Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 4 februari 2015, 11:33 uur
chevy93 schreef:
Dat dit soort tackles uiteindelijk geen rood opleveren (of de schorsing hoogstwaarschijnlijk geseponeerd wordt; edit: bij deze definitief), bewijst alleen maar weer hoe disproportioneel de geëiste zes wedstrijden tegen Huntelaar is.
De KNVB gaat niet over het aantal wedstrijden van Huntelaar, dus een vergelijking is totaal nutteloos.(quote)
Ik heb nooit gezegd dat Huntelaar geen rood had moeten krijgen, noch dat de huidige vier wedstrijden schorsing geen goede straf is. Om precies dezelfde reden dat er mensen, zoals Willems, zijn die evengoed onbesuisd en met een groot risico op een blessure tackelen, terwijl dat vervolgens weggewuifd wordt.Dat dit soort tackles uiteindelijk geen rood opleveren (of de schorsing hoogstwaarschijnlijk geseponeerd wordt; edit: bij deze definitief), bewijst alleen maar weer hoe disproportioneel de geëiste zes wedstrijden tegen Huntelaar is.
Als Willems zijn been níet had teruggetrokken was het een ander verhaal geweest (of ie hem had geraakt of niet is dan niet van toepassing; intentie is genoeg), maar dat deed ie dus wél, waardoor het niet meer gevaarlijk was en het feitelijk niet met gestrekt been inkomen is. Dat het er lomp uitzag is natuurlijk wel waar, maar daar geef je natuurlijk niet direct een rode kaart voor.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 11:35 uur
Mjuman schreef:
1. KJH: uitte zijn frustraties door willens en wetens iemand van achteren neer te halen - je ziet het aan de verbetenheid van zijn kop.
Jij voetbalt zelf zeker niet? Als je voor iedere gefrustreerde, wraaktackle zes wedstrijden schorsing gaat geven, ben je halverwege de competitie door alle spelers heen..1. KJH: uitte zijn frustraties door willens en wetens iemand van achteren neer te halen - je ziet het aan de verbetenheid van zijn kop.
MJ_DA_MAN schreef:
De KNVB gaat niet over het aantal wedstrijden van Huntelaar, dus een vergelijking is totaal nutteloos.
Haal hem er zelf dan niet bij? De KNVB gaat niet over het aantal wedstrijden van Huntelaar, dus een vergelijking is totaal nutteloos.

maar dat deed ie dus wél, waardoor het niet meer gevaarlijk was en het feitelijk niet met gestrekt been inkomen is.
Ik zal eens met niet-gestrekt been een vliegende tackle op jouw enkel maken. Eens zien of je dan nog hetzelfde beweert.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 11:35 uur
Gretz schreef:
Met het seponeren komt PSV heel goed weg,
Met het seponeren komt PSV heel goed weg,
Nee, want hij heeft een hele wedstrijd niet mee mogen spelen, dat PSV toch wint heeft hier niets mee te maken.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 11:37 uur
Mjuman schreef:
2. Willems: kwam eigenlijk van te ver/was te laat, zette met snelheid - kijk naar de sporen in het gras - zijn sliding in en al doende besefte hij dat en trok ie zijn been in. Geel.
Hier moet ik dan wél op zeggen dat de actie van Willems ook frustratie was nadat ie geen vrije trap meekreeg van Blom. Het was een domme actie die in eerste instantie ook zeker op rood leek, maar dat was het uiteindelijk dus niet. Onterechte rode kaart, maar absoluut niet slim van Willems, dat moet ik er wel bij zeggen.(quote)
1. KJH: uitte zijn frustraties door willens en wetens iemand van achteren neer te halen - je ziet het aan de verbetenheid van zijn kop.2. Willems: kwam eigenlijk van te ver/was te laat, zette met snelheid - kijk naar de sporen in het gras - zijn sliding in en al doende besefte hij dat en trok ie zijn been in. Geel.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 4 februari 2015, 11:38 uur
Over risico's en intenties praten is natuurlijk klinkklare onzin. Het gaat om wat er gebeurt, niet om wat iemand wil dat er gebeurt of wat er eventueel had kunnen gebeuren...
