MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Hendrik68
Ha, ha, ha, nou rommelt het al een klein jaar in Tukkerland. Alle tijd om na te denken of ze het volgende seizoen nog met elkaar verder willen of niet, bestuur en trainer. Dan besluit je de druk van het publiek te negeren en verder te gaan, wat heel verstandig is. Dan is het seizoen 4 wedstrijden oud en zet je hem alsnog op straat. Onvoorstelbaar, wat een amateurs. Dit Twente bestuur verdient maar 1 ding: directe degradatie. Wat een beleid zeg. En Schreuder? Die ligt de komende jaren dik betaald onder de tafel van het lachen

Tom!!!!!

Ongelooflijk knap. Op die klim. Wow. Wat een klasse

Martial
Wat een middelmaat is dit Feyenoord, een dik en dik verdiende nederlaag gaat er aan komen.

Wat een baas die Dumoulin

De Bruyne dan eindelijk naar City na een lange transfersoap, voor een slordige 70 miljoen euro (!). De BBC lijst hier op waarom hij zoveel waard is. Oa 16 goals en 28 assists vorig jaar, verkozen tot beste speler van de Bundesliga door zowel pers als collega's en de beker gewonnen met Wolfsburg.

Ik vraag me nog steeds af of het voetbal van City echt iets is voor De Bruyne (spelen vaak op de kleine ruimte, terwijl De Bruyne met name waanzinnig goed is op de counter). Aan de andere kant denkt en speelt hij snel en vaak in één tijd, en heeft hij alle nodige kwaliteiten om ook daar te slagen. Omdat City goed draait zal hij voorlopig vooral vanaf rechts spelen wsl.

Derde zeer dure aankoop van City dit jaar (Sterling en Ottamendi), voor hen is het duidelijk menens om opnieuw de titel te pakken en ze hebben in ieder geval een vliegende start genomen.

Matige finale bij het dameshockey. Nederland speelde in een te laag tempo en vaak erg slordig, waardoor veel individuele acties mislukten. De strafcorners gingen ook al niet al te best, maar daar gingen er tenminste nog twee van in. En die 2-0 voorsprong werd vervolgens erg makkelijk weggegeven in het laatste kwart, waarna Engeland de shoot-outs veel beter nam. Toch apart dat de technisch veel sterkere Nederlandse speelsters meer moeite hebben met shoot-outs dan de veel beperktere Engelsen.

Helemaal onverdiend was het verlies niet, Nederland haalde zijn niveau bij lange na niet en Engeland wel. Tja, en dan wat ongelukkige beslissingen van het team zelf en vooral ook van de arbitrage en dan win je het tournooi dat je ruimschoots domineerde dus niet...

herman schreef:
Wat een baas die Dumoulin

Goeiedag niet te zuining!

Rossi! Alle races nog op het podium gestaan dit seizoen.
Hij neemt weer de leiding in het WK na een overwinning op Silverstone, in een spectaculaire race op een natte baan.

Inderdaad een mooie race gisteren, gelukkig was het ook nat want in het droog had een overwinning er niet ingezeten. Nu op naar Misano wat wel eens mooi spannend weekend zou kunnen worden.

Cured
Atletiek was top, motorrace gezien en ook de Nederlandse hockeydames, wat een deceptie was. Ook credits voor Tom Dumoulin.

Hendrik68
Niet normaal die Tom. Ik gaf voor de Tour al aan dat Tom een echte winnaar is, dat blijkt nu. Gesink en Mollema zijn in principe de betere klimmers, maar op karakter gaat Dumoulin op termijn verder komen. Hij gaat sowieso meer winnen.

Ik dacht bij de hockeydames in het laatste kwart wel rustig buiten te kunnen gaan spelen. De Engelsen waren zowat nog niet voor het Nederlandse doel geweest. Kom ik terug, zijn er shoot outs. Dom. ik begreep dat de 2-2- van Engeland nooit had mogen tellen, maar je mag het gewoon niet weggeven zo kort voor tijd. Maar goed. De heren maakten zaterdag op geniale wijze gehakt van de Duisters. Bij rust al 5-0, helaas gingen ze niet door en werd het "slechts" 6-1. Dubbele cijfers waren mogelijk geweest. Alle credits voor Max Caldas, want net als Dumoulin is Caldas een echte winnaar i.t.t. Van Ass die toch een beetje een watje was.

Vandaag de laatste dag van de transfermarkt. Benieuwd wat er nog gaat gebeuren. PSV wil nog een middenvelder en ZIyech wil het liefst direct weg bij Twente, 1 en 1?

Hendrik68 schreef:
Ik dacht bij de hockeydames in het laatste kwart wel rustig buiten te kunnen gaan spelen. De Engelsen waren zowat nog niet voor het Nederlandse doel geweest. Kom ik terug, zijn er shoot outs. Dom. ik begreep dat de 2-2- van Engeland nooit had mogen tellen, maar je mag het gewoon niet weggeven zo kort voor tijd.

Dat laatste natuurlijk sowieso.

Het echt onhandige was dat Nederland al vroeg in de wedstrijd een videobeoordeling aanvroeg, waar negatief op werd beschikt. Daardoor hadden ze ook niet meer de mogelijkheid om dat onterechte doelpunt af te laten keuren. Heel jammer en ook wel een beetje dom (maar dat valt vast makkelijker te beoordelen in de herhaling), dat deed Engeland toch slimmer: die vroegen bij een aantal twijfelgevallen die videobeoordeling niet aan, en hadden hem dus aan het einde van de wedstrijd nog (heeft ze toen nog een strafcorner opgevelerd, als ik me niet vergis).

