Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 9 augustus 2015, 20:26 uur
panjoe schreef:
Ik ben wel benieuwd wat de voorkeuren van de andere commentatoren zijn, eigenlijk. Bij Van Gelder is het natuurlijk overduidelijk en naar mijn mening gewoon strontvervelend.
Ik ben wel benieuwd wat de voorkeuren van de andere commentatoren zijn, eigenlijk. Bij Van Gelder is het natuurlijk overduidelijk en naar mijn mening gewoon strontvervelend.
100% eens.
Jeroen Elshof is supporter van AZ
Jeroen Grueter vermoedelijk voor FC Utrecht
Tom Egbers voor Heracles
Sjoerd Mossou voor NAC
Kees Jansma voor ADO
0
geplaatst: 9 augustus 2015, 22:06 uur
Nicolage Rico schreef:
Prioriteit is de linksbackpositie. Moet voor Nelom toch ook een hel zijn als je zoveel te kort komt?
Prioriteit is de linksbackpositie. Moet voor Nelom toch ook een hel zijn als je zoveel te kort komt?
Botteghin halen en dan Kongolo naar de linksbackpositie.
0
Hendrik68
geplaatst: 10 augustus 2015, 09:36 uur
Feyenoord wil de transfer deze week afronden staat vanmorgen in het Dagblad van het Noorden, al zegt Nijland nog geen 3e bod te hebben ontvangen. Dat hoort bij het spel. Opvallend hoe Botteghin, die al een jaar of 4 een zelfde niveau heeft, ineens zo door een ieder opgehemeld wordt. Hij is een van de beste CV's van Nederland, maar dat was hij in zijn tijd bij NAC ook al. Nu hij nog maar een jaar contract heeft bij Groningen is Feyenoord ineens bereid om meer dan 2 miljoen te betalen, waarom vorig jaar dan niet toen De Vrij en BMI vertrokken? Knettergek, net als die 2,5 miljoen voor een B- spits als Kramer. Na jaren van verstandig beleid is Feyenoord gezond en direct jeukt het geld ze weer in de broekzak. Geef Kongolo en Van Beek en ook Nelom gewoon een kans en laat ze 2 jaar staan, dan heb je gratis hetzelfde niveau. De Vrij en BMI hebben juist zoveel geld opgeleverd omdat zij wel de kans kregen om fouten te maken. Botteghin is zoals gezegd een van de beste CV's van Nederland, maar momenteel is dat wel een niveau dat een topclub moeiteloos zelf op moet kunnen leiden. Dat doet Feyenoord ook, maar dan moeten ze wel een kans krijgen. Juist nu ze onder een mentor als Kuijt kunnen groeien mogen ze op de bank gaan zitten.
Ondertussen gaat Groningen aardig uitgekleed Europa in, al heb ik niet de illusie dat Botteghin van dat ene punt in de EL groepsfase 2 zou hebben gemaakt.
Ondertussen gaat Groningen aardig uitgekleed Europa in, al heb ik niet de illusie dat Botteghin van dat ene punt in de EL groepsfase 2 zou hebben gemaakt.
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 09:42 uur
Van Hooijdonk: ''Haal Royston Drenthe als linksback'' | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Gisteren in studio voetbal
NOS Studio Voetbal van Gisteren, 22:14 | NOS
Het kan nog mooier
De Boer: ?Halve finale Europa League het doel?|Ajax| Telegraaf.nl
Gisteren in studio voetbal

