MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Als je van saai brei voetbal houdt dan is het vast prachtig, maar ik zie liever een echte wedstrijd.

Echt genieten dat Barcelona.

Alba sowieso de koning van het naaien van tegenstanders.

trebremmit schreef:
ik zie liever een echte wedstrijd.

Dat is natuurlijk lastig bij zo'n goed elftal, want dan heb je een tegenstander nodig die een beetje mee kan komen, en die zijn er bijna niet.

De eerste helft had gewoon 4, 5-0 moeten zijn voor Barca. Ongelooflijk hoe zwak Manchester City speelde. De tweede helft was een stuk minder leuk.

En inderdaad, die overtreding van Vidal.

trebremmit schreef:
City tegen Barca was weer enorm saai zag ik toen ik er af en toe naar zapte
Beter voetbal dan in de eerste helft van die wedstrijd ga je niet zien. Maar hou jij het dan maar lekker bij schopvoetbal e.d.

Mooi man, dat saaie getik op de vierkante meter en dan dat amateurtoneel erbij, wat een vreselijk naar team dat Barcelona.

Ja, dat zei je al.

trebremmit schreef:
Mooi man, dat saaie getik op de vierkante meter en dan dat amateurtoneel erbij, wat een vreselijk naar team dat Barcelona.

Barcelona speelde gisteren toch prachtig voetbal, veel actie in en rond de 16, bij balverlies de bal weer snel veroveren, City was zelfs in een thuiswedstrijd kansloos.
Dit zie je verder toch alleen bij BM en RM.

Ik kan er niks mee, snap ook niet wat daar mooi aan is en dan zo'n commentator die zit te geilen op vier minuten balbezit van Barcelona terwijl er niks gebeurt, het is geen circusvoorstelling.
Erger jij je dan niet aan Neymar, Suarez, Alba en nog wat spelers die vallen en kaarten aannaaien tot kunst hebben verheven?

City was trouwens ook wel erg zwak en Pellegrini had al veel eerder moeten ingrijpen met Clichy.

Dude, je hebt de wedstrijd niet eens gezien. Ja, af en toe een stukje. Maar dat is dan om je eraan te storen i.p.v. gewoon objectief er naar te kijken. Gisteren was er helemaal niks aan de hand en was alleen Alba af en toe irritant; voor de rest heeft niemand lopen acteren. Zelfs Neymar niet, die overigens zwak speelde, en Suarez al helemaal niet: die speelde juist erg volwassen. Maar blijkbaar ben jij, net zoals vele anderen ''voetballiefhebbers'', zo bevooroordeeld als het op Barca aankomt dat je, no matter what, je altijd het beeld van saai tikvoetbal omringt met irritant schwalbegedrag zal krijgen bij een wedstrijd van ze. Ook als dat, zoals gisteren, absoluut niet het geval is. Gezellig gevoel moet dan zijn.

zalwelnikszijn!
Wat mij het meest stoort aan Barcelona is dat die Busquets nooit z'n been breekt. Ik hoop er elke wedstrijd op, maar het gebeurt nooit.

johannesA
Wat sportief, zeg.

Telkens weer wordt duidelijk waarom het ooit zo roem(be)ruchte voetbaltopic is dichtgespijkerd

Als ik voortaan een mening van jou bij een album zie staan, zal ik altijd denken; hij is er waarschijnlijk even snel doorheen gegaan en baseert zijn mening vooral op eerder afgeleverde albums van betreffende artiest.

Ja die afzeikers van Barcelona, flauw vind ik dat. Ik zou wel eens de ratio (Schwalbes/fouten tegen) van Barcelona willen zien, ik denk niet dat je dan op spectaculair grotere getallen gaat stuiten dan bij andere ploegen. Als je ziet wat voor tackles die spelers vaak moeten incasseren, kan ik mij voorstellen dat je er dan alles aan doet om die beenhouwers zo snel mogelijk een kaart te laten pakken.
Iemand die dat niet doet is bijvoorbeeld Hazard bij Chelsea, maar als je ziet hoe die vorige week werd aangepakt is het kwestie van (weinig) tijd voordat die een been breekt.
En Barcelona speelde gewoon beresterk gisteren in de eerste helft. Wat vind je dan wel mooi? Iemand die een bal hard naar voren trapt en er dan hard achter loopt en zichzelf zo breed en sterk getrained heeft dat hij over de verdediger heen loopt? Of mooi combinatiespel met dribbels? Ik snap de kritiek niet in elk geval.

angelin schreef:
(quote)

Als ik voortaan een mening van jou bij een album zie staan, zal ik altijd denken; hij is er waarschijnlijk even snel doorheen gegaan en baseert zijn mening vooral op eerder afgeleverde albums van betreffende artiest.

Wat heeft dit met de bijtactie van Suarez te maken?

angelin schreef:
Tweede helft nam barca gas terug en was het een stuk minder leuk.
Dat viel toch wel mee?