Hendrik68 schreef:
Ha, ha, ha, nou rommelt het al een klein jaar in Tukkerland. Alle tijd om na te denken of ze het volgende seizoen nog met elkaar verder willen of niet, bestuur en trainer. Dan besluit je de druk van het publiek te negeren en verder te gaan, wat heel verstandig is. Dan is het seizoen 4 wedstrijden oud en zet je hem alsnog op straat. Onvoorstelbaar, wat een amateurs. Dit Twente bestuur verdient maar 1 ding: directe degradatie. Wat een beleid zeg. En Schreuder? Die ligt de komende jaren dik betaald onder de tafel van het lachen

Als ik Hake was bedankte ik voor de eer, van zo'n bestuur hoef je geen steun te verwachten. Dat ze maar mooi mogen degraderen daar, en dat gaat ook wel gebeuren denk ik. Ziyech is er in ieder geval zat van en wil weg.

Als het allemaal waar is dan is Van Gaal nog gekker dan ik dacht. Al je spitsen wegdoen en dan een 19 jarige halen voor 60 miljoen.

60 miljoen voor Martial

Martial

Dat ben ik wel waard hoor

Martial schreef:
(quote)

Gefeliciteerd. Qua salaris ook wel een vooruitgang zeker?

Martial schreef:
(quote)

Nu is Martial (Anthony, de voetballer!) weliswaar een wereldtalent. (heeft ie vorig jaar in de champions league en ook weer dit seizoen in de wedstrijden tegen Valencia wel bewezen, me dunkt) Echter is dit bedrag toch wel echt van de zotte zeg. Daar lacht iedereen in Engeland zich wel rot om, ondanks dat ie daar waarschijnlijk heel snel kan uitgroeien tot een vaste waarde. (Rooney op 10, Januzaj naar Dortmund en Martial in de spits) Met zo'n beweeglijke spits als Martial die ook prima een bal kan vast houden, z'n mannetje fysiek wel staat in de luchtduels en behoorlijk kan dribbelen kun je ook wel het maximale halen uit de voorhoede. Depay en Mata lekker binnenkomend vanaf de flanken met twee prima fullbacks die een voorzet kunnen geven en Rooney die ouderwets z'n ding kan doen en overal op het veld kan zwerven. Klinkt toch wel goed eigenlijk, zo op papier. Alleen die transfersom hé

Monaco groeit ondertussen lekker uit tot het Porto van Frankrijk. Wat krijgen die toch een enorme bedragen op de rekening binnen en ondertussen de Football Manager database blijven bijhouden.

Zeker een talent, maar 19 jaar en dan al zo'n druk op zijn schouders dat lijkt mij erg zwaar. Laat zo iemand eerst maar eens een paar jaar goed voetballen bij Monaco.

slaaf van Van Gaal... Echt wat voor onze Martial

vigil schreef:
slaaf van Van Gaal... Echt wat voor onze Martial

Vroeger moesten talenten in de Premier League beginnen met het schoonmaken en poetsen van de schoenen van de basisspelers a.k.a. sterkhouders - 'n goeie les lijkt mij

Het bedrag is wel wat lager. De 60 miljoen zijn in ponden.

Martial
herman schreef:

Gefeliciteerd. Qua salaris ook wel een vooruitgang zeker?

Dank u

En ja ik ga er inderdaad iets op vooruit, maar zal gewoon dit forum blijven bezoeken, want ik wil mijn fans hier niet teleurstellen

Nou snap ik meteen waarom je - als Fransman - zoveel schrijffouten maakt in je Nederlands. Moet zeggen dat je wel ouwe kop hebt voor een ventje van 19

herman schreef:
Het bedrag is wel wat lager. De 60 miljoen zijn in ponden.

Dan is het nog hoger in euro's toch? Rond de tachtig miljoen. Maar ik dacht dat het om 60 miljoen euro ging en met bonussen erbij rond de tachtig.

Hij scoort trouwens ook niet echt veel die Martial.

Speelt dan ook pas vanaf dit seizoen echt in de spits. Daarvoor vooral rechts- en linksbuiten aangezien Berbatov altijd in de spits speelde, of vaste back-up Germain. 60 miljoen pond is overigens rond de 82 miljoen euro. Ongelooflijk als ze dat echt neer gaan leggen voor een jongen van 19 die nu pas voor het eerst in de spits speelt en mag ruiken aan het Franse nationale team.

Martial is toch wel vaste prik in mn Fifa 14 en Fifa 15 carrièremodus. Goeie koop van Lowietje.

De BBC zegt 36m pond, een goeie 42m euro. Nog altijd gigantisch veel voor iemand die nog alles te bewijzen heeft. Maar zag hem in de CL voorronde bezig tegen Valencia, een (groot) talent is het wel.
Toch gaat United het niet veel beter doen dan vorig seizoen, 3e plaats is het hoogst haalbare in de PL.

Op lange termijn vraag ik me toch af wie er nog gaat opkunnen tegen de transfersommen die de Engelse clubs bereid zijn te betalen. Kijk maar eens wat City de laatste jaren allemaal heeft gekoch (1 miljard in totaal!) . Vooral het aantal geflopte transfers voor veel geld is... schrikbarend eigenlijk.

Van Dijk is na Jaap Stam de duurste Nederlandse verdediger ooit. Hopen dat hij het waar gaat maken bij Southampton.

Wel jammer trouwens dat Sneijder niet naar een beter club is gegaan, de tijd dringt wel voor hem, maar misschien in de winterstop.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:28 uur

geplaatst: vandaag om 00:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.