Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
Martial
geplaatst: 5 februari 2015, 11:15 uur
Nicolage Rico schreef:
Van het kampioenschap was allang geen sprake meer.
Die Kazim moet die 100% kans, die kopbal, tegen het net werken. Kort daarna valt ie wel aan de andere kant. Hopeloos.
Van het kampioenschap was allang geen sprake meer.
Die Kazim moet die 100% kans, die kopbal, tegen het net werken. Kort daarna valt ie wel aan de andere kant. Hopeloos.
Dat we geen kampioen gaan worden, zo ver was ik inmiddels ook wel

Ja je kan lang en kort praten over die Kazim, maar feit blijft wel dat het gewoon geen echte spits/killer is, ondanks zijn werklust Rudi

Verder blijft het wel opvallend dat ze er bij Groningen en Heerenveen toch steeds weer in weten te slagen prima spelers uit Scandinavië te halen en bij Feyenoord hoor je steeds dat ze niks kunnen vinden, maar ja als je een scouting rond heb lopen van lik me vestje schiet het niet echt op.
0
geplaatst: 5 februari 2015, 11:21 uur
Wat zijn prima spelers? Volgens mij heeft Feyenoord een van die prima spelers van Heerenveen afgelopen zomer overgenomen en waar zit ie nu?
0
geplaatst: 5 februari 2015, 11:34 uur
0
Martial
geplaatst: 5 februari 2015, 11:42 uur
herman schreef:
Wat zijn prima spelers? Volgens mij heeft Feyenoord een van die prima spelers van Heerenveen afgelopen zomer overgenomen en waar zit ie nu?
Voor eredivisiebegrippen méér dan waardige spelers, zo beter verwoord Hermannetje

Je kijkt toch ook wel eens naar een Groningen of Heerenveen neem ik aan?
En van Bilal ben ik niet onder de indruk, is in mijn ogen veel te licht en ik denk dat Rutten dat ook vind, anders had hij wel in de basis gestaan.
0
geplaatst: 5 februari 2015, 13:02 uur
De scouting van Ajax en Feyenoord laat wel wat te wensen over.
Zelfs een PEC Zwolle krijgt het voor elkaar om een Necid te huren.
0
geplaatst: 5 februari 2015, 13:14 uur
Het vreemde is dat tot zo'n 8 jaar geleden PSV goed scoutte in Scandinavië. Na het verbreken van de banden met Lemic-maat Piet de Visser en het vertrek van Hans van der Zee, die veel nuttige kennis en contacten had, naar Ajax (waar ie onlangs leek te moeten vertrekken) is het daar ook opgedroogd.
Het rare is dat De Boer ca. een jaar geleden een tip kreeg van Litmanen voor een Finse spits en daar vervolgens niets mee deed - arrogantie? Willen ze alles zelf doen?
Het rare is dat De Boer ca. een jaar geleden een tip kreeg van Litmanen voor een Finse spits en daar vervolgens niets mee deed - arrogantie? Willen ze alles zelf doen?
0
geplaatst: 5 februari 2015, 13:18 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Die komt echter niet uit Scandinavië.
Die komt echter niet uit Scandinavië.
Klopt, maar die speelde vorig seizoen behoorlijk goed. Dat moeten Thern en Larsson nog maar laten zien.
0
geplaatst: 5 februari 2015, 13:21 uur
trebremmit schreef:
Zelfs een PEC Zwolle krijgt het voor elkaar om een Necid te huren. Is Necid zoveel beter dan Milik, Sightorsson en Zivkovic dan? Voor Feyenoord zou het wel wel wat zijn.
0
geplaatst: 5 februari 2015, 13:29 uur
Beter dan Milik en Sightorsson ja, beter dan Zivkovic nee, maar die speelt nooit bij Ajax en mag lekker in het tweede wegkwijnen.
Maar jij vindt de scouting wel goed gaan bij Ajax en Feyenoord, en dat met zo'n begroting?
Maar jij vindt de scouting wel goed gaan bij Ajax en Feyenoord, en dat met zo'n begroting?
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 5 februari 2015, 13:35 uur
Er is maar één speler die het afgelopen jaar is gehaald door een Nederlandse club die écht de moeite waard is om te noemen. Guardado, jongens. Andres Guardado. 

0
geplaatst: 5 februari 2015, 13:52 uur
panjoe schreef:
Er is maar één speler die het afgelopen jaar is gehaald door een Nederlandse club die écht de moeite waard is om te noemen. Guardado, jongens. Andres Guardado.
Het ging over talenten vrind, jonge veelbelovende spelers - een 28-jarige valt daar niet meer onder.

