MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Dat zal zeker werken, maar ondanks die regel zijn ook in Parijs Chelsea supports over de schreef gegaan.
Supporterts die buiten de club om gaan zijn gewoon moeilijk in de hand te houden.
Overigens kent Rome ook zelf 2 van de meest beruchte (Ultra's) supporters groeperingen van Europa, dit is niet nieuw daar.

herman schreef:
Zou wel typisch PSV zijn als ze een b-elftal opstelden. Spelen sowieso altijd met een instelling van niks hun Europese wedstrijden uit.
Dit jaar zeker niet hoor, ondanks dat natuurlijk lang niet alle wedstrijden goed waren. PSV speelde de eerste helft gisteren juist ontzettend passievol en Zenit had dan ook weinig te vertellen. Ze hadden natuurlijk sowieso één keer moeten scoren. Tweede helft was idd minder, maar dat is geen schande tegen zulke spelers.

"Meldplicht" geeft blijk van een verbluffend gering inzicht in de geest van de homo criminalis. Hoe wil je hun identiteit kennen en hoe wil je hen verplichten? Enig idee wie of wat The Firm is en hoe die te werk gaat.

Naiviteit is niet het middel om een dergelijk groepering aan te pakken.

The Firms zijn redelijk onder controle gebracht door effectieve wetten. In het stadion gebeurd er vandaag de dag niet veel meer. Wat er buiten het stadion gebeurd weet ik niet. Daar wordt ook in Engeland niet meer veel over gepubliceerd dacht ik. Die gasten zullen best nog afspreken om whatever te doen.
Italie kent ook al jaren en jaren problemen met die debielen. Helemaal uitbannen zal ook nooit lukken. Maar als ik dat stukje lees in het AD (zie GrafGanz zijn berichtje). Daar zakt mijn broek van af. Te gek voor woorden.
Het blijft toch een raar fenomeen dat voetbal vandalisme. In Duitsland bijv gebeurd er zelden iets wat betreft het club gebeuren. Maar zodra de het nationaal elftal op pad gaat dan komen die debielen opeens wel bovendrijven. In Nederland is dat dan juist weer het omgekeerde.

Ondertussen wint Den Haag opnieuw, zelfs ook van PEC Zwolle. Het is zonder meer aardig dat PEC Feyenoord ruimte blijft bieden.

Dat meetrainen van Hui Wang, de eigenaar van ADO, heeft de club tot nu toe geen windeieren gelegd. Toeval of niet. Misschien sponsort hij wel punten, in plaats van geld. Hij zag het een keer op tv en dacht toen al dat een partijtje op zich niet erg moeilijk kan zijn.

De uitgebreide versie gaat worden dat hij nog eens op de bank gaat zitten tijdens de wedstrijd. De ultieme daad wordt dat Henk Fraser hem 10 minuten voor het einde wisselt voor een willekeurig slecht in z'n vel zittende speler.

Hoe dan ook, een geheel nieuw spectrum aan kansen gaat zich hier voor doen. Wie is degene met de gouden pik om mee te trainen bij Feyenoord, voor wat extra punten? Tal van mogelijkheden om uit te kiezen. Een oud voetballer maar dat ligt misschien teveel voor de hand. En met een beetje pech weten ze al snel beter hoe het moet. En het idee is natuurlijk nu al niet nieuw meer.

Misschien moet er wat spectaculairders worden bedacht.

Met een beetje goede samenwerking met onze broeders in Rome kan er misschien een smaakvol nagemaakt Amfitheater worden gebouwd die we een uur voor de wedstrijd opzetten. Het veld schuift dan mechanisch opzij en uit de catacomben van De Kuip stijgt dan het Amfitheater langzaam omhoog. Met tijgers, leeuwen en gladiatoren. En dan een gevecht tot de dood er op volgt.

Bij gebrek aan gladiatoren, het beroep is al enige tijd geleden uitgestorven, worden er relschoppende "fans" bij (Europese) uitwedstrijden gebruikt. Die hebben de club al genoeg schade toegebracht, daar kan een gemiddelde Ajaxied niet tegen op. Bovendien blijkt er nooit een tekort aan deze groep reislustigen en kunnen ze met hun stadionverbod toch nog een keertje terug. De eer in het Amfitheater van De Kuip te mogen sterven....

