Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 13 februari 2014, 14:00 uur
Wederom gaat het goud in een shorttrackwedstrijd naar een nummer 4 die dankzij een val een ander die 2 anderen meesleurt. Is bepaald niet de eerste keer. Voor mij een van de redenen waarom ik shorttrack zelfs bij Nederlands succes nog steeds geen klap aan vindt. Maak je zelf een fout OK, maar dat je door de fout van een ander kansloos wordt dat zou niet moeten kunnen. Shorttrack hangt van protesten,valpartijen en diskwalificaties aan elkaar. Over een uur gewoon schaatsen, 10 keer leuker.
0
geplaatst: 13 februari 2014, 14:29 uur
GrafGantz schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)

Dan kan deze ook wel...
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/227425_419181484803603_1644547622_n.jpg
0
geplaatst: 13 februari 2014, 14:31 uur
GrafGantz schreef:
Plasterk? Die grap snap ik even niet.
Plasterk? Die grap snap ik even niet.
Zijn nieuwe baan - ipv dat met hem de baan wordt aangeveegd....
0
geplaatst: 13 februari 2014, 14:56 uur
Het maakt de grap in elk geval niet leuker. Nou ja, grap...
0
geplaatst: 13 februari 2014, 14:57 uur
Als semi-professioneel lolbroek ga jij uiteraard voor goud - de 1000 m SOH 

0
geplaatst: 13 februari 2014, 15:00 uur
Koud - en dat past wel bij Winterspelen, alhoewel Sotsji ... 

0
geplaatst: 13 februari 2014, 15:32 uur
Kijk slechts met een half oog naar de live-stream en ook nog eens zonder geluid (dus ik weet niet wat de heren commentatoren er over te zeggen hebben), maar die 1:14:02 van Zhang Hong lijkt me toch wel een serieus snelle tijd. Ruim 1.4 seconden sneller dan het oude baanrecord
.
/edit: lees net dat de snelste tijd ooit op een laaglandbaan 1:14:00 is, dus de overige favorieten kunnen inderdaad hun borstjes nat maken...
./edit: lees net dat de snelste tijd ooit op een laaglandbaan 1:14:00 is, dus de overige favorieten kunnen inderdaad hun borstjes nat maken...
0
geplaatst: 13 februari 2014, 15:35 uur
De lat is behoorlijk hoog gelegd door Zhang Hong met 1.14.02........
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 13 februari 2014, 15:51 uur
Ik denk dat ze kunnen rijden wat ze willen, maar het goud voor Zhang wel vast ligt. Maar goed, de Nederlandse ploeg is natuurlijk wel in uitzonderlijke vorm, dus misschien dat Wüst een legendarische race op de baan kan leggen.
Even gerelateerd: dit nummer is iedere dag te horen in de uitzending.
Even gerelateerd: dit nummer is iedere dag te horen in de uitzending.

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 13 februari 2014, 16:33 uur
Naast Zhang en de Russische favoriet staan allevier de Nederlandsen in de top 6. Wat een overheersing weer. 

0
geplaatst: 13 februari 2014, 17:08 uur
Nu al over het record van 11 medailes uit 1998 (de beste Olympische Winter Spelen ooit voor Nederland).
Waar gaat deze medaile regen eindigen ik voorspel 20+
Als het heel erg mee zit kunnen dit de meest sucsesvolle Olympische Spelen ooit worden voor Nederland, dan moeten ze wel over de 25 heen van 2000 (Sydney)
Waar gaat deze medaile regen eindigen ik voorspel 20+
Als het heel erg mee zit kunnen dit de meest sucsesvolle Olympische Spelen ooit worden voor Nederland, dan moeten ze wel over de 25 heen van 2000 (Sydney)
0
Dennisami
geplaatst: 13 februari 2014, 17:58 uur
Het is inderdaad geweldig dat Nederland het zo goed doet, leuk om te zien hoe dat podium 2 keer oranje was
Overigens vind ik dit toch wel het hoogte punt van de spelen.
Overigens vind ik dit toch wel het hoogte punt van de spelen.
0
geplaatst: 13 februari 2014, 19:37 uur
Wel jammer van Ploesjenko, toch beetje afscheid in mineur zo van een groot kunstschaatser (de grootste ooit?). Al heeft hij nog wel teamgoud kunnen pakken met Rusland, maar dat zal toch vooral als een troostrpijs aanvoelen. Hij ging natuurlijk al veel langer mee dan gewoon is in die sport (31 jaar al).
0
geplaatst: 13 februari 2014, 20:26 uur
Teunnis schreef:
Ik zou Lotte van Beek op 5 en Wust op 6 schatten (Zhang schat ik naast de Amerikanen en Fatkulina ook hoger in). Gezien de vorm van Fatkulina zal die zeker boven Wust eindigen, dus goud is al onmogelijk. Maar ze mag van mij gerust het tegendeel bewijzen
(quote)
Ik zou Lotte van Beek op 5 en Wust op 6 schatten (Zhang schat ik naast de Amerikanen en Fatkulina ook hoger in). Gezien de vorm van Fatkulina zal die zeker boven Wust eindigen, dus goud is al onmogelijk. Maar ze mag van mij gerust het tegendeel bewijzen
Dit soort dingen moet ik vaker zeggen