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 5 februari 2015, 14:03 uur
Mjuman schreef:
Het ging over talenten vrind, jonge veelbelovende spelers - een 28-jarige valt daar niet meer onder.
(quote)
Volgens mij ging het over scouting, o.a. ook over de huur van Necid (25).

0
geplaatst: 5 februari 2015, 14:24 uur
Yep, ik zie het nu weer - dat was trebremmit die dat zo postte. Als ik zo vrij mag zijn, gaat het in mijn beleving om twee redelijk verschillende zaken, alhoewel ze in één persoon verenigd kunnen zijn. Scouten (verkennen zeggen we ook wel) = het (zeer) tijdig herkennen van talent; en netwerkcontacten: weten wie wanneer beschikbaar komt, of op de to move-lijst dreigt te belanden (en dergelijke lijst wil je niet algemeen bekend hebben omdat dat prijsdaling zal leiden). Het ene vergt inzicht en visie; het andere contacten en goodwill.
Zo kwam (Anderlecht)spits Bulykin ooit bij ADO terecht en pas later bij Ajax (en Twente) - zou je normaal ook niet op die manier verwachten.
0
geplaatst: 5 februari 2015, 14:38 uur
trebremmit schreef:
Beter dan Milik en Sightorsson ja, beter dan Zivkovic nee, maar die speelt nooit bij Ajax en mag lekker in het tweede wegkwijnen.
Nee, maar ik vind Necid niet per se beter dan een Milik.
0
geplaatst: 5 februari 2015, 14:40 uur
Knap hoor. Leuk clubje aan het worden. Zal ik mijn seizoenskaarten inruilen voor PEC ??

Antwoord: NEE, Clubliefde vergaat nooit !!! (spoilertekst)
0
geplaatst: 5 februari 2015, 15:04 uur
Eens, Milik is ook nog eens 5 jaar jonger. Ik kan wel begrijpen dat Ajax geen spits van 25 haalt waarvan het niet eens zeker is of je hem langer dan een (half) jaar kunt behouden. Voor Milik heeft Ajax een optie tot koop.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 5 februari 2015, 15:11 uur
Het aankoopbeleid van Ajax is niet opzienbarend geweest sinds de aanstelling van Overmars (i.i.g. niet in positieve zin), maar als ik ze de laatste tijd (jaren zelfs) zie spelen kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat de misère breder is dan de aankoop van individuele spelers. Het puntverlies is iets van de laatste tijd, maar het frisse en aanvallende voetbal dat Ajacieden prediken heb ik al lange tijd weinig van ze gezien.
0
geplaatst: 5 februari 2015, 15:57 uur
Gretz schreef:
Eens, Milik is ook nog eens 5 jaar jonger. Ik kan wel begrijpen dat Ajax geen spits van 25 haalt waarvan het niet eens zeker is of je hem langer dan een (half) jaar kunt behouden. Voor Milik heeft Ajax een optie tot koop.
(quote)
Oja, was vergeten dat ouder dan twintig niet bij Ajax past.

0
geplaatst: 5 februari 2015, 18:02 uur
0
geplaatst: 5 februari 2015, 20:39 uur
herman schreef:
Klopt, maar die speelde vorig seizoen behoorlijk goed. Dat moeten Thern en Larsson nog maar laten zien.
(quote)
Eerlijk gezegd vind ik het aantrekken van Bilal Basacikoglu juist ook een voorbeeld van slechte scouting van Feyenoord. Die speelde vorig seizoen echt niet alleen maar goed. Hij was echt nog heel wisselvallig en liet af en toe wel leuke dingen zien, maar ze hebben hem gewoon te vroeg gehaald. Dat heb ik in de zomer ook al gezegd en blijkt helaas ook bewaarheid te worden. Dat Thern en Larsson nog maar moeten laten zien dat ze stabiel zijn klopt, maar dat had Bilal ook echt nog niet laten zien.
0
geplaatst: 5 februari 2015, 22:27 uur
0
geplaatst: 5 februari 2015, 22:42 uur
In maart kan die platte kar al de deur uit als t zo doorgaat!
0
geplaatst: 5 februari 2015, 22:50 uur
Ze kunnen hem beter meteen geven, zijn ze daar ook vanaf. Wat wil je als je concurrenten spelen met een middenveld dat net zindelijk is of een mislukte K1-fighter in de spits... Zou haast hopen dat PEC gewoon die tweede plek verovert...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.