MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
vigil schreef:
Het interview na afloop vergeten we dan maar weer snel

Wat was er dan zo opvallend aan het interview?

Ja op zich niet heel veel, enkel zag je dat hij echt stond te wachten tot de interviewer begon over zijn reddingen en dat hij moeite had om niet heel vrolijk te gaan doen toen en steeds na elk antwoord met zo'n ingehouden glimlach (waardoor een arrogante look op de loer ligt) in de camera te kijken. Het is in principe gewoon een ventje uit de provincie die "toevallig" in de grote stad bij een grote club is terecht gekomen. Prima natuurlijk maar het laatste half jaar is hij toch enorm veranderd qua karakter. Tenminste hij doet alsof want het komt best onnatuurlijk over. Ik denk dat het ook komt door dat gedoe met die pingels en Krul. Dat hij toen het idee heeft gekregen dat ze zomaar over hem heen lopen en dat hij wat aan zijn uitstraling moet doen.

Ik geef toe ik heb het niet zo op die jongen dus het kan heel goed ook daarmee te maken hebben

musician schreef:
(quote)

Ik ben benieuwd, hoe Gudde gaat reageren als Feyenoord door de UEFA weer eens uit het toernooi wordt gezet of volgend jaar geen startbewijs krijgt.

Voor deze ongeregeldheden zal Feyenoord op geen enkele wijze door de UEFA gestraft worden, omdat het simpelweg niet mogelijk is. De UEFA kijkt alleen naar misdragingen van supporters in het stadion en kan geen sancties opleggen voor supportersgeweld buiten het stadion. Maar je kunt er wel vergif op innemen dat het met de huidige groep hooligans vroeg of laat ook weer eens gruwelijk misgaat ín een stadion. En dan wacht recidivist Feyenoord mogelijk wel een zware sportieve straf.

Dit is waarschijnlijk dezelfde groep als de FIIIR waar Yoeri Kievits leider van is. Dat mannetje dat onlangs bij Jinek het weerzinwekkende gedrag van hem en zijn mede'supporters' goed zat te praten. Jammer dat er voor zulke figuren ook gewoon nog een podium geboden wordt.

vigil: die uitstraling van Cillessen is me nu nooit opgevallen in interviews. Allicht dat hij wat zelfverzekerder probeert over te komen dan vroeger, dat kan. Maar ik vind hem nog altijd een voorbeeldige voetballer als het goed om contact met de media. Nooit te beroerd om de pers te woord te staan en hij geeft gewoon in normaal, rustig en helder Nederlands zijn antwoorden, zonder een enorme hoeveelheid clichés uit te braken. Een zeer beschaafde jongen.

Gretz schreef:

Dit is waarschijnlijk dezelfde groep als de FIIIR waar Yoeri Kievits leider van is. Dat mannetje dat onlangs bij Jinek het weerzinwekkende gedrag van hem en zijn mede'supporters' goed zat te praten. Jammer dat er voor zulke figuren ook gewoon nog een podium geboden wordt.

Ja, dat heb ik ook gezien (was nog iets eerder opgenomen, het is toch buiten Rotterdam he), zo´n groep is hopeloos daar kom je dus niet aan als club.
Feyenoord zal inderdaad `waarschijnlijk`niet gestraft worden omdat het niet direct met de wedstrijd te maken had.
Maar het moment dat de Fifa preventief gaat optreden (voorbeeld stellen) ligt toch een keer op de loer.

Dat klopt maar dat zal denk ik eerder het gebeuren van Chelsea als voorbeeld genomen worden want met racisme is de Fifa/Uefa veel meer bezig dan met relletjes. V

Verder is het vrees ik maar goed geweest voor de Amsterdamse binnenstad dat onze Poolse vrinden gister er niet waren want de herrieschoppers aldaar zijn nog wel een graatje erger dan de Nederlandse.

Chelsea supporters deze week in de metro
Het probleem voor de clubs is, dat zij op de echte idioten geen grip krijgen, die gaan echt niet radicaal veranderen na een gesprek met de supporterscoordinator.

Het is eerder de vraag of de supporterscoordinator het zal overleven...

Sowieso komen dit soort mensen (m.b.t. Feyenoord) niet op de koffie want ze komen ook niet in het stadion. Ik begreep via Gudde dat er een paar honderd mensen zonder kaartje (vast ook met een stadionverbod) er op eigen gelegenheid heen gaan. Beetje drinken, beetje snuiven en dan een beetje stoer doen...