0
geplaatst: 4 februari 2015, 11:41 uur
panjoe schreef:
Over risico's en intenties praten is natuurlijk klinkklare onzin. Het gaat om wat er gebeurt, niet om wat iemand wil dat er gebeurt of wat er eventueel had kunnen gebeuren...
Sorry hoor, dat is precies het argument dat een scheidsrechter hanteert: "hij had niet de intentie om de bal te spelen" - misschien moet je toch ook eens - net als scheidsrechters - de verkorte (applicatie)cursus hogere helderziendheid volgen.
En chevy93 opnieuw toon je een schrijnend gebrek aan inzicht en respect voor de medemens: ik moest idd in de vorige eeuw (jaren voor jouw geboorte al) op medische order stoppen met voetbal - na herstel van een gecompliceerde beenbreuk (jarenlang met een pin rondgelopen) - het risico was te groot en dat merkte ik. In Zweden in de studentencompetitie destijds nog wel meegedaan - daar werd destijds nog wel 'normaal' gevoetbald. Ik snap ook die lankmoedigheid echt niet - iemand verrot schoppen is gewoon een misdrijf. Het argument: het gebeurt, accepteer het maar is te zot voor woorden.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 11:42 uur
http://img.kalooga.com/thumb?url=http%3A%2F%2Fimages0.tcdn.nl%2Ftelesport%2Farticle23638677.ece%2FBINARY%2Foriginal%2FKlaas-Jan%2BHuntelaar.jpg&md5val=dbd23d9f542fba164fcbcf31360f62f0&key=94000d0705e24d1618a97ef00f92fedaae3062b8&method=fill&size=572x257
Huntelaar nadat hij rood krijgt, volgens Huntelaar wees hij naar zijn voorhoofd omdat hij vond dat hij een domme overtreding had gemaakt.
Huntelaar nadat hij rood krijgt, volgens Huntelaar wees hij naar zijn voorhoofd omdat hij vond dat hij een domme overtreding had gemaakt.

0
geplaatst: 4 februari 2015, 11:43 uur
Ik doelde enkel op degenen die de straffen uitdelen (KNVB, Duitse bond dus). Maar goed, ik snap je reactie.
Ik zal eens met niet-gestrekt been een vliegende tackle op jouw enkel maken. Eens zien of je dan nog hetzelfde beweert.
Ik speel in de laagste klasse van het zondagamateurvoetbal tegen allerlei lompe boeren uit de regio Eindhoven en idd: het is helemaal niet fijn om een lompe tackle te incasseren, dan wel half of net niet te incasseren. Erg vervelend en soms frustrerend. Maar dat betekent niet dat dat meteen een rode kaart waard is. Dus helaas, deze opmerking maak je toch echt tegen de verkeerde. Of tegen de juiste; het is maar net hoe je het bekijkt.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 11:43 uur
panjoe schreef:
Dus iedere keer dat iemand zijn enkels niet breekt of geblesseerd raakt, moet je altijd een milde straf uit delen? Immers, hij had z'n enkels kunnen breken, maar het gebeurde niet, dus mag het.Over risico's en intenties praten is natuurlijk klinkklare onzin. Het gaat om wat er gebeurt, niet om wat iemand wil dat er gebeurt of wat er eventueel had kunnen gebeuren...
Intentie is moeilijk te bepalen, maar het risico van een tackle (maar ook bv. bij hands) zal zeker wel meegenomen moeten worden in een beslissing van de scheidsrechter.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 11:45 uur
Helaas ziet een scheidsrechter niet altijd goed wat er gebeurt, en je zul dit soort twijfelgevallen nog wel vaker tegengekomen. Lang niet elke zwaar bestrafte rode kaart wordt teruggetrokken. Willems moet gewoon beter weten en niet als een dolle stier in komen, wat hij wel vaker doet. Als je onnodig wild in komt en je tegenstander gaat daarbij een potje theater maken is er gewoon een aardig grote kans dat de arbiter het zwaarder interpreteert, en dat risico hoef je helemaal niet te nemen als je met PSV tegen NAC speelt.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 11:47 uur
De grote vraag is nu of Willems z'n record mag houden voor de snelste rode kaart vanaf de aftrap...
