MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
panjoe (moderator)
Gastón Pereiro - Club Nacional de Football - YouTube

Ik las dat Willem van Hanegem positief was over Gastón Pereiro, en heb even door dit filmpje heen gescrolld. Ik dacht dat hij iets van zes of zeven miljoen heeft gekost, dus was wel benieuwd. Leuk spelertje, zo te zien.

Martial schreef:
Wat verwacht Running On Empty eigenlijk van de wedstrijd vanavond?

Als er voor Utrecht weer een kans ligt is het misschien vanavond wel, want Feyenoord oogt bij lange na nog niet op een geoliede machine

Utrecht heeft in ieder geval wel een goede spits in huis. Ik denk dat Haller de enige is die Luuk de Jong van de topscorerstitel kan houden.

herman schreef:
Utrecht heeft in ieder geval wel een goede spits in huis. Ik denk dat Haller de enige is die Luuk de Jong van de topscorerstitel kan houden.

Mooi cv: 11 eredivisiegoals in 17 wedstrijden. Ik meen dat Utrecht hem voor ca 1 miljoen heeft gekocht. Een van de analisten noemde hem idd als mogelijke topscorer voor het komende seizoen. Het werd echter wat betrekkelijker toen, afgezien van de te verwachten Luuk de Jong, ook Dirk Kuijt werd genoemd.

Opvallend idd dat veel topclubs hebben zitten snurken. Vind hem veel completer en atletischer dan bijv Kramer. Waarschijnlijk gaat ie tzt met dezelfde ratio verkocht worden naar elders als ... Dirk Kuijt

En dan had Utrecht ook nog een andere spits die vorig jaar 1-op-1 liep tot aan zijn blessure. Jongen die eerder bij AZ speelde, ben zijn naam even kwijt. Als Haller nog zo'n seizoen draait dan verwacht ik wel dat ie met flinke winst doorverkocht zal worden.

Boymans.

Gretz schreef:
Boymans.

Maar hij kwam van Willem II en is nog steeds herstellende van een enkelblessure.

Mjuman schreef:
(quote)

Maar hij kwam van Willem II en is nog steeds herstellende van een enkelblessure.

Hij had vorig seizoen 9 goals in 9 wedstrijden.

Die inderdaad. Heeft eerder ook bij AZ gespeeld, maar dat was toen een treetje te hoog.

herman schreef:
Die inderdaad. Heeft eerder ook bij AZ gespeeld, maar dat was toen een treetje te hoog.

Utrecht kocht hem toen ie topscorer van de eerste divisie was geworden.

Maar voorlopig is het de "oudgediende" Kazim die de score heeft geopend.

Martial schreef:
Wat verwacht Running On Empty eigenlijk van de wedstrijd vanavond?

Ik had gehoopt op een surprise en dat leek bijna te gaan gebeuren maar Feyenoord heeft op spirit gewonnen. Ruiter zwak bij 2 tegendoelpunten. Pingels waren geen pingels.

Overige is Ruud Boymans nog steeds geblesseerd en heeft FCUtrecht vandaag een bod van 6 miljoen op Haller gekregen van Brentford, de club van Marinus Dijkhuizen. Benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.

Haller is nu wel even topscorer.

Volgens mij was ik één van de weinigen die aan het einde van het vorige seizoen Haller al in het lijstje van het beste elftal van de eredivisie heb gezet. Aan hem gaat Utrecht nog veel plezier beleven.

Die rode kaart van Kasdorp sloeg eigenlijk helemaal nergens op maar was wel zwaar van invloed op de wedstrijd.

Blom realiseert zich dat de kaart ten onrechte is en geeft later daarom heel gemakkelijk een penalty aan Feyenoord, ter compensatie. Om kritiek vanuit Utrecht te laten verstommen, geeft hij in de allerlaatste seconde nog een penalty aan Utrecht.

Zo gaan die dingen helaas. Overigens was het toch terecht dat Feyenoord won, ook al was het op karakter en was de hele wedstrijd niet al te best. Met 10 man spelen is natuurlijk nooit een pretje.

Dirk vast op 1. En dat terwijl hij niet eens heel de wedstrijd centrumspits was.

Deed het overigens erg goed; nam de ploeg op sleeptouw, positioneel sterk -al liep hij op momenten overal - en sterk aan de bal. Zijn ervaring was gisteren een verademing (tussen al die jonkies).

Martial
De beelden van Karsdorp moet ik nog terug zien, maar op de terugweg in de auto naar huis hoorde ik op de radio dat die gegeven kon worden en wel terecht was?
Laten we het maar houden op jeugdige onbezonnenheid

Voetballend houdt het nog steeds niet over bij Feyenoord, maar de 2e helft daar zat alles op en aan, rode kaart, makkelijke gegeven penalties waar Running On Empty het over had en natuurlijk de 2-1 van Vilhena en de Kuip compleet in extase, geweldig en daarvoor zit je nu in een stadion.

Nelom blijft een drama van het ergste soort, maar wat een geweldige voetballer is die Vejinović die ook de slalom tot in de perfectie beheerst, ook Van Beek weer ijzersterk (vooral 1e helft)

De eerste 3 punten zijn binnen, maar er is nog genoeg werk aan de winkel.....