Dacht ik gisteren goed nieuws gehoord te hebben over het financieel kaalplukken van die idioten door de Italiaanse justitie, lees ik vandaag dit. Over een koude douche gesproken...

De rechter deelde fikse straffen uit aan de relschoppers. Drie kregen een celstraf van zestien maanden. Zes anderen kregen acht maanden cel en tien hooligans troffen schikkingen en moeten in totaal honderdduizenden euro's boete betalen. Overigens is de kans klein dat de hooligans daadwerkelijk de straffen moeten uitzetten of boetes moeten betalen. 'Dat soort dingen gebeurt pas als deze mensen opnieuw in Italië in de fout gaan', aldus de Italiaanse advocaat Daniele Tuffali vandaag in het Algemeen Dagblad.

Martial schreef:
(quote)

Zo zo ben je er een keertje bij?

Haha, had deze zin van jou, precies in deze volgorde ook, verwacht.

Sevilla helaas moeten missen vanwege werk (gelukkig nog wel de hele wedstrijd op tv kunnen zien).

Opvallend trouwens dat Schöne geslachtofferd werd gister, toch een stabiele kracht volgens mij. De Boer was niet tevreden hoe hij de rol van spits uitvoerde, lijkt mij ook logisch want dat is hij namelijk niet.

vigil schreef:
Opvallend trouwens dat Schöne geslachtofferd werd gister, toch een stabiele kracht volgens mij. De Boer was niet tevreden hoe hij de rol van spits uitvoerde, lijkt mij ook logisch want dat is hij namelijk niet.

Schöne is de laatste maanden inderdaad erg stabiel zwak.

en met de rest ging het allemaal prima de laatste tijd?

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Schöne is de laatste maanden inderdaad erg stabiel zwak.

Bollocks - bekend syndroom: laat iemand niet op zijn natuurlijke plaats (de 10) spelen en vroeg of laat uit zich dat. Kan genoeg voorbeelden geven uit het verleden. Schöne had gewoon op de 10 moeten beginnen, evt in de punt naar achteren.

vigil schreef:
Lijkt mij een tactische wissel. Legia groef zich grotendeels in de eerste helft en dan komt er weinig ruimte. Schöne zal geen voorzet van de zijkant (waar het vooral van moest komen) erin koppen en dus lijkt me de keuze van Milik volledig gerechtvaardigd.

Dat lijkt me sowieso geen discussie want Milik is spits en Schöne niet. Wellicht had Schöne dan die voorzet moeten geven?

dus precies wat Mjuman zegt, je moet iemand op zijn sterke punten benutten en niet iemand tegen zijn natuur ergens anders laten spelen en hem dan daar op veroordelen. als het de inzet is die achterblijft is het een ander verhaal maar dat is bij Schöne niet aan de orde lijkt me.

GrafGantz schreef:
Dacht ik gisteren goed nieuws gehoord te hebben over het financieel kaalplukken van die idioten door de Italiaanse justitie, lees ik vandaag dit. Over een koude douche gesproken...

(quote)

Pff, ik dacht dat die hoge straffen afschrikwekkend moesten werken. Als het justitieel beleid in andere landen net zo soft is dan vrees ik enorm voor een volgende uitwedstrijd als Feyenoord door mocht gaan.

Schöne moet inderdaad niet in de spits spelen. Frank de Boer heeft in het verleden Siem de Jong en Eriksen daar neer gezet (ook geen echte spitsen), maar die wisten die rol nog wel net wat beter in te vullen. Schöne rendeert vooral goed in een aanvallende rol op het middenveld. Als echte nummer 10 zou perfect zijn, maar daar wil Ajax liever niet meer aan geloof ik. Het is jammer dat Schöne nooit een vaste positie heeft gekregen, want dan hij had nog veel belangrijker kunnen zijn voor Ajax. Ik vind in principe dat hij altijd moet spelen. Hij is verreweg de beste Ajacied voor dode spelmomenten en als je het allround (tactisch, technisch, loopvermogen) bekijkt is alleen Klaassen even sterk. Bovendien heeft hij als een van de weinigen redelijk veel ervaring.

Feyenoord moet gewoon maatregelen nemen als zulk tuig je volgt door Europa. Dan maar helemaal geen uitsupporters meer,dat heeft ook goed geholpen tegen Ajax. Met smoesjes komen dat je er niks aan kunt doen vind ik zwak.

