid.
0
geplaatst: 22 januari 2015, 17:53 uur
Gretz schreef:
Op dat moment is het toch wel fijn om naar de resultaten van zulke onderzoekjes te verwijzen, ook al bestaat die inderdaad niet volledig uit waterdichte feiten. Maar als daaruit al 3 jaar op rij blijkt dat Ajax in ieder geval over het gehele seizoen geen punten cadeau heeft gehad, kunnen mensen toch moeilijk volhouden dat er sprake is van partijdigheid.
Mensen hebben last van het selective exposure (organisatie van de waarneming), retention (bewaren van het waargenomene) en distorsion (manipulatie) mechaniek - google daar maar eens op en zijn zich daar veelal niet van bewust. Loop samen met iemand door een drukke winkelstraat en gegarandeerd dat jullie verschillende dingen 'zien' - ik heb het niet over het neutrale proces van waarnemen.
Hoe meer tijd 'gewone' media inruimen voor sport hoe groter de kans op kwaliteitsvervlakking

0
Martial
geplaatst: 23 januari 2015, 17:06 uur
FC Twente diep, maar dan ook diep in de rode cijfers (volgens het AD) met een schuld van "slechts" 60 miljoen euro....
ADO Den Haag definitief in Chinese handen en van de laatste 22 klassiekers won Feyenoord er toch zomaar eentje oftewel dat biedt perspectief voor aanstaande zondag
Het zelfvertrouwen in Rotterdam-Zuid lijdt er in ieders geval niet onder, want dat is weer volop aanwezig......
ADO Den Haag definitief in Chinese handen en van de laatste 22 klassiekers won Feyenoord er toch zomaar eentje oftewel dat biedt perspectief voor aanstaande zondag

Het zelfvertrouwen in Rotterdam-Zuid lijdt er in ieders geval niet onder, want dat is weer volop aanwezig......

0
geplaatst: 23 januari 2015, 23:38 uur
En jij bent geen Colin Blunstone - I Don't Believe in Miracles

0
Martial
geplaatst: 24 januari 2015, 10:00 uur
Van mij mag je gelijk gaan krijgen
maar denk zelf dat het wel weer eens een lastig verhaal kan gaan worden, maar laat ik er voor de verandering maar eens een keer naast zitten 
0
geplaatst: 24 januari 2015, 11:23 uur
Martial schreef:
maar denk zelf dat het wel weer eens een lastig verhaal kan gaan worden, maar laat ik er voor de verandering maar eens een keer naast zitten
Ach je weet het nooit. Als het bij Ajax weer eens minder loopt zie ik Feyenoord zomaar toeslaan.
0
geplaatst: 24 januari 2015, 12:42 uur
FC Twente - Heracles Almelo gaat niet door | NUsport - Altijd Sport
De wedstrijd wordt op woensdag 19 januari ingehaald.

De wedstrijd wordt op woensdag 19 januari ingehaald.

0
geplaatst: 24 januari 2015, 18:18 uur
Ik denk dat Ronaldo de gouden bal niet gaat winnen volgend jaar !
0
geplaatst: 25 januari 2015, 09:22 uur
Van Gaal en Koeman drukken ondertussen toch wel een stempel op het engelse voetbal 
dumpert.nl - We did that fortraffic!
Go your gang boys.

dumpert.nl - We did that fortraffic!
Go your gang boys.
0
geplaatst: 25 januari 2015, 14:28 uur
Had ik hier al eens geschreven hoe slecht Ajax speelt? Ik geloof het niet.
Maar de ongelovigen hebben het ongetwijfeld met open mond van verbazing weer eens kunnen constateren.
Of was Feyenoord zo goed. Niet in de afwerking. In ieder geval hebben ze Ajax de hele wedstrijd alle hoeken van het veld laten zien, dat dan wel.
Het is jammer dat........Van Geel de aanschaf van een spits niet nodig vind. Ik zeg niks. Kazim ontwikkelt zich als spits steeds verder, nu haalt hij zelfs ballen van de doellijn voor Ajax
Maar de ongelovigen hebben het ongetwijfeld met open mond van verbazing weer eens kunnen constateren.
Of was Feyenoord zo goed. Niet in de afwerking. In ieder geval hebben ze Ajax de hele wedstrijd alle hoeken van het veld laten zien, dat dan wel.
Het is jammer dat........Van Geel de aanschaf van een spits niet nodig vind. Ik zeg niks. Kazim ontwikkelt zich als spits steeds verder, nu haalt hij zelfs ballen van de doellijn voor Ajax

0
geplaatst: 25 januari 2015, 15:50 uur
Feyenoord had moeten winnen. Maar voor mij is 0-0 prima 
Wat is Ajax ongelooflijk ongeïnspireerd zeg!
Het verschil tussen Ajax, PSV en Feyenoord, is dat PSV in de omschakeling heel erg snel en gevaarlijk is. Bij Feyenoord duurt het allemaal net iets te lang, of is het te slordig. En Ajax... tja.. dat is gewoon machteloos!

Wat is Ajax ongelooflijk ongeïnspireerd zeg!
Het verschil tussen Ajax, PSV en Feyenoord, is dat PSV in de omschakeling heel erg snel en gevaarlijk is. Bij Feyenoord duurt het allemaal net iets te lang, of is het te slordig. En Ajax... tja.. dat is gewoon machteloos!
0
geplaatst: 25 januari 2015, 15:59 uur
Toch 1 puntje overgehouden aan het wegtikken van Ajax 180 minuten lang.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.