MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Hendrik68 schreef:
Ik ben geboren Groninger, maar woon al zo lang in Emmen dat ik zeker ook voor Emmen kan juichen. Dat Emmen het contract van Gall niet verlengd is tekenend voor de bestuurlijke wanorde die er eigenlijk altijd geweest is in Emmen. Met een type Nijland, Smit of Van de Velde had Emmen al lang en breed een keer in de Eredivisie gespeeld. Telkens als je denkt dat het goed voor elkaar is dan gebeurt er weer iets vreemds. Zoals nu het besluit om niet verder te gaan met Gall. Ze zochten iemand voor de lange termijn. "Volgens mij was ik daar net aardig mee bezig" vond Gall en met hem iedereen die ook maar een beetje betrokken is bij Emmen. Maar in het huidige bestuur zitten mensen met die eigenaardige eigenschap dat een meningsverschil hetzelfde is als "zie je wel, hij mag me niet". Ja en Gall houdt zijn mond terecht niet dicht natuurlijk. Dat is een trekje waar ik nooit aan heb kunnen wennen, zolang ik in deze regio woon. Zo'n Nijland maakt met iedereen ruzie, maar aan het eind staan alle neuzen weer dezelfde kant. Ben je het niet met hem eens, OK, even goede vrienden, maar je weet wat je aan mekaar hebt. Zeg je in Emmen "Mijnheer je zou het ook anders kunnen zien" dan ben je een vijand en komt het nooit meer goed. Hoewel ik een beetje overdrijf is dat in zekere zin wel de kern, waarom het elke keer weer de mist in gaat. Ik hoop dat Gall met promotie zijn ultieme wraak gaat krijgen. Dan mag Marcel Keizer, die nog nooit een club getraind heeft laten zien dat hij DE man voor de lange termijn is.

Deze keer gaat het anders mis.
Spelers Emmen opgepakt voor...
Onder andere Bakkati was erbij en die wordt volgend jaar assistent trainer bij jong Ajax.

Fantastische speler, mooi dat ik hem bijna wekelijks heb kunnen zien spelen op de velden.
Toch heeft hij bij lange na niet alles uit zijn carrière gehaald, hij was gewoon ook echt lui ("ik slaap vaak tijdens een wedstrijd, maar als ik wakker word scoor ik") en wilde genieten vh leven.
Bergkamp vond in zijn Ajaxtijd dat Romario vele male talentvoller was dan hijzelf was.
Tja met de mentaliteit van Bergkamp was Romario vast een top 10 speler aller tijden geweest.

Voor mij persoonlijk is ie een top 10 speler aller tijden.

Op het onderdeel discipline scoorde hij minder goed al kon Hiddink wel met hem omgaan. Fameus waren ook zijn tirades tegen de Hollandse keuken: "kiep met appelmoesj..."

Lekker zwalkend beleid weer bij Ajax, nu willen ze Dijks weer terughalen die in 2014 niet goed genoeg was volgens De Boer en Zivkovic verhuren aan Groningen. Niet dat ik dat erg vind.

Het is toch lastig inschatten met jeugdspelers in hoeverre ze zich nog gaan ontwikkelen. Dijks was in het begin van het seizoen duidelijk nog niet goed genoeg voor Ajax, maar hij heeft zich sterk ontwikkeld bij Willem II. Tegelijkertijd heeft Boilesen zich helemaal niet doorontwikkeld of is hij zelfs minder geworden.

Voor Zivkovic zou het goed zijn om wat verder te rijpen op Eredivisieniveau bij een club waar de druk niet zo hoog is. Een verhuur terug zou ik alleen maar toejuichen. Blijft wel een groot talent.

Dijks was vorig jaar bij Heerenveen ook niet zo sterk vond ik. Maar misschien kan ie Boilesen eruit spelen.

Zivkovic naar Groningen, is dat wel een goed idee? Straks leert ie het Ajax-systeem weer af...

De Boer heeft dat met zijn eigen broer (verkocht aan Twente) ook meegemaakt. Onbegrijpelijk dat ze met veel tamtam eerst Zivkovic binnenhalen, hem laten verkommeren en vervolgens hem uitlenen aan Groningen. Had 'em dan meteen in Groningen gelaten - nu heeft die jongen zo goed als een jaar stilgestaan.

