MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Tja, die naam IJzeren Rinus komt natuurlijk niet zo maar uit de lucht vallen

Hendrik68 schreef:
(quote)

Jij ziet hem nergens meer trainer worden en vervolgens geef jij de oplossing. Go Ahead is een mooie club voor Fred en dan gaat hij Europa ook nog in. Hij wel.

Als je wil kan je ze bekijken in Emmen.

GAE via Emmen Europa in.

herman schreef:
Ach ja, kan gebeuren dat Feyenoord een keer 4e wordt. De afgelopen jaren hebben ze ook wel een beetje boven hun stand gepresteerd. De realiteitszin lijkt een beetje weg bij sommigen. Uiteindelijk komen de clubs met de meeste supporters altijd weer bovendrijven en dat zal met Feyenoord ook wel gebeuren.

Dat vind ik altijd zo'n onzinopmerking. Het tegendeel: Feyenoord had de afgelopen jaren de kans om kampioen te worden, vooral vorig seizoen. De concurrentie was namelijk niet beter, ondanks dat Ajax en PSV meer in kas hadden. Feyenoord heeft zichzelf juist te kort gedaan. Er waren nauwelijks tot geen wedstrijden die onterecht gewonnen werden, dus waar haal je dat standpunt vandaan?

Dit seizoen komt Feyenoord wel te kort. Vitesse was ook beter na de winterstop. Grootste probleem: geen scorend vermogen. Wat wil je als je niet eens een spits heb (Kazim is geen spits) en Tevrede komt flik tekort.

Qua spelersmateriaal vond ik Feyenoord trouwens dit seizoen niet minder dan vorig jaar op de spits na.

Dat is juist het grote probleem dit seizoen, dus nogal een groot verschil. Pellè scoorde er vorig jaar 23. Daarnaast was hij goed aanspeelbaar en kon hij de bal vast houden, zodat Immers in scoringspositie kwam - en soms ook scoorde. En niet alleen Immers natuurlijk.

Pellè was de beste speler van Feyenoord (samen met Clasie). Als je er een nepspits voor terug krijgt, is dat een wereld van verschil. Zeker als je nagaat dat een spits de belangrijkste speler op het veld is.

Maar je kunt niet elke keer een gelukje als Pelle en Guidetti hebben. Verder is het niet gek dat jonge spelers een terugval hebben als je dan een centraal duo hebt met 2 jongen van 20, 21... Beide talenten, maar met toch ook wel veel slippertjes. Ze kunnen beter een ervaren linksbenige CD halen en Kongolo terug op de flank zetten.

Kongolo op linksback zetten? Hij is een centrale verdediger. Niet vreemd dat er nog wat slippertjes tussen zitten als je net komt kijken. Hij heeft ook sterke wedstrijden gespeeld dit seizoen - vooral voor de winterstop. Het ging mis bij Heerenveen uit, daarvoor maakte hij zelden een fout. Daarna - gek genoeg - veel te veel.

Feyenoord had absoluut boven AZ moeten eindigen, als je naar het spelersmateriaal kijkt. Wel vind ik Vitesse op dit moment een sterker elftal hebben dan Feyenoord.

Hendrik68
Als je wil kan je ze bekijken in Emmen

Ga ik zeker proberen, maar ik vrees dat het midden in de week gespeeld wordt als ik moet werken.

Maar wellicht wordt het nog mooier in Emmen. Zijn erg goed bezig in de Jupiler League en zouden zo maar kunnen promoveren.

Nicolage Rico schreef:

Kongolo op linksback zetten? Hij is een centrale verdediger.

Hij heeft ook wel onder Koeman als linksback gespeeld hoor, De Vrij, Mathijsen speelde dan in het centrum.
Van Gaal heeft hem ook als linksback geselecteerd en bv tegen Ecuador daar laten spelen (5-3-2). dus het is echt geen gekkigheid.

Op het WK was hij idd reserve linksback, het is een andere discussie of linksback dan weer zijn beste positie is.

In zijn huidige vorm is reserve linksback denk ik zijn beste positie.

