MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
panjoe (moderator)
Dat was een lekker wedstrijdje van Leverkusen, als je de samenvatting zo kijkt tenminste...

Ondertussen in Warschau..... 0 - 3

Ajax zo goed of Legia zo slecht. Wat denk je zelf. Legia haalt met dit voetbal niet eens het niveau hoofdklasse, het is niet om aan te zien. Maar gelukkig houdt Ajax dan nog het hoofd koel.

Ajax hoefde zich niet eens overmatig in te spannen. Zakelijke 0-3.

Hoeveel zou moskou aan de scheids gegeven hebben om door te gaan?

Ongeveer net zoveel als Rome denk ik.

Ondertussen in Rotterdam

panjoe (moderator)
Wauw.

In ieder geval weet iedereen in Europa weer wat Feyenoord is. Als ze al enige sympathie wilden terug winnen. .. is dat nu mislukt

Ach ja, Feyenoord speelt tenminste om te winnen. Liet PSV maar eens wat strijdlust zien in Europa. Maar wat een triest gedoe weer allemaal. Hopen dat ze nu niet weer geschorst worden.

Nou, het was toch zeker 30 seconden spannend!

Die scheids liet het wel wat uit de hand lopen, geen rood voor De Rossi en dat met die opblaasbanaan vond ik ook wel erg vergezocht. Ik legde de link in ieder geval niet. Volgens mij zie je dat opblaasfruit al heel lang in De Kuip.
Na de hervatting speelde Feyenoord best goed met tien man, hadden ze dat maar eerder gedaan.

zaaf
dix schreef:
Terwijl op dit moment elders in Roffa het Legioen hard werkt aan een disciplinaire straf van een seizoen of twee

Quote uit Greatest Hits van Primal Scream... waar het hart van vol is...

Omgaan met provocaties, 't is lastig. Balen!

trebremmit schreef:
Die scheids liet het wel wat uit de hand lopen, geen rood voor De Rossi ...

Dat die scheids dat niet heeft gezien, vind ik nog tot daar aan toe, maar dat die 5e/6e man niets zag, is echt onbegrijpelijk.

Die AS Roma supporters trouwens, die gedroegen zich naar mijn idee erg goed. Tuurlijk er waren provocaties maar geen ernstige.

Poeha schreef:
Dat die scheids dat niet heeft gezien, vind ik nog tot daar aan toe, maar dat die 5e/6e man niets zag, is echt onbegrijpelijk.

De scheidsrechter had, mede naar aanleiding van de rellen vorige week in Rome, van de UEFA de opdracht gekregen om Feyenoord uit het toernooi te fluiten.

Dat bleek gewoon uit alles.
Ze zullen het uiteraard ontkennen. Maar ze willen voorkomen dat er nog een keer zo'n groep debielen door één of andere Europese hoofdstad gaat. En dan kun je voetballen wat je wilt, maar zo'n scheidsrechter en z'n team weet precies hoe te fluiten om te bewerkstelligen dat Feyenoord kon inpakken. En zo deden ze het ook.

musician schreef:

De scheidsrechter had, mede naar aanleiding van de rellen vorige week in Rome, van de UEFA de opdracht gekregen om Feyenoord uit het toernooi te fluiten.
Dat bleek gewoon uit alles.
Ze zullen het uiteraard ontkennen. Maar ze willen voorkomen dat er nog een keer zo'n groep debielen door één of andere Europese hoofdstad gaat. En dan kun je voetballen wat je wilt, maar zo'n scheidsrechter en z'n team weet precies hoe te fluiten om te bewerkstelligen dat Feyenoord kon inpakken. En zo deden ze het ook.

Bijna aannemelijk deze conspiracy theory maar deze scheidsrechter is gewoon een uiterst labiel figuur. Dat zag je aan zijn zenuwtrekken in zijn gezicht, zijn panische blikken en warrig gedrag.
Zelf 32 jaar gevoetbald en inmiddels 5 jaar trainer maar een scheids de schuld geven van je eigen matige spel is te makkelijk.

