MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
0-2...

puntjes weer binnen en de schaal weer wat dichterbij

Eens zien hoeveel wedstrijden schorsing die Willems krijgt...

chevy93 schreef:

Zou echt achterlijk zijn als dat er meerdere zijn....

Laat ze die rode kaart maar seponeren.

PSV wordt dik kampioen, die gaan zelfs het puntenaantal van FC Twente van een paar jaar terughalen als het zo doorgaat. Maar ja, met zo'n middenveld en aanval is het eigenlijk een wonder dat ze het de vorige jaren zo slecht hebben gedaan.

dix
Swerts geblesseerd bij de landing begrijp ik? Da's een mooi gevalletje van karma.

chevy93 schreef:

Eentje is genoeg wat mij betreft, komende zaterdag

Misschien worden ze overmoedig bij PSV en zijn ze rijp voor een nederlaag.

lennon schreef:
(quote)

Zou echt achterlijk zijn als dat er meerdere zijn....
Ik vind het een terechte rode kaart (of in ieder geval te verdedigen). Onbesuisd inkomen en als Swerts niet opspringt, kan dit vervelend aflopen.

Diezelfde Swerts die later ook rood had moeten krijgen, maar dat terzijde.

Schwalbe van Swerts. Er was echt niet veel aan de hand en zeker geen rood.

Gelukkig voor PSV was NAC de tegenstander. Dat had ook met 8 spelers nog gewoon gekund.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik vind het een terechte rode kaart (of in ieder geval te verdedigen). Onbesuisd inkomen en als Swerts niet opspringt, kan dit vervelend aflopen.
.

Blom erkent fout: geen rood|Psv| Telegraaf.nl

Blom wilde gewoon de geschiedenisboeken in als scheidsrechter die de snelste rode kaart ooit heeft gegeven in de eredivisie.

chevy93 schreef:

Blom heeft al toegegeven dat ie fout zat! Kaart zal dus wel ingetrokken worden. En terecht.

Hendrik68

Ik neem aan dat je hier niks van meent. Hoe vaak je de beelden ook ziet, nooit kan je ook maar het geringste vermoeden van grof spel hebben. Blom stond er blijkbaar verkeerd voor. Hij trok de kaart ook direct, heel vreemd. Niet even advies vragen bij de grensrechter, dat is natuurlijk ook heel dom. Neem op zo'n moment even de tijd. Willems trekt zijn been zo overduidelijk op tijd terug als hij ziet dat hij er niet bij kan komen. Het blijft onvoorstelbaar dat spelers als Swerts achteraf niet geschorst kunnen worden. Wat Huntelaar deed hoort niet op een voetbalveld thuis hoor je dan. Wat Swerts doet blijkbaar wel.

Hendrik68 schreef:
(quote)

. Willems trekt zijn been zo overduidelijk op tijd terug als hij ziet dat hij er niet bij kan komen.

Dat ja, niks gestrekt, zo gebogen als wat.
VIDEO: Willems ontvangt snelste rode kaart ooit in de Eredivisie; terechte straf? - Voetbalflitsen.com

Was dit toch niet zo'n gekke roddel...
herman schreef:
Verhaal gaat dat Koeman v. Gelder de rol van perschef heeft beloofd bij een eventueel aantreden en dat er daarom wat wrevel zit tegenover Hiddink, omdat ie zijn droombaan nu is misgelopen. Geen idee of het echt zo is, maar ik vind Van Gelder wel een nare houding aannemen. Kritisch zijn is goed, maar niet met die vileine ondertoon.

Hendrik68 schreef:
Willems trekt zijn been zo overduidelijk op tijd terug als hij ziet dat hij er niet bij kan komen.
Niettemin vliegt Willems er veel te fel in. Dat hij z'n been intrekt is maar goed ook, anders heeft hij op zeker 6 wedstrijden schorsing.

Het blijft onvoorstelbaar dat spelers als Swerts achteraf niet geschorst kunnen worden.
Waarvoor? Swerts was overduidelijk geblesseerd geraakt bij de landing.

Misschien had Swerts beter kunnen blijven staan. Eens kijken hoe de meningen dan waren geweest. Maar goed, gezien vergelijkbare overtredingen waar soms niet eens geel voor gegeven wordt, zal de kaart wel geseponeerd worden.

herman schreef:
Was dit toch niet zo'n gekke roddel...
(quote)

Daar moest ik inderdaad aan denken.