Hendrik68 schreef:
(quote)

Ga ik zeker proberen, maar ik vrees dat het midden in de week gespeeld wordt als ik moet werken.

Maar wellicht wordt het nog mooier in Emmen. Zijn erg goed bezig in de Jupiler League en zouden zo maar kunnen promoveren.

Zou wel leuk zijn, volgend jaar Emmen - FC Groningen.
Gall doet het erg goed bij Emmen, des te gekker dat ze zijn contract niet verlengd hebben.
Misschien wordt hij ooit nog trainer bij Groningen?

Rudi S schreef:
In zijn huidige vorm is reserve linksback denk ik zijn beste positie.

Hendrik68
Ik ben geboren Groninger, maar woon al zo lang in Emmen dat ik zeker ook voor Emmen kan juichen. Dat Emmen het contract van Gall niet verlengd is tekenend voor de bestuurlijke wanorde die er eigenlijk altijd geweest is in Emmen. Met een type Nijland, Smit of Van de Velde had Emmen al lang en breed een keer in de Eredivisie gespeeld. Telkens als je denkt dat het goed voor elkaar is dan gebeurt er weer iets vreemds. Zoals nu het besluit om niet verder te gaan met Gall. Ze zochten iemand voor de lange termijn. "Volgens mij was ik daar net aardig mee bezig" vond Gall en met hem iedereen die ook maar een beetje betrokken is bij Emmen. Maar in het huidige bestuur zitten mensen met die eigenaardige eigenschap dat een meningsverschil hetzelfde is als "zie je wel, hij mag me niet". Ja en Gall houdt zijn mond terecht niet dicht natuurlijk. Dat is een trekje waar ik nooit aan heb kunnen wennen, zolang ik in deze regio woon. Zo'n Nijland maakt met iedereen ruzie, maar aan het eind staan alle neuzen weer dezelfde kant. Ben je het niet met hem eens, OK, even goede vrienden, maar je weet wat je aan mekaar hebt. Zeg je in Emmen "Mijnheer je zou het ook anders kunnen zien" dan ben je een vijand en komt het nooit meer goed. Hoewel ik een beetje overdrijf is dat in zekere zin wel de kern, waarom het elke keer weer de mist in gaat. Ik hoop dat Gall met promotie zijn ultieme wraak gaat krijgen. Dan mag Marcel Keizer, die nog nooit een club getraind heeft laten zien dat hij DE man voor de lange termijn is.

Hendrik68

Raar lijstje, hoe kun je nu een keeper die maar 11 wedstrijden heeft gespeeld vergelijken met Vermeer die bijna alles speelde. Verder is de ene redding de ander niet, sommige zijn houdbaar en andere totaal niet, is het dan de schuld van de keeper?

Lijstje is niet eerlijk, want juist die spitsen van Feyenoord leveren altijd houdbare ballen af en daar heeft nu net Vermeer dit seizoen niet tegen kunnen spelen.

Vermeer moet gewoon ontslagen worden.

Kenneth is van harte welkom in Mokum als Louis Jasper inpikt.

Ijdele hoop.

Rudi S schreef:
(quote)

Hij heeft ook wel onder Koeman als linksback gespeeld hoor, De Vrij, Mathijsen speelde dan in het centrum.
Van Gaal heeft hem ook als linksback geselecteerd en bv tegen Ecuador daar laten spelen (5-3-2). dus het is echt geen gekkigheid.

Joh. Hij deed het niet onaardig, maar je kon duidelijk zien dat hij daar niet helemaal op zijn plaats stond. Zo'n jong talent na een matig half jaar (eerste half jaar was hij goed) meteen op een plek zetten waar hij niet hoort te staan - zonder goede reden?

Concurrentie voor zijn plek zou wel goed zijn.

Nicolage Rico schreef:
Concurrentie voor zijn plek zou wel goed zijn.