NOS Studio Voetbal van Gisteren, 22:14 | NOS
Het kan nog mooier

De Boer: ?Halve finale Europa League het doel?|Ajax| Telegraaf.nl
0
Martial
geplaatst: 10 augustus 2015, 10:29 uur
Hendrik68 schreef:
Feyenoord wil de transfer deze week afronden staat vanmorgen in het Dagblad van het Noorden, al zegt Nijland nog geen 3e bod te hebben ontvangen. Dat hoort bij het spel. Opvallend hoe Botteghin, die al een jaar of 4 een zelfde niveau heeft, ineens zo door een ieder opgehemeld wordt. Hij is een van de beste CV's van Nederland, maar dat was hij in zijn tijd bij NAC ook al. Nu hij nog maar een jaar contract heeft bij Groningen is Feyenoord ineens bereid om meer dan 2 miljoen te betalen, waarom vorig jaar dan niet toen De Vrij en BMI vertrokken? Knettergek, net als die 2,5 miljoen voor een B- spits als Kramer. Na jaren van verstandig beleid is Feyenoord gezond en direct jeukt het geld ze weer in de broekzak. Geef Kongolo en Van Beek en ook Nelom gewoon een kans en laat ze 2 jaar staan, dan heb je gratis hetzelfde niveau. De Vrij en BMI hebben juist zoveel geld opgeleverd omdat zij wel de kans kregen om fouten te maken. Botteghin is zoals gezegd een van de beste CV's van Nederland, maar momenteel is dat wel een niveau dat een topclub moeiteloos zelf op moet kunnen leiden. Dat doet Feyenoord ook, maar dan moeten ze wel een kans krijgen. Juist nu ze onder een mentor als Kuijt kunnen groeien mogen ze op de bank gaan zitten.
Je zegt hele wijze woorden Hendrik ...... nu wordt die Botteghin ook waarschijnlijk gehaald als back-up voor de verdediging, hetzelfde geldt natuurlijk voor die Van Der Heijden die eigenlijk het gat opvullen die Mathijsen en Boulahrouz achterlieten na vorig seizoen.
Ik zou het echter een schande vinden als bijvoorbeeld een Van Beek daardoor op de bank gaat belanden die de komende jaren gewoon tot één van de betere verdedigers gaat behoren is mijn verwachting als hij zich zo blijft ontwikkelen, Nelom daarentegen heeft genoeg kansen gehad en is gewoon erg zwak op de linksback positie.
Het beleid van Feyenoord noem ik altijd het op hoop van zegen beleid er is werkelijk geen peil op te trekken, van een Elia hoopt men ook weer dat hij zijn oude vorm teruggaat vinden, Kramer eerst niet goed genoeg bevonden en nu weer wel (??) en ze zijn weer lekker bezig om de eigen jeugd weg te jagen of geen kans te gunnen en wat gaat Feyenoord doen als dit seizoen weer op een teleurstelling uitdraait met al die aankopen??
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 10:54 uur
Daar gaat Feyenoord vast op gokken ja.
Geen ideale situatie. Kongolo is een CV (wil ook niet op linksback spelen) en heeft voor die positie veel potentie.
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 12:09 uur
Martial schreef:
Het beleid van Feyenoord noem ik altijd het op hoop van zegen beleid er is werkelijk geen peil op te trekken, van een Elia hoopt men ook weer dat hij zijn oude vorm teruggaat vinden, Kramer eerst niet goed genoeg bevonden en nu weer wel (??) en ze zijn weer lekker bezig om de eigen jeugd weg te jagen of geen kans te gunnen en wat gaat Feyenoord doen als dit seizoen weer op een teleurstelling uitdraait met al die aankopen??
Kuijt wil niet minder dan een kampioenschap! Zegt hij overal en nergens dus dat moet dan wel lukken
Sinds Van Geel weten we dat er bij Feyenoord geen beleid achter aankopen (en verkopen) zit en dat het niks mag kosten.
En inmiddels weten we ook dat Feyenoord niets doet bij teleurstellende seizoens eindes.
Het enige is dat ik globaal gesproken het aantrekken van een aantal spelers vind te billijken, of althans, daar verwacht ik wat van. Iets beter dan de aanschaffen van vorig jaar, lijkt het. Het spel van de oefenperiode en de eerste wedstrijd tegen FC Utrecht laat wel zien dat er nog enige tijd moet worden "geoefend".
Running on Empty schreef:
......en kun je het Musicmeter Sporttopic eigenlijk wel zo'n beetje hernoemen tot Feyenoord Forum. Man man wat een geouwehoer over die club hier.
......en kun je het Musicmeter Sporttopic eigenlijk wel zo'n beetje hernoemen tot Feyenoord Forum. Man man wat een geouwehoer over die club hier.
Sorry ROE, maar het is nu eenmaal een club met veel en kritische aanhang en de club heeft altijd veel gedoe

Ik zou overigens nooit schrijven dat er niets meer over FC Utrecht zou mogen worden gezegd...
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 12:47 uur
musician schreef:
Sorry ROE, maar het is nu eenmaal een club met veel en kritische aanhang en de club heeft altijd veel gedoe
Ik zou overigens nooit schrijven dat er niets meer over FC Utrecht zou mogen worden gezegd...