Persoonlijk vond ik Feyenoord mat en te behoudend starten. Teveel leunen op het uitdoelpunt. In tegenstelling tot de wedstrijd thuis tegen Sevilla, waarbij ze de Spanjaarden vanaf minuut 1 bij de strot grepen en vol gas gaven. De verdediging van Roma rammelt aan alle kanten maar zijn nauwelijks op de proef gesteld. Laffe tactiek van Fred en onbegrijpelijk waarom je met Karsdorp rechts voorin speelt terwijl hij de week ervoor die Gervinho uit de wedstrijd speelt als verdediger. Die knul heeft gewoon weinig aanvallende kwaliteiten.
Verder me dood zitten ergeren aan Clasie. Onze Nederlandse Xavi was alleen maar bezig met domme overtredingen en zeiken tegen de scheids. Maar zich voetballend te onderscheiden was maar op 1 hand te tellen. Als je naar een 'grote' club wilt moet je jezelf in dit soort wedstrijden onderscheiden. Ook is mijn enthousiasme over Vermeer de laatste weken sterk aan het verminderen.
Tenslotte me ook weer zitten verbazen op RLT7 waarin men ineens mee ging huilen met de wolven in het bos toen Kazim geblesseerd uitviel. Ineens was hij toch van grote waarde voor Feyenoord...

Hoe zou dat komen dat die scheidsrechter "een uiterst labiel figuur" was, met zenuwtrekken in het gezicht, panische blikken en warrig gedrag?

In de Franse competitie heeft hij daar normaal geen last van.

De wijze van fluiten heeft geleid tot het spel van Feyenoord zoals het uiteindelijk is gepresenteerd. De irritatiegraad als gevolg van alle scheidsrechterlijke dwalingen neemt naarmate de wedstrijd vordert alleen maar toe.
Dat komt het spel nooit ten goede en dat was precies wat de scheidsrechter wilde: het ontregelen van de wedstrijd en het in het zadel helpen van AS Roma.

Zodra een speler van Roma nog een keer zou zijn "gevallen" in het strafschopgebied was er ongetwijfeld nog een penalty gegeven.

De vraag is, hoe de spelers daar professioneel mee om kunnen gaan. Dat lijkt mij nog een hele kluif.

Sinds enige tijd hanteert mijn amateur elftal de regel van het veld te lopen bij constante aaneenschakeling van scheidsrechterlijke opzettelijke blunders. Dat je thuisfluiters hebt is één ding. Maar je komt op een vrije zaterdagmiddag om een lekker potje te voetballen, niet om twee keer drie kwartier in de zeik te worden genomen door de scheidsrechter.

Laatst een keer na vijf minuten van het veld gegaan nadat de tegenpartij een penalty kreeg waarbij niet eens een speler van ons elftal was betrokken.
Ze zoeken het daarna maar uit.

Ik moet zeggen dat het helpt, in de praktijk. Het lucht op, voorkomt allerhande discussies en het geeft goed aan waar een voetbalwedstrijd wel om moet draaien.

Helaas kunnen betaalde clubs dit niet doen. Hoewel ik erg benieuwd zou zijn geweest wat er zou zijn gebeurd, was Feyenoord demonstratief van het veld gelopen, er was voldoende aanleiding.

haha 5-0 verlies natuurlijk, en nog een straf achteraf. En terecht.

musician schreef:
Hoe zou dat komen dat die scheidsrechter "een uiterst labiel figuur" was, met zenuwtrekken in het gezicht, panische blikken en warrig gedrag? In de Franse competitie heeft hij daar normaal geen last van.

Die volg je goed begrijp ik?

Gister kwamen de statistieken van de goede man op tafel en bleek dat hij strooit met gele en rode kaarten. Een lichtgewicht welke door de uefa niet op zo'n beladen wedstrijd gezet had moeten worden. Maar goed het is wel gedaan en dat heeft hij niet echt goed gedaan... Dat is verder nog geen reden om van alles en nog wat naar deze jongen (want dat was het nog) te gaan gooien.