Da's nog maar de vraag - als je ziet wat concurrentie om de derde plek met je team heeft gedaan

trebremmit schreef:
Raar lijstje, hoe kun je nu een keeper die maar 11 wedstrijden heeft gespeeld vergelijken met Vermeer die bijna alles speelde. Verder is de ene redding de ander niet, sommige zijn houdbaar en andere totaal niet, is het dan de schuld van de keeper?
11tegen11.net schreef hier al eens een stukje over:
Never judge a goal keeper by his saves | 11tegen11

trebremmit schreef:
Verder is de ene redding de ander niet, sommige zijn houdbaar, is het dan de schuld van de keeper?

Nee , er is niets mis met Jelle

Qua statistieken kun je er niks tegen inbrengen, maar de bijbehorende tekst is belachelijk. Zonder Vermeer en met bijv. middelmaat als Mulder in de goal had Feyenoord minder punten gehad. Hou maar eens een onderzoekje naar cruciale reddingen, heertjes van VI. Met zeker dat Vermeer in de top 3 staat.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Qua statistieken kun je er niks tegen inbrengen

Jawel dus, kijk maar naar het stuk dat Paap postte.

herman schreef:
(quote)
Jawel dus, kijk maar naar het stuk dat Paap postte.
Dat artikel is me veel te lang, maar ik doel puur en enkel op de cijfers in dat staatje van VI. Ik neem iig aan dat die kloppen, wat natuurlijk niet wegneemt dat de conclusies die in dat artikel worden betrokken belachelijk zijn.

panjoe (moderator)
Goed stuk. Statistisch onderzoek onderuit halen met statistisch onderzoek sowieso altijd goed.

panjoe schreef:
Goed stuk. Statistisch onderzoek onderuit halen met statistisch onderzoek sowieso altijd goed.

Is daar ook statisisch onderzoek naar gedaan - hoe vaak dat werkt?

Eerlijk gezegd kan je zo'n onderzoek van VI het beste beoordelen op interne consistentie (tonen ze aan wat ze zich tot doel hebben gesteld om aan te tonen - en dat moet duidelijk vooraf geexpliciteerd zijn) en validiteit van de gebruikte methodiek. Over beide heb ik min twijfels

Zo mis ik bijv de factor "kleur kleding" - het is mijn stellige overtuiging dat een keeper in wit altijd goed keept.

Opvallend onderzoek. Ben wel benieuwd om wat voor keepers het gaat. Immers:
"who have faced at least 100 shots in two consecutive seasons (2012-13 and 2013-14), with the same club."
Maar is 100 veel? Bij wat voor clubs kom je dan terecht? Heb je het dan niet over middelmatige clubs waarvan de keeper zodra die uitblinkt weggekocht wordt door betere clubs?

En in hoeverre is er rekening gehouden met de fluctuaties binnen dergelijke clubs (zo staan ze bovenaan, zo onderaan)?

En spelen de beste keepers niet vaak bij de beste teams en die krijgen vaak minder kansen tegen en belangrijker: zijn die kansen moeilijker (de hoek, afstand, positie keeper, snelheid van spel)?

Hendrik68
Vooral dat laatste. Ik plaatste het lijstje met een knipoog, maar ik mag toch hopen dat VI dat ook heeft gedaan. Want puur op zulke statistieken afgaan zonder de omliggende factoren te onderzoeken heeft niet veel nut en wat doen die keepers er tussen die nog geen 20 wedstrijden hebben gespeeld?

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Dat artikel is me veel te lang

chevy93 schreef:
Opvallend onderzoek. Ben wel benieuwd om wat voor keepers het gaat. Immers:
"who have faced at least 100 shots in two consecutive seasons (2012-13 and 2013-14), with the same club."
Maar is 100 veel? Bij wat voor clubs kom je dan terecht? Heb je het dan niet over middelmatige clubs waarvan de keeper zodra die uitblinkt weggekocht wordt door betere clubs?

Ik vermoed dat je dan wel zo ongeveer alle vaste keepers, die in die jaren niet zijn getransfereerd, van de vijf grootste competities hebt. Dat lijken me een prima steekproef.

*om tijdens werktijd te gaan lezen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:27 uur

geplaatst: vandaag om 01:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.