MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:

De twee 'Russen' eerste en tweede...

Raar verhaal van die Koreaan. Rijdt voor veel geld voor Rusland, had ook wel voor de VS willen rijden maar die kunnen hem niet betalen. Jammer dat er geen regelgeving is om zulke excessen tegen te gaan. Zijn er in de atletiek ook een paar van dat slag, al zijn dat vooral Afrikanen die voor Arabische oliestaatjes uitkomen.

Sport en commercie onlosmakelijk met elkaar verbonden en dat word alleen maar erger.
Wat te denken van Keniaanen (atletiek) die de Nederlandse Nationaliteit hebben gekregen zodat ze voor Nederland uit kunnen komen.......??????

Op 0,003 2e da's wel heel zuur.
Maar toch Verweij en medaille 14.........

Niet eens alle gouden medailles bij de mannen. Teleurstellende spelen weer...

Je kunt 'm niets verweijten.

He$$el_01 schreef:
Niet eens alle gouden medailles bij de mannen. Teleurstellende spelen weer...
Ja een dramatische dag in de geschiedenis van de Nederlandse schaatssport.

Martial
Zoals misschien wel verwacht heeft Bert van Marwijk het veld moeten ruimen bij HSV na de 7e nederlaag op rij, we hebben natuurlijk niet allemaal de luxe dat we kunnen putten uit een selectie zoals een Guardiola bijvoorbeeld heeft........

In de Nederlandse competitie staat ineens een Roda JC onderaan oftewel een nieuwe trainer is niet altijd een verbetering te noemen en blijft het wel min of meer opvallend dat er gekozen is voor een beginnend trainer zoals een Tomasson, het blijft sowieso behoorlijk spannend onderin wie er straks rechtstreeks de Jupiler League ingaat, nu een voorspelling doen lijkt onbegonnen werk ........

HSV heeft de 4e begroting van Duitsland...

Al stond deze selectie er natuurlijk al. Inclusief beker waren het zelfs 8 verliespartijen op rij.

Elke trainer die nu binnenloopt gaat het natuurlijk beter doen.

Het is echt puur pech voor Van Marwijk. Hoe is het gewoon mogelijk dat daar, met zoveel geld, zulke knuppels van spelers rondlopen dat er gewoon niets mee te beginnen valt.

Ik weet nog een vacature voor Bert.

Van Marwijk is gewoon niet zo'n goede trainer.

Dat denk ik ook... degelijke, maar geen toptrainer. In 2010 had hij een uitzonderlijke groep spelers tot zijn beschikking (hongerig, getalenteerd, ervaren en de beste spelers op hun piek) maar de basis voor dat elftal was al gelegd door Van Basten. Anderszijds is het ook wel een kwaliteit om niet onnodig te gaan experimenteren. Vraag me wel eens af hoe groot de rol van De Boer was als assistent-coach op het WK, hij weet Ajax in de wedstrijden waarin het erop aankomt ook tot op het bot te motiveren. In 2002 heeft Bert het wel goed gedaan, maar als Pi-Air er in Freiburg die krankzinnige vrije trap niet had in getrapt...

Feyenoord zal er met hem niet op vooruitgaan ben ik bang.

Ik kan mij anders nog een Europees kampioenschap herinneren.....

Stijn_Slayer
2002 kwam een hoop geluk bij kijken. Heb geen hoge dunk van Van Marwijk. Vind het een weinig flexibele trainer, waarvan ik vaak de indruk heb dat hij meer met zichzelf (en het bewijzen van zijn eigen gelijk) bezig is dan met zijn team. Anders kies je toch ook niet voor HSV? Dat had hij kunnen weten.

Teams onder zijn leiding zijn nou niet bepaald oases van rust.

musician schreef:
Ik kan mij anders nog een Europees kampioenschap herinneren.....

Precies, daar ging het helemaal mis met Van Marwijk.

Stijn_Slayer schreef:
2002 kwam een hoop geluk bij kijken.

Geluk heb je altijd nodig. Maar hij had toen een mooie ploeg tot zijn beschikking. De ploeg van toen zou dit seizoen met 20 punten voorsprong kampioen van Nederland worden.

http://static0.ad.nl/static/photo/2011/15/14/11/20110323172356/media_xl_616451.jpg

Ik kan mij dat seizoen (2002) weinig fouten van Van Marwijk herinneren.

Was dat trouwens nu weer opeens geluk, dat Europees kampioenschap van Feyenoord in 2002? Volgens mij heb ik hoofdzakelijk afgetekende overwinningen gezien.

Dan kan worden begonnen over Van Hooijdonk, Tomasson of wie er dan ook erg belangrijk is geweest in dat elftal. Dat maakt mij op zich helemaal niet uit. De individuele spelers die op de foto staan (behoudens dan de piepjonge Van Persie) hebben nergens een dergelijke prestatie meer geleverd.

Dat Van Marwijk dat wel uit dat elftal heeft gekregen geeft toch wel inzicht in wat hij daar wist te bewerkstelligen.

musician schreef:
Was dat trouwens nu weer opeens geluk, dat Europees kampioenschap van Feyenoord in 2002? Volgens mij heb ik hoofdzakelijk afgetekende overwinningen gezien.

