MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
De keuze voor Milik boven Zivkovic is wel te rechtvaardigen, maar ook Milik speelt lang niet altijd.

Schone is trouwens een zelfde geval als de namen hier boven, maar dat is een speler die duidelijk wel een stapje omhoog kon.

Ernie schreef:
AA Gent kampioen in België

Heel erg verdiend want ze waren het sterkste team in de play-offs.

Vooral straf omdat ze puur kwalitatief zeker niet de beste selectie hebben (Brugge en zeker Anderlecht hebben beter spelersmateriaal), maar wel een erg sterk geheel - dat bovendien steeds positief, aanvallend voetbal brengt aan een relatief hoog tempo. Echt veel leuke matchen van Gent dit seizoen, dat we voor het eerst leuke play-offs hebben gezien lag mss vooral aan hun positieve manier van spelen in de toppers.

Ergens is het ook wel jammer voor Brugge, dat een sterk seizoen speelde met bij tijden erg knap voetbal. Maar ze deden op 3 fronten lang mee en dat wreekte zich op het einde van het seizoen. Als je in de play-offs niet (meer) in vorm bent en bovendien kampt met blessures dan red je het eenvoudigweg niet.

Ook gewoon een erg sterke centrale as die ze hebben met Sels - Gershon - Milicevic - Kums - Depoître. Ik heb gisteren de hele match gezien en het was best wel aangenaam. Moses Simon heeft jammer genoeg wel duidelijk een dip, hopelijk groeit terug naar zijn beste niveau. Voor volgend jaar ben ik wel eens benieuwd of a) iedereen gaat blijven b) er versterkingen komen en c) hoe ze het gaan doen in de CL.

Wel spijtig dat Vanhaezebrouck niet bekroond is tot beste trainer dit jaar. MPH had zeker zijn verdiensten, maar geen enkele trainer heeft zijn ploeg zo naar zijn hand gezet als Vanhaezebrouck.

Kums? Grappig, was wel een degelijke maar toch vooral ook anonieme kracht bij Heerenveen.

Pedersen zit toch ook bij Gent? Vervelend figuur was dat bij Groningen.

Zit Sissie ook nog bij Gent? Hadden ze nooit moeten wegdoen bij Feyenoord

vigil schreef:
Zit Sissie ook nog bij Gent? Hadden ze nooit moeten wegdoen bij Feyenoord

Dat was Genk

ow ja

herman schreef:
Kums? Grappig, was wel een degelijke maar toch vooral ook anonieme kracht bij Heerenveen.

Inderdaad niet de meest opvallende speler van het veld, maar is wel belangrijk als de controleur op het middenveld van Gent. Ik ben benieuwd of hij het niveau van de CL aan gaat kunnen.

trebremmit schreef:
Pedersen zit toch ook bij Gent? Vervelend figuur was dat bij Groningen.

Die is eigenlijk quasi een heel seizoen geblesseerd geweest, maar liet wel zijn waarde zijn in de play-offs met enkele doelpunten, waaronder deze wereldgoal.

Ik kan me Pedersen niet eens herinneringen eigenlijk van Groningen. Kums was okay bij een middenmotor, maar CL-niveau? Maar goed, als je als team goed speelt kun je ook ver komen met spelers die individueel niet zo sterk zijn.

Dat is ook de veelgemaakte conclusie van Gent dat het een erg hecht team is met niemand die er echt bovenuit steekt. Dat in combinatie met tactisch zeer onderlegde coach.
Kums lijkt inderdaad niet de spectaculairste speler (zeker qua statistieken), maar doet wel veel en verliest amper een bal.

herman schreef:

Het klopt dat het bij Heerenveen ook niet de meest in het oog springende speler was, maar hij was ook daar al een belangrijke, effectieve en gewaardeerde speler bij het publiek. Een echte stofzuiger en belangrijk in de opbouw. Speelde ook wel eens wat minder, maar het heeft mij altijd erg verbaasd dat Van Basten hem op een gegeven moment passeerde.

Hoe willen ze die afkoopsom ooit betalen? Knettergek daar bij Twente, en dan willen ze Rutten als opvolger. Die gaat dan van de ene club zonder geld naar de andere club waar ze nog minder hebben, dat wordt weer een hopeloze situatie.

trebremmit Rutten kan bij Twente wel mooi Chery kopen, want Twente heeft geen geld nodig om het uit te geven.