Vooral het begin van de tweede helft toen City kans op kans kreeg, was niet bepaald saai.

Dat het daarna wat minder werd, lijkt me logisch, omdat City met een man minder moest terwijl zij juist het momentum hadden. Wat rest is een wedstrijd tussen twee teams die beide hun flow kwijt zijn.

trebremmit schreef:
(quote)

Wat heeft dit met de bijtactie van Suarez te maken?

Dat jullie beiden af en toe niet al te intelligent overkomen.

Volgens mij hebben sommigen hier moeite met een andere mening, en dan moet het blijkbaar persoonlijk worden, daar heb ik niet zo'n zin in.

Om het dan maar on-topic te houden.

Ploegen waar ik wel van kan en kon genieten: Dortmund, Juventus, Basel, Bayern onder Jupp Heynckes, Inter met Sneijder, Napoli van een paar jaar geleden, PSG in goede doen(vooral van Zlatan dan), Oranje op het wk Ajax in de jaren negentig.

Zo, dat zijn maar liefst vier recente ploegen! Of eigenlijk drie + Ibra.

trebremmit schreef:
Volgens mij hebben sommigen hier moeite met een andere mening, en dan moet het blijkbaar persoonlijk worden, daar heb ik niet zo'n zin in.

Ga nou niet huilen knul.

Niemand heeft hier moeite met een andere mening.

Maar als je hier gaat lopen zeuren dat je een wedstrijd (die je niet echt hebt bekeken) saai was en meerdere users wijzen je erop dat (met name de eerste helft) geweldig was. Zou je in het vervolg misschien ook kunnen zeggen; "Ik hou niet van Barcelona en hun speelstijl, maar wellicht dat het gister anders was".

Ik ga zo meteen een berichtje richten aan Mjuman. Lees het en probeer ervan te leren hoe het ook kan.

Mjuman schreef:
Telkens weer wordt duidelijk waarom het ooit zo roem(be)ruchte voetbaltopic is dichtgespijkerd

Hoi Mjuman,

Tijdje geleden hebben wij het hier gehad over de titelkandidaten voor de eredivisie. Ik voorspelde Ajax en gaf ook aan dat het met Cocu niks zou worden. Ik herkende ook het talent in de selectie van PSV, maar had niet verwacht dat ze zich dit seizoen al zouden oppakken.

Ik ben erg blij dat jij het bij het goede eind had. Ik heb namelijk altijd liever dat PSV kampioen wordt dan Ajax.

Alvast gefeliciteerd en de groeten uit Alkmaar.

A propos Barça: het was mooi uitgevoerd, maar - om die vergelijking maar eens te maken - het was net zo spannend als een band die op een live-concert de plaat exact naspeelt: knap, fraai, maar het boeit niet echt.

Toen ik na 20 minuten m'n tablet openklapte, was dat eigenlijk al een veeg teken. Geen moment heb ik de gedachte gehad naar een echte wed- strijd te zitten kijken. City was een maatje kleiner en probeerde dat te verhelpen door strijd en inzet.

Deze voormalige en evt nieuwe kampioen van Engeland ging een vorige keer tegen Ajax de bietenbrug op en da's eigenlijk veelzeggend (al overtrof Ajax toen zichzelf). Veel Engels voetbal is wellicht spannend en vol inzet, maar o zo weinig inventief.

angelin: AZ verbaast me in positieve zin - net als JvdB; toch een goeie combinatie!

Ik heb het woord spannend niet gebruikt; ik heb wel genoten, maar ik had op voorhand ook gekozen voor Juve-Dortmund. Het krachtverschil was, zoals verwacht, enorm.

Mjuman schreef:
Veel Engels voetbal is wellicht spannend en vol inzet, maar o zo weinig inventief.

Man United verbaast me in positieve zin - net als LvG; toch een goeie combinatie!

Nu staat het weer goed.
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/07/23/video-undefined-1FE6DC6E00000578-890_636x358.jpg

Mjuman schreef:
Deze voormalige en evt nieuwe kampioen van Engeland ging een vorige keer tegen Ajax de bietenbrug op en da's eigenlijk veelzeggend (al overtrof Ajax toen zichzelf).
Die tegenstander van City gisteren het jaar daarna ook hoor.

Leuke statistieken van Robben, Messi en Ronaldo. Robben maakt in ieder geval de meeste kilometers.

Robben jagt Messi und Ronaldo

Je zou Arsenal maar een warm hart toe delen....

Bij vlagen echt een tactisch onbenul die Wenger.

Wel een leuk team dat Monaco, leuke wedstrijd ook, Arsenal was wel onthutsend slecht.

Dat doelpunt van Atletico tegen Leverkusen was volgens mij gewoon een geldig doelpunt, ik zag niet dat de bal achter was tenminste. Maar goed, dat kan nog wel een mooie wedstrijd worden in Spanje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:19 uur

geplaatst: vandaag om 05:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.