Tegen Freiburg was Feyenoord nagenoeg uitgeschakeld, totdat PVH een onmogelijke vrije trap raak schoot. Tegen Glasgow Rangers ook. Dat is ook een kwaliteit, maar afgetekend hebben ze maar weinig afgetekend gewonnen in de Europa Cup dat jaar. Maar goed, dat maakte de uiteindelijke winst wel mooi.

Verder was het inderdaad wel een goed team dat Feyenoord had, maar onder de periode Van Marwijk ging het uiteindelijk ook gauw achteruit.

Volledig oranje podium denk ik bij 1500m vandaag.

Mag wel weer eens een keer.

Stijn_Slayer
De kwartfinale was ook twee keer 1-1 en eigenlijk alle wedstrijden werden uiteindelijk nipt gewonnen. Ruim derde in de Eredivisie ook, kennelijk waren ze lang niet het beste team van Nederland. Het jaar erop laatste in de CL-Poule.

Zo goed bleken de Ono's, Buffels en Pardo's uiteindelijk ook niet te zijn.

herman schreef:
(quote)

Tegen Freiburg was Feyenoord nagenoeg uitgeschakeld, totdat PVH een onmogelijke vrije trap raak schoot. Tegen Glasgow Rangers ook. Dat is ook een kwaliteit, maar afgetekend hebben ze maar weinig afgetekend gewonnen in de Europa Cup dat jaar. Maar goed, dat maakte de uiteindelijke winst wel mooi.

Verder was het inderdaad wel een goed team dat Feyenoord had, maar onder de periode Van Marwijk ging het uiteindelijk ook gauw achteruit.

Leonardo scoorde later ook nog. Was ook genoeg geweest om door te gaan. Maar goed, wie weet had hij dan niet gescoord.

Maar Feyenoord was natuurlijk nog lang niet nagenoeg uitgeschakeld. Zulke momenten heb je wel nodig...

Stijn_Slayer schreef:

Als Feyenoord een Mercedes is, is het deze eeuw nooit een S (Sonderklasse) geweest, nu is het max een B. Ajax en PSV hebben een paar keer S-klasse gehad en PSV is thans een A: nieuw model, mooie lijnen, veel potentie. Ajax lijkt daarentegen wel een Hyundai i30 - het lijkt heel wat, maar is gebaseerd op oudere versies van andere merken.

Nu schaatsen gluren!

Stijn_Slayer schreef:
De kwartfinale was ook twee keer 1-1 en eigenlijk alle wedstrijden werden uiteindelijk nipt gewonnen. Ruim derde in de Eredivisie ook, kennelijk waren ze lang niet het beste team van Nederland. Het jaar erop laatste in de CL-Poule.

Haha.

Pardo en Buffel speelden dat seizoen nog niet eens bij Feyenoord (dit zegt eigenlijk al genoeg hoe weinig je er nog van weet...). Ono was echt geweldig. Helaas haalde hij na veel grote blessures zijn niveau nooit meer. Die kerel kon binnen een minuut het spel naar zich toe trekken, met een schitterende techniek. Zo jammer dat het er daarna niet meer uit is gekomen (mede door blessures).

Het jaar erop werden ze inderdaad laatste in de CL. Dat kwam voornamelijk door de laatste spannende wedstrijd tegen Newcastle United. Wonnen ze die, dan zouden ze 2e zijn geworden en naar de volgende ronde van de CL zijn gegaan. Nu verloren ze nipt en werden ze 4e. Verder speelde Feyenoord dat toernooi nog gelijk tegen Juventus en won het uit tegen in Newcastle. Zo slecht was het dus niet. In de voorronde hadden ze Fenerbahce nog van de mat gespeeld in Turkije en verlieten ze het veld onder luid applaus van de Turken.

PSV en Ajax hadden destijds ook een team dat nu fluitend kampioen zou worden.

Feyenoord was destijds ook niet de top van de subtop van Europa , knap om dan de cup toch te pakken.
Ieder kampioen , CL, landstitel, WK EK, heeft ook geluk nodig.
Overigens tijdens het WK heeft hij met een team dat kwart finale niveau had toch de finale bereikt.
Met een beetje meer Robben precisie was er zelfs een WK titel geweest.
Balans in het elftal en een grote wil en geloof om te winnen heeft naast geluk ook een finale plaats opgeleverd.
Overigens heeft van Marwijk dit HSV elftal niet samengesteld, daar zit wel het grootste probleem vrees ik.
Waarom zou de trainer van Fulham trouwens afgehaakt zijn

Rudi S schreef:
Feyenoord was destijds ook niet de top van de subtop van Europa , knap om dan de cup toch te pakken.

Jawel, Feyenoord zat toen wel aan de bovenkant van de subtop van Europa.

Cijfers wijzen dat ook uit. Ze stonden toen iets van 17e of 23e op de Europese lijst van clubs.

Bert is een beetje saaie trainer vind ik. Hij laat zijn teams nooit echt leuk voetballen. Met die europa cup overwinning en die 2e plek op het Wk heeft hij het onverwachts goed gedaan. Maar een echte top trainer is hij inderdaad niet. Dat blijkt ook wel gezien de clubs die hij achter zijn naam heeft staan. Ook in zijn omgang met de pers komt hij vaak saai en nors over.

Eens hoor. Bovendien denkt hij het spelletje uitgevonden te hebben. Brr.

Jorien ter Mors 1:53.51 De lat ligt hoog voor de concurentie

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:36 uur

geplaatst: vandaag om 19:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.