MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Ik verwacht dat Kuzin en Davis om het goud gaan strijden. Wellicht Nederland net als vier jaar geleden weer 4e, 5e en 6e Ik zie Mulder, Groothuis en Verweij wel - samen met Hansen - als de grootste favorieten voor brons, dus dat zou wel heel erg zuur zijn als we hier geen plak halen. Morgen hoeven we gelukkig nergens op te hopen; twee keer USA, eenmaal Rusland.

Hendrik68
1000 meter dames nergens op hopen? Echt wel. Wust pakt zeker een medaille. Misschien zelfs wel goud.

Vandaag ga ik voor Davis getuige zijn voor zijn doen sterke optreden op de 500 meter. Mulder zou ook wel eens kunnen verrassen nu de druk van de ketel is.

Hendrik68 schreef:
1000 meter dames nergens op hopen? Echt wel. Wust pakt zeker een medaille. Misschien zelfs wel goud.

Ik zou Lotte van Beek op 5 en Wust op 6 schatten (Zhang schat ik naast de Amerikanen en Fatkulina ook hoger in). Gezien de vorm van Fatkulina zal die zeker boven Wust eindigen, dus goud is al onmogelijk. Maar ze mag van mij gerust het tegendeel bewijzen

Balen dat Kramer afgezegd heeft voor de 1500 meter.

Wel begrijpelijk op zich, die zie ik eigenlijk niet eens in de top 5 rijden op die afstand. En de 1500 is ook nog eens fysiek de zwaarste afstand.

Ik zit even naar de voorbeschouwing te kijken en ik hoop dat Annette Gerritsen wint!

Tuitert 1.09.29 geeft mogelijkheden voor het podium.

Wel een tijd boven het baanrecord, ik mag toch aannemen dat er nog wel ten minste eentje daar onder gaat duiken. Of zijn de omstandigheden vandaag erg slecht?

Vorig jaar genoeg voor brons, dus dit jaar echt niet.

Cured
Volgens mij is dit te langzaam van Tuitert. Hij had op zijn minst laag in de 1.08 moeten rijden voor een plak, maar misschien zit ik er qua winnende tijden er wat ver vanaf. Ik acht de kans dat Tuitert een medaille wint echter wel klein, maar we zullen zien. De kanonnen komen nog.

Ja, als ene Havard Lorentzen (wie zegt u?) slechts 0,04 langzamer is dan Tuitert vrees ik het ergste.

Het barst nu echt los... Groothuis met een lage 1.08. Maar die had natuurlijk nog wat goed te maken.

panjoe (moderator)
Het is wel echt spannend weer!

Groothuis

Een waardige opvolger van Gerard van Velde. De 500 meter verprutsen en vervolgens goud pakken op de 1000

Zou zomaar kunnen dat de Nederlandse mannen goud gaan pakken op elke afstand.
Op de 10km is 1,2,3 volgens mij al een uitgemaakte zaak, en op de 1500 lijkt Verweij me toch ook de grote favoriet na wat ie vandaag liet zien op de 1000.
Swings heeft in ieder geval goed gepiekt maar zal eerder brons worden (of daaromtrent) op de 1500 denk ik, wat ook al mooi zou zijn.

Cured
Geweldig mooi en klasse van Groothuis en ook super van Mulder, die na zijn race duidelijk dacht dat zijn tijd te weinig voor brons zou zijn aan zijn houding af te lezen, maar nee. Verweij en Davis vielen tegen en waren misschien ook wat teveel met elkaar bezig.

Mooi verhaal van Morrison ook, die dus tweede werd:
Morrison was not initially on the roster for the race, after falling during the Canadian Olympic team trials. Teammate Gilmore Junio announced yesterday that he was giving up his spot in the event to enable Morrison to compete, saying, "how Denny is skating now, I believe it’s in the best interest of the team if he races."

Bron.

Hier het verhaal nog iets uitgebreider, alleen dan geschreven voor de daadwerkelijke race.

Chungking schreef:
Zou zomaar kunnen dat de Nederlandse mannen goud gaan pakken op elke afstand.
Op de 10km is 1,2,3 volgens mij al een uitgemaakte zaak, en op de 1500 lijkt Verweij me toch ook de grote favoriet na wat ie vandaag liet zien op de 1000.
Swings heeft in ieder geval goed gepiekt maar zal eerder brons worden (of daaromtrent) op de 1500 denk ik, wat ook al mooi zou zijn.
Swings gaat eerder een medaille behalen op de 10km dan op de 1500. Alleen als hij een goede start kan doen maakt hij kans op de 1500 (laat dat nu net 1 zijn grootste minpunt zijn) ik had trouwens voor het toernooi zijn kansen het hoogst geschat op de 5km. Hij zat er dichtbij en ik vrees dat dit het dichtste gaat zijn dat hij komt bij eremetaal op deze olympische spelen.

Hmmm Swings komt op de 10 echt niet in de buurt van de tijden die Bergsma, De Jong, laat staan Kramer rijden hoor, er zit bv. dus wel een halve minuut verschil met hun PR's. Maar 4e is goed te doen want niet zoveel concurrentie op die afstand.

Als je de tijden op de 1000 meter ziet van de favorieten op de 1500 zit Swings helemaal niet ver achter (enkel op Verweij, Tuitert en Davis wel), dus die start gaat echt niet zo'n probleem geven - mits een goed laatste rondje natuurlijk.

Oeioei de hel van Hamburg is te zien op Duitsland 1, op dit moment is het 0-5. Nog een kwartiertje te gaan. Van der Vaart viel al vroeg uit met een blessure.

GrafGantz schreef:
Wel begrijpelijk op zich, die zie ik eigenlijk niet eens in de top 5 rijden op die afstand. En de 1500 is ook nog eens fysiek de zwaarste afstand.
Ik zie niet in waarom Kramer geen top 5 zou hebben kunnen rijden. Hijzelf ook niet trouwens, want de reden dat hij twijfelde was of hij wel wilde rijden voor zilver of brons, mocht goud niet lukken.

Hij wil die 10 koste wat kost winnen, logisch.

Stekelenburg behoorlijk geblesseerd naar de kant bij Fulham - Liverpool. Hij kreeg een forse trap in het gezicht, schijnt ook buiten westen geweest te zijn. Ik denk niet dat het bewust was maar ik gok dat iedereen wel kan raden welke speler van Liverpool het was...

Man, man, man wat wordt je toch pessimistisch van de aanval van Arsenal. Geen echte vleugelspelers, geen aanvallende middenvelder die niet probeert een gedekte spits aan te spelen, een spits die kansen af kan maken. Ze hadden Manchester United allang over de knie moeten leggen. Maar nee, het mocht weer niet zo zijn en daardoor loopt de rest in op de Gunners.

Veel leuker worden de voetbalfilmpjes niet.

zo slecht dat het nog net om te lachen is

Had er dan de kop van Plasterk opgesoept

Plasterk? Die grap snap ik even niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:35 uur

geplaatst: vandaag om 22:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.