MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:

Ligt eraan of Ron Vlaar, Willems en Veltman fit zijn.

kan allemaal wel zijn, maar het gebeurt niet.

Ik zou in dit geval niet zo serieus zijn.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ligt eraan of Ron Vlaar, Willems en Veltman fit zijn.

Teunnis schreef:
Naar mijn mening overtreft dit Epke Zonderland nog net een beetje.

Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Wij zijn een schaatsland en geen turnland. Wat Epke presteerde was echt veel specialer.

We zijn ook geen 500 meter sprint land.

Wel een schaatsland

Nederland domineert met het racen op ijs. Hopelijk kunnen de atleten nog meer medailles binnenhalen met het schaatsen.

Shorttrack was wel een beetje teleurstellend.

Ik vond het toch wel mooi, heb de hele tweede serie ook op het puntje van mijn stoel gezeten. De concurrentie bij de 500 meter leek mij overigens veel sterker dan bij de lange afstanden. De verschillen gaan ook nergens over.

Als je een paar kanonnen hebt, jagen ze elkaar ook leuk op, is het voordeel. Over vier jaar zijn ze 31 en 30 dus ze kunnen rustig nog een Olympische Spelen mee.

Cured
Ik vind die kortere afstanden veruit het mooist/flitsendst (t/m 1500 m); snel, fel en aggressief. De 10 Km schaffen ze maar af, die 5000 M vind ik meer dan zat om naar te kijken. (zo'n wedstrijd duurt me over 8 paar al veel te lang, vind het ook minder spannend vaak en nogal schaapachtig om naar te kijken.) Ik ben meer van het korte, flitsende werk dan van die lange (duursporten, nummers,solo's etc.). Zo vind ik schaken en dammen ook niks, behalve als het heel snel moet ( met schaakstukken/damschijven van ijs in een wat warmere hal of zo).

Biathlon vink ook niks; dat langlaufen is tot daar aan toe, maar dat cowboytje spelen erbij haalt de schwung eruit en niet passend. Alpine skieën vind ik dan wel weer gaaf.

Cured
Nog even: Curling vind ik trouwens het toppunt van lulligheid met die fluitketel en bezems over dat ijs. Zie ook eens die hilarische aflevering van bureau sport met Evenblij en die andere gast......

Cured schreef:
Biathlon vink ook niks; dat langlaufen is tot daar aan toe, maar dat cowboytje spelen erbij haalt de schwung eruit en niet passend.

Biathlon is juis een van de spannendste en spectaculairste onderdelen in de sneeuw. Heel wat leuker om naar te kijken dan alleen maar langlaufen.

Curling is idd misschien wel de lulligste sport ooit. Schansspringen is nog zo een van de weinige sporten waar ik zo goed als nooit naar kijk.

Biathlon vind ik ook veel leuker dan langlaufen, veel meer verrassing in de wedstrijden (de snelste wint immers niet altijd).

Qua schaatsen kan ik vele malen meer genieten van zo'n lange afstand dan van de sprint, pas vanaf de 1500 vind ik het eigenlijk leuk worden. Allround kampioenschappen vind ik dan ook altijd fijn.
Sprint kijk ik meestal niet eens naar - alleen van zo'n Wotherspoon kon ik toch wel genieten, jammer van zijn parcours op de OS maar blijft beste sprinter ooit.

Cured
Op zich hebben Graf en Chungking inderdaad wel een punt bij dat biatlon (dat schietonderdeel) qua spanning, dat is absoluut waar. Ok, bij deze is biathlon mijn favoriete 'langlauf'onderdeel, maar niet al te lang dan.

Schansspringen kijk ik nog wel eens, ideale tv voor als je brak, ziek of verveeld bent (hetzelfde geldt ook voor curling). Wat betreft schaatsen vind ik alle afstanden wel wat hebben.

Hebben jullie dat mogul skiën gezien? Als ik er naar kijk krijg ik al last van mijn knieën. Sporten is gezond (zeggen ze), maar dit kan nooit goed zijn.

GrafGantz schreef:
(quote)

Biathlon is juis een van de spannendste en spectaculairste onderdelen in de sneeuw. Heel wat leuker om naar te kijken dan alleen maar langlaufen.