Het klinkt als een gemakkelijke smoes maar wat mij betreft is Feyenoord gewoon genaaid door die scheids. Wat een zakkenwasser zeg. Gelukkig zondag Bjorn Kuipers.

Waarom kreeg Mulder eigenlijk rood?

musician schreef:
Hoe zou dat komen dat die scheidsrechter "een uiterst labiel figuur" was, met zenuwtrekken in het gezicht, panische blikken en warrig gedrag?

In de Franse competitie heeft hij daar normaal geen last van.

Sinds enige tijd hanteert mijn amateur elftal de regel van het veld te lopen bij constante aaneenschakeling van scheidsrechterlijke opzettelijke blunders. Dat je thuisfluiters hebt is één ding. Maar je komt op een vrije zaterdagmiddag om een lekker potje te voetballen, niet om twee keer drie kwartier in de zeik te worden genomen door de scheidsrechter.

Laatst een keer na vijf minuten van het veld gegaan nadat de tegenpartij een penalty kreeg waarbij niet eens een speler van ons elftal was betrokken.
Ze zoeken het daarna maar uit.

Ik moet zeggen dat het helpt, in de praktijk. Het lucht op, voorkomt allerhande discussies en het geeft goed aan waar een voetbalwedstrijd wel om moet draaien.

Helaas kunnen betaalde clubs dit niet doen. Hoewel ik erg benieuwd zou zijn geweest wat er zou zijn gebeurd, was Feyenoord demonstratief van het veld gelopen, er was voldoende aanleiding.

Van der Gijp wist gisteravond al te vertellen dat deze man een drama was. Hij had hem al een wedstrijd van PSG zien fluiten in de Franse competitie.

Ik vind het dapper van je dat je van het veld af loopt met je team. Wij hebben dit ook eens een keer gedaan maar vervolgens kregen WIJ een douw van de KNVB. Een keer doen om een statement te maken lijkt me prima, maar als je dit aan de lopende band doet zal ook jouw team en jouw vereniging hier de dupe van worden, lijkt me zo. Plus het feit dat de KNVB het dan wel erg druk krijgt als ieder team dit maar gaat doen.

Het komt niet bij de KNVB terecht.

Het kan een aantal kanten opgaan, maar als we definitief niet meer terug gaan het veld op, wordt er een handtekening gezet onder een nederlaag met fictieve uitslag.

Punten kunnen ons verder echt niet (meer) schelen. Het gaat er alleen nog om of je een leuk middagje kunt voetballen ja of nee.

En ik moet eerlijk zeggen, dat meer en meer tegenstanders ook liever voetballen dan een wedstrijd door een scheidsrechter om zeep te laten helpen. Dat leidt er soms toe dat ook de tegenstander zich tegen de scheidsrechter keert. En dan wordt hij wel eens vervangen om de wedstrijd door te laten gaan.

trebremmit schreef:
Waarom kreeg Mulder eigenlijk rood?

Goede vraag, het was na de goal van F'noord dus best apart. Wellicht had hij een opblaasbanaan bij zich...

Rutten gaat Feyenoord verlaten.

'Trainer Rutten vertrekt na één jaar bij Feyenoord' | NUsport - Altijd Sport

Ach, vanavond weer genoeg te bespreken.

Martial

Hoop dat Van Geel zo spoedig mogelijk volgt!

Want ja, wie heeft Rutten eigenlijk aangetrokken?

Van Geel denk ik, maar het is niet echt een vaste regel in de voetballerij dat als iemand zelf vertrekt diegene die hem aangesteld heeft automatisch volgt

Als ik Feyenoord was zou ik Robbie Alflen vastleggen voor het te laat is en een andere club hem wegplukt bij FC Utrecht

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:28 uur

geplaatst: vandaag om 16:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.