Opvallend veel overeenkomsten met gisteren. De winnaars lijken in meerdere opzichten op elkaar; een grote outsider, die vroeg begint, de laatste jaren vaak verstoppertje speelden en nu met een perfecte rit komen - al was de rit van Zhang nog wat perfecter dan die van Groothuis. En ook net als gisteren falen de de topfavorieten (ook hier tweemaal Amerika en Kazachstan en Rusland liggen ook niet ver van elkaar vandaan), waardoor er plek ontstaat voor tweemaal Nederland op het podium.
jassn schreef:
(quote)
Swings gaat eerder een medaille behalen op de 10km dan op de 1500. Alleen als hij een goede start kan doen maakt hij kans op de 1500 (laat dat nu net 1 zijn grootste minpunt zijn) ik had trouwens voor het toernooi zijn kansen het hoogst geschat op de 5km. Hij zat er dichtbij en ik vrees dat dit het dichtste gaat zijn dat hij komt bij eremetaal op deze olympische spelen. Die Belgen hebben blijkbaar nog niet zo veel kaas gegeten van schaatsen. Swings gaat nooit een medaille halen op de 10 km (of Kramer moet zijn stunt van vier jaar geleden gaan herhalen). Op de 1500 meter wordt het ook lastig, maar zit het er zeker wel in. Aan de andere kant is - met zo'n sterk deelnemersveld - een 10e plaats op de 1500 m logischer dan een 10e plaats op de 10 km.
0
geplaatst: 13 februari 2014, 20:43 uur
0
geplaatst: 14 februari 2014, 18:39 uur
Ik hou toch liever van wat oudere hoogtepunten. ^^
http://www.mensfitness.com/sites/mensfitness.com/files/imagecache/gallery_full_image/photo_gallery_picture_images/hottest-sochi-athletes-silje-norendal.jpg
http://www.mensfitness.com/sites/mensfitness.com/files/imagecache/gallery_full_image/photo_gallery_picture_images/hottest-sochi-athletes-silje-norendal.jpg
0
geplaatst: 15 februari 2014, 11:45 uur
Hendrik68 schreef:
Wederom gaat het goud in een shorttrackwedstrijd naar een nummer 4 die dankzij een val een ander die 2 anderen meesleurt. Is bepaald niet de eerste keer.
Wederom gaat het goud in een shorttrackwedstrijd naar een nummer 4 die dankzij een val een ander die 2 anderen meesleurt. Is bepaald niet de eerste keer.
Dit is natuurlijk het ultieme voorbeeld...de Australier Steven Bradbury op de OS van Salt Lake.
Overleeft de kwartfinale door diskwalificatie van de nummer 2, overleeft de halve finale doordat er in de laatste bocht een aantal vallen...en wat er dan in de finale gebeurt....
.
0
geplaatst: 15 februari 2014, 12:22 uur
Dat blijven geweldige beelden inderdaad. Doet me ook altijd aan dit (zomer) Olympische moment denken:
0
geplaatst: 15 februari 2014, 13:22 uur
Nou, dat short-tracken vind ik voor Nederland tot nog toe niet echt veel voorstellen 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.