Maar dat schreef ik ook niet. Discussier gewoon lekker door zou ik zeggen.
Geen probleem hoor, ik draag Feyenoord een warm hart toe. Wij pakken die punten wel terug

0
geplaatst: 10 augustus 2015, 13:06 uur
Hendrik68 schreef:
Knettergek, net als die 2,5 miljoen voor een B- spits als Kramer..
Knettergek, net als die 2,5 miljoen voor een B- spits als Kramer..
Schijnt toch gewoon op 1,5 miljoen uitgekomen te zijn met wat bonusregelingen (x aantal wedstrijden, rechtstreeks Europees voetbal e.d.)
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 13:23 uur
Cruijff zijn detective komt binnenkort met aanbevelingen. 
http://www.nu.nl/voetbal/41...
Zo houden zich niet aan de regels, dat is alvast duidelijk.
Neemt iemand die man nog serieus bij Ajax?

http://www.nu.nl/voetbal/41...
Zo houden zich niet aan de regels, dat is alvast duidelijk.
Neemt iemand die man nog serieus bij Ajax?
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 13:54 uur
Hendrik68 schreef:
Ligt er natuurlijk aan wie we loten in de EL. Maar toch vind ik dat we wel een aardige selectie hebben, middenveld is vooral sterk en als Hoesen ze nou ook eens in echte wedstrijden er in gaat schieten in plaats van alleen in oefenwedstrijden, dan zou het best een leuk seizoen kunnen worden.
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 13:54 uur
vigil schreef:
Schijnt toch gewoon op 1,5 miljoen uitgekomen te zijn met wat bonusregelingen (x aantal wedstrijden, rechtstreeks Europees voetbal e.d.)
(quote)
Geen bonusregelingen volgens de Telegraaf, dacht ik.
Meer dan 2,5 miljoen voor Bottehgin vind ik overigens veel te veel, voor iemand met nog een contract van 10 maandjes. En dan nog 8 ton per jaar verdienen. Stukkie meer dan basis -en jeugdspeler van Beek. Dat soort dingen zou Feyenoord niet meer doen, dacht ik.
0
Hendrik68
geplaatst: 10 augustus 2015, 14:26 uur
trebremmit schreef:
Maar toch vind ik dat we wel een aardige selectie hebben, middenveld is vooral sterk en als Hoesen ze nou ook eens in echte wedstrijden er in gaat schieten in plaats van alleen in oefenwedstrijden, dan zou het best een leuk seizoen kunnen worden.
Maar toch vind ik dat we wel een aardige selectie hebben, middenveld is vooral sterk en als Hoesen ze nou ook eens in echte wedstrijden er in gaat schieten in plaats van alleen in oefenwedstrijden, dan zou het best een leuk seizoen kunnen worden.
Voor het bereiken van de play offs in de Eredivisie is deze selectie sterk genoeg. Maar je speelt wel 6 wedstrijden extra het eerste half jaar. Hoe houdt onze belangrijkste speler Rusnak dat? Hij had vorig jaar al regelmatig moeite met 90 minuten, dat mag hij nu 6 keer extra doen. Ja als Hoesen er meer dan 10 inschopt dan kunnen we zomaar 5e worden. Maar hoe kan Hoesen nu ineens wel aan de lopende band scoren? Matavz had er ook 3 jaar voor nodig, laten we ons daar maar aan vasthouden.
Voor de EL is deze selectie te zwak, maar dat geldt voor alle Nederlandse clubs behalve Ajax.
EDIT: met "uitgekleed" bedoelde ik dat we wel de 3 belangrijkste spelers zijn kwijtgeraakt (ervan uitgaande dat Botteghin vertrekt): De aanvoerder, de spelverdeler en de rots in de branding van de verdediging. 3 spelers uit de as. De keeper is de enige die overblijft. Dat zijn sleutelposities die tijd nodig hebben om goed vervangen te worden, maar voor de play offs in de eredivisie is het voldoende, zelfs als Botteghin niet direct vervangen wordt.
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 14:39 uur
Hendrik68 schreef:
Voor de EL is deze selectie te zwak, maar dat geldt voor alle Nederlandse clubs behalve Ajax.
PSV heeft een betere selectie. Of noemde je die niet omdat ze CL spelen?
Feyenoord zou ook best ver kunnen komen (betere selectie dan vorig jaar, waar ze de winterstop ook overleefden en met een beetje geluk AS Roma ook uitgeschakeld hadden. AZ kan ook best ver komen, met een beetje gelukkige loting.
0
Hendrik68
geplaatst: 10 augustus 2015, 14:41 uur
Precies daarom noemde ik PSV niet.
Feyenoord doet toch helemaal niet mee?
Feyenoord doet toch helemaal niet mee?
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 15:22 uur
Ach ik zie het misschien wat minder somber, Drost vind ik wel een goede aankoop, en Kieftenbeld is wel vervangbaar. Alleen Botteghin wordt moeilijk om te vervangen, maar dat was toen ook zo met Van Dijk.
Toen ik ze zag spelen tegen PSV zag het er wel goed uit.
Toen ik ze zag spelen tegen PSV zag het er wel goed uit.
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 15:37 uur
AZ is zes, zeven basisspelers kwijt. Die gaan evt niet weer zo ver komen.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 11 augustus 2015, 20:31 uur
Wat een geniale goal van Hansen. Zoiets verzin je niet.
/ 
/ 
0
geplaatst: 11 augustus 2015, 21:22 uur
Fucking brilant idd!