Trouwens wel kenmerkend voor hoe topclubs met talenten van elders omgaan. Zo is Strootman ook een verhaal apart: al lang in de picture, maar pas na FC Utrecht (2011, voor ca 4 ton) naar PSV voor ca 7 miljoen (ruim een half jaar later; en vandaar in 2013 naar AS Roma voor ruim 17 - zo kan 't gaan).

Ja, heb Strootman nog zien spelen in de eerste divisie bij Sparta. Die was toen zoveel beter dan de rest, ongelooflijk dat het nog zolang heeft geduurd voordat ie terug naar de eredivisie ging.

Jammer verhaal van Zivkovic bij Ajax. Zou toch leuk zijn als ze daar eens wat duidelijke keuzes maakte, volgens mij hebben er dit seizoen wel 5, 6 spelers in de spits gestaan bij Ajax.

herman schreef:
volgens mij hebben er dit seizoen wel 5, 6 spelers in de spits gestaan bij Ajax.

Tel jij van der Hoorn dan ook mee

Nee niet eens...

Ik dacht aan Milik, Sightorsson, Zivkovic, Schone, Fischer.

panjoe (moderator)
herman schreef:
Dijks was vorig jaar bij Heerenveen ook niet zo sterk vond ik. Maar misschien kan ie Boilesen eruit spelen.

Maar of dat het niveau is waar Ajax op moet mikken? Iemand die misschien Boilesen uit de basis kan spelen...

Ja, ben ook bang dat dit een aankoop van het niveau Van der Hoorn, Duarte, etc. is. Blijkbaar zijn er in de jeugd geen betere opties.

Hij heeft iig wel drang naar voren, een goede voorzet en kent het Ajax-systeem al.

herman schreef:
Nee niet eens...

Volgens mij heeft Kishna ook wel spits gestaan, net als een van de jongens uit de jeugd en dan kom je met Van den Hoorn erbij op 8

Duarte is idd een notoire miskoop.

Hendrik68
Ik heb nooit begrepen wat Ajax met Zivkovic moet. Ajax wil de tegenstander vastzetten op de eigen helft. Dan heb je niks aan Zivkovic, nu niet en na 10 jaar rijpen nog niet. Zivkovic is een counterspits en dat kan in Groningen volgend jaar in de EL prima van pas komen. Laat maar komen. Zijn mentaliteit is wel een puntje natuurlijk, maar daarin kan hij wel veranderen. Maar een complete manier van spelen veranderen lijkt me in het geval Zivkovic lastig. Iemand die het altijd van zijn snelheid in de diepte heeft moeten hebben.

Ik volg Jong Ajax niet zo heel erg, maar in het eerste heb ik hem nog geen moment kunnen betrappen op een Ajax-waardig spitsenmoment.
herman schreef:
Nee niet eens...

+ El Ghazi. Uit de jeugd heeft er volgens nooit iemand in de spits gestaan.

Kishna kan ik me ook niet herinneren. Bij Jong Ajax heeft hij wel in de spits gestaan.
Mjuman schreef:
Onbegrijpelijk dat ze met veel tamtam eerst Zivkovic binnenhalen, hem laten verkommeren en vervolgens hem uitlenen aan Groningen. Had 'em dan meteen in Groningen gelaten - nu heeft die jongen zo goed als een jaar stilgestaan.
Waar haal je dat vandaan? Vanaf het begin was al duidelijk dat hij niet op een basisplaats kon rekenen bij het eerste en eveneens niet op een plek op de bank. Bij Jong Ajax heeft hij veel speeltijd gehad en is een van de topscorers geworden. Een prima seizoen lijkt mij zo.

Waarmee niet gezegd dat ik het geen rare move vind om hem nu weer terug te verhuren. Volgens Ajax Showtime is het trouwens Groningen geweest die Ajax benaderd heeft of ze Zivkovic kunnen huren.
Zivkovic mogelijk verhuurd aan Groningen - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Sjef berg die Ajax-snikkel van je maar weer lekker op - hoef je je ook niet zo snel daarop getrapt te voelen. Zivkovic stond, voorafgaand aan zijn vertrek bij Ajax, bij meerdere clubs in the picture. Voor geld heeft ie waarschijnlijk niet gekozen, want dan was ie naar het buitenland gegaan.