Hendrik68
Dat hij z'n been intrekt is maar goed ook, anders heeft hij op zeker 6 wedstrijden schorsing.
Dat hij zijn been intrekt is inderdaad maar goed ook, anders was het een gestrekt been geworden en was de kaart terecht. Willems bedenkt zich gewoon keurig op tijd en dus is er niks aan de hand. Swerts springt zo overdreven op dat het hem zelf zeer doet (zegt hij). Kortom, zelfs een Schwalbe maken kan hij niet. Was hij blijven staan dan had je op zijn hoogst een kleine botsing gehad. Blom geeft zelf na de wedstrijd toe dat hij er naast zat en dat Swerts een mattennaaier is. Dat zegt een scheidsrechter niet zo snel. Ik denk niet dat er iemand serieus meent dat Willems geschorst moet worden.

Vier duels voor Huntelaar, protest was dus succesvol.

Ik vond het wel een verademing dat Blom gewoon netjes toegaf dat hij fout zat. Shit happens. Beter dan de kerel vorige week die de term "voorwaardelijke opzet" invoerde om zijn foute beslissing goed te praten.

trebremmit schreef:
(quote)

Daar moest ik inderdaad aan denken.

Beetje sneue man, die Van Gelder. Maar volgens mij schiet het qua commentatoren/analelisten niet op in NL: die ronkende kommedathoren op RTL (eigen roem, weetuwel) ben ik ondertussen ook knap beu; 'tis dat een beeldscherm niet olfactoir werkt anders zou je bij het kijken naar voetbal en commentaar constant in een schetenlucht zitten.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik vind het een terechte rode kaart (of in ieder geval te verdedigen). Onbesuisd inkomen en als Swerts niet opspringt, kan dit vervelend aflopen..
Haha, dus jij neemt het op voor KJH maar vindt de kaart van Willems terecht? Zal wel met een voormalige club van KJH te maken hebben en de huidige club van Willems.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Haha, dus jij neemt het op voor KJH maar vindt de kaart van Willems terecht? Zal wel met een voormalige club van KJH te maken hebben en de huidige club van Willems.

Tja, inzicht en visie kan je der Sjef niet verwijten; aan de andere kant is statistiekitsch goed onderlegen

Ynoskire schreef:
Ik vond het wel een verademing dat Blom gewoon netjes toegaf dat hij fout zat.

Nu chevy93 nog

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ik heb nooit gezegd dat Huntelaar geen rood had moeten krijgen, noch dat de huidige vier wedstrijden schorsing geen goede straf is. Om precies dezelfde reden dat er mensen, zoals Willems, zijn die evengoed onbesuisd en met een groot risico op een blessure tackelen, terwijl dat vervolgens weggewuifd wordt.

Dat dit soort tackles uiteindelijk geen rood opleveren (of de schorsing hoogstwaarschijnlijk geseponeerd wordt; edit: bij deze definitief), bewijst alleen maar weer hoe disproportioneel de geëiste zes wedstrijden tegen Huntelaar is.

chevy93 schreef:
Ik heb nooit gezegd dat Huntelaar geen rood had moeten krijgen, noch dat de huidige vier wedstrijden schorsing geen goede straf is. Om precies dezelfde reden dat er mensen, zoals Willems, zijn die evengoed onbesuisd en met een groot risico op een blessure tackelen, terwijl dat vervolgens weggewuifd wordt.

Dat dit soort tackles uiteindelijk geen rood opleveren (of de schorsing hoogstwaarschijnlijk geseponeerd wordt), bewijst alleen maar weer hoe disproportioneel de geëiste zes wedstrijden tegen Huntelaar is.

Met een dergelijke tekst, Sjef, bewijs je meteen dat mijn hierboven gemaakte punt terecht is: je hebt totaal geen begrip van de verschillende situaties:

1. KJH: uitte zijn frustraties door willens en wetens iemand van achteren neer te halen - je ziet het aan de verbetenheid van zijn kop.

2. Willems: kwam eigenlijk van te ver/was te laat, zette met snelheid - kijk naar de sporen in het gras - zijn sliding in en al doende besefte hij dat en trok ie zijn been in. Geel.

Ene geval: opzet; andere geval slechte timing omhandigheid, geen opzet - verschil (rood vs geel) lijkt mij evident.

Het had op zijn minst geel moeten zijn voor belachelijk wild inkomen. Met het seponeren komt PSV heel goed weg, want je kunt er wel degelijk een forse overtreding in zien. Met zo'n tackle loop je het risico om je tegenstander vol op de enkel te raken.

Rudi S schreef:
(quote)

Nu chevy93 nog
Ik heb al eerder toegegeven dat ik op de HD-beelden heb gezien dat het minder erg is dan het leek. Een (donker)gele kaart had ik ook mee kunnen leven, maar ik had het ook gesnapt als dit een rode kaart waard is.

Willems moet gewoon niet als een idioot in komen glijden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:49 uur

geplaatst: vandaag om 08:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.