Chery zal wel gek zijn, wie wil er nu degradatievoetbal spelen?

Ik zou bij FC Twente in ieder geval mijn jaarsalaris vooraf eisen

trebremmit schreef:
Chery zal wel gek zijn, wie wil er nu degradatievoetbal spelen?

Fred, Ziyech

Martial
Rudi S schreef:
(quote)

Fred, Ziyech

Ik zou het wel weten een ruil met El Ahmadi + wat centen er bij voor Ziyech dan heeft Feyenoord tenminste 1 speler die volgend seizoen een doelpunt kan maken

Martial schreef:
(quote)

Ik zou het wel weten een ruil met El Ahmadi + wat centen er bij voor Ziyech

Lijkt mij een prima switch, El Ahmadi kan het prima met Rutten vinden en zijn (prima) salaris zal wel van het niveau zijn waar ze daaro om lachen.
Zou Rutten nu echt naar Twente gaan

Rudi S schreef:
(quote)

Lijkt mij een prima switch, El Ahmadi kan het prima met Rutten vinden en zijn (prima) salaris zal wel van het niveau zijn waar ze daaro om lachen.
Zou Rutten nu echt naar Twente gaan

Misschien is zijn afkooppremie wel meegenomen in het salarisvoorstel van Twente en hopen ze daar vurig dat Feyenoord de EL haalt, scheelt weer een tonnetje.

Hendrik68
Een externe financier om een afkoopsom te betalen. Het moet niet gekker worden daar in Tukkerland. Het is wel een beleid waar je in Spanje direct een licentie voor krijgt. Daar was voor aanvang van het seizoen alleen het financieel gezonde Eibar niet direct zeker van een licentie. Tja Spanje en geen schulden daar trapt de Spaanse voetbalbond niet in natuurlijk.

Er staat dat hij het begin komende week te horen krijgt, maar ik heb zo'n idee dat het nog geen gelopen koers is. Ze willen Schreuder vragen zich een beetje schappelijk op te stellen. En dat zegt de nieuwe voorzitter. Die leeft blijkbaar in de zelfde droomwereld als zijn voorganger en die man moet orde op zaken stellen.

Wie wil zo'n afkoopsom nou financieren, niemand lijkt mij, en als ik Schreuder was nam ik niet met minder genoegen.

FC Twente kan hem gemakkelijk ontslaan, zonder dat ze het een cent hoeft te kosten. Zo moeilijk is het niet om bij de kantonrechter aan te tonen dat de club nagenoeg failliet is.

musician schreef:
FC Twente kan hem gemakkelijk ontslaan, zonder dat ze het een cent hoeft te kosten. Zo moeilijk is het niet om bij de kantonrechter aan te tonen dat de club nagenoeg failliet is.

Lees zelf nog eens goed wat je schrijft, Saartje en orienteer je eens echt op hoe het gaat met een faillisementsaanvraag.

Dat is het laatste wat ze daar willen in Enschede.
Dan hoeven ze het salaris van Castaignos en co. ook niet meer te betalen.

Mjuman schreef:
(quote)

Lees zelf nog eens goed wat je schrijft, Saartje en orienteer je eens echt op hoe het gaat met een faillisementsaanvraag.

Ik vond het ook al een heel aparte redenering. Alsof ze niet vervolgens een nieuwe trainer aannemen die ook gewoon betaald wordt

Typisch geval van omdraaiing van oorzaak en gevolg: faillissement is niet de oorzaak van non-betaling, andersom wel - maar dan nog moet het worden aangevraagd door preferente crediteuren.

musician schreef:

Dat kunnen ze doen, maar dan is er geen club meer, beetje drastische maatregel of niet?
Dan kan de curator al die spelers verkopen en het stadion en moet Fred Rutten afgebeld worden.

dix
Mjuman schreef:

Het gaat om een ontslagvergunning. Die zou je in theorie inderdaad makkelijker kunnen verkrijgen als je personele lasten niet langer kunt opbrengen. Alleen mogen ze dan geen nieuwe trainer aanstellen ...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:34 uur

geplaatst: vandaag om 21:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.