Ik wou er net aan toevoegen: het gaat niet duren voor ik fan ben van Vejinovic. Heerlijke passjes, geweldige stijl, vooruit denkend. Op deze manier gaan we Clasie nauwelijks missen.

Prioriteit is de linksbackpositie. Moet voor Nelom toch ook een hel zijn als je zoveel te kort komt?

Heb er wel vertrouwen in dat Feyenoord beter gaat voetballen, zeker met een fitte Elia. Gisteren stond er tenminste een echt team dat er voor vocht om te winnen. Dat was vorig jaar wel anders

Over Karsdorp: dat was een gele kaart. Bilal: eas niet echt een penal. Duw Nelom: ontzettend dom, makkelijk gegeven.

Martial schreef:
De beelden van Karsdorp moet ik nog terug zien, maar op de terugweg in de auto naar huis hoorde ik op de radio dat die gegeven kon worden en wel terecht was?

De vraag is altijd wie er bij de wedstrijd zit te kijken, bij radio Arena.
Karsdorp wil gewoon de bal spelen, ziet die hele tegenstander niet aankomen. Er is niet eens een bewuste overtreding begaan.

Hij kwam wel heel dom in hoor... dan weet je dat je de tegenstander kan raken. In het stadion dacht ik meteen aan rood. Na het zien van de beelden hoogstens geel, inderdaad.

Het was idd lomp, gen bewuste overtreding maar uiteraard wel een overtreding. Een rode kaart was erg zwaar, been was niet gestrekt en over de grond. Geel was beter geweest. De 2 pingels sloegen ook nergens op dus Blom is aan het begin van het seizoen al weer in de vorm van vorig jaar...

Toch knap dat Feyenoord met 9,5 man (Want met Nelom wordt je enkel slechter, ze kunnen net zo goed met een man minder beginnen) een 1-1 stand omzetten naar 3-1 is prima. Kuijt gaat nog wel wat penalty's maken want met de snelheid en behendigheid van Elia en Bilal gaan nog een hoop backs overtredingen veroorzaken.

Martial
musician schreef:

De vraag is altijd wie er bij de wedstrijd zit te kijken, bij radio Arena.

Radio Arena?
Daar luister ik niet naar Hans
Het is hier natuurlijk Radio Rijnmond

Buiten het feit dat Nelom een drama was spande die blonde snol van een Blom natuurlijk wel de kroon, want wat een drama scheidsrechter is dat zeg.

Bij mij is Radio Arena de benaming voor Langs de Lijn. Radio Rijmond kan ik hier niet ontvangen

musician schreef:
Bij mij is Radio Arena de benaming voor Langs de Lijn. Radio Rijmond kan ik hier niet ontvangen

Ach ja en zo is Studio Voetbal inderdaad Studio Ajax en kun je het Musicmeter Sporttopic eigenlijk wel zo'n beetje hernoemen tot Feyenoord Forum. Man man wat een geouwehoer over die club hier.

Die rode kaart was voor de een donkergeel en voor Blom lichtrood kennelijk. De beelden in de herhaling zijn voor mij helder, je kunt hem geven. De penalties waren echt volkomen belachelijk, met name die van Feyenoord, en bij FC Utrecht hebben ze als mietjes staan verdedigen bij 2 doelpunten, inclusief de keeper. Hier was meer mogelijk geweest. Maar goed, uit verliezen bij Feyenoord is op zich weer geen schande en we gaan door naar volgende week.

Er was meer mogelijk geweest ja. Maar dan wel door die rode kaart. Daarvoor had Feyenoord niets te duchten van Utregg en hadden de wedstrijd onder controle. Zonder goed te spelen.

Running On Empty schreef:
(quote)

Ach ja en zo is Studio Voetbal inderdaad Studio Ajax en kun je het Musicmeter Sporttopic eigenlijk wel zo'n beetje hernoemen tot Feyenoord Forum. Man man wat een geouwehoer over die club hier.

+1. Dat calimero-gedoe altijd. Volgens mij zijn bijna alle Nederlandse verslaggevers objectief ingesteld zonder dat ze tijdens hun werken een sterke voorkeur voor 1 van de clubs uiten.

Behalve Jack van Gelder.

En behalve als je de voorkeuren kent van de heren commentatoren.

Tom Egbers is voor Heracles en weet dat goed te verbergen.

Jack Van Gelder is Ajax, Ajax en nog eens Ajax en weet dat NIET te verbergen.

Jack van Gelder is Ajax, AFC en een beetje Barcelona.

En ze zijn allenaal een beetje Messi

panjoe (moderator)
Ik ben wel benieuwd wat de voorkeuren van de andere commentatoren zijn, eigenlijk. Bij Van Gelder is het natuurlijk overduidelijk en naar mijn mening gewoon strontvervelend.

Gretz schreef:
+1. Dat calimero-gedoe altijd.
Dat heb je nou eenmaal als half Nederland voor Ajax is. Dan is de kans vrij aannemelijk dat dit ook in de journalistiek zo is.

Verder: http://www.ad.nl/ad/nl/5598/Sportcolumnisten/article/detail/3748699/2014/09/16/Niets-mis-mee-als-Jack-van-Gelder-in-een-Ajax-pyjama-wil-slapen.dhtml

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:29 uur

geplaatst: vandaag om 15:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.