Verder is Heerenveen wel tevreden met de nieuwe spits... (slechter heb ik ze niet)

Verder is Heerenveen wel tevreden met de nieuwe spits... (slechter heb ik ze niet)
0
geplaatst: 11 augustus 2015, 22:22 uur
Shit, nog wel ff wennen het voetbal bij SBS6... Ik zit een beetje troosteloos voetbal te kijken bij Fox (Hee-Gra) terwijl ik per ongeluk bij t zappen Bar-Sev tegen kom met een 4-3 tussenstand 
Editie: wow 4-4!

Editie: wow 4-4!
0
geplaatst: 11 augustus 2015, 22:38 uur
Wat een bizarre voetbalavond. Die goal van Hansen en dan 4-4 in de Supercup na 4-1 voor Barça 
Overigens bizar dat Krohn-Dehli opeens opduikt bij Sevilla, wist niet dat ie überhaupt nog voetbalde...

Overigens bizar dat Krohn-Dehli opeens opduikt bij Sevilla, wist niet dat ie überhaupt nog voetbalde...
0
geplaatst: 11 augustus 2015, 23:19 uur
Net die goal van Hansen gezien....damn...volgende week weer zo eentje in de 90e minuut, want hij schijnt de laatste minuten van een wedstrijd niet achterin te houden te zijn, volgens trainer Fraser.
0
geplaatst: 12 augustus 2015, 00:07 uur
Titmeister schreef:
Wat een bizarre voetbalavond. Die goal van Hansen en dan 4-4 in de Supercup na 4-1 voor Barça

Speelde erg goed tegen NL op het laatste ek.
0
geplaatst: 12 augustus 2015, 00:10 uur
Ja maar dat is al weer 3 jaar geleden, en stond me bij dat ie toen in de Deense competitie speelde... Dan is het op zich best verrassend dat ie nu bij Sevilla speelt, toch?
0
geplaatst: 12 augustus 2015, 00:12 uur
Ah ik dacht dat ie toen ook al in Spanje speelde. In NL kwam hij niet verder dan RKC ofzo.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.