Nee, onze beschaafde vrienden uit Rome waren inderdaad buitengewoon vindingrijk, fijngevoelig, hadden veel oog voor schone kunsten. We zullen de burgemeester van Rome voor de eerste wedstrijd in de nieuwe Kuip uitnodigen. Wie weet heeft hij uit de eerste hand nog wat ontbrekende details voor het Amfitheater......

Elke thuiswedstrijd daarna lijkt mij goed voor 3 punten in de knip.

Lijkt me zonde van je tijd, zo'n lang verhaal met werkelijk 0 aan waarde erin typen.

Joren999 schreef:
Lijkt me zonde van je tijd, zo'n lang verhaal met werkelijk 0 aan waarde erin typen.

Ik vond het wel een lezenswaardige column eigenlijk. Kan ik van jouw reactie niet zeggen.

Ja, mee eens. Tenminste eens een lang stuk wat mij wel bij de les hield. Goed geschreven.

Leuk satirisch stukje musician.

En het was nog lang onrustig in Tilburg. "De jeugd komt eraan!" werd al jaren geroepen en vandaag werden alle sceptici, waaronder ik, de mond gesnoerd. Sinkgraven, El Ghazi, Zivkovic, wat waren ze goed, hè. Op de blote knieën ga ik door het stof, maar De Boer, Cruijff, en de rest van de staf van Ajax hadden het bij het juiste eind. Wat een iconen!

Leuk satirisch stuk chevy93.

Hendrik68
Tja, Heerenveen is bepaald niet minder geworden van het vertrek van Ziyech en Sinkgraven. De clubs waar ze naar toe zijn gegaan worden echter met de week minder.

Groningen kan zich na vandaag volledig op de beker focussen. Dat zal nog niet meevallen. Maar ben blij dat Groningen kansloos is voor de play offs, klinkt gek, maar elk jaar die extra wedstrijden voor 1 potje over de grens kan me inmiddels gestolen worden. Dan liever een keer 12e.

Ondertussen in Rotterdam

Ja, ik wilde het net posten. Hoe krijgen ze het weer voor elkaar

Dat betekent dat Excelsior zomaar van AS Roma kan winnen Uuhh

Mannetje meer nu en nog maar 1 doelpunt verschil, wie weet weten ze er nog een gelijkspel uit te slepen...

Hendrik68
En Bas Dost scoort ook weer. En wie zie ik op de bank zitten bij Wolfsburg? Ton Lokhoff!

GrafGantz schreef:
Mannetje meer nu en nog maar 1 doelpunt verschil, wie weet weten ze er nog een gelijkspel uit te slepen...

Of winst... Wie weet

manmanmanman....

Iets met hakken en een sloot.

Wat een ongekend slechte scheidsrechters vandaag in Eindhoven en Rotterdam.

Hendrik68 schreef:
Tja, Heerenveen is bepaald niet minder geworden van het vertrek van Ziyech en Sinkgraven. De clubs waar ze naar toe zijn gegaan worden echter met de week minder.

Je vergeet Basacikoglu nog.
Ja, is nieuwe strategie van Heerenveen. Doen of we grote talenten hebben, die doorverkopen voor veel geld, daar echte talenten van halen en vervolgens zien hoe die andere teams steeds minder worden.

Maar Groningen had vandaag eerlijk gezegd wel meer verdiend. Blij om te zien dat Heerenveen ook in een vechtwedstrijd de punten over de streep kan trekken. Dat biedt wel perspectief. Ik wil best die extra potjes tegen clubs over de grens meemaken namelijk.

Baal wel dat een stelletje oelewappers van beide kanten er waarschijnlijk voor gaan zorgen dat het voortaan wel over is met vrij vervoer. Kon ik één keer per jaar op de fiets naar het stadion... Past wat mij betreft ook niet bij het karakter van de gemoedelijke rivaliteit van deze wedstrijd.
Edit: Lees dat er ook nog gestoken is. Wat een verstand! Al gaat het maar om een klein aantal idioten, blijf het triest vinden dat mensen dit soort gedrag laten zien om zoiets onbenulligs als een voetbalwedstrijd heen (want het heeft niets met de wedstrijd an sich te maken.)