0
geplaatst: 4 februari 2015, 11:49 uur
Ja toch, hij is weg gestuurd, krijgt echter geen vervolgstraf.
Heeft PSV een prijs willen ze die ook nog afpakken.

0
geplaatst: 4 februari 2015, 11:52 uur
Het zegt trouwens ook wel wat dat Willems 7 kaarten heeft, gevolgd door Maher met 3. Bij de meeste andere scheidsrechters was dit gewoon weer een onnodige gele kaart geweest. Die jongen heeft geluk dat sinds dit seizoen alleen de 5e en 10e kaart een schorsing opleveren.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 11:55 uur
Rudi S schreef:
In dat geval heeft Paap wel een punt en was het gewoon een bewuste stunt van Blom

Paap_Floyd schreef:
Blom wilde gewoon de geschiedenisboeken in als scheidsrechter die de snelste rode kaart ooit heeft gegeven in de eredivisie.
Blom wilde gewoon de geschiedenisboeken in als scheidsrechter die de snelste rode kaart ooit heeft gegeven in de eredivisie.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 11:56 uur
Mjuman schreef:
En chevy93 opnieuw toon je een schrijnend gebrek aan inzicht en respect voor de medemens:
Als de expert hierin dat zegt, zal ik dat maar aannemen.En chevy93 opnieuw toon je een schrijnend gebrek aan inzicht en respect voor de medemens:
Ik snap ook die lankmoedigheid echt niet - iemand verrot schoppen is gewoon een misdrijf. Het argument: het gebeurt, accepteer het maar is te zot voor woorden.
Dan zou je dus moeten weten dat het door dit soort tackles komt. Slidings maak je over de grond, niet door de lucht.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 11:57 uur
Gretz schreef:
Het zegt trouwens ook wel wat dat Willems 7 kaarten heeft, gevolgd door Maher met 3. Bij de meeste andere scheidsrechters was dit gewoon weer een onnodige gele kaart geweest. Die jongen heeft geluk dat sinds dit seizoen alleen de 5e en 10e kaart een schorsing opleveren.
Geen reden om aan te nemen dat dat niet klopt en dat zegt heel veel - imo zit dat niet in hun voetbalstijl; beiden zijn (relatief) technisch vaardig en snel en moeten het niet hebben van hardheid; dat is voor hen eerder tegennatuurlijk; verklaart ook het percentage fouten - ze moeten min of meer tegennatuurlijk voetballen. Een coach zou daarop moeten wijzen en hun leren anders te voetballen. Niet te veel de nadruk willen leggen op kracht en inzet.
En Sjef, nog één keer: Willems had ook geel verdiend voor die actie; en lees wat ik hierboven schrijf - een coach moet hierbij ingrijpen.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 12:27 uur
Vind het ook geen geel, ja voor Swerts wegens aanstellen maar niet voor Willems.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 12:31 uur
Gretz schreef:
Willems moet gewoon beter weten en niet als een dolle stier in komen, wat hij wel vaker doet.
Willems moet gewoon beter weten en niet als een dolle stier in komen, wat hij wel vaker doet.
Hier kan ik wel in mee gaan, Willems is nog veel te vaak onbesuisd, onhandig en dom in dit soort situaties.
Helaas wat iedereen papegaait is de Willems in balbezit behoorlijk superieur aan de Willems zonder bal.