Jaja... Die lui gaan gewoon zonder kaartje, proberen daar een kaartje te scoren en vervelend te doen. Dat doen ze ook als er geen supporters meemogen.

De andere Europese wedstrijden dit jaar (stuk of 5) was er volgens mij verder niks aan de hand dus dan moeten er nu omdat er 33 man vervelend doet 6500 man maar niet mee. Dit soort dingen roepen vanaf een veilige zijlijn is wel erg makkelijk.

Tussen Groningen en Heerenveen is ook altijd een redelijke spanning. In het vervolg om alles maar voor te zijn niemand meer meenemen?

Overigens weet een bepaalde krant in Italie ook aardig de toon te zetten

Volgens persbureau ANSA herinnert de chaos aan de Sacco di Roma (Plundering van Rome) in 1527, toen tienduizenden Duitse en Spaanse huurlingen moordend en verkrachtend door de Heilige Stad togen

Het waren er een paar honderd, en tussen Groningen en Heerenveen zijn er nog nooit zulke rellen geweest. Die vergelijking snap ik niks van.
Tegen Ajax helpt de maatregel prima, dus ik zie niet in waarom Feyenoord nog uitsupporters mee zou moeten nemen, snap ook niet dat je dat risico nog wil lopen? Als ik burgemeester was van een stad waar Feyenoord kwam dan wist ik het wel.
Het lijkt me wel duidelijk dat het zo niet door kan gaan, en met niks doen en wegkijken wordt het niet vanzelf beter.

Nee dat klopt, maar enkel even zeggen dat dan maar niemand mee mag is net zo kort door de bocht.

Buitengewoon hypocriete reactie in die Italiaanse krant - alsof al die supporters van AS Roma ieder jaar bij Sinterklaas op de knie mogen komen zitten om hun kedootje in ontvangst te nemen.

Romeinse ultra's hebben nogal een lekkere reputatie als het om racisme en ook hanteren van geweld gaat. Lijkt me duidelijk waar die Rotterdammers in het centrum van Rome op uit waren - een nieuwe Battle of Beverwijk, maar dan tegen ultra's

Een zeer strakke combi-regeling maken. Dus om 21.00 spelen is om 20.30 in het stadion aankomen met een door Feyenoord georganiseerde combi-regeling en een half uur na de wedstrijd weer linea recta terug naar Rotterdam.

Volgens mij gaat het ook zo over grote lijnen en dat gaat blijkbaar goed (want in het stadion is er niks voorgevallen). Zit je enkel met de randdebielen die op eigen gelegenheid naar Italie gaan en daar over het algemeen ook gewoon een kaartje kunnen kopen bij het stadion of ander verkooppunt in de stad (wat dan weer de verantwoordelijkheid is van de thuisspelende club).

vigil schreef:
Zit je enkel met de randdebielen die op eigen gelegenheid naar Italie gaan en daar over het algemeen ook gewoon een kaartje kunnen kopen bij het stadion of ander verkooppunt in de stad (wat dan weer de verantwoordelijkheid is van de thuisspelende club).

Ja, als je dan dit in de Volkskrant leest vraag je je af of ze daar in Rome ook niet met molentjes lopen:

Ik heb hier Feyenoord-fans gesproken met stadionverboden in Nederland die in Rome op straat of in de fanshop van AS Roma gewoon een kaartje voor de wedstrijd konden kopen.'

vigil schreef:
Overigens weet een bepaalde krant in Italie ook aardig de toon te zetten

Volgens persbureau ANSA herinnert de chaos aan de Sacco di Roma (Plundering van Rome) in 1527, toen tienduizenden Duitse en Spaanse huurlingen moordend en verkrachtend door de Heilige Stad togen
Zo ver zou ik niet gaan, maar toch was die Sacco di Roma in 1527 ook geen pretje.

In Rome zijn ze echt geschrokken, zo iets nog nooit meegemaakt, vanaf 2.14 supporters van de lokale clubs.

Martial
musician schreef:

Er zal een keer een plan van aanpak moeten komen tegen dit soort van randdebielen.

Om mee te beginnen zou de Nederlandse regering de meldplicht eens in moeten voeren voor dit schorriemorrie, dat werkt in Engeland ook goed.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:25 uur

geplaatst: vandaag om 18:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.