100% mee eens.

staralfur schreef:
Schansspringen kijk ik nog wel eens, ideale tv voor als je brak, ziek of verveeld bent (hetzelfde geldt ook voor curling). Wat betreft schaatsen vind ik alle afstanden wel wat hebben.

Hebben jullie dat mogul skiën gezien? Als ik er naar kijk krijg ik al last van mijn knieën. Sporten is gezond (zeggen ze), maar dit kan nooit goed zijn.

Ook helemaal mee eens. Curling is lekker ontspannend en schansspringen vooral mooi om te zien zo'n vliegende skiër.

GrafGantz schreef:
(quote)

Spannendste zou best kunnen inderdaad. Maar als het om spectaculaire sporten in de sneeuw gaat verkies ik toch heel wat andere onderdelen boven de biatlon. Halfpipe, Slopestyle (vooral met ski's wordt heel vet morgen of overmorgen), Moguls, Super G, Slalom, Afdaling, Aerials, Skicross en Parallel reuzenslalom met snowboard zijn naar mijn mening toch allemaal wel even wat spectaculairder.

Nu nieuwe sporten steeds meer worden toegestaan wacht ik vol spanning op de komst van Schotse-Slavische bob-throw: een combinatie van bobsleeën en dwergwerpen.

Twee grote sterke mannen vertrekken met een bob vol met (een half dozijn) dwergen: onderweg moeten alle dwergen eruitgegooid worden - niet alleen de worpafstand en het bereiken van het doelwit (the dwarf's eye) telt, ook de gerealiseerde tijd en de schoonheid van de worp. Prachtig

Zwaar hoor, dat biathlon. Trouwens, het meeste lijkt mij fysiek afzien, behalve dan curling.
Maar het meeste is ook echt leuk om te zien, spectaculair soms. Alleen dat curling kan mij gestolen worden.

Martial
En hoe blij kan je zijn met een bronzen plak (Margot Boer)
Geweldig om te zien!

Cured
Top van en voor Boer; niet echt verwacht, wel gehoopt.

Zag zonet cross country sprint: 2,5 minuut keihard 'knallen' , da's meer mijn ding. Bij het schansspringen zou ik ook wel eens een vliegende hollander willen zien die meedeed met de beteren. Kan dat niet bij de Vaalserberg gemaakt worden?

Topprestatie van Boer, mooi om die ontlading te zien.

Wel benieuwd of Shani Davis zich vandaag (nog meer) de legende kan inschaatsen. Hij is mss wel wat over zijn absolute top heen, maar nog steeds een van de grote favorieten voor de 1000 dacht ik?

Hoewel hij natuurlijk van nature meer een sprinter is heb ik het altijd wel jammer gevonden dat hij is gestopt met allround schaatsen, aangezien hij toch de enige was die over de wapens beschikte om Kramer te kloppen.

Chungking schreef:
Wel benieuwd of Shani Davis zich vandaag (nog meer) de legende kan inschaatsen. Hij is mss wel wat over zijn absolute top heen, maar nog steeds een van de grote favorieten voor de 1000 dacht ik?

Daar ga ik wel van uit, hij kan altijd wat extra's geven op belangrijke momenten. Maar het zal zeker spannend worden..

Cured
Ik denk ook dat Davis wint en hoop op een plak voor één van de Nederlanders ; dan ben ik al tevreden, maar liever meer natuurlijk.

voorspelling:
Davis mag blij zijn als hij op het podium komt, Nederland zal wederom heersen op de Olympische Schaatsbaan
1. Groothuis 2. Mulder 3. Verweij of Tuitert (en één van die 2 gaat ook de 1500 winnen)

Cured
We zullen zien, Thelion. Je bent wel erg optimistisch, maar ik vind het best op die volgorde. Ik denk dat Groothuis helaas weer (s)tuitert....

De baan is ovaal, het ijs glad en Shani is een cool dude en heeft guts, we'll c!

Geloof iig niet in die volgorde van thelion

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:26 uur

geplaatst: vandaag om 21:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.