Met de "truc" die Swerts toepast is Blom gefopt.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 12:58 uur
chevy93 schreef:
Immers, hij had z'n enkels kunnen breken, maar het gebeurde niet
Wat heeft Lex er nou weer mee te maken?Immers, hij had z'n enkels kunnen breken, maar het gebeurde niet
0
Martial
geplaatst: 4 februari 2015, 20:25 uur
Slechts 17 punten achter op PSV, keep the faith Feyenoordvrienden in april staan we weer helemaal bij
en hou vooral vertrouwen in het beleid van Martin van Geel, het gaat vast een keer lukken over een jaar of 25.
Scoort die Kazim een keer verliezen we weer ........
en hou vooral vertrouwen in het beleid van Martin van Geel, het gaat vast een keer lukken over een jaar of 25.Scoort die Kazim een keer verliezen we weer ........
0
geplaatst: 4 februari 2015, 20:30 uur
Vermeer begint langzamerhand ook weer op zijn oude niveau te komen. 
Wel goed gedaan van Heerenveen trouwens, Sinkgraven voor dik zes miljoen verkopen en dan met Thern net zo'n goede speler als opvolger hebben, en die kwam transfervrij.

Wel goed gedaan van Heerenveen trouwens, Sinkgraven voor dik zes miljoen verkopen en dan met Thern net zo'n goede speler als opvolger hebben, en die kwam transfervrij.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 22:06 uur
Net terug uit het stadion na een heerlijk avondje hartverwarmend voetbal, hoewel de uitslag daar ook wel iets aan bij zal dragen
. Ik heb bij Vermeer het gevoel dat je vooral net naast hem moet schieten en juist niet in de hoeken, want daar haalde hij de eerste helft er nog twee goede ballen uit. Sinkgraven wordt inderdaad nog niet gemist met het halen van Thern. Erg knap dat zo'n jongen er nu al staat en laat zien dat hij kan voetballen. Larsson is trouwens ook een goede (zomer)aankoop geweest.
Nog even zeuren. Ik zal niet de eerste zijn en waarschijnlijk ook niet de laatste, maar wat zijn het toch echt compleet belachelijke tijden... Half zeven op een doordeweekse avond. Als je met winterweer uit Groningen moet komen, wanneer moet je in vredesnaam dan nog eten. Gelukkig serveren ze ook hutspot in het Abe Lenstra Stadion.
Nu nog even nagenieten van de samenvatting bij Studio Sport
. Ik heb bij Vermeer het gevoel dat je vooral net naast hem moet schieten en juist niet in de hoeken, want daar haalde hij de eerste helft er nog twee goede ballen uit. Sinkgraven wordt inderdaad nog niet gemist met het halen van Thern. Erg knap dat zo'n jongen er nu al staat en laat zien dat hij kan voetballen. Larsson is trouwens ook een goede (zomer)aankoop geweest.Nog even zeuren. Ik zal niet de eerste zijn en waarschijnlijk ook niet de laatste, maar wat zijn het toch echt compleet belachelijke tijden... Half zeven op een doordeweekse avond. Als je met winterweer uit Groningen moet komen, wanneer moet je in vredesnaam dan nog eten. Gelukkig serveren ze ook hutspot in het Abe Lenstra Stadion.
Nu nog even nagenieten van de samenvatting bij Studio Sport

0
geplaatst: 5 februari 2015, 10:44 uur
Martial schreef:
Slechts 17 punten achter op PSV, keep the faith Feyenoordvrienden in april staan we weer helemaal bij
en hou vooral vertrouwen in het beleid van Martin van Geel, het gaat vast een keer lukken over een jaar of 25.
Scoort die Kazim een keer verliezen we weer ........
en hou vooral vertrouwen in het beleid van Martin van Geel, het gaat vast een keer lukken over een jaar of 25.Scoort die Kazim een keer verliezen we weer ........
Van het kampioenschap was allang geen sprake meer.
Die Kazim moet die 100% kans, die kopbal, tegen het net werken. Kort daarna valt ie wel aan de andere kant. Hopeloos.
0
geplaatst: 5 februari 2015, 10:49 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.