Supporters Heerenveen en Groningen met elkaar op de vuist

angelin schreef:

Twee grote fouten in Rotterdam idd:

- Kazim had rood moeten krijgen.
- Buitenspelgoal Excelsior (maar dat is eerder de fout van de grensrechter).

chevy93 schreef:
En het was nog lang onrustig in Tilburg. "De jeugd komt eraan!" werd al jaren geroepen en vandaag werden alle sceptici, waaronder ik, de mond gesnoerd. Sinkgraven, El Ghazi, Zivkovic, wat waren ze goed, hè. Op de blote knieën ga ik door het stof, maar De Boer, Cruijff, en de rest van de staf van Ajax hadden het bij het juiste eind. Wat een iconen!

Het ziet er soms leuk uit wat El Ghazi laat zien, maar zat me wel af te vragen of hij nou zoveel effectiever is dan Ajax-afdankers als Ebecilio en Özbiliz van 2 jaar geleden.

Vind het ook wel opvallend dat De Boer nog zo vaak zijn elftal omgooit, terwijl het de voorgaande seizoenen toch wel redelijk vaststond na de winterstop.

angelin schreef:

Had je die scheids moeten zien bij Chelsea-Burnley. Pfff die miste echt alles.

Hendrik68
Ja maar in Engeland is het geen nieuws meer, hier gelukkig nog wel.

Was wel mooi. Ik las vorige week een column in de Telegraaf toen ik bij de garage was. Daar stond dat de scheidsrechters in Nederland wel erg vaak ter discussie staan "In het buitenland is die discussie veel minder". Paar dagen later een column van Sjoerd Mossou in het AD met een verhaal met de strekking van dat als je kijkt naar het buitenland dan is het hier zo beroerd nog niet. Wie heeft er nou gelijk? Ik volg regelmatig de Premier League, de Serie A en de Bundesliga en ook de eigen Eredivisie. Het verschil tussen de laatste 3 is nauwelijks waarneembaar, maar de arbitrage in de Premier League is bij vlagen beschamend slecht. Ik denk wel eens dat vanwege het grote aantal toppers dat daar speelt dat ze het niet meer bij kunnen benen of zo, ik weet het niet. Misschien is de tijd wel rijp voor transfers in de scheidrechterswereld. Als Jos Hooiveld al financieel onafhankelijk wordt als uitgeleend Southampton speler dan vind ik dat Bjorn Kuipers dat toch zeker ook wel mag worden.

Ik vind de arbitrage in de PL heel zo slecht nog niet. Vooral fijn dat ze zoveel door laten spelen en niet voor ieder klein dingetje fluiten, ondanks dat dat volgens regels wel zou moeten.

Hendrik68
Juist daarin zit het probleem in de PL. Daar beseffen de scheidsrechters niet dat we inmiddels in 2015 leven. Zo kan je niet meer fluiten en ze weten gewoon niet meer om te gaan met de nare trekjes die tegenwoordig bij het voetbal schijnen te horen.

Jammer dat ze vanavond weer Barcelona uitzenden, had liever naar Juventus - Dortmund gekeken.
Op de Duitse publieke zender is het ook niet te zien, en een stream ben ik niet zo'n liefhebber van.

Nou dat was wel weer duidelijk welke wedstrijd het leukst was, jammer dat Juventus niet twee keer rood kreeg, wat een vuile overtredingen waren dat van Pogba en Vidal.
Hopelijk maakt Dortmund het thuis af.

City tegen Barca was weer enorm saai zag ik toen ik er af en toe naar zapte, en die Alba met die schwalbe, man man wat een naar team blijft dat Barcelona toch.

trebremmit schreef:

City tegen Barca was weer enorm saai zag ik toen ik er af en toe naar zapte, en die Alba met die schwalbe, man man wat een naar team blijft dat Barcelona toch.

Ik ben niet echt een barca fan ofzo, maar de eerste helft was barca weergaloos. Twee goals, nog aardig wat kansen en een aantal prachtige combinaties. De verslaggever meldde o.a. dat ie in de rust van een wedstrijd nog nooit zoveel scheldwoorden had gehoord en onthutste mensen had gezien. Na een half uur zei hij al: "Het is hier uitverkocht, maar je kunt hier regelmatig een speld horen vallen."

Misschien wat minder zappen de volgende keer?

Tweede helft nam barca gas terug en was het een stuk minder leuk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:03 uur

geplaatst: vandaag om 07:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.