Als je naar Ajax gaat, reken je waarschijnlijk op speeltijd - al zal niemand je een garantie geven. Zoals het ging met de gewoon slecht kansencreërende voorhoede van Ajax is het voor mij onbegrijpelijk dat ze het niet eens geprobeerd hebben - zou me kunnen voorstellen dat Zivkovic zich enigszins teleurgesteld voelt. Hij was nb eerste elftalspeler bij FC Groningen en scoorde regelmatig.

Zivkovic had vergelijkbare stats als Suarez toen die nog bij Groningen speelde. Die hebben ze toch ook niet een seizoen in de jeugd laten spelen. Dat hij een van de topscorers in de Jupiler League is geworden is logisch als je er op je 16/17e ook al 10+ inlegt in de eredivisie.

Soms heb ik ook wel eens het idee dat met dit soort transfers de kick om de concurrentie te vlot af te zijn geweest een belangrijkere drijfveer is dan wenselijk.

Ik herinner me dat Ajax ten faveure van PSV bijv mistastte bij Maher - wat we ook van hem thans vinden, al blijft hij een echte stylist - en Narsing. Ook de kick om Basacikoglu aan de selectie toe te kunnen voegen (Feyenoord) en daarmee de concurrentie af te troeven lijkt mee te hebben gespeeld - want wat heeft die nou helemaal gebracht dit seizoen voor het geld dat ie gekost heeft?

Aan de ene kant zuinigheid (met vlijt) en aan de andere kant, zo gauw als er concurrenten zich aandienen, wapperen met de vette flappen - strange

oei oei oei Feyenoord....

AA Gent kampioen in België

Heel erg verdiend want ze waren het sterkste team in de play-offs.

Proficiat van een Zulte-Waregem supporter.

In tegenstelling tot België, waar ze in ieder geval een echte keuze gemaakt hebben voor play-offs, hebben we in Nederland een slap aftreksel. Daardoor kan mijn club alsnog Europa in, terwijl ze in de competitie negen punten minder behaald hebben dan de tegenstander van gisteravond, Feyenoord.
SC Heerenveen had er zelfs een trainingskamp voor belegd. Ik weet niet waar ze op getraind hebben, maar wat gisteren in het stadion vertoond werd, deed pijn aan de ogen. Twee ploegen die elkaar vooruit niet aan kunnen spelen over vijf meter en die lange ballen geven, die nergens op slaan. Als je niet had geweten waar je naar keek, had je degradatievoetbal verwacht en had je gezegd dat beide teams wel mochten degraderen. De slechtste wedstrijd die ik dit seizoen in het Abe Lenstra Stadion gezien heb.
Maar door een (buitenspel?)goal win je ook nog. En blijf je hopen op Europees voetbal en daar ben je dan toch ook wel weer blij mee. Voetbal roept rare emoties op...

lennon schreef:
oei oei oei Feyenoord....

Ontslaan die Van Bronkhorst!

herman schreef:
Zivkovic had vergelijkbare stats als Suarez toen die nog bij Groningen speelde. Die hebben ze toch ook niet een seizoen in de jeugd laten spelen.
Suarez is met een arbitragezaak gehaald en er is 8 miljoen voor betaald. Dat is wel een andere situatie dan Zivkovic, die voor 2,5 miljoen gehaald is en bij de transfer al nadrukkelijk gezegd is dat hij niet op veel speeltijd kon rekenen in zijn eerste seizoen. Mede omdat Ajax Milik gehuurd had (die in 21 wedstrijden, waarvan 7 invalbeurten, tot 11 doelpunten kwam).

Zivkovic is sowieso een ander verhaal:
Herhaling: Zivkovic te laat, beboet en buiten selectie | Ajax Life updates - ajaxlife.nl
Niet alleen Richairo, maar ook moeder Zivkovic komt te laat - FCUpdate.nl
Kieft zet zijn twijfels bij mentaliteit Zivkovic - Ajaxfanatics.nl
Zivkovic ging weer de fout in en is om 'disciplinaire redenen' gepasseerd - SoccerNews.nl

Beter te laat komen dan bijten.

Mjuman schreef:
Als je naar Ajax gaat, reken je waarschijnlijk op speeltijd - al zal niemand je een garantie geven. Zoals het ging met de gewoon slecht kansencreërende voorhoede van Ajax is het voor mij onbegrijpelijk dat ze het niet eens geprobeerd hebben - zou me kunnen voorstellen dat Zivkovic zich enigszins teleurgesteld voelt.
Dat zal best, maar zoals de links hierboven al aangeven deugt zijn mentaliteit van geen kant. Ajax is niets minder dan eerlijk geweest en Zivkovic heeft willens en wetens gekozen voor Ajax, ondanks dat hem medegedeeld is dat zijn rol dit seizoen niet bij het eerste zou liggen, maar bij Jong Ajax.

De Boer: Zivkovic is er nog niet klaar voor - foxsports.nl

Hij was nb eerste elftalspeler bij FC Groningen en scoorde regelmatig.
Net zoals Duarte, Sigthorsson, Van der Hoorn etc.
Allemaal basisspelers met veel wedstrijden en een belangrijke persoon bij hun vorige club. Bij Ajax kunnen ze het niet laten zien. Zivkovic is jong en had dit seizoen niet gered. Ik heb Zivkovic, die paar keer dat hij gespeeld heeft, geen moment kunnen betrappen op een goed moment. Hij is pas 18, het aantal jonge (super)talenten dat verpieterde in het eerste hebben we een broertje dood aan.

Weet je Sjef ik ben zo langzamerhand helemaal klaar met de Heiligverklaring van FdB. Misschien denkt ie zelf nog steeds dat ie de Wenger of Fergusson van Ajax kan worden, maar imo heeft ie gewoon een beduidend minder seizoen gedraaid als trainer. Misschien had ie gewoon in 2014 naar Tottenham moeten gaan - now it's too late, the baby's gone.

Te veel gelijkvormige, blondgekuifde net-niet spelers binnengehaald niet goed getest/gescout en geen enkele echte topper. Zelfs een Moisander haalt nog geen 70% van de cv's voor hem. En Gudelj kan allene die kar niet trekken.

Als er iemand De Boer niet heilig verklaart, ben ik het wel. Ik riep vorig jaar al dat we een frisse wind moesten waaien en heb destijds o.a. Ron Jans geopperd. Ook Peter Bosz zou misschien een leuke kandidaat zijn, maar dat zal met zijn Feyenoord-verleden veel te gevoelig liggen.

Desalniettemin heeft men gekozen voor Milik en die heeft dit seizoen 1 op 2 gelopen en gemiddeld per 120 minuten een goal gemaakt. Op een seizoen is dat 25 goals. En dat voor een 21-jarige.
De keuze voor Sigthorsson is typerend voor De Boer, want hij houdt nou eenmaal vast aan zijn eigen keuzes. Tot wanhoop van de vele Ajacieden. Om dezelfde reden staat Boilesen nog steeds erin en is nota bene aanvoerder. Hoewel dat ook weer een andere situatie is, omdat er weinig beters op de bank zit.

Afijn, volgend jaar staat Zivkovic in de rangorde sowieso achter Milik en Ajax hoopt nog een spits aan te trekken, waarmee hij dus 3e spits wordt. Vanuit dat opzicht is de keuze om Zivkovic te verhuren aan FC Groningen absoluut geen slechte, des te meer omdat zij zeker zijn van Europees voetbal. Dat hij vorig jaar van FC Groningen verkocht is, maakt het raar, maar het is voor zijn ontwikkeling misschien wel de beste optie.

panjoe (moderator)
chevy93 schreef:
Net zoals Duarte, Sigthorsson, Van der Hoorn etc.
Allemaal basisspelers met veel wedstrijden en een belangrijke persoon bij hun vorige club. Bij Ajax kunnen ze het niet laten zien.

Ik zie een patroon...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:36 uur

geplaatst